Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen nätti opettaja

Vierailija
13.08.2022 |

Olen siis eronnut (mies) ja neljäsluokkalaisen poikani opettajan kanssa ollaan tultu hyvin juttuun. Hän on opettanut poikaa yhden vuoden ja vastaa viesteihin aina saman päivän aikana ja käyttää paljon hymiöitä. voi tietysti olla että vaan työn puolesta ystävällinen. En ole tietenkään lähetellyt viestejä kesällä mutta jos nyt syksyllä keksisi taas tikusta asiaa. siis käsittääkseni ihan sinkku kyseessä eikä ole sormusta tai mitään. ja hän tuntee meidän perheen jo ja on hyvä opettaja ja pitää pojastakin. Että rohkenisiko pyytää kahville vai ahdistuisiko hän tuollaisesta?

Kommentit (246)

Vierailija
101/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dont do it

Kai nyt edes perhetutuksi voi yrittää, mikäli persoona miellyttää?

Vierailija
102/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän nimenomaiseen tapaukseen en ota kantaa, mutta ettekö ole nyt hieman turhan jyrkkiä tuomitessanne opettajan ja oppilaan vanhemman suhteen täysin?

Kyllä kahden vapaan aikuisen ihmisen välille voi ja saa muodostua suhde, vaikka toisen ammatti/asema olisi mikä hyvänsä eikä sen tarvitse olla lapselle mitenkään traumaattista.

Harkintaa ja viisautta näissä tietenkin on syytä käyttää.

Jaa, itse hoitajana en kyllä lähtisi mukaan esim. potilaan omaisen aloitteeseen. Enkä usko, että on minkään ammattikunnan eettisten säädösten mukaista. Vaikuttaa väistämättä hoito/oppilassuhteeseen mikäli alkaa seurustella tämän lähisukulaisen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni englanninopettaja yläkoulussa iski kolmen lapsen yh-äidin tämän vaatimasta kahdenkeskisestä keskustelusta. Lapsella oli ollut aineessa ongelmia. Ovat jo vuosia olleet yhdessä. Silloin jotain nelikymppisiä. Minunkin mielestä symppis miesope. Tiedän jutun tarkemmin, koska tämän open kollega oli lapseni hyvän kaverin äiti.

Vierailija
104/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provahan tää on, mutta näin naisopettajana sanoisin, että olisi kyllä kiusallisuuden huipentuma jos joku isä pyytäisi kahville. Ja sen jälkeen kun joutuisin kieltäytymään, olisi kaikki yhteistyö vielä kiusallisempaa. Ja tämä voisi välillisesti heijastus myös lapseen, jos jotain lapsen asioita joudutaan enemmässä määrin käsittelemään. Että vaikka ihan sen lapsen takia, unohda koko juttu. Kukaan lapsi ei varmaankaan halua joutua sellaisen keskelle, että oma isä yrittää iskeä opettajaa. Tai keksi parempia provoja.

Vierailija
105/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pitäisi opetella enemmän etiikkaa. Moraalitonta iskeä lastensa opettajaa. Mene muualle etsimään itsellesi naista. On epäeettistä tuollainen touhu, että aletaan iskemään lapsen opettajaa.

Vierailija
106/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oli hyvä ja lähes uskottava provo. 4.5/5 🙂

Vierailija
107/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sinkku naisopettaja ja toki kohdannut silmää miellyttäneitä huoltajia työssäni. Kieltäytyisin kuitenkin treffikutsusta, sillä oppilaan huoltajaa treffaillessa tulisi eteen eettiset dilemmat ja mahdollisesti lakipykälätkin. Työni on minulle tärkeää, enkä haluaisi sotkea sitä millään treffailulla. Lisäksi asia vaikuttaisi väistämättä myös oppilaaseen.

Opettajan työ on asiakaspalvelua mitä suurimmassa määrin, huoltajille (ja tietty oppilaillekin) tulee olla kohtelias ja asiallinen, usein esim. "hankalan" huoltajan tapaamisessa pääasiana on, että saadaan aikaiseksi oppilaan edun mukainen ja huoltajaa miellyttävä päätös yhteistyönä. Opettaja ei voi puhua rehellisiä tuntojaan auki. "Yleisen kohteliaisuussäännön" mukaan en alkaisi kosiskelemaan töissä olevaa ihmistä. Jos sattuisit näkemään opettajaa esim. ravintolassa, voisit toki mennä juttusille, mutta itse en vapaa-ajallakaan suostuisi oppilaan huoltajan treffikutsuun.

Vierailija
108/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan että nainen kiittää ja hymyilee kun pidetään hänelle ovea auki. Kun niin tekee, niin sitten oletetaan naisen olevan automaattisesti kiinnostunut.

Miehet vissiin haluaa että naiset ovat kiinnostuneita heistä enemmän, jotta he voisivat valita parhaimman näköiset päältä. Tai ainakin tätä tulkitsisi niin heidän ristiriitaisen käytöksen takia. Ottaa tästä nyt sitten selvää. Onneksi olen suht tavistiina ulkonäöltäni ja omaan käytöstavat, niin ei hirveän moni voi edes kiinnostua.

Vierailija
109/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on työnsä puolesta ystävällinen. Älä oleta siinä olevan muuta. Mutta en tietenkään voi tietää tilannetta kuten ei täällä kukaan muukaan. Mutta silti sanoisin että anna hänen tehdä rauhassa työtänsä.

Vierailija
110/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei saa töissäkään olla rauhassa. 

Vierailija
111/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä vaan enemmän kätees kiimaäijä,eise että joku laittaa hymiön sulle tarkoita että pääset sen jalkojen väliin idiootti. ehkä hän ystävällinen kun olet niin säälittävä rupu ja onneton isä lapsellesi.

Vierailija
112/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen katuu enemmän tehtyjä asioita kuin tekemättömiä eli kysy

Helpommalla pääsee jos on lihava ja vähän ruma, niin ei ole kiimaiset isät kuolaamassa perään ja häiriköimässä turhilla asioilla ja myös huolestuneet mustassukaiset äidit voivat olla rauhassa.

Vierailija
113/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

perverssejä

Vierailija
114/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei ole nainen eikä ihminen vaan opettaja. Hänellä ei ole sydäntä, hän ei ihastu eikä kiinny. Hän on opettaja. Häneen ei saa ihastua. Hän ei saa ihastua.

Vierailija
115/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se järkyttävää, että jotkut äijät katsovat jo ystävällisen perushymyilynkin olevan jotain muuta kuin se on eli normaaleja käytöstapoja. Miten opettajan tulisi tämän sekopäisen isän mielestä käyttäytyä? Normaali opettaja on ystävällinen oppilaidensa vanhemmille, mutta pitäisikö opettajien(kin) lopettaa normaali käytös ja alkaa murjottaa ja mullistella äkäisesti, kun jonkun vanhemman tapaa?

Vaihtoehtoina siis olla jokaisesta miehestä kiinnostunut vonkaava seksipeto tai vanhempia vihaava hirviömaikka. Ei hitto, tee niin tai näin, niin väärin menee! Lapsiparka ja opettajaparka! Isä stalkkaa opettajaa, hyi ällötys!

Vierailija
116/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmaan sama tilanne, kun nuorena miehenä työskentelin baarimikkona. Olin asiakkaille ystävällinen, hymyilin ja jos oli aikaa ja asiakkaalla halua, heitettiin läppää.

Usein sitten naiset käsitti sen sellaisena signaalina, että olisin kiinnostunut heistä. Pilkun aikaan usein heitä jäikin siihen tiskille notkumaan ja pyytämään mukaan jatkoille. Minä siis tein vain työtäni ja vastapuoli käsitti asiat väärin.

Ehkä ap:lla on nyt myös joku väärinkäsitys tästä open kiinnostuksesta.

Minäkin teen asiakaspalvelutyötä ja olen luonteeltani iloinen ja aidosti kiinnostunut hoitamaan työni hyvin.

Mutta meitä myös koulutetaan ja tsempataan asiakkaan huomioimiseen ja tuottamaan positiivinen palvelukokemus. Toisinaan valitettavasti syntyy tilanteita, että ystävällinen tervehdys ja pari sanaa palvelutilanteessa antaa asiakkaalle käsityksen, että kysymyksessä olisi henkilökohtaisempi kiinnostus takana. - No, ei ole. Kiitos näkemiin ja seuraava.

Vierailija
117/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet lapsesi asioissa tekemisissä open kanssa, voit pyytää vaikka kahville tms. Sillä se sitten selviää. Jostainhan ihmiset kumppaneita löytävät, miksei myös näin.

Jos sitten jutusta ei mitään tulekaan, eipä se maailmaa kaada. Lapsikin siirtyy muutaman vuoden kuluttua yläkouluun, joten ope jää taakse hänelläkin.

Niinpä. mutta jos luokka ehkä menee kuudennella johonkin leiri kouluun niin sinnehän voisi sitten mennä mukaan valvojaksi kun kuitenkin varmaan pyydetään vanhempiakin mukaan valvojiksi. siinä saisi sitten "tekosyyn" tutustua kahden kesken?

ap

Ei jumalauta. Itse kävisin tällaisessa tilanteessa rehtorin kanssa keskustelun, kuinka voisin saada koulun puolesta ylimääräisen ohjaajan mukaan retkelle vanhemman sijasta. En myöskään suostuisi kahden keskisiin palavereihin, jos huomaisin tilanteen, vaan ottaisin vähintään erityisopettajan ja todennäköisesti esimieheni mukaan keskusteluihin. Kamalaa ahdistelua.

Hymynaamat ja nopea vastaaminen osa normaalia viestintää, etenkin luokanopettajalta.

T: Ope

Vierailija
118/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin oli hyvä ja lähes uskottava provo. 4.5/5 🙂

Mä kans niin toivon, että tää on provo.

Vierailija
119/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekin yritin pokailla ytä oettajaa, mutta ei sitten tullut mitään. Pyysin kyllä kahville ja suunnittelin jo vaikka mitä fantasioita. 

Vierailija
120/246 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kannata hankaloittaa asioita.. olen itse opettaja en kyllä seurustelisi oppilaani vanhemman kanssa (jos siis olisin sinkku).

Sama täällä. Ei.

Aikaan jolloin valmensin junnuja eräässä joukkuelajissa, sain lasten äideiltä kaksi kertaa kutsun lähteä treffeille. En lähtenyt kummallakaan kerralla. Tästä jo vuosia aikaa.

T. miesope