Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka auttaa masentunutta miestä?

Vierailija
13.08.2022 |

Olen ajautunut umpikujaan. Mieheni on ollut masentunut jo useamman vuoden ajan, vaikka hän kykeneekin suurimmaksi osaksi toimimaan täysin normaalisti. Elämänilo on kuitenkin ollut poissa jo pitkään ja hän myös käyttäytyy usein ilkeästi, ei siedä vastoinkäymisiä jne. Meillä on kaksi pientä lasta ja hän on kyllä heille useimmiten oikein hyvä isä.

Mieheni kuitenkin tarvitsisi ammattiapua, sillä hänellä on myös itsetuhoisia ajatuksia. Apua hän ei kuitenkaan suostu hakemaan, vaikka olen sitä monesti pyytänyt. Oma jaksaminen on myös kortilla, kun joudun usein kannattelemaan perheemme tunneilmapiiriä, eikä minulla ole mahdollisuuksia ns. kiukuttelulle, sillä mieheni ei siedä minulla yhtään virheitä. Hän suuttuu ja masentuu entisestään pienistäkin mokistani.

En tiedä mitä enää tekisin tilanteessa. Lapsilla on hyvä olla, kun itse jaksan pinnistää, jolloin miehenikin on heille ihana ja hyvä. Mieheni kaipaisi paljon omaa aikaa ja lepoa, mutta ilmeisesti en pysty tarjoamaan sitä hänelle riittävästi, vaikka kaikkeni teen. Rakastamme toisiamme valtavasti, eikä ero tulisi mieleenikään. En tiedä enää mitä teen...Mies on kieltänyt kertomasta kenellekään itsemurhan uhalla, joten en uskalla edes puhua asiasta kenellekään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos aloitat hakemalla apua itsellesi? Juttelisit ammattiauttajan kanssa omasta jaksamisestasi ja teidän tilanteestanne?

Tämän voisin tehdä toki, mutta silloin mieheni täytyisi olla lasten kanssa ja hän kaipaa ennemminkin omaa aikaa sen verran. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos aloitat hakemalla apua itsellesi? Juttelisit ammattiauttajan kanssa omasta jaksamisestasi ja teidän tilanteestanne?

Tämän voisin tehdä toki, mutta silloin mieheni täytyisi olla lasten kanssa ja hän kaipaa ennemminkin omaa aikaa sen verran. Ap.

Sen verran sun miehen olisi syytä olla lasten kanssa, että ei käy niin, että sinä masennut ja sitten miehesi "täytyy" pyörittää koko arki tai lapsenne otetaan huostaan jos kumpikin vanhemmista on kykemättömiä lapsista huolehtimaan.

Mieheni on masentunut ja olen pyörittänyt koko arjen. Olen lisäksi surrut niin paljon ja ollut yksin pääosin (kun mieheni tarvitsee omaa aikaa), että katkeruuskin nousee pintaan. Kaikki kesälomasuunnitelmat vaihtui kotona yksin olemiseen ja lapsista yksin huolehtimiseen. Nyt alan tajuamaan kun en ole saanut yökkäriä pois päältä kahteen päivään enkä päässyt ovesta ulos, että oma jaksaminen alkaa loppumaan ja alkaa tuntumaan, että tarviiko minunkaan jaksaa. Tuntuu, että millään ei ole mitään väliä ja näen, että elin hyvää elämää 40 vuotta.

Huolehdi omasta jaksamisesta, että ei käy näin kun minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi