Nuoren kotiin on hommattava kaikki mummon mieleen, koska mummo haluaa maksaa
Tilanne on siis se, että tytär pääsi opiskelemaan eri paikkakunnalle ja nyt on sitten jotain hankintoja opiskelijakämppään tehtävä.
Hyvän ja himoitun opiskelupaikan johdosta äitini ilmoitti, että hän haluaa ostaa lapsenlapselleen tavaroita ja huonekaluja. Tyttö otti tietysti iloisena tiedon vastaan, sillä nuorella ei itsellään liikaa rahaa ole ja mummo on kerryttänyt omaisuutta kohtuullisesti.
Kun sitten tuli sängyn, ruokapöydän, sohvan ja kodinkoneiden ostamisen aika ja lähdimme kiertelemään kauppoja, ei tytön mieltymyksillä tai toiveilla ollut mitään merkitystä. Mummo päättää, koska mummo maksaa. Nuoren toiveet ja mieltymykset olivat pääsääntöisesti edullisempia, jotta rahasta ei ole kyse. Kyse on siitä, että mummon täytyy saada päättää koska mummo maksaa. Esimerkiksi sänkyyn mummo oli valmis laittamaan rahaa pari tonnia ja hän olikin jo valmiiksi katsonut omasta mielestään sopivan. Tyttö kuitenkin kertoi että häntä miellyttää toisenlainen sänky, mutta mummo jankkaa ja jankkaa että miksi hänen valitsemansa sänky olisi parempi.
Mikrossa mummo haluaa vain tiettyä merkkiä, joka maksaa, ja nuoren toiveilla ei ole loppupeleissä mitään väliä.
Sama imurissa. Imuri pitää olla iso, monen sadan Miele. Tytär miettii pientä asuntoa ja on kallistumassa varsi-imuriin, säilytystilan puutteen ja käyttömahdollisuuksien vuoksi. Mummolle tämä on punainen vaste, sillä hän ei voi sietää varsi-imureita. Hän haluaa ostaa perinteisen.
Olemme muutaman kerran nyt käyneet yhdessä kiertämässä kauppoja ja käytännössä mitään ei olla saatu ostettua mummon laskuun, koska mummo ei hyväksy nuoren valintaa.
Nuori on itse käynyt ostamassa myöhemmin haluamansa tuotteen tai minä olen maksanut sen mikä on tyttären mielestä paras.
Mummo uhriutuu nyt että tytär on vaikea, eikä osaa päättää mitä haluaa ( kun ei halua juuri sitä mitä mummo haluaa ostaa).
Olemmekin jättäneet jo mummon kokonaan pois näiltä ostosreissuilta. Sohvan olen luvannut maksaa, mutta nuori saa sen vasta myöhemmin syksyllä, eikä se ehdi siis muuttokuormaan. Mummo olisi ostanut yksiöön ison kalliin sohvan ( minkä olisi itselleenkin kelpuuttanut) , mutta koska tytär koki sen liian suureksi ja epäkäytännölliseksi opiskelijakämppään, mummo ei sitten osta mitään.
Miksi lahjanostajan täytyy saada päättää saajan puolesta aivan kaikki?
Onko tämä joku 40 -luvulla syntyneiden ominaisuus vai mitä?
Kommentit (1423)
Mikron tietty merkki on paras vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tälläistakin täällä ulista ap? Ostakaa itse rojunne ja varsi- imurit ymt. ja antakaa mummon pitää rahansa. Ahneita, kiittämättömiä olette.
Ap ei ole ulissut.
Ap ja hänen tyttärensä ovat itse ostaneet "rojunsa".
Mummo on saanut pitää rahansa.
Ap ei ole ahne, eikä kiittämätön.
No kyllä vain ihan ekan viestin perusteella ap ulisee. He käyttävät mummon rahoja, ja ulisee. Miksei vaan osta itse ja anna mummon käyttää rahat itseensä? Ap ON ahne JA kiittämätön, samoin ipanansa.
Ei. Luetunymmärtämisessäsi on nyt vikaa. He eivät käytä mummon rahoja. He ostavat itse. He eivät huoli mummon rahoja. Mummo saa käyttää rahansa itse. Ap ei ole ahne, eikä kiittämätön. Eikä hänen lapsensa.
Itse ostin vasta satasen imurin. Vähän harmittaa, se Miele olisi ollut kyllä kiva. Teillä on kyllä laatutietoinen mummo, olisi kiva keskustella tuotteista ja kokemuksista ja saada vinkkejä.
Tämän ketjun innoittamana olen päättänyt ostaa varsi-imurin :D
t. 50+ tehodysonin omistaja
Vierailija kirjoitti:
Mikron tietty merkki on paras vitsi.
Ei ole.
Mitä pienempi asunto sitä suurempi merkitys mikron koolla, värillä, merkillä.
Esim meillä oli vanha mikro joka oli 1,5 senttiä liian leveä keittiöömme. Muutenkin laskutilaa ihan liian vähän. Siihen sitten iso mikro niin ei ole yhtään laskutilaa!
Vierailija kirjoitti:
"Mikrossa mummo haluaa vain tiettyä merkkiä, joka maksaa, ja nuoren toiveilla ei ole loppupeleissä mitään väliä."
Voi hyvänen aika. Pitääkö tästäkin olla nuorella erityiset toiveet. Halvat mikrot lämmittää usein huonosti ja pidemmässä ajassa.
Jos mikroa tarvitsee kerran viikkoon tai harvemmin, niin turha on ostaa sellaista, jossa on kaikki mahdolliset toiminnot. Mikron koko on myös asia, joka pitää mikroa käyttävän päättää. Jos se ei sovi sille tarkoitettuun tilaan, on ostos turha.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin vasta satasen imurin. Vähän harmittaa, se Miele olisi ollut kyllä kiva. Teillä on kyllä laatutietoinen mummo, olisi kiva keskustella tuotteista ja kokemuksista ja saada vinkkejä.
Eikö sinulla ole kavereita, joiden kanssa keskustella? Tuokin mummo voi olla sitä mieltä, että merkki x sen olla pitää, mutta ei osaa perustella sitä muuten kuin sanomalla, että sellaista eno kehui 40 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajalehti on testannut varsi-imurit:
"Kuluttajalehden testissä kävi ilmi, että huonoimmilla varsi-imureilla ei tee käytännössä mitään, eikä alle 300 euron varsi-imuria ei kannata välttämättä harkita.
Dysonin imurit pärjäsivät testissä hyvin, mutta Electroluxin kalliit, 450600 euron imurit jäivät ainoastaan keskitasolle.
Lähes kaikissa testatuissa imureissa oli irrotettava rikkaimuri ja niitä pystyi säilyttämään pystyasennossa latausasemassa. Imuroiden imuteho vaihteli 2 ja 70 watin välillä, mikä on huomattavasti vähemmän kuin perinteisillä imureilla (100200 wattia).
Kuluttaja kertoo, että suurin osa varsi-imureista jätti pölyt lattianrakoihin, mikä puulattian omistajan kannattaa huomioida.
Yllättävää testissä oli se, että esimerkiksi testivoittaja Dyson V8 Absolute ja kaksi Electroluxin 600 euron imuria (Pure F9 Animal ja Pure F9 Allergy) eivät imuroineet lainkaan muruja, joten keittiöön niitä ei kannata ainakaan hankkia.
Kovinkaan suuria tiloja ei testatuilla varsi-imureilla pysty ainakaan täysteholla imuroimaan. Erityisen huono akunkesto oli Dysonilla, jolla pystyi maksimiteholla imuroimaan vain kahdeksan minuuttia. Vain kuuden imurin akku kesti yli 20 minuuttia, joista kymmenen parhaan joukkoon ylsi vain Philips SpeedPro Max."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajalehti on testannut varsi-imurit:
"Kuluttajalehden testissä kävi ilmi, että huonoimmilla varsi-imureilla ei tee käytännössä mitään, eikä alle 300 euron varsi-imuria ei kannata välttämättä harkita.
Dysonin imurit pärjäsivät testissä hyvin, mutta Electroluxin kalliit, 450600 euron imurit jäivät ainoastaan keskitasolle.
Lähes kaikissa testatuissa imureissa oli irrotettava rikkaimuri ja niitä pystyi säilyttämään pystyasennossa latausasemassa. Imuroiden imuteho vaihteli 2 ja 70 watin välillä, mikä on huomattavasti vähemmän kuin perinteisillä imureilla (100200 wattia).
Kuluttaja kertoo, että suurin osa varsi-imureista jätti pölyt lattianrakoihin, mikä puulattian omistajan kannattaa huomioida.
Yllättävää testissä oli se, että esimerkiksi testivoittaja Dyson V8 Absolute ja kaksi Electroluxin 600 euron imuria (Pure F9 Animal ja Pure F9 Allergy) eivät imuroineet lainkaan muruja, joten keittiöön niitä ei kannata ainakaan hankkia.
Kovinkaan suuria tiloja ei testatuilla varsi-imureilla pysty ainakaan täysteholla imuroimaan. Erityisen huono akunkesto oli Dysonilla, jolla pystyi maksimiteholla imuroimaan vain kahdeksan minuuttia. Vain kuuden imurin akku kesti yli 20 minuuttia, joista kymmenen parhaan joukkoon ylsi vain Philips SpeedPro Max."
Omassa 2200W verkkovirtaimurissa imuteho on yli 200W, mihin luulette esim. tuon pienimmän 2W imutehon riittävän?
Surkea ostos varsi-imuri. Keittiö likaisin paikka eteisen lisäksi ja täynnä muruja. Kyllä menee raha hukkaan jos ei saa puhdasta. Kalliskin vielä. Ja lyhyt akun käyttöikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia ihmisiä. Minun asuntoon kukaan ei ole väkisin tuonut mitään tavaraa. Jos toisi, niin osaisin viedä pois.
Niim helppohan se on yksinändä vieraalla paikkakunnalla sohvakin roudata pois.
Minulle on ilmestynyt myös mökin terassille tavaraa. Niitäkin kiva sieltä sitten seuloa ja lajitella pois kun autoakaan ei saa lähelle. Ja jäteasemalle on 25 kilsaa väärään suuntaan.
Millään tavoin ei liity minun avuttomuutwwn vaan tuojan rajattomuuteen.
Pyysitkö tavaran tuonutta hakemaan tavaransa pois?
Idiootti kysymys. Tietenkin.
Miksi ne tavarat sitten on sinulla? Sanoisin, että idiootti vastaus.
Kun se tuoja ei hakenut niitä! Oletko kännissä vai syntymätyhmä?
No, mietin juuri sinun tyhmyyttäsi, kun annat tuoda rojuja etkä edes saa niitä viemään pois. Oletko rajaton, joka ei osaa laittaa rajoja? Itse ne rajat pitää asettaa! Ei tarvitse edes olla kännissä, jotta tuon ymmärtää.
Tää on nyt vähän sama kuin normilapsen vanhempi antaisi kasvatusneuvoja lukemastaan lapsen kasvatus -kirjasta monivammaisen, autistisen ja sokean lapsen vanhemmalle.
Ei kyllä ole verrattavissa, turha vetää tähän autismikorttia. Kaikille normaaleille aikuisille sopii ajatus, että itse ne rajat on vedettävä. Kysy vaikka joltain asiantuntijalta. Ei kukaan vedä rajoja sun puolesta. Aika monella on ihmiskontakteja, joissa joku kävelee yli. Valitettavasti itseä on itse puolustettava viimepeleissä. Joitakin vastaan puolustettava enemmän. En ota kantaa, miksi joku dumppasi toisen pihaan rotunsa. Se on ikävää.
Taidat olla itse autisti.
Eihän se ongelma ole se ettei niitä rajoja vedetä, vaan se että niitä ei kunnioiteta.
Oletpas sinä varsinainen psykologi. Tai ikuinen uhri.
On 40-luvulla syntyneiden juttu. Meillä anoppi syntynyt vuonna 1950 ja on ihan samanlainen.
Hyvä imuri on pitkäaikainen hankinta. Kestää varmasti todella pitkään pienessä asunnossa ja voi muuttaa monet kerrat ilman että tarvitsee ostaa uutta. Kannattaisi sitäkin ajatella ennenkuin ostaa jonkun varsi imurin joka jättää murut lattialle ja akku sökönä muutaman vuoden päästä. Kiva saada lahjaksi laadukas tuote.
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla menee vähän höpöksi tuo sisustaminen ja vaatimukset vaikka rahaa ei ole. Ei ymmärretä että kyseessä on vasta ensimmäinen kämppä ja kaikki kannattaa ottaa tuossa elämäntilanteessa mitä lahjaksi saa. Varsinkin jos on uutta. Sun pitäisi puhua tytölle järkeä, eikä lietsoa tyytymättömyyttä.
Sen ei tarvitse olla kämppä, kun siitä voi pienellä vaivalla tehdä kodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia ihmisiä. Minun asuntoon kukaan ei ole väkisin tuonut mitään tavaraa. Jos toisi, niin osaisin viedä pois.
Minulle on ilmestynyt myös mökin terassille tavaraa. Niitäkin kiva sieltä sitten seuloa ja lajitella pois kun autoakaan ei saa lähelle. Ja jäteasemalle on 25 kilsaa väärään suuntaan.
No, mietin juuri sinun tyhmyyttäsi, kun annat tuoda rojuja etkä edes saa niitä viemään pois. Oletko rajaton, joka ei osaa laittaa rajoja? Itse ne rajat pitää asettaa! Ei tarvitse edes olla kännissä, jotta tuon ymmärtää.
Eli olet syntymätyhmä.
Millä sen ihmisen saa hakemaan pois jos ei se halua hakea pois? Ei se ole mikään rikos minkä voisi ilmoittaa jonnekin eikä siitä sakkoja jos ei hae.
Sitäpaitsi rajaton roudaa vain lisää jos sen tontille uudelleen päästää.
No älä sitten päästä tontillesi!
Eli jos 10 palstalaista haluaisi tuoda jätteet pihaasi, niin minkäs sille mahtaisi? En usko.
En usko olevani syntymätyhmä, mutta nyt kyllä epäilen, että et oikeasti osaa asettaa rajoja.No nyt on riistakamera ja lukollinen puomi.
Sinä et vaan ymmärrä mistä edes puhutana kun tahvona kuvittelet etyä se roudaaja hakee roudauksensa pois jos vain pyytää. Sataprosenttista tietämättömyyttä!
Mikä on semmoinen tuttu, että pitää sun pihaa kaatopaikkana? Toivottavasti entinen tuttu?
Anoppi. Rajaton ja harvinaisen ilkeä tapaus.
Mummolle nyt vaan selväksi, että tytön koti ja tyttö valitsee. Jos mummeli haluaa osallistua kustannuksiin. voihan laittaa tilille vähän rahaa tai käteistä kouraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet syntymätyhmä.
Millä sen ihmisen saa hakemaan pois jos ei se halua hakea pois? Ei se ole mikään rikos minkä voisi ilmoittaa jonnekin eikä siitä sakkoja jos ei hae.
Sitäpaitsi rajaton roudaa vain lisää jos sen tontille uudelleen päästää.
No älä sitten päästä tontillesi!
Eli jos 10 palstalaista haluaisi tuoda jätteet pihaasi, niin minkäs sille mahtaisi? En usko.
En usko olevani syntymätyhmä, mutta nyt kyllä epäilen, että et oikeasti osaa asettaa rajoja.No nyt on riistakamera ja lukollinen puomi.
Sinä et vaan ymmärrä mistä edes puhutana kun tahvona kuvittelet etyä se roudaaja hakee roudauksensa pois jos vain pyytää. Sataprosenttista tietämättömyyttä!
Mikä on semmoinen tuttu, että pitää sun pihaa kaatopaikkana? Toivottavasti entinen tuttu?
Anoppi. Rajaton ja harvinaisen ilkeä tapaus.
Meillä appi. Hän tietää kaiken.
Se hyvä puoli on aikuisuudessa, että ei ole pakko olla tekemisissä, jos on liian hankalaa ja rajatonta.
Nuorilla menee vähän höpöksi tuo sisustaminen ja vaatimukset vaikka rahaa ei ole. Ei ymmärretä että kyseessä on vasta ensimmäinen kämppä ja kaikki kannattaa ottaa tuossa elämäntilanteessa mitä lahjaksi saa. Varsinkin jos on uutta. Sun pitäisi puhua tytölle järkeä, eikä lietsoa tyytymättömyyttä.