Lapsen nätti opettaja
Olen siis eronnut (mies) ja neljäsluokkalaisen poikani opettajan kanssa ollaan tultu hyvin juttuun. Hän on opettanut poikaa yhden vuoden ja vastaa viesteihin aina saman päivän aikana ja käyttää paljon hymiöitä. voi tietysti olla että vaan työn puolesta ystävällinen. En ole tietenkään lähetellyt viestejä kesällä mutta jos nyt syksyllä keksisi taas tikusta asiaa. siis käsittääkseni ihan sinkku kyseessä eikä ole sormusta tai mitään. ja hän tuntee meidän perheen jo ja on hyvä opettaja ja pitää pojastakin. Että rohkenisiko pyytää kahville vai ahdistuisiko hän tuollaisesta?
Kommentit (246)
Onko AP:lla iso "karttakeppi", silloin kelpaa.
t. neiti-ope
Vierailija kirjoitti:
Hymiöitä ei kuulu laittaa asialliseen viestintään oppilaille/vanhemmille, vaan käytetään tuttavallisemmassa keskustelussa. Opettajan velvollisuus on pysyä erossa vanhemmista ja opiskelijoista romanttisessa mielessä. Kuuluu ammattietiikkaan.
Minä opettajana käytän hymiöitä viesteissäni, koska se auttaa vanhempia ymmärtämään viestit paremmin. Aikaisemmin en käyttänyt hymiöitä ja silloin oli enemmän väärinkäsityksiä. Nykyään pistän jonkun kivan hymiön perään, niin tulee selväksi, että ihan ystävällinen viesti kyseessä. Selkeästi on ikävien yhteydenottojen määrä vähentynyt sen jälkeen, kun aloin lisätä viestin loppuun hymynaamoja ja sydämiä.
Vertaa näitä:
"Matti saa mennä kesken päivän hammaslääkäriin. Hän tekee kokeen sitten seuraavana päivänä."
"Matti saa mennä kesken päivän hammaslääkäriin. Hän tekee kokeen sitten seuraavana päivänä. 🙂🦷"
Ensimmäinen on toki asiallisempi, mutta jälkimmäisestä jää huoltajalle parempi fiilis. En ole keksinyt sääntöä, mutta niin se vaan menee.
Olen pannut lapseni opettajaa, eikä se ollut yhtään sen kummoista.
Vierailija kirjoitti:
Sinun lapsesi koulumenestyksineen ei sitten ollutkaan teidän perheestä se opettajan suurin pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut tosiaankaan kummoista.
t. se ope
Sormuksettomuus ei kerro mitään kenenkään parisuhdetilanteesta. Ei ole mullakaan sormuksia ja mieheni kanssa olemme olleet yhdessä 16 vuotta.
vai olisiko pojastasi kiinnostunut
Selvitä missä opettaja asuu ja mene ovelle juttelemaan. Pyydä kahvia ja pane.
Vierailija kirjoitti:
Nielikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on torvi märkänä.
Hänestä saisit puhua kyllä kunnioittavammin. helvetin hieno nainen ja opettaa poikaa hyvin.
ap
No hyvähän se nyt on sanoa että on "helvetin hieno nainen" kun et edes tunne. Tekee työtään ja sattuu osaamaan sen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet lapsesi asioissa tekemisissä open kanssa, voit pyytää vaikka kahville tms. Sillä se sitten selviää. Jostainhan ihmiset kumppaneita löytävät, miksei myös näin.
Jos sitten jutusta ei mitään tulekaan, eipä se maailmaa kaada. Lapsikin siirtyy muutaman vuoden kuluttua yläkouluun, joten ope jää taakse hänelläkin.
Mieti mikä tilanne lapselle, kun hänen opettajastaan tulisi yhtäkkiä isän hoito tai jopa äitipuoli.
Sun pitää nyt järkevöityä ja ajatella lastasi. Todella kiusallista olisi lapsellesi (olisin vihannut alakoulu-ikäisenä ajatusta, että vanhempani tekee yrityksiä open suuntaan ja vielä enemmän sitä, että seurustelee open kanssa. Lapsesi voi jopa myös joutua muiden kiusaamaksi. Et voi olla noin tunteittesi vietävissä tässä asiassa, jätä koko aihealue. Sitä paitsi opella on ammattirooli päällä, et voi tietää millainen hän oikeasti on.
En lähettäisi dick piciä, mutta jokin mukava kesäkuva hihattomassa paidassa ja aurinkolasit päässä voisi piristää opettajan päivää.
Vierailija kirjoitti:
En lähettäisi dick piciä, mutta jokin mukava kesäkuva hihattomassa paidassa ja aurinkolasit päässä voisi piristää opettajan päivää.
Takuuvarmasti piristäisi koko opettajankunnan päivää! Ollaan nimittäin ennenkin naurettu opeporukalla tuollaisille kuville, joita joku on lähetellyt. t: ope
Luultavasti on vain ystävällinen, eikä ole sinusta kiinnostunut sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähettäisin seisovan jorman kuvatekstillä "Jorma haluaisi tutustua Anu Saukkoseen. Millons tavataan?"
Uskon että reagtio olisi juurikin se toivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähettäisin seisovan jorman kuvatekstillä "Jorma haluaisi tutustua Anu Saukkoseen. Millons tavataan?"
Uskon että reagtio olisi juurikin se toivottu.
Nauraisi vain että: mikäs se siinä...
Suurin ongelma tässä on lähtötilanteen epätasapuolisuus. Sinä olet tilanteessa yksityishenkilö, eli oppilaan vanhempi. Opettaja taas on ammatillisessa roolissa, eli edustaa koulua ja ammattiaan aina kun tapaatte. Ystävällisyydestä ja muista hänen reaktioistaan et voi tämän vuoksi vetää juuri mitään johtopäätöksiä. Kaikki on toki mahdollista, mutta tilanteesta tulee helposti monimutkainen ja hankala teille molemmille ja joissain tapauksissa voi tulla myös lapsellesi.
Hymiöitä ei kuulu laittaa asialliseen viestintään oppilaille/vanhemmille, vaan käytetään tuttavallisemmassa keskustelussa. Opettajan velvollisuus on pysyä erossa vanhemmista ja opiskelijoista romanttisessa mielessä. Kuuluu ammattietiikkaan.