Lapsen nätti opettaja
Olen siis eronnut (mies) ja neljäsluokkalaisen poikani opettajan kanssa ollaan tultu hyvin juttuun. Hän on opettanut poikaa yhden vuoden ja vastaa viesteihin aina saman päivän aikana ja käyttää paljon hymiöitä. voi tietysti olla että vaan työn puolesta ystävällinen. En ole tietenkään lähetellyt viestejä kesällä mutta jos nyt syksyllä keksisi taas tikusta asiaa. siis käsittääkseni ihan sinkku kyseessä eikä ole sormusta tai mitään. ja hän tuntee meidän perheen jo ja on hyvä opettaja ja pitää pojastakin. Että rohkenisiko pyytää kahville vai ahdistuisiko hän tuollaisesta?
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon, että unohda!
Miehenä sanon myös, että unohda!
Muuten, mikä teidän ikäero on, jos poikasi on jo neljännellä luokalla? Oikea unelma-deitti nuorehkolle opettajalle, eronnut isä...
Hehän voivat olla vaikka samanikäisiä.
Eli vanhapiika, kun tämä isä on jo toisella rundilla?
Olen toiminut opettajana ja mielestäni omien oppilaiden vanhempien kanssa ei seurustella. Itsekin olen parhaillaan kiinnostunut erään ruokakaupan myyjästä, joka tuntuu erityisen hymyilevältä ja kohteliaalta, mutta ei tulisi mieleenikään tehdä mitään asian eteen hänen työpaikallaan. Jos kyseinen mies sattuisi tulemaan jossain muualla vastaan ja juttelemaan, niin tilanne on tietysti eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on opettajan ammattietiikan mukaista alkaa deittailemaan oppilaan vanhempaa. Odotat kunnes ei opeta enää lastasi, niin sitten ei ole enää ongelmaa sen suhteen.
Olen itse ollut opettaja, nyt muissa töissä. En käsitä, mitä ammattieettistä ongelmaa olisi seurustella lapsen vanhemman kanssa.
Olisiko vaikka lapselle traumaattista? Tuttu ja luotettava opettaja yhtäkkiä vamppaakin sun isän.
Meidän ope panesgelee meidän iskän kanssa.
On siinä alkuun lapselle ihmettelemistä
Puhumattakaan koulukiusaamista, mikä tuota seuraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä kannata hankaloittaa asioita.. olen itse opettaja en kyllä seurustelisi oppilaani vanhemman kanssa (jos siis olisin sinkku).
Sama täällä. Ei.
Aikaan jolloin valmensin junnuja eräässä joukkuelajissa, sain lasten äideiltä kaksi kertaa kutsun lähteä treffeille. En lähtenyt kummallakaan kerralla. Tästä jo vuosia aikaa.
T. miesope
Yrittikö saada junnulleen paikkoja parempiin ketjuihin? Tai lisää peliaikaa?
Sellaistakin kuullut...
Vierailija kirjoitti:
Mikä on AP:n koulutus ja työ?
Veikkaisin rekkakuskia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kahdenkeskistä tapaamista lapseesi liittyen 🤔
tämä voisi toimia. Poika on ihan hyvä koululainen ja saa keskivertoja arvosanoja mutta lukemisen kanssa on vaikeaa kun sitä ei meinaa millään saada lukemaan mitään jos ei väkisin pakota. niin siitä voisi pyytää tapaamista. voisi vaikka viedä jotain pientä mukana kiitoksena palaverista ja katsoa sitten reagtiota
ap
Eiköhän ope tajua, että lukivaikeudet periytyy sulta, reagtio-mies :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muistakaa miehet: jos nainen on mukava, hymyilee ja käyttää hymiöitä, ei ae tarkoita, että hän on kiinnostunut sinusta. Näteillä naisilla riittää muutenkin vientiä, niin hän varmaan vaan ahdistuisi lähentelystäsi.
Vaikka näteillä naisilla riittäisikin vientiä (inhoan tätä ilmaisua, jostain sadan vuoden takaa), ei sitä oikeaa ole helppo löytää. Terkuin nätiksi kehuttu.
Ei varmasti, mutta miten musta tuntuu, että kirjoitustaidoton yh-isä ei ole se naisen ihannekumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muistakaa miehet: jos nainen on mukava, hymyilee ja käyttää hymiöitä, ei ae tarkoita, että hän on kiinnostunut sinusta. Näteillä naisilla riittää muutenkin vientiä, niin hän varmaan vaan ahdistuisi lähentelystäsi.
Vaikka näteillä naisilla riittäisikin vientiä (inhoan tätä ilmaisua, jostain sadan vuoden takaa), ei sitä oikeaa ole helppo löytää. Terkuin nätiksi kehuttu.
Ei varmasti, mutta miten musta tuntuu, että kirjoitustaidoton yh-isä ei ole se naisen ihannekumppani.
Paitsi, jos on oikein voimakas hoivavietti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla, että olisikin kiinnostunut - toisaalta merkit täsmäävät myös ihan ns ammattiystävällisyyteen.
Olet toiminut hienovaraisesti, ja mielestäni voisit vielä tehdä muutaman peliliikkeen lisää. Kysymällähän se selviää, kyseisessä tilanteessa toki pitää olla erityisen hienovarainen (joku ehdotti koskettelua, ehdoton ei sellaiselle) . Miten sitten asiassa etenisi, onkin eri juttu. Koita päästä mahdollisimman paljon puheisiin, ja katso miltä vaikuttaa. Koita olla mahdollisimman neutraali tulkintojen suhteen, ettei toiveikkaana ylitulkitse mitään merkkejä.
Asutteko pienellä paikkakunnalla, voisitko selvittää jotakin kautta onko ope mahdollisesti parisuhteessa? Tai päätyä vapaa-ajalla samaan paikkaan?
Opettaja ei voi itse tehdä asemansa puolesta avausliikettä vaikka kiinnostunut olisikin (siis esim suoraan pyytää treffeille), joten sinun täytyy itse tehdä se.
Jos juttu ottaisikin tulta alleen, niin parin vuoden päästähän pojalla vaihtuukin yläasteelle mennessä opettaja - kaikki olisi ihan mahdollista :D
hankalaa on se että tämä opettaja ei ilmeisesti ole missään facebookissa tai muualla niin en tiedä varmasti että onko sillä jo mies. Mutta ilmeisesti ei ole. ainakaan en ole kuullut että olisi ja tosiaan ei ole sormusta.
asutaan keskikokoisella paikkakunnalla.
Ja olen kyllä valmis odottamaan pari vuotta jos se siitä on kiinni. jos tosiaan vaikka yrittäisi sitten mennä sinne leiri kouluun mukaan
ap
Opettajat ei seurustele miesten, jotka eivät osaa yhdyssanoja, kanssa.
Kyllä seurustelevat!!
Eihän ne alakoulun opettajat itsekään täydellisesti osaa kirjoittaa. Muutenkin opettajahan on nykymaailmassa entry level -työ siinä missä joku assari tai hesen tarjoilijakin, joten turha miettiä sen enempää ammattietiikkaa. Ponnahduslauta niihin haastaviin asiantuntijatehtäviin.
Edellisessä talyhtiössämme yksi asukas ( nuori opiskelija) oli seuraillut ikkunasta yhtä huoltomiestä ja lähettänyt ehkä vähän turhiakin ilmoituksia huolotyhtiöön, jotta saisi olla naamatusten ko. huoltomiehen kanssa - kehui pesutuvassa ja muuallakin miten mies vaikuttaa niin kunnolliselta ja kätevältä ja komeakin on. Lopulta opiskelijaneitokainen ei enää malttanut vaan soitti suoraan huoltoyhtiön toimarille ja kysyi, onko ko. huoltomies vapaa mies . No toimari kiltisti vastasi, että ei taida sillä vielä tyttöystävää olla, no opiskelija ehdotti sitten treffejä ko. huoltomiehelle, huoltomies läksi treffeille, kun firmasta sanottiin, että asiakkaita pitää palvella ja olla ystävällinen. Lopputulos olikin, että pari alkoi seurustelemaan ja nyt heillä on kaksi lasta ja oikein hyvin näyttävät jakselevan. Loppu hyvin, kaikki hyvin - tässäkin auttoi, että nuori huoltomiehen kloppi ei ollut niin tietoinen lain pykälistä tai muistakaan krumeluureista vaan sydämen ääni kun päättää niin ei voi erehtyä. :) No tästäkin on vuosia aikaa, mutta aloittajalle voisi sanoa että jos pitkittelee ja varailee opea vielä kaks vuotta ja kun poika menee yläasteelle, niin iskee sitten kiinni, ei tule sitten mitään sanomista mistään intressiristiriidoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä kannata hankaloittaa asioita.. olen itse opettaja en kyllä seurustelisi oppilaani vanhemman kanssa (jos siis olisin sinkku).
Olethan sinä. Talokin meni myyntiin.
Sehän olisi kätevää, ope voisi illalla opettaa lasta ja yöllä isiä!
No niin, otetaan kertauksen vuoksi vielä uudestaan!
juminaimisissa ja eroamassa olevat täällä vaan päteilee ja jakaa vääriä neuvoja - niille ei kannata antaa mitään painoarvoa, kun ko. porukan tunne-elämä on täysin kuollutta. Kaikki kuolinvuoteella olevat sen viisauden jo sanovat, että elämässä kaduttaa eniten menetetyt mahdollisuudet, väliinjätetyt tilaisuudet, kun ei tajunnut olla aktiivinen tai edes sanoa KYLLÄ . Itsellänikin yksi hyvä mies meni ohi, kun liikaa vitkuttelin. Hanna Sumari hyvä esimerkki rohkeasta naisesta- ei tosiaan miettinyt katoaako työt tai toimiiko väärin kun rakastui työyhteisönsä mieheen ja vaikuttavat onnellisilta - ja noita esimerkkejä on vaikka kuinka paljon etenkin musiikkialalta. Senkus annat palaa - hyvät naiset ovat harvassa.
jenna kirjoitti:
Vedä vaan enemmän kätees kiimaäijä,eise että joku laittaa hymiön sulle tarkoita että pääset sen jalkojen väliin idiootti. ehkä hän ystävällinen kun olet niin säälittävä rupu ja onneton isä lapsellesi.
Tässäpä suoraan sanottuna tuo vastaus.
Luulen toki, että alkuperäinen viesti on provo.
Mutta todennäköisesti ap on käsittänyt asiallisen opettajattaren peruskohteliaisuuden jotensakin väärin.
Itse olen myös opettajien kanssa tekemisissä arkisin päivittäin ja kehottaisin ap:tä harkitsemaan todella tarkkaan siirtoaan.
Ehkäpä on viisaampaa lukea huolella tuo ylläoleva Jennan purkaus.
Stalkkaa opettajaa ja kun hän lähtee lenkille/baariin törmää häneen muka vahingossa. Jos häntä ei silloin seurasi kiinnosta, voit unohtaa hänet.
Tarjoo satanaen sen pikkareista, sillä voi olla tiukkaa.
No tässäkin kannattaa miettiä se Worst Case Scenario. Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua jos ap ilmaisee kiinnostuksensa. Ei se kovin pahaa voi olla. Korkeintaan tulee pakit. Siitä selviää. Jatkossa voi olla vähän kiusallista olla yhteistyössä ko.opettajan kanssa. Siitäkin selviää. Jos opettaja on yhtään elämää nähnyt, hän ei tee tästä numeroa. Parhaassa tapauksessa jutusta jopa tulee jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoo satanaen sen pikkareista, sillä voi olla tiukkaa.
Ja ehdota yhteisiä käsityöhetkiä
Mikä on AP:n koulutus ja työ?