Nuoren kotiin on hommattava kaikki mummon mieleen, koska mummo haluaa maksaa
Tilanne on siis se, että tytär pääsi opiskelemaan eri paikkakunnalle ja nyt on sitten jotain hankintoja opiskelijakämppään tehtävä.
Hyvän ja himoitun opiskelupaikan johdosta äitini ilmoitti, että hän haluaa ostaa lapsenlapselleen tavaroita ja huonekaluja. Tyttö otti tietysti iloisena tiedon vastaan, sillä nuorella ei itsellään liikaa rahaa ole ja mummo on kerryttänyt omaisuutta kohtuullisesti.
Kun sitten tuli sängyn, ruokapöydän, sohvan ja kodinkoneiden ostamisen aika ja lähdimme kiertelemään kauppoja, ei tytön mieltymyksillä tai toiveilla ollut mitään merkitystä. Mummo päättää, koska mummo maksaa. Nuoren toiveet ja mieltymykset olivat pääsääntöisesti edullisempia, jotta rahasta ei ole kyse. Kyse on siitä, että mummon täytyy saada päättää koska mummo maksaa. Esimerkiksi sänkyyn mummo oli valmis laittamaan rahaa pari tonnia ja hän olikin jo valmiiksi katsonut omasta mielestään sopivan. Tyttö kuitenkin kertoi että häntä miellyttää toisenlainen sänky, mutta mummo jankkaa ja jankkaa että miksi hänen valitsemansa sänky olisi parempi.
Mikrossa mummo haluaa vain tiettyä merkkiä, joka maksaa, ja nuoren toiveilla ei ole loppupeleissä mitään väliä.
Sama imurissa. Imuri pitää olla iso, monen sadan Miele. Tytär miettii pientä asuntoa ja on kallistumassa varsi-imuriin, säilytystilan puutteen ja käyttömahdollisuuksien vuoksi. Mummolle tämä on punainen vaste, sillä hän ei voi sietää varsi-imureita. Hän haluaa ostaa perinteisen.
Olemme muutaman kerran nyt käyneet yhdessä kiertämässä kauppoja ja käytännössä mitään ei olla saatu ostettua mummon laskuun, koska mummo ei hyväksy nuoren valintaa.
Nuori on itse käynyt ostamassa myöhemmin haluamansa tuotteen tai minä olen maksanut sen mikä on tyttären mielestä paras.
Mummo uhriutuu nyt että tytär on vaikea, eikä osaa päättää mitä haluaa ( kun ei halua juuri sitä mitä mummo haluaa ostaa).
Olemmekin jättäneet jo mummon kokonaan pois näiltä ostosreissuilta. Sohvan olen luvannut maksaa, mutta nuori saa sen vasta myöhemmin syksyllä, eikä se ehdi siis muuttokuormaan. Mummo olisi ostanut yksiöön ison kalliin sohvan ( minkä olisi itselleenkin kelpuuttanut) , mutta koska tytär koki sen liian suureksi ja epäkäytännölliseksi opiskelijakämppään, mummo ei sitten osta mitään.
Miksi lahjanostajan täytyy saada päättää saajan puolesta aivan kaikki?
Onko tämä joku 40 -luvulla syntyneiden ominaisuus vai mitä?
Kommentit (1423)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sänky on yksi tärkeimmistä hankinnoista ja mullakaan ei ole koskaan ollut parin tonnin sänkyä.
Nyt on kyllä tyhmä tyttö jos ei sitä ota vastaan vaan hakee mieluummin jonkun muutaman satasen resu hetekan.Jos mummo on yhtään samanlainen kuin minun anoppi, niin sänkuypitää olla mäntyä ja päädyillä varustettu. Ja kaikki muutkin kalusteet on jotain enemmän tai vähemmän mäntykalustetta, kun pitäähän kaiken olla puuta. Hyi yök!
Heh! Oliko tuo jokin vitsi, siis kahden tonnin mäntysänky?
Idiootti, se oli esimerkki mummojen fetissistä puisiin huonekaluihin. Mutta sopii menmä vaikka Vepsäläisen sivuille, niin voi löytää haluamasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia ihmisiä. Minun asuntoon kukaan ei ole väkisin tuonut mitään tavaraa. Jos toisi, niin osaisin viedä pois.
Niim helppohan se on yksinändä vieraalla paikkakunnalla sohvakin roudata pois.
Minulle on ilmestynyt myös mökin terassille tavaraa. Niitäkin kiva sieltä sitten seuloa ja lajitella pois kun autoakaan ei saa lähelle. Ja jäteasemalle on 25 kilsaa väärään suuntaan.
Millään tavoin ei liity minun avuttomuutwwn vaan tuojan rajattomuuteen.
Pyysitkö tavaran tuonutta hakemaan tavaransa pois?
Idiootti kysymys. Tietenkin.
Miksi ne tavarat sitten on sinulla? Sanoisin, että idiootti vastaus.
Kun se tuoja ei hakenut niitä! Oletko kännissä vai syntymätyhmä?
No, mietin juuri sinun tyhmyyttäsi, kun annat tuoda rojuja etkä edes saa niitä viemään pois. Oletko rajaton, joka ei osaa laittaa rajoja? Itse ne rajat pitää asettaa! Ei tarvitse edes olla kännissä, jotta tuon ymmärtää.
Eli olet syntymätyhmä.
Millä sen ihmisen saa hakemaan pois jos ei se halua hakea pois? Ei se ole mikään rikos minkä voisi ilmoittaa jonnekin eikä siitä sakkoja jos ei hae.
Sitäpaitsi rajaton roudaa vain lisää jos sen tontille uudelleen päästää.
No älä sitten päästä tontillesi!
Eli jos 10 palstalaista haluaisi tuoda jätteet pihaasi, niin minkäs sille mahtaisi? En usko.
En usko olevani syntymätyhmä, mutta nyt kyllä epäilen, että et oikeasti osaa asettaa rajoja.No nyt on riistakamera ja lukollinen puomi.
Sinä et vaan ymmärrä mistä edes puhutana kun tahvona kuvittelet etyä se roudaaja hakee roudauksensa pois jos vain pyytää. Sataprosenttista tietämättömyyttä!
Mikä on semmoinen tuttu, että pitää sun pihaa kaatopaikkana? Toivottavasti entinen tuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, jätit joitakin keskeisiä asioista kertomatta. Opiskelijakämppä on siis yksiö. Montako neliötä? Millainen pohjakuva? Onko sängylle alkovi vai tuleeko se vain huoneen johonkin nurkkaan? Millaiset mitat siinä mummon valitsemassa sängyssä on eli löytyykö sille ylipäänsä tilaa asunnosta? Entä sopiiko yksiöön myös sohva? Eli ennen kuin aletaan edes valita huonekaluja, pitäisi olla selvillä, minkä kokoiseen asuntoon niitä viedään eli neliömäärän lisäksi tarvitaan mittoja. Onko sillä mummolla ylipäänsä käsitystä, mitä siihen opiskelijakämppään mahtuu, niin että jää vielä liikkumatilaa? Entä onko kovinkaan "terveellistä" kalustaa nuorelle opiskelijatytölle heti alkuun täydellinen asunto? En minä ainakaan olisi halunnut asua missään mummolassa. No eipä siitä ollut pelkoakaan, kun aloittelin opintoja. Oli pieni alivuokralaishuone, jossa heteka, puhki-istuttu nojatuoli, pieni kirjoituspöytä, tuoli ja keittolevy. Nurkassa yksi komero. Olen 40-lukulainen, mutta ei tulisi mieleenikään päsmäröidä lapsenlapsen hankintoja. Antaisin ehkä jonkun summan rahaa ja kehottaisin hankkimaan mieleisiään tarpeellisia tavaroita.
Noin ei voi tehdä ilman lahjaveroa, jos summa ylittää tietyn rajan.
Välttääkseen lahjaveron, pitää nimenomaan mennä mukaan ja ostaa se valittu tuote.
Jos antaa rahaa ja sanoo,bettä osta sillä kalusteet, niin vero menee, jos tietty summa ylittyy.
Voi ostaa laskulle ja lahjoittaja maksaa laskun. Ei tule veroja.
Mille laskulle? Missä?
No aika monissa huonekalukaupoissa voi ostaa laskulle, etkö tiennyt? Viimeksi ostettiin Maskusta pihakalusteita, lasku mukaan ja näin.
Luepa se "lasku". Se on luottosopimus ja luottokortti tulee postissa.
Olen eri, mutta mitä sitten? Maksaa summan pois ja korttia ei tarvitse käyttää. Jos tietyssä ajassa maksaa ei tule mitään lisäkuluja verrattuna käteismaksuun kassalla. Itse asiassa voi saada jopa pari prosenttia pois hinnasta, koska liikkeet mielellään noita omia luottojaan kauppaavat.
Lue nuo Maskun "laskun" tiedot. Menee lisämaksuja.
Olisiko ollut 1,95 avauskulu ja siinä kaikki. Kun hinnasta saa sen esim 3% alennusta näin ostaessaan, niin joku matemaattisia taitoja omaava voisi väittää, että kannattaa.
ilman tiliähän maskusta saa aina 50% alennusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaiveltiin suvun varastot ja elämä aloitettiin näillä vanhoilla käytetyillä tavaroilla. Nykyään pitää olla uutta, mieleistä ja sellaista, joita voi somessa esitellä.
Niinpä, vaikka nykyään ollaankin olevinaan niin vastuullisia kuluttajia ja jauhetaan jatkuvasti ilmaston lämpenemisestä ja co2-päästöistä. Paljon sanoja, vain teot puuttuu.
Mutta mummoa ei saa ohjata vastuulliseen kuluttamiseen vaan hänellä pitää olla oikeus ostaa pohautella mitä sattuu.
Kertakäyttökrääsäkö on mielestäsi vastuullista kulutusta. Mummohan oli halunnut ostaa laadukkaampaa näiden kertakäyttöimurien ja sänkyjen tilalle.
Kertakäyttöimureista ja -sängyistä en ole koskaan kuullutkaan, mutta sinulla on ilmeisesti laajempaakin kokemusta sellaisista. Mummosiko niitä hankki sinulle? Saitko suurenkin varaston? Miten kiitollinen olet mummollesi moisesta eleestä?
Ikävä kyllä itse olen erehtynyt ostamaan. Ikean sänky ja sohva olivat täyttä roskaa, samoin kuin Ergorapido varsi-imurikin. Ei ne oikeasti kestäneet montakaan kuukautta.
Ikean sängyistä minulla ei ole kokemusta, mutta Boschin varsi-imuri on kestänyt loistokunnossa viisi vuotta putkeen. Kävin Ikeassa kesän alussa ja sänkyosastolla kierrellessäni huomasin valikoimissa moniakin massiivipuisia sängynrunkoja. Niiden laadusta en tarkemmin tiedä, mutta jo se, että Ikeasta löytyi myös sellaisia, oli positiivisesti yllättävää. Olin ollut siinä ennakkokäsityksessä, että siellä myytäisiin vain pelkkiä lastulevykökköjä. Sainpahan opetuksen. 🙊
T. Sama
Ikävä kyllä pelkkä materiaali ei ole laadun tae. Ikean laatu on kuraa, juuri tällaisesta mainitsemastasi sängystä oli kyse.
Ikean tuotteissa ei käytetä mitään laadukkaampia ja parempia liitoksia, ja puukin kaikkein halvinta ja oksaisinta.
Jotain pinnatuoleja oli jotka päälle päin näyttivät asiallisilta, mutta nekin oli pilattu Ikean kertakäyttöfilosofialla. Ne kun olivat halvalla ja huonosti valmistettuja, ja tutullakin ne hajosivat muutamassa vuodessa.
Täälläkin on kokemusta noista ikean täyspuisista kalusteista, ihan täyttä pashaa nekin ovat. Lack ynnä muu pahvi/paperi roska on sitten vielä oma lukunsa! Se on sitä ikea-kalustetta ihan omimmillaan.
Ei Lackeissa ole mitään vikaa. Meillä on molempien lasten huoneissa ja kirjastohuoneessa kaksi pöytää. Kestäneet hyvin vuosia. Hinta/laatusuhde on hyvä ja ne saa myös kiertoon helposti.
Itse keräsin nuo kaikki ilmaiseksi Torista. Kaksi valkoista pöytää annoin naapurin teinille.
Ihmisten käsitys laadusta on todella heikkoa, mikäli on sitä mieltä ettei laadussa ole vikaa, kun puhutaan pelkästä pahvista ja paperista kyhätystä huonekalusta. Kummallinen ajatus, että muutaman vuoden kestänyt kaluste on laadukas. Varmaan 70 luvun stereoiden pahvilaatikkokin on huippulaadukas säilytyskaluste. Itsellä on ollut käytössä tuollainen pahvilaatikko VHS ja DVD-levyjen säilytykseen vuosikymmeniä. Sitä on kanneltu satoja kertoja makuuhuoneen ja olohuoneen välillä, silti se on vasta alkanut hajota. Painoakin laatikolla oli niin paljon, että Lack pöytä hajosi laskettuani laatikon sille.
Lackin laatu/hintasuhde on hyvä ja lasteni huoneissa hyllyt ovat olleet jo monta vuotta.
Ne on nätit ja tyylikkäät ja käyttötarkoitukseensa sopivat.
Kestäneet hyvin, koska kösittelemme kaikkia huonekaluja hyvin.
Jos sinulle kelpaa roska, mikäpä siinä. Kuitenkin näistä kertakäyttö kalusteista kertyy valtavat jätevuoret, ei se teilläkään ikuisesti kestä.
Eipä se kertakäyttöistä ole kun meillä olleet jo vuosia ja käytettyinä ne jo saimme.
On täysin mahdotonta tehdä heikompia, pahvia ja paperia heikompaa materiaalia ei ole käytettävissä huonekaluihin. Ellei kaikista surkeimmatkaan kalusteet ole kertakäyttökalusteita, kai sitten eivät mitkään.
Kyllä ne on kertakäyttökalusteita.
Nykyään kertakäyttökulttuuria on niin laajalle levinnyttä, jotta surkeintakin roskaa pidetään laadukkaana. Kalliita noi lack-kalusteet on siihen nähden mistä ne on valmistettu.
Kertakäyttö eli kerran käytetty ei päde huonekaluun joka on jo vuosia ollut toisella käyttäjällään.
Moni käyttää kertakäyttöaterimia useaan kertaan, nekään siis eivät ole kertakäyttöisiä?
Monilla tuo Lack-pöytä ja hylly on kyllä kertakäyttötuote, yhden kerran sille laitetaan jokin ruukku tai muita somisteita. Se saakin sitten olla paikallaan koko kalusteen käyttöiän, eikö se ole oikeastaan yksi käyttökerta.
Kuten sanottu sain hyllyt ja pöydät ia ne on olleet kovassa käytössä. Monenlaisessa käytössä nuo pöydätkin, mm printterin alla ja nyt vierashuoneen yöpöytänä.
Hyllyjä on mm kodinhoitohuoneessa ihan pesuaineille yms
Meidän makkarissa kirjahyllynä ja lapsilla kirjahyllyinä
Hyvin ovat kestäneet.
Kummallista, itselläni kyseinen pöytä on ollut erittäin kevyellä käytöllä. Pöytä vain alkoi itsestään purkautua, ensin siitä irtosi jokin pintakalvo pöytälevyn syrjästä. Lopulta se oli niin ruman näköinen että hävitin sen. Niin ne näyttää muillakin hajoavan.
PS en ole sama joka aiemmin on vastannut, joten pahoittelut keskusteluun sotkeutumisesta.
Tuossa linkki, missä näkyy mitä kyseinen pöytä sisältä ja kuinka hajoaa.
https://www.cuantodanio.es/se-descubre-como-es-una-mesa-lack-de-ikea-po…
Näyttää olevan kahden pahvin välissä paperikenno ja kehyksissä lastulevyä. Niitä lastulevyn suikaleita ei näytä olevan edes liitetty mitenkään toisiinsa, eli pöytä on pelkästään näiden kahden pahvin varassa kasassa.
Kun itse muutin ensimmäiseen yksiöön niin se oli valmiiksi kalustettu ja sisustus oli mitä oli. Mutta olin tyytyväinen. Ei olisi tullut kuuloonkaan että olisin saanut tuhansien eurojen arvosta uusia huonekaluja ym. lahjaksi. Ei kai mikään uusi ja laadukas edes ole niin rumaa ettei kodista saisi sisutamalla ja tekstiileillä sievää. Joku ensimmäinen opiskelu kämppä niin se on ihan sama mitä sinne laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ensiasuntoon muuttavalla on noin paljon ehtoja niin ehkä on parempi ettei osteta mitään ja nuori itse hankkii jotain halpaa pikkuhiljaa.
Mummon tarjous on mikä on, eikä todellakaan ole huono, mutta ota tai jätä.Samaa mieltä. Jos on varaa olla ehtoja, on varaa myös maksaa itse. Tämä on itseasiassa erittäin kasvattavaa oppia, valitsi toimia kummin tahansa.
Yksiössä se keittiötila on pieni joten sen mikron pitää olla pieni.
Ja ne keittiökoneet on siistimmät jos ne on kaikki samaa eli kaikki valkoisia, rosterisia jne.
Eivät ole kohtuuttomia ehtoja, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia ihmisiä. Minun asuntoon kukaan ei ole väkisin tuonut mitään tavaraa. Jos toisi, niin osaisin viedä pois.
Minulle on ilmestynyt myös mökin terassille tavaraa. Niitäkin kiva sieltä sitten seuloa ja lajitella pois kun autoakaan ei saa lähelle. Ja jäteasemalle on 25 kilsaa väärään suuntaan.
No, mietin juuri sinun tyhmyyttäsi, kun annat tuoda rojuja etkä edes saa niitä viemään pois. Oletko rajaton, joka ei osaa laittaa rajoja? Itse ne rajat pitää asettaa! Ei tarvitse edes olla kännissä, jotta tuon ymmärtää.
Eli olet syntymätyhmä.
Millä sen ihmisen saa hakemaan pois jos ei se halua hakea pois? Ei se ole mikään rikos minkä voisi ilmoittaa jonnekin eikä siitä sakkoja jos ei hae.
Sitäpaitsi rajaton roudaa vain lisää jos sen tontille uudelleen päästää.
No älä sitten päästä tontillesi!
Eli jos 10 palstalaista haluaisi tuoda jätteet pihaasi, niin minkäs sille mahtaisi? En usko.
En usko olevani syntymätyhmä, mutta nyt kyllä epäilen, että et oikeasti osaa asettaa rajoja.No nyt on riistakamera ja lukollinen puomi.
Sinä et vaan ymmärrä mistä edes puhutana kun tahvona kuvittelet etyä se roudaaja hakee roudauksensa pois jos vain pyytää. Sataprosenttista tietämättömyyttä!
Mikä on semmoinen tuttu, että pitää sun pihaa kaatopaikkana? Toivottavasti entinen tuttu?
Luultavasti äiti. Toissijaisesti anoppi, mutta eivät ne omille pojilleen yleensä noin halua tehdä.
Äidit kun mielestään tietävät mitä myös tytär, ap:n tapauksessa tyttärentytär, tahtoo ja tarvitsee.
"Ja ne keittiökoneet on siistimmät jos ne on kaikki samaa eli kaikki valkoisia, rosterisia jne."
Jos se on vuokra asunto niin eihän ne koneet edes ole omia ja seuraavassa kämpässä voi olla taas eri väristä.
Kyllä valkoinen ja rosteri sopii molemmat, oli asunnossa mitä vain.
Idiootti, se oli esimerkki mummojen fetissistä puisiin huonekaluihin.
-Oli miten oli, mutta pyytäisin vähän kohteliaampaa kielenkäyttöä.
Miksei oma asunto saisi olla mieleistä, oli se sitten uutta tai vanhaa? Kyllähän tuo mummon toiminta oudolta kuulostaa, toivottavasti tilanne ratkesi ja mummo & lapsenlapset edelleen väleissä. Meillä mummo tuki kaikkia lapsenlapsia lahjoittamalla tonnin jokaiselle, ja mielellään kuunteli mitä kukakin oli sillä ostanut - jokainen sai siis valita, mikä oli omasta mielestä tarpeellista. Ja ainakin on muuttanut, on sukulaiset tarjonnut vanhojaan kalusteitaan, mutta kukaan ei ole pahastunut jos on kieltäytynyt, mikä mielestäni on normaalia. Tosiaan, oudon kuuloista tuo mummon toiminta. Ehkä ei vain oikeasti hahmota, millaisia opiskelijaluukut ovat. Ja mitä tulee mikroon, niin esim. itselläni on halpa perusmikro ja hyvin toimii. Haluasin nimenomaan mahdollisimman ei-digitaalisen. Kaikissa asioissa ns. merkkituote tai hinta ei takaa laatua, ainakaan enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on nyt vähän sama kuin normilapsen vanhempi antaisi kasvatusneuvoja lukemastaan lapsen kasvatus -kirjasta monivammaisen, autistisen ja sokean lapsen vanhemmalle.
Minustakin nuoren tulee päättää, mutta olen vähän eri linjoilla siitä, että mummo haluaisi kontrolloida. Todennäköisesti mummo vain haluaisi sisustaa ja hänellä ei riitä ymmärrys siihen, että miksi nuorelle ei kelpaa kun hänellä ei ollut samaa mahdollisuutta nuorena.
Mun äiti osti mun lapsille valtavasti vaatteita. Ei hän kontrolloinut, vaan luulen syyksi sen, että hänellä ei ollut kunnolla varaa ostaa meille kun olimme pieniä ja hän vain nautti siitä, että sai ostaa pieniä vaatteita. Meille hän oli tehnyt itse.
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, idiootti, mutta kannattaa katsoa peiliin ennen kuin esittää muille mitään vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, idiootti, mutta kannattaa katsoa peiliin ennen kuin esittää muille mitään vaatimuksia.
Onko hänkin idiootti, minä en ole esittänyt sinulle mitään vaatimuksia. Et ilmeisesti ymmärrä keskustelevasi eri henkilön kanssa. Minulle on ihan sama kuinka törkeää kieltä käytät, minua se ei hetkauta. Itse vastannut viestiisi, koska sen sisältö oli tasan nolla.
Ohis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ensiasuntoon muuttavalla on noin paljon ehtoja niin ehkä on parempi ettei osteta mitään ja nuori itse hankkii jotain halpaa pikkuhiljaa.
Mummon tarjous on mikä on, eikä todellakaan ole huono, mutta ota tai jätä.Ap, jätä!!
Samaa mieltä. Mummo on jäänyt kouluttamatta ja on korkea aika näyttää mitä kaikkea mummo voi rahoillaan tytön elämästä ostaa. Ei mitään.
Mummo voisi olla edes hieman joustavampi, antaa edes pari vaihtoehtoa, mutta niin se vain on että maksajalla on oikeus päättää ja vastaanottaja voi kieltäytyä lahjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on nyt vähän sama kuin normilapsen vanhempi antaisi kasvatusneuvoja lukemastaan lapsen kasvatus -kirjasta monivammaisen, autistisen ja sokean lapsen vanhemmalle.
Ei kyllä ole verrattavissa, turha vetää tähän autismikorttia. Kaikille normaaleille aikuisille sopii ajatus, että itse ne rajat on vedettävä. Kysy vaikka joltain asiantuntijalta. Ei kukaan vedä rajoja sun puolesta. Aika monella on ihmiskontakteja, joissa joku kävelee yli. Valitettavasti itseä on itse puolustettava viimepeleissä. Joitakin vastaan puolustettava enemmän. En ota kantaa, miksi joku dumppasi toisen pihaan rotunsa. Se on ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole verrattavissa, turha vetää tähän autismikorttia. Kaikille normaaleille aikuisille sopii ajatus, että itse ne rajat on vedettävä. Kysy vaikka joltain asiantuntijalta. Ei kukaan vedä rajoja sun puolesta. Aika monella on ihmiskontakteja, joissa joku kävelee yli. Valitettavasti itseä on itse puolustettava viimepeleissä. Joitakin vastaan puolustettava enemmän. En ota kantaa, miksi joku dumppasi toisen pihaan rotunsa. Se on ikävää.
Taidat olla itse autisti.
Eihän se ongelma ole se ettei niitä rajoja vedetä, vaan se että niitä ei kunnioiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttärellä asunto jo? Noissa varsi-imureissa varsinkin halvemmissa on todella huonot akut. Sängystä nyt en lähtisi riitelemään, jos mummeli haluaa laittaa pari tonnia siihen, niin laittaa sitten. Tuon Mielen imurinhan voi myydä ja ostaa sitten mieleisensä.
Huonot akut? N 30 minuuttia luvataan kestävän. Kuinka kauan yksiötä imuroi?
Akut ei kauaa kestä hyvinä.
Tavallinen imuri toimii hyvin vuosikausia.
Akkukäyttöisiä koneita ei kannata ostaa kuin korkeintaan ruuvimeisseli.
Niinpä, tuskin on edes mahdollista tehdä surkeampaa.