Lapsen nätti opettaja
Olen siis eronnut (mies) ja neljäsluokkalaisen poikani opettajan kanssa ollaan tultu hyvin juttuun. Hän on opettanut poikaa yhden vuoden ja vastaa viesteihin aina saman päivän aikana ja käyttää paljon hymiöitä. voi tietysti olla että vaan työn puolesta ystävällinen. En ole tietenkään lähetellyt viestejä kesällä mutta jos nyt syksyllä keksisi taas tikusta asiaa. siis käsittääkseni ihan sinkku kyseessä eikä ole sormusta tai mitään. ja hän tuntee meidän perheen jo ja on hyvä opettaja ja pitää pojastakin. Että rohkenisiko pyytää kahville vai ahdistuisiko hän tuollaisesta?
Kommentit (246)
Itse olen opettanut sukulaislasta ja usemmankin kollegan lasta. Ei olisi tullut mieleenkään alkaa jotenkin suosimaan heitä. Muutenhan esim. haastavien huoltajien lapset saisivat huonoa kohtelua/numeroita opelta, korkeassa asemassa olevien huoltajien lapset hyvää kohtelua ja arvosanoja jne. Ammattitaitoon ja -rooliin kuuluu se, että oppilaita kohdellaan tasapuolisesti, oli heistä tai heidän huoltajistaan mitä mieltä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän nimenomaiseen tapaukseen en ota kantaa, mutta ettekö ole nyt hieman turhan jyrkkiä tuomitessanne opettajan ja oppilaan vanhemman suhteen täysin?
Kyllä kahden vapaan aikuisen ihmisen välille voi ja saa muodostua suhde, vaikka toisen ammatti/asema olisi mikä hyvänsä eikä sen tarvitse olla lapselle mitenkään traumaattista.
Harkintaa ja viisautta näissä tietenkin on syytä käyttää.Jaa, itse hoitajana en kyllä lähtisi mukaan esim. potilaan omaisen aloitteeseen. Enkä usko, että on minkään ammattikunnan eettisten säädösten mukaista. Vaikuttaa väistämättä hoito/oppilassuhteeseen mikäli alkaa seurustella tämän lähisukulaisen kanssa.
Eettiset ohjeet eivät ole mikään laki. Jos olisin kiinnostunut miehestä joka osaisi hienovaraisesti ja tyylikkäästi tehdä sen aloitteen vaikka tällainen ammatillinen yhteys olisikin olemassa, niin saattaisin hyvinkin lähteä mukaan.
Opettavathan jotkut opettajat omiakin lapsiaan, sukulaisiaan tai ystäviensä lapsia. Eli lapsi saattaa tuntea sinut ja nähdä muutenkin kuin opettajan roolissa. Ei mahdollinen oppilaan isän kanssa tapailu, seurustelu ja lopulta ehkä uusperhe niin kummallista ole, jos asia hoidetaan fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla, että olisikin kiinnostunut - toisaalta merkit täsmäävät myös ihan ns ammattiystävällisyyteen.
Olet toiminut hienovaraisesti, ja mielestäni voisit vielä tehdä muutaman peliliikkeen lisää. Kysymällähän se selviää, kyseisessä tilanteessa toki pitää olla erityisen hienovarainen (joku ehdotti koskettelua, ehdoton ei sellaiselle) . Miten sitten asiassa etenisi, onkin eri juttu. Koita päästä mahdollisimman paljon puheisiin, ja katso miltä vaikuttaa. Koita olla mahdollisimman neutraali tulkintojen suhteen, ettei toiveikkaana ylitulkitse mitään merkkejä.
Asutteko pienellä paikkakunnalla, voisitko selvittää jotakin kautta onko ope mahdollisesti parisuhteessa? Tai päätyä vapaa-ajalla samaan paikkaan?
Opettaja ei voi itse tehdä asemansa puolesta avausliikettä vaikka kiinnostunut olisikin (siis esim suoraan pyytää treffeille), joten sinun täytyy itse tehdä se.
Jos juttu ottaisikin tulta alleen, niin parin vuoden päästähän pojalla vaihtuukin yläasteelle mennessä opettaja - kaikki olisi ihan mahdollista :D
hankalaa on se että tämä opettaja ei ilmeisesti ole missään facebookissa tai muualla niin en tiedä varmasti että onko sillä jo mies. Mutta ilmeisesti ei ole. ainakaan en ole kuullut että olisi ja tosiaan ei ole sormusta.
asutaan keskikokoisella paikkakunnalla.
Ja olen kyllä valmis odottamaan pari vuotta jos se siitä on kiinni. jos tosiaan vaikka yrittäisi sitten mennä sinne leiri kouluun mukaan
ap
Seuraa joku päivä opettajaa kotiin, ja tarkkaile, onko siellä puolisoa (miestä tai naista). Muista kiikarit. 😂
Vierailija kirjoitti:
Opettavathan jotkut opettajat omiakin lapsiaan, sukulaisiaan tai ystäviensä lapsia. Eli lapsi saattaa tuntea sinut ja nähdä muutenkin kuin opettajan roolissa. Ei mahdollinen oppilaan isän kanssa tapailu, seurustelu ja lopulta ehkä uusperhe niin kummallista ole, jos asia hoidetaan fiksusti.
Sanopa muuta. Ainakin pikkukunnissa enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että opet opettavat omia lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon, että unohda!
Miehenä sanon myös, että unohda!
Muuten, mikä teidän ikäero on, jos poikasi on jo neljännellä luokalla? Oikea unelma-deitti nuorehkolle opettajalle, eronnut isä...
Hehän voivat olla vaikka samanikäisiä.
Eli vanhapiika, kun tämä isä on jo toisella rundilla?
Mikä on vanhapiika. En ole koskaan kuullut, taitaa olla jokin muinainen sana.
Lähetä hänelle Wilman kautta joku tyylikkäämpi (esim. mustavalkoinen) dick pic ja katso miten reagoi. Jos vastaa ystävällisesti, niin silloin varmaan tunne on molemmin puolinen
Vierailija kirjoitti:
Ehkei se oo ongelma, jos ihan vauvasta asti ollut tuo tilanne. Mut et joku neljäsluokkalaisen isä pokaa lapsensa open. Kyl siinä vähän on nikottelemista.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä hänelle Wilman kautta joku tyylikkäämpi (esim. mustavalkoinen) dick pic ja katso miten reagoi. Jos vastaa ystävällisesti, niin silloin varmaan tunne on molemmin puolinen
Jep. Minustakin se clue on nimenomaan munan kuva. Wilmalla tai spostilla.
- Tällaista olis tarjolla, monelta nähdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla, että olisikin kiinnostunut - toisaalta merkit täsmäävät myös ihan ns ammattiystävällisyyteen.
Olet toiminut hienovaraisesti, ja mielestäni voisit vielä tehdä muutaman peliliikkeen lisää. Kysymällähän se selviää, kyseisessä tilanteessa toki pitää olla erityisen hienovarainen (joku ehdotti koskettelua, ehdoton ei sellaiselle) . Miten sitten asiassa etenisi, onkin eri juttu. Koita päästä mahdollisimman paljon puheisiin, ja katso miltä vaikuttaa. Koita olla mahdollisimman neutraali tulkintojen suhteen, ettei toiveikkaana ylitulkitse mitään merkkejä.
Asutteko pienellä paikkakunnalla, voisitko selvittää jotakin kautta onko ope mahdollisesti parisuhteessa? Tai päätyä vapaa-ajalla samaan paikkaan?
Opettaja ei voi itse tehdä asemansa puolesta avausliikettä vaikka kiinnostunut olisikin (siis esim suoraan pyytää treffeille), joten sinun täytyy itse tehdä se.
Jos juttu ottaisikin tulta alleen, niin parin vuoden päästähän pojalla vaihtuukin yläasteelle mennessä opettaja - kaikki olisi ihan mahdollista :D
hankalaa on se että tämä opettaja ei ilmeisesti ole missään facebookissa tai muualla niin en tiedä varmasti että onko sillä jo mies. Mutta ilmeisesti ei ole. ainakaan en ole kuullut että olisi ja tosiaan ei ole sormusta.
asutaan keskikokoisella paikkakunnalla.
Ja olen kyllä valmis odottamaan pari vuotta jos se siitä on kiinni. jos tosiaan vaikka yrittäisi sitten mennä sinne leiri kouluun mukaan
ap
Sormus ei kyllä merkkaa mitään. Kaikki ei mene naimisiin ja kaikki naimisissa olevat ei käytä sormusta (kuten minä esim.)
Vierailija kirjoitti:
No tässäkin kannattaa miettiä se Worst Case Scenario. Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua jos ap ilmaisee kiinnostuksensa. Ei se kovin pahaa voi olla. Korkeintaan tulee pakit. Siitä selviää. Jatkossa voi olla vähän kiusallista olla yhteistyössä ko.opettajan kanssa. Siitäkin selviää. Jos opettaja on yhtään elämää nähnyt, hän ei tee tästä numeroa. Parhaassa tapauksessa jutusta jopa tulee jotakin.
Todellinen Worst Case Scenario on kylläkin että jonkilainen romanssi tosiaan kehkeytyy, ensin sitä salaillaan ja kaikki on jännittävää ja hauskaa. Pian alkaa juoruilu. Oppilaat ja muut opettajat supisevat ja lapsi saa kuulla koulussa asiasta jatkuvasti. Lopulta suhde julkistetaan ja lapsi on oudossa asemassa kun kotona pyörii oma opettaja isän tyttöystävänä. Sitten tulee jotain draamaa ja menee sukset ristiin pahasti. Juoruilu senkun kiihtyy. Opettaja saa huonon maineen lapsien vanhemmille lirkuttelijana. Joudut käymään lapsen lopun kouluajan kiusallisissa vanhempainilloissa ja lapsikin jää todella outoon välikälikäteen suhteessa opettajaansa. Juoruilu jatkuu hamaan tappiin saakka.
Tuon pahemmin tuskin käy.
Sen pillun putken päässä on kuitenkin jonkin asteen asenne vamma niin kuin naiEI kannata.silla aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kahdenkeskistä tapaamista lapseesi liittyen 🤔
tämä voisi toimia. Poika on ihan hyvä koululainen ja saa keskivertoja arvosanoja mutta lukemisen kanssa on vaikeaa kun sitä ei meinaa millään saada lukemaan mitään jos ei väkisin pakota. niin siitä voisi pyytää tapaamista. voisi vaikka viedä jotain pientä mukana kiitoksena palaverista ja katsoa sitten reagtiota
ap
Antaako tuo hyvää kuvaa geeneistäsi? Mitä voisit tarjota opettajalle?
Oli tämä aloitus provo tai ei, mutta häiritsevän monessa viestissä on jotain dick pick-juttuja. Kukaan nainen EI HALUA mitään dick pickejä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on varmaan sama tilanne, kun nuorena miehenä työskentelin baarimikkona. Olin asiakkaille ystävällinen, hymyilin ja jos oli aikaa ja asiakkaalla halua, heitettiin läppää.
Usein sitten naiset käsitti sen sellaisena signaalina, että olisin kiinnostunut heistä. Pilkun aikaan usein heitä jäikin siihen tiskille notkumaan ja pyytämään mukaan jatkoille. Minä siis tein vain työtäni ja vastapuoli käsitti asiat väärin.
Ehkä ap:lla on nyt myös joku väärinkäsitys tästä open kiinnostuksesta.
Ohis, mutta tunnen pariskunnan, joka on tavannut juuri näin! Nainen oli baarimikkona, mies tulkitsi, että ystävällisyys ja kaunis hymy oli tarkoitettu vain hänelle. No ei ollut, mutta niin vain lopulta kävi, että tämä vähän väärin perustein rohkaistunut mies sai lopulta tulevan vaimonsa iskettyä. Juttu on sittemmin naurattanut heitä vuosia.
Mitä naikkoset saavat miekkosen esittämisestä vauvapalstalla? Hämmentää, todellakin hämmentää!
Suurennuslasi esiin!