Nuoren kotiin on hommattava kaikki mummon mieleen, koska mummo haluaa maksaa
Tilanne on siis se, että tytär pääsi opiskelemaan eri paikkakunnalle ja nyt on sitten jotain hankintoja opiskelijakämppään tehtävä.
Hyvän ja himoitun opiskelupaikan johdosta äitini ilmoitti, että hän haluaa ostaa lapsenlapselleen tavaroita ja huonekaluja. Tyttö otti tietysti iloisena tiedon vastaan, sillä nuorella ei itsellään liikaa rahaa ole ja mummo on kerryttänyt omaisuutta kohtuullisesti.
Kun sitten tuli sängyn, ruokapöydän, sohvan ja kodinkoneiden ostamisen aika ja lähdimme kiertelemään kauppoja, ei tytön mieltymyksillä tai toiveilla ollut mitään merkitystä. Mummo päättää, koska mummo maksaa. Nuoren toiveet ja mieltymykset olivat pääsääntöisesti edullisempia, jotta rahasta ei ole kyse. Kyse on siitä, että mummon täytyy saada päättää koska mummo maksaa. Esimerkiksi sänkyyn mummo oli valmis laittamaan rahaa pari tonnia ja hän olikin jo valmiiksi katsonut omasta mielestään sopivan. Tyttö kuitenkin kertoi että häntä miellyttää toisenlainen sänky, mutta mummo jankkaa ja jankkaa että miksi hänen valitsemansa sänky olisi parempi.
Mikrossa mummo haluaa vain tiettyä merkkiä, joka maksaa, ja nuoren toiveilla ei ole loppupeleissä mitään väliä.
Sama imurissa. Imuri pitää olla iso, monen sadan Miele. Tytär miettii pientä asuntoa ja on kallistumassa varsi-imuriin, säilytystilan puutteen ja käyttömahdollisuuksien vuoksi. Mummolle tämä on punainen vaste, sillä hän ei voi sietää varsi-imureita. Hän haluaa ostaa perinteisen.
Olemme muutaman kerran nyt käyneet yhdessä kiertämässä kauppoja ja käytännössä mitään ei olla saatu ostettua mummon laskuun, koska mummo ei hyväksy nuoren valintaa.
Nuori on itse käynyt ostamassa myöhemmin haluamansa tuotteen tai minä olen maksanut sen mikä on tyttären mielestä paras.
Mummo uhriutuu nyt että tytär on vaikea, eikä osaa päättää mitä haluaa ( kun ei halua juuri sitä mitä mummo haluaa ostaa).
Olemmekin jättäneet jo mummon kokonaan pois näiltä ostosreissuilta. Sohvan olen luvannut maksaa, mutta nuori saa sen vasta myöhemmin syksyllä, eikä se ehdi siis muuttokuormaan. Mummo olisi ostanut yksiöön ison kalliin sohvan ( minkä olisi itselleenkin kelpuuttanut) , mutta koska tytär koki sen liian suureksi ja epäkäytännölliseksi opiskelijakämppään, mummo ei sitten osta mitään.
Miksi lahjanostajan täytyy saada päättää saajan puolesta aivan kaikki?
Onko tämä joku 40 -luvulla syntyneiden ominaisuus vai mitä?
Kommentit (1423)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia ihmisiä. Minun asuntoon kukaan ei ole väkisin tuonut mitään tavaraa. Jos toisi, niin osaisin viedä pois.
Niim helppohan se on yksinändä vieraalla paikkakunnalla sohvakin roudata pois.
Minulle on ilmestynyt myös mökin terassille tavaraa. Niitäkin kiva sieltä sitten seuloa ja lajitella pois kun autoakaan ei saa lähelle. Ja jäteasemalle on 25 kilsaa väärään suuntaan.
Millään tavoin ei liity minun avuttomuutwwn vaan tuojan rajattomuuteen.
Pyysitkö tavaran tuonutta hakemaan tavaransa pois?
Idiootti kysymys. Tietenkin.
Miksi ne tavarat sitten on sinulla? Sanoisin, että idiootti vastaus.
Kun se tuoja ei hakenut niitä! Oletko kännissä vai syntymätyhmä?
No, mietin juuri sinun tyhmyyttäsi, kun annat tuoda rojuja etkä edes saa niitä viemään pois. Oletko rajaton, joka ei osaa laittaa rajoja? Itse ne rajat pitää asettaa! Ei tarvitse edes olla kännissä, jotta tuon ymmärtää.
Eli olet syntymätyhmä.
Millä sen ihmisen saa hakemaan pois jos ei se halua hakea pois? Ei se ole mikään rikos minkä voisi ilmoittaa jonnekin eikä siitä sakkoja jos ei hae.
Sitäpaitsi rajaton roudaa vain lisää jos sen tontille uudelleen päästää.
No älä sitten päästä tontillesi!
Eli jos 10 palstalaista haluaisi tuoda jätteet pihaasi, niin minkäs sille mahtaisi? En usko.
En usko olevani syntymätyhmä, mutta nyt kyllä epäilen, että et oikeasti osaa asettaa rajoja.No nyt on riistakamera ja lukollinen puomi.
Sinä et vaan ymmärrä mistä edes puhutana kun tahvona kuvittelet etyä se roudaaja hakee roudauksensa pois jos vain pyytää. Sataprosenttista tietämättömyyttä!
Polta ne tavarat, ei tarvitse roudata minnekkään
Vierailija kirjoitti:
Sänky on yksi tärkeimmistä hankinnoista ja mullakaan ei ole koskaan ollut parin tonnin sänkyä.
Nyt on kyllä tyhmä tyttö jos ei sitä ota vastaan vaan hakee mieluummin jonkun muutaman satasen resu hetekan.
Jos pysyvyyttä tavoitellaan, niin juuri nuoren sana pitäisi painaa. Mummon kalusteet heivataan jos maku ei osu yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on nykyisin tosi kallista sähköä ja ruokaa myöten. Oppiipahan tyttö rahan arvon kun kieltäytyy.
Moni pienituloinen ei juuri koskaan raski kotiin ostaa mitään ja kaikki kelpaisi mitä ilmaiseksi saa. Anna mummon maksaa kalleimmat jutut mitä haluaa ja sisusta itse muuten.
Kun nuoruudessa muutin yksiöön niin kaveri myi mulle halvalla ison käytetyn pölynimurin. Kyllä se sinne mahtui ja oli hyvä imuroida. En itse ottaisi edelleenkään mitään pussittomia ja akulla toimivia höpö höpö juttuja.Laitapa AP linkkiä niistä mummon valitsemista sängyistä ym niin katsotaan miltä ne näyttää.
Itse harrastan runkopatjoja mutta kyllä esim perinteinen puusänky välillä olisi ihana jos vain raskisi.
Jos säästää pari tonnia hinnassa niin ehkä on varaa hankkia kantajat kun muuttaa.
Mummolta vallankäyttöä tämä temppuilu, joten ei pidä suostua siihen, että mummo valitsee ja maksaa.
Itse en myöskään suostuisi vastaanottamaan epämieluisia huonekaluja ym. Olisi vaikka kuinka kalliita ja hienoja. Ruma ja epäkäytännöllinen on huono juttu. Ärsyttää vain ja mitä kalliinpi niin sen ärsyttävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Sänky on yksi tärkeimmistä hankinnoista ja mullakaan ei ole koskaan ollut parin tonnin sänkyä.
Nyt on kyllä tyhmä tyttö jos ei sitä ota vastaan vaan hakee mieluummin jonkun muutaman satasen resu hetekan.
Jos mummo on katsantokannasta riippuen sitä mieltä että 80 cm sänky riittää yhdelle ja piste, tai että tulevaa perheasuntoa varten ostetaan jo valmiiksi 160 cm sänky ja piste, kun nuori itse on sitä mieltä että sängyn pitää olla 120 cm, niin silloin mummo on se joka perääntyy.
"Jos pysyvyyttä tavoitellaan, niin juuri nuoren sana pitäisi painaa. Mummon kalusteet heivataan jos maku ei osu yksiin. "
Kun vähän vanhenee niin osaa arvostaa laatua ja mitä lahjaksi saa. Jos on laadukas parin tonnin sänky, niin se on jo sivuseikka miltä ne jalat tai joku muu osa näyttää.
Kun saa hyvän niin riittää myöhemmin rahat johonkin muuhun. Erittäin iso virhe kieltäytyä jos saa uutta ja kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaiveltiin suvun varastot ja elämä aloitettiin näillä vanhoilla käytetyillä tavaroilla. Nykyään pitää olla uutta, mieleistä ja sellaista, joita voi somessa esitellä.
Niinpä, vaikka nykyään ollaankin olevinaan niin vastuullisia kuluttajia ja jauhetaan jatkuvasti ilmaston lämpenemisestä ja co2-päästöistä. Paljon sanoja, vain teot puuttuu.
Mutta mummoa ei saa ohjata vastuulliseen kuluttamiseen vaan hänellä pitää olla oikeus ostaa pohautella mitä sattuu.
Kertakäyttökrääsäkö on mielestäsi vastuullista kulutusta. Mummohan oli halunnut ostaa laadukkaampaa näiden kertakäyttöimurien ja sänkyjen tilalle.
Kertakäyttöimureista ja -sängyistä en ole koskaan kuullutkaan, mutta sinulla on ilmeisesti laajempaakin kokemusta sellaisista. Mummosiko niitä hankki sinulle? Saitko suurenkin varaston? Miten kiitollinen olet mummollesi moisesta eleestä?
Ikävä kyllä itse olen erehtynyt ostamaan. Ikean sänky ja sohva olivat täyttä roskaa, samoin kuin Ergorapido varsi-imurikin. Ei ne oikeasti kestäneet montakaan kuukautta.
Ikean sängyistä minulla ei ole kokemusta, mutta Boschin varsi-imuri on kestänyt loistokunnossa viisi vuotta putkeen. Kävin Ikeassa kesän alussa ja sänkyosastolla kierrellessäni huomasin valikoimissa moniakin massiivipuisia sängynrunkoja. Niiden laadusta en tarkemmin tiedä, mutta jo se, että Ikeasta löytyi myös sellaisia, oli positiivisesti yllättävää. Olin ollut siinä ennakkokäsityksessä, että siellä myytäisiin vain pelkkiä lastulevykökköjä. Sainpahan opetuksen. 🙊
T. Sama
Ikävä kyllä pelkkä materiaali ei ole laadun tae. Ikean laatu on kuraa, juuri tällaisesta mainitsemastasi sängystä oli kyse.
Ikean tuotteissa ei käytetä mitään laadukkaampia ja parempia liitoksia, ja puukin kaikkein halvinta ja oksaisinta.
Jotain pinnatuoleja oli jotka päälle päin näyttivät asiallisilta, mutta nekin oli pilattu Ikean kertakäyttöfilosofialla. Ne kun olivat halvalla ja huonosti valmistettuja, ja tutullakin ne hajosivat muutamassa vuodessa.
Täälläkin on kokemusta noista ikean täyspuisista kalusteista, ihan täyttä pashaa nekin ovat. Lack ynnä muu pahvi/paperi roska on sitten vielä oma lukunsa! Se on sitä ikea-kalustetta ihan omimmillaan.
Ei Lackeissa ole mitään vikaa. Meillä on molempien lasten huoneissa ja kirjastohuoneessa kaksi pöytää. Kestäneet hyvin vuosia. Hinta/laatusuhde on hyvä ja ne saa myös kiertoon helposti.
Itse keräsin nuo kaikki ilmaiseksi Torista. Kaksi valkoista pöytää annoin naapurin teinille.
Ihmisten käsitys laadusta on todella heikkoa, mikäli on sitä mieltä ettei laadussa ole vikaa, kun puhutaan pelkästä pahvista ja paperista kyhätystä huonekalusta. Kummallinen ajatus, että muutaman vuoden kestänyt kaluste on laadukas. Varmaan 70 luvun stereoiden pahvilaatikkokin on huippulaadukas säilytyskaluste. Itsellä on ollut käytössä tuollainen pahvilaatikko VHS ja DVD-levyjen säilytykseen vuosikymmeniä. Sitä on kanneltu satoja kertoja makuuhuoneen ja olohuoneen välillä, silti se on vasta alkanut hajota. Painoakin laatikolla oli niin paljon, että Lack pöytä hajosi laskettuani laatikon sille.
Lackin laatu/hintasuhde on hyvä ja lasteni huoneissa hyllyt ovat olleet jo monta vuotta.
Ne on nätit ja tyylikkäät ja käyttötarkoitukseensa sopivat.
Kestäneet hyvin, koska kösittelemme kaikkia huonekaluja hyvin.
Jos sinulle kelpaa roska, mikäpä siinä. Kuitenkin näistä kertakäyttö kalusteista kertyy valtavat jätevuoret, ei se teilläkään ikuisesti kestä.
Eipä se kertakäyttöistä ole kun meillä olleet jo vuosia ja käytettyinä ne jo saimme.
On täysin mahdotonta tehdä heikompia, pahvia ja paperia heikompaa materiaalia ei ole käytettävissä huonekaluihin. Ellei kaikista surkeimmatkaan kalusteet ole kertakäyttökalusteita, kai sitten eivät mitkään.
Kyllä ne on kertakäyttökalusteita.
Nykyään kertakäyttökulttuuria on niin laajalle levinnyttä, jotta surkeintakin roskaa pidetään laadukkaana. Kalliita noi lack-kalusteet on siihen nähden mistä ne on valmistettu.
Kertakäyttö eli kerran käytetty ei päde huonekaluun joka on jo vuosia ollut toisella käyttäjällään.
Moni käyttää kertakäyttöaterimia useaan kertaan, nekään siis eivät ole kertakäyttöisiä?
Monilla tuo Lack-pöytä ja hylly on kyllä kertakäyttötuote, yhden kerran sille laitetaan jokin ruukku tai muita somisteita. Se saakin sitten olla paikallaan koko kalusteen käyttöiän, eikö se ole oikeastaan yksi käyttökerta.
Kuten sanottu sain hyllyt ja pöydät ia ne on olleet kovassa käytössä. Monenlaisessa käytössä nuo pöydätkin, mm printterin alla ja nyt vierashuoneen yöpöytänä.
Hyllyjä on mm kodinhoitohuoneessa ihan pesuaineille yms
Meidän makkarissa kirjahyllynä ja lapsilla kirjahyllyinä
Hyvin ovat kestäneet.
Kummallista, itselläni kyseinen pöytä on ollut erittäin kevyellä käytöllä. Pöytä vain alkoi itsestään purkautua, ensin siitä irtosi jokin pintakalvo pöytälevyn syrjästä. Lopulta se oli niin ruman näköinen että hävitin sen. Niin ne näyttää muillakin hajoavan.
PS en ole sama joka aiemmin on vastannut, joten pahoittelut keskusteluun sotkeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia ihmisiä. Minun asuntoon kukaan ei ole väkisin tuonut mitään tavaraa. Jos toisi, niin osaisin viedä pois.
Niim helppohan se on yksinändä vieraalla paikkakunnalla sohvakin roudata pois.
Minulle on ilmestynyt myös mökin terassille tavaraa. Niitäkin kiva sieltä sitten seuloa ja lajitella pois kun autoakaan ei saa lähelle. Ja jäteasemalle on 25 kilsaa väärään suuntaan.
Millään tavoin ei liity minun avuttomuutwwn vaan tuojan rajattomuuteen.
Teitkö rikosilmoituksen, kun tiedät kuka käyttää sun tonttia kaatopaikkana? Joka kerta kun tuo jotain niin rikosilmoitus ja lopuksi haet lähestymiskieltoa.
"Mikrossa mummo haluaa vain tiettyä merkkiä, joka maksaa, ja nuoren toiveilla ei ole loppupeleissä mitään väliä."
Voi hyvänen aika. Pitääkö tästäkin olla nuorella erityiset toiveet. Halvat mikrot lämmittää usein huonosti ja pidemmässä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
"Mikrossa mummo haluaa vain tiettyä merkkiä, joka maksaa, ja nuoren toiveilla ei ole loppupeleissä mitään väliä."
Voi hyvänen aika. Pitääkö tästäkin olla nuorella erityiset toiveet. Halvat mikrot lämmittää usein huonosti ja pidemmässä ajassa.
Kyse on toisen ihmisen, sen nuoren, kunnioittamisesta. Hänen asunto, ei mummon.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla erityiset toiveet. Koko ja väri varsinkin.
Jos ensiasuntoon muuttavalla on noin paljon ehtoja niin ehkä on parempi ettei osteta mitään ja nuori itse hankkii jotain halpaa pikkuhiljaa.
Mummon tarjous on mikä on, eikä todellakaan ole huono, mutta ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ensiasuntoon muuttavalla on noin paljon ehtoja niin ehkä on parempi ettei osteta mitään ja nuori itse hankkii jotain halpaa pikkuhiljaa.
Jos mummo kävelee valinnoissa nuoren yli, niin silloin tarjous todellakin on huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaiveltiin suvun varastot ja elämä aloitettiin näillä vanhoilla käytetyillä tavaroilla. Nykyään pitää olla uutta, mieleistä ja sellaista, joita voi somessa esitellä.
Niinpä, vaikka nykyään ollaankin olevinaan niin vastuullisia kuluttajia ja jauhetaan jatkuvasti ilmaston lämpenemisestä ja co2-päästöistä. Paljon sanoja, vain teot puuttuu.
Mutta mummoa ei saa ohjata vastuulliseen kuluttamiseen vaan hänellä pitää olla oikeus ostaa pohautella mitä sattuu.
Kertakäyttökrääsäkö on mielestäsi vastuullista kulutusta. Mummohan oli halunnut ostaa laadukkaampaa näiden kertakäyttöimurien ja sänkyjen tilalle.
Kertakäyttöimureista ja -sängyistä en ole koskaan kuullutkaan, mutta sinulla on ilmeisesti laajempaakin kokemusta sellaisista. Mummosiko niitä hankki sinulle? Saitko suurenkin varaston? Miten kiitollinen olet mummollesi moisesta eleestä?
Ikävä kyllä itse olen erehtynyt ostamaan. Ikean sänky ja sohva olivat täyttä roskaa, samoin kuin Ergorapido varsi-imurikin. Ei ne oikeasti kestäneet montakaan kuukautta.
Ikean sängyistä minulla ei ole kokemusta, mutta Boschin varsi-imuri on kestänyt loistokunnossa viisi vuotta putkeen. Kävin Ikeassa kesän alussa ja sänkyosastolla kierrellessäni huomasin valikoimissa moniakin massiivipuisia sängynrunkoja. Niiden laadusta en tarkemmin tiedä, mutta jo se, että Ikeasta löytyi myös sellaisia, oli positiivisesti yllättävää. Olin ollut siinä ennakkokäsityksessä, että siellä myytäisiin vain pelkkiä lastulevykökköjä. Sainpahan opetuksen. 🙊
T. Sama
Ikävä kyllä pelkkä materiaali ei ole laadun tae. Ikean laatu on kuraa, juuri tällaisesta mainitsemastasi sängystä oli kyse.
Ikean tuotteissa ei käytetä mitään laadukkaampia ja parempia liitoksia, ja puukin kaikkein halvinta ja oksaisinta.
Jotain pinnatuoleja oli jotka päälle päin näyttivät asiallisilta, mutta nekin oli pilattu Ikean kertakäyttöfilosofialla. Ne kun olivat halvalla ja huonosti valmistettuja, ja tutullakin ne hajosivat muutamassa vuodessa.
Täälläkin on kokemusta noista ikean täyspuisista kalusteista, ihan täyttä pashaa nekin ovat. Lack ynnä muu pahvi/paperi roska on sitten vielä oma lukunsa! Se on sitä ikea-kalustetta ihan omimmillaan.
Ei Lackeissa ole mitään vikaa. Meillä on molempien lasten huoneissa ja kirjastohuoneessa kaksi pöytää. Kestäneet hyvin vuosia. Hinta/laatusuhde on hyvä ja ne saa myös kiertoon helposti.
Itse keräsin nuo kaikki ilmaiseksi Torista. Kaksi valkoista pöytää annoin naapurin teinille.
Ihmisten käsitys laadusta on todella heikkoa, mikäli on sitä mieltä ettei laadussa ole vikaa, kun puhutaan pelkästä pahvista ja paperista kyhätystä huonekalusta. Kummallinen ajatus, että muutaman vuoden kestänyt kaluste on laadukas. Varmaan 70 luvun stereoiden pahvilaatikkokin on huippulaadukas säilytyskaluste. Itsellä on ollut käytössä tuollainen pahvilaatikko VHS ja DVD-levyjen säilytykseen vuosikymmeniä. Sitä on kanneltu satoja kertoja makuuhuoneen ja olohuoneen välillä, silti se on vasta alkanut hajota. Painoakin laatikolla oli niin paljon, että Lack pöytä hajosi laskettuani laatikon sille.
Lackin laatu/hintasuhde on hyvä ja lasteni huoneissa hyllyt ovat olleet jo monta vuotta.
Ne on nätit ja tyylikkäät ja käyttötarkoitukseensa sopivat.
Kestäneet hyvin, koska kösittelemme kaikkia huonekaluja hyvin.
Jos sinulle kelpaa roska, mikäpä siinä. Kuitenkin näistä kertakäyttö kalusteista kertyy valtavat jätevuoret, ei se teilläkään ikuisesti kestä.
Eipä se kertakäyttöistä ole kun meillä olleet jo vuosia ja käytettyinä ne jo saimme.
On täysin mahdotonta tehdä heikompia, pahvia ja paperia heikompaa materiaalia ei ole käytettävissä huonekaluihin. Ellei kaikista surkeimmatkaan kalusteet ole kertakäyttökalusteita, kai sitten eivät mitkään.
Kyllä ne on kertakäyttökalusteita.
Nykyään kertakäyttökulttuuria on niin laajalle levinnyttä, jotta surkeintakin roskaa pidetään laadukkaana. Kalliita noi lack-kalusteet on siihen nähden mistä ne on valmistettu.
Kertakäyttö eli kerran käytetty ei päde huonekaluun joka on jo vuosia ollut toisella käyttäjällään.
Moni käyttää kertakäyttöaterimia useaan kertaan, nekään siis eivät ole kertakäyttöisiä?
Monilla tuo Lack-pöytä ja hylly on kyllä kertakäyttötuote, yhden kerran sille laitetaan jokin ruukku tai muita somisteita. Se saakin sitten olla paikallaan koko kalusteen käyttöiän, eikö se ole oikeastaan yksi käyttökerta.
Kuten sanottu sain hyllyt ja pöydät ia ne on olleet kovassa käytössä. Monenlaisessa käytössä nuo pöydätkin, mm printterin alla ja nyt vierashuoneen yöpöytänä.
Hyllyjä on mm kodinhoitohuoneessa ihan pesuaineille yms
Meidän makkarissa kirjahyllynä ja lapsilla kirjahyllyinä
Hyvin ovat kestäneet.
Kummallista, itselläni kyseinen pöytä on ollut erittäin kevyellä käytöllä. Pöytä vain alkoi itsestään purkautua, ensin siitä irtosi jokin pintakalvo pöytälevyn syrjästä. Lopulta se oli niin ruman näköinen että hävitin sen. Niin ne näyttää muillakin hajoavan.
PS en ole sama joka aiemmin on vastannut, joten pahoittelut keskusteluun sotkeutumisesta.
Tuossa linkki, missä näkyy mitä kyseinen pöytä sisältä ja kuinka hajoaa.
https://www.cuantodanio.es/se-descubre-como-es-una-mesa-lack-de-ikea-po…
Ei muuta kuin mummon valitsemat kamat sisään niin menee muutto ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos mummo on yhtään samanlainen kuin minun anoppi, niin sänkuypitää olla mäntyä ja päädyillä varustettu. Ja kaikki muutkin kalusteet on jotain enemmän tai vähemmän mäntykalustetta, kun pitäähän kaiken olla puuta. Hyi yök!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jos on varaa olla ehtoja, on varaa myös maksaa itse. Tämä on itseasiassa erittäin kasvattavaa oppia, valitsi toimia kummin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä tyhmä tyttö jos ei sitä ota vastaan vaan hakee mieluummin jonkun muutaman satasen resu hetekan.Jos mummo on yhtään samanlainen kuin minun anoppi, niin sänkuypitää olla mäntyä ja päädyillä varustettu. Ja kaikki muutkin kalusteet on jotain enemmän tai vähemmän mäntykalustetta, kun pitäähän kaiken olla puuta. Hyi yök!
Heh! Oliko tuo jokin vitsi, siis kahden tonnin mäntysänky?
Pakko sanoa, että kyllä Ikean Lackissa on palkonkin vikaa, esim. tv-tason jalkoja ei ole maalattu vaan ne on päällystetty jollain liimapaperilla, joka alkaa irtoilla hyvinkin herkästi.
ikeassa on paljon parempiakin huonekaluja kuin Lack ja maksaisin mielummin enemmän kuin ostaisin yhtään noita onnettomia tekeleitä kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jätä!!
Kaikki on nykyisin tosi kallista sähköä ja ruokaa myöten. Oppiipahan tyttö rahan arvon kun kieltäytyy.
Moni pienituloinen ei juuri koskaan raski kotiin ostaa mitään ja kaikki kelpaisi mitä ilmaiseksi saa. Anna mummon maksaa kalleimmat jutut mitä haluaa ja sisusta itse muuten.
Kun nuoruudessa muutin yksiöön niin kaveri myi mulle halvalla ison käytetyn pölynimurin. Kyllä se sinne mahtui ja oli hyvä imuroida. En itse ottaisi edelleenkään mitään pussittomia ja akulla toimivia höpö höpö juttuja.
Laitapa AP linkkiä niistä mummon valitsemista sängyistä ym niin katsotaan miltä ne näyttää.
Itse harrastan runkopatjoja mutta kyllä esim perinteinen puusänky välillä olisi ihana jos vain raskisi.
Jos säästää pari tonnia hinnassa niin ehkä on varaa hankkia kantajat kun muuttaa.