Nuoren kotiin on hommattava kaikki mummon mieleen, koska mummo haluaa maksaa
Tilanne on siis se, että tytär pääsi opiskelemaan eri paikkakunnalle ja nyt on sitten jotain hankintoja opiskelijakämppään tehtävä.
Hyvän ja himoitun opiskelupaikan johdosta äitini ilmoitti, että hän haluaa ostaa lapsenlapselleen tavaroita ja huonekaluja. Tyttö otti tietysti iloisena tiedon vastaan, sillä nuorella ei itsellään liikaa rahaa ole ja mummo on kerryttänyt omaisuutta kohtuullisesti.
Kun sitten tuli sängyn, ruokapöydän, sohvan ja kodinkoneiden ostamisen aika ja lähdimme kiertelemään kauppoja, ei tytön mieltymyksillä tai toiveilla ollut mitään merkitystä. Mummo päättää, koska mummo maksaa. Nuoren toiveet ja mieltymykset olivat pääsääntöisesti edullisempia, jotta rahasta ei ole kyse. Kyse on siitä, että mummon täytyy saada päättää koska mummo maksaa. Esimerkiksi sänkyyn mummo oli valmis laittamaan rahaa pari tonnia ja hän olikin jo valmiiksi katsonut omasta mielestään sopivan. Tyttö kuitenkin kertoi että häntä miellyttää toisenlainen sänky, mutta mummo jankkaa ja jankkaa että miksi hänen valitsemansa sänky olisi parempi.
Mikrossa mummo haluaa vain tiettyä merkkiä, joka maksaa, ja nuoren toiveilla ei ole loppupeleissä mitään väliä.
Sama imurissa. Imuri pitää olla iso, monen sadan Miele. Tytär miettii pientä asuntoa ja on kallistumassa varsi-imuriin, säilytystilan puutteen ja käyttömahdollisuuksien vuoksi. Mummolle tämä on punainen vaste, sillä hän ei voi sietää varsi-imureita. Hän haluaa ostaa perinteisen.
Olemme muutaman kerran nyt käyneet yhdessä kiertämässä kauppoja ja käytännössä mitään ei olla saatu ostettua mummon laskuun, koska mummo ei hyväksy nuoren valintaa.
Nuori on itse käynyt ostamassa myöhemmin haluamansa tuotteen tai minä olen maksanut sen mikä on tyttären mielestä paras.
Mummo uhriutuu nyt että tytär on vaikea, eikä osaa päättää mitä haluaa ( kun ei halua juuri sitä mitä mummo haluaa ostaa).
Olemmekin jättäneet jo mummon kokonaan pois näiltä ostosreissuilta. Sohvan olen luvannut maksaa, mutta nuori saa sen vasta myöhemmin syksyllä, eikä se ehdi siis muuttokuormaan. Mummo olisi ostanut yksiöön ison kalliin sohvan ( minkä olisi itselleenkin kelpuuttanut) , mutta koska tytär koki sen liian suureksi ja epäkäytännölliseksi opiskelijakämppään, mummo ei sitten osta mitään.
Miksi lahjanostajan täytyy saada päättää saajan puolesta aivan kaikki?
Onko tämä joku 40 -luvulla syntyneiden ominaisuus vai mitä?
Kommentit (1423)
Vierailija kirjoitti:
Ja sä et voi ap äidilles sanoa asiasta, ku oot vasta n 50v niin et uskalla? Noloa.
Mitä se auttaa jos mummolla on rajattoman ihmisen selektiivinen kuulo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttärellä asunto jo? Noissa varsi-imureissa varsinkin halvemmissa on todella huonot akut. Sängystä nyt en lähtisi riitelemään, jos mummeli haluaa laittaa pari tonnia siihen, niin laittaa sitten. Tuon Mielen imurinhan voi myydä ja ostaa sitten mieleisensä.
Huonot akut? N 30 minuuttia luvataan kestävän. Kuinka kauan yksiötä imuroi?
Kun hetken tota käyttää, niin kestoaika ei ole enää 30 minuuttia.
Me ostettiin Electroluxin varsi-imuri, jonka imurointi aika muuttui nopeasti 10 minuuttiin. Imurin akku toimi näin vuoden, puoltoista ja lakkasi toimimasta. Uusi akku maksaa 60-80e, mutta emme ole jaksaneet uutta akkua hankkia. Imurilla ei päässyt sängyn tai sohvan alle yms. joten toimi pikaimurina ja rikkaimurina.
Rinnalla on toiminut mieheni Miele imuri, joka on ollut käytössä yli 20 vuotta. Sekä minun halpa 30 euron pikkuimuri, joka myös toimii edelleen 17 vuoden jälkeen (nyt lähinnä auton imurina).
Eli nyt aloittajan tytär ottaa vain vastaan mummon tarjoaman imurin, sillä parhaimmillaan se kestää oikeasti vuosia.
Ja muutenkin osan mummon tarjoamista ostoksista kannattaa hyväksyä. Kyllä mummo tietää, että halpoja rimpuloita ei kannata ostaa. Ei ole mitään järkeä olla jatkuvasti vaihtamassa kodinkoneita.
Enkä usko, että mummo oikeasti odottaa aloittajan tyttärellä olevien tavaroiden olevan hänellä eläkeikään saakka. Joten ottakaa nyt vain tarjoukset vastaan järkevimpien tuotteiden osalta. Sohvat nyt on ihan sama, kun ei nykyään edes kalliit sohvat kestä samoin kuin menneinä vuosikymmeninä valmistetut.
Kyllä tytär kiittää vielä mummoaan kun vuosien päästä ymmärtää, mitkä kaikki ostokset ovat kestäviä ja järkeviä.
(Ja kiittää paremmasta sängystä kun testaa joskus jonkun toisen nukkumatiloja.)
Ikävä kyllä sitä akkua ei voi vaihtaa kuin juotostaitoinen, se tekee imurista käytännössä kertakäyttöisen.
Jos mummo haluaa maksaa, niin ok. MUTTA kyllä nuoret itse päättävät millaisia huolivat. Toki voi ohjata laadukkaaseen tyyliin , mutta EI TODELLAKAAN PÄÄTÄ , että mummon pillin mukaan pompitaan. Kiitos ja kiitos on pyyteetön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia ihmisiä. Minun asuntoon kukaan ei ole väkisin tuonut mitään tavaraa. Jos toisi, niin osaisin viedä pois.
Niim helppohan se on yksinändä vieraalla paikkakunnalla sohvakin roudata pois.
Minulle on ilmestynyt myös mökin terassille tavaraa. Niitäkin kiva sieltä sitten seuloa ja lajitella pois kun autoakaan ei saa lähelle. Ja jäteasemalle on 25 kilsaa väärään suuntaan.
Millään tavoin ei liity minun avuttomuutwwn vaan tuojan rajattomuuteen.
Pyysitkö tavaran tuonutta hakemaan tavaransa pois?
Idiootti kysymys. Tietenkin.
Miksi ne tavarat sitten on sinulla? Sanoisin, että idiootti vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia ihmisiä. Minun asuntoon kukaan ei ole väkisin tuonut mitään tavaraa. Jos toisi, niin osaisin viedä pois.
Minulle on ilmestynyt myös mökin terassille tavaraa. Niitäkin kiva sieltä sitten seuloa ja lajitella pois kun autoakaan ei saa lähelle. Ja jäteasemalle on 25 kilsaa väärään suuntaan.
Kun se tuoja ei hakenut niitä! Oletko kännissä vai syntymätyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse pitäisi saada päättää.
Mutta jos ei onnistu, niin itse kyllä ottaisin nuo kalliit tuotteet vastaan ja sanoisin kiitos!
Ottaisit iloisena vastaan ruotsinlaivan kokoisen sohvan, mikä vie asunnosta kaiken vapaan tilan, tai mikron ja moccamasterin joiden takia keittiöön ei jää enää sen vertaa tilaa että saisit leipälautasen ja voirasian mahtumaan työtasolle, tai imurin mikä täyttää kaikkien muidenkin siivousvälineiden tilan pienestä kaapista? Kiittele sinä, mutta älä pakota muita kiittämään.
Niin siinähän lukee, että sanoisin kiitos! Ei lue, että sano kiitos.Etkö osaa lukea?
Fiksu myy sopimattomat kalliit hyvään hintaan ja hankkii rahalla mieleiset. Äläkä sano, että pakotin sun myymään imurisi!
Anoppini on saanut kasvatuksen, että mitään lahjaksi saatua ei saa antaa eikä myydä eteenpäin. Tuo ei ole mitenkään tavatonta vanhemman sukupolven kohdalla. Ja missä sinä niitä isoja huonekaluja säilöisit? Ethän sinä voisi niitä käyttää, koska niiden arvo romahtaisi heti ensimmäisen käytön jälkeen. Varmaan asuisit kavereillasi ja muuttaisit omaan asuntoosi vasta sen jälkeen.
Voisin kuvitella, että anoppini toimisi täsmälleen kuin ap. Hän kun on erehtymätön ja tietää muiden toiveet ja tarpeet paremmin kuin muut.
Siis mitä pahaa ap on tehnyt? Miksi vertaat sairasta anoppiasi aloittajaan, joka kuuntelee tytärtään ja pyrkii ostamaan tälle mieleistä. Jos anoppisi on hankala, vertaa häntä mielummin aapeen äitiin, joka käyttää valtaansa yli muiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta osaisitko etukäteen tai viimeistään oman ulko-ovesi suulla sanoa, että "ei kiitos, en halua näitä tavaroita kotiini, olkaa hyvät ja viekää ne pois"?
Miksi ihmeessä olisit valmis vastaanottamaan tavaroita, joista pyrkisit välittömästi pääsemään eroon? En oikein ymmärrä logiikkaasi.Tätä voi ihmetellä vain onnekas, joka ei ole joutunut rajattoman kanssa tekemisiin.
Rajaton on rajaton niin kauan kuin hänen annetaan olla sellainen. Oma äitini oli erittäin rajaton, kunnes hän oli aikeissa alkaa raahata mieheni ja minun jo valmiiksi sisustettuun ensiasuntoon ylimääräisiä huonekaluja. Hänen ystävänsä oli nimittäin muuttamassa ja sisustamassa uutta asuntoaan uusilla huonekaluilla. Äitini tuoman piensisustuskrääsän olin vielä pystynyt piilottamaan vaatekaappiin, mutta kaverinsa vanhaa sivupöytää, ja ylimääräistä, vanhaa nojatuolia, hattuhyllyä, kenkätelinettä ja kokovartalopeiliä ei olisi ollut enää mahdollista piilottaa minnekään. Siinä vaiheessa minun oli yksinkertaisesti pakko sanoa ei kiitos ja ottaa vastaan se klassinen kiittämättömän ihmisen leima. Mutta se oli loppujen lopuksi pieni hinta sille, että sain sen jälkeen olla rauhassa vastaavanlaisilta "hyökkäyksiltä".
T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta osaisitko etukäteen tai viimeistään oman ulko-ovesi suulla sanoa, että "ei kiitos, en halua näitä tavaroita kotiini, olkaa hyvät ja viekää ne pois"?
Miksi ihmeessä olisit valmis vastaanottamaan tavaroita, joista pyrkisit välittömästi pääsemään eroon? En oikein ymmärrä logiikkaasi.Tätä voi ihmetellä vain onnekas, joka ei ole joutunut rajattoman kanssa tekemisiin.
Aika rajattomalle vaikuttaa sekin, jos on niin uuvelo, että antaa muiden pitää omaa tonttiaan kaatopaikkana.
Just saying
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajaton on rajaton niin kauan kuin hänen annetaan olla sellainen. Oma äitini oli erittäin rajaton, kunnes hän oli aikeissa alkaa raahata mieheni ja minun jo valmiiksi sisustettuun ensiasuntoon ylimääräisiä huonekaluja. Hänen ystävänsä oli nimittäin muuttamassa ja sisustamassa uutta asuntoaan uusilla huonekaluilla. Äitini tuoman piensisustuskrääsän olin vielä pystynyt piilottamaan vaatekaappiin, mutta kaverinsa vanhaa sivupöytää, ja ylimääräistä, vanhaa nojatuolia, hattuhyllyä, kenkätelinettä ja kokovartalopeiliä ei olisi ollut enää mahdollista piilottaa minnekään. Siinä vaiheessa minun oli yksinkertaisesti pakko sanoa ei kiitos ja ottaa vastaan se klassinen kiittämättömän ihmisen leima. Mutta se oli loppujen lopuksi pieni hinta sille, että sain sen jälkeen olla rauhassa vastaavanlaisilta "hyökkäyksiltä".
T. Sama
Ei sinun äitisi ole aito rajaton jos se noin pienestä oppi.
Meillä ne kamat roikkui aamulla oven kahvassa, ilmestyi mökkiterassille tai löytyi piilotettuna lastenhuoneesta tai leikkimökistä tai mitä milloinkin.
Mökille dumppaamisen takia piti laittaa riistakamera ja lukollinen puomi lopulta.
Ja silti edelleen yritetään.
Voin kuvitella millainen on mummon valitsema parin tonnin sänky. Näyttääkö mahonkiselle ruumisarkulle? Vanhojen ihmisten kodit kun näyttää aina mausoleumeille isojen tunkkaisten "antiikki" laatu kalusteiden takia. Ei pidä tietenkään suostua mihinkään painostukseen.
Vierailija kirjoitti:
Toi sänky on varsinkin sellanen asia missä kannattaa panostaa, kuitenkin siinnä ihminen viettää kolmanneksen elämästään.
Mikrosta "nirsoilua" en myöskään ymmärrä, jos toinen haluaa ostaa laadukkaamman ja kalliimman, niin antaa mennä.Ainoa mistä olen samaa mieltä on tuo imuri, itselläni on perinteinen imuri kanssa täällä yksiössä ja sen piilottaminen kaappiin vaatii sen, että sen purkaa "osiin"
Ja kannattaa ottaa huomioon että sängyn pitää kestää kahden hengen paino ja rynkyttävää liikettä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaiveltiin suvun varastot ja elämä aloitettiin näillä vanhoilla käytetyillä tavaroilla. Nykyään pitää olla uutta, mieleistä ja sellaista, joita voi somessa esitellä.
Niinpä, vaikka nykyään ollaankin olevinaan niin vastuullisia kuluttajia ja jauhetaan jatkuvasti ilmaston lämpenemisestä ja co2-päästöistä. Paljon sanoja, vain teot puuttuu.
Mutta mummoa ei saa ohjata vastuulliseen kuluttamiseen vaan hänellä pitää olla oikeus ostaa pohautella mitä sattuu.
Kertakäyttökrääsäkö on mielestäsi vastuullista kulutusta. Mummohan oli halunnut ostaa laadukkaampaa näiden kertakäyttöimurien ja sänkyjen tilalle.
Kertakäyttöimureista ja -sängyistä en ole koskaan kuullutkaan, mutta sinulla on ilmeisesti laajempaakin kokemusta sellaisista. Mummosiko niitä hankki sinulle? Saitko suurenkin varaston? Miten kiitollinen olet mummollesi moisesta eleestä?
Ikävä kyllä itse olen erehtynyt ostamaan. Ikean sänky ja sohva olivat täyttä roskaa, samoin kuin Ergorapido varsi-imurikin. Ei ne oikeasti kestäneet montakaan kuukautta.
Ikean sängyistä minulla ei ole kokemusta, mutta Boschin varsi-imuri on kestänyt loistokunnossa viisi vuotta putkeen. Kävin Ikeassa kesän alussa ja sänkyosastolla kierrellessäni huomasin valikoimissa moniakin massiivipuisia sängynrunkoja. Niiden laadusta en tarkemmin tiedä, mutta jo se, että Ikeasta löytyi myös sellaisia, oli positiivisesti yllättävää. Olin ollut siinä ennakkokäsityksessä, että siellä myytäisiin vain pelkkiä lastulevykökköjä. Sainpahan opetuksen. 🙊
T. Sama
Ikävä kyllä pelkkä materiaali ei ole laadun tae. Ikean laatu on kuraa, juuri tällaisesta mainitsemastasi sängystä oli kyse.
Ikean tuotteissa ei käytetä mitään laadukkaampia ja parempia liitoksia, ja puukin kaikkein halvinta ja oksaisinta.
Jotain pinnatuoleja oli jotka päälle päin näyttivät asiallisilta, mutta nekin oli pilattu Ikean kertakäyttöfilosofialla. Ne kun olivat halvalla ja huonosti valmistettuja, ja tutullakin ne hajosivat muutamassa vuodessa.
Täälläkin on kokemusta noista ikean täyspuisista kalusteista, ihan täyttä pashaa nekin ovat. Lack ynnä muu pahvi/paperi roska on sitten vielä oma lukunsa! Se on sitä ikea-kalustetta ihan omimmillaan.
Ei Lackeissa ole mitään vikaa. Meillä on molempien lasten huoneissa ja kirjastohuoneessa kaksi pöytää. Kestäneet hyvin vuosia. Hinta/laatusuhde on hyvä ja ne saa myös kiertoon helposti.
Itse keräsin nuo kaikki ilmaiseksi Torista. Kaksi valkoista pöytää annoin naapurin teinille.
Ihmisten käsitys laadusta on todella heikkoa, mikäli on sitä mieltä ettei laadussa ole vikaa, kun puhutaan pelkästä pahvista ja paperista kyhätystä huonekalusta. Kummallinen ajatus, että muutaman vuoden kestänyt kaluste on laadukas. Varmaan 70 luvun stereoiden pahvilaatikkokin on huippulaadukas säilytyskaluste. Itsellä on ollut käytössä tuollainen pahvilaatikko VHS ja DVD-levyjen säilytykseen vuosikymmeniä. Sitä on kanneltu satoja kertoja makuuhuoneen ja olohuoneen välillä, silti se on vasta alkanut hajota. Painoakin laatikolla oli niin paljon, että Lack pöytä hajosi laskettuani laatikon sille.
Kodin laittaminen on niin kallista, että apu olisi monelle tarpeen. Mutta esinettä, mistä ei pidä ei kannata ostaa. Keskustelin asiasta vastikään oman lapseni kanssa. He ovat varanneet 15k€ huonekaluihin. Kannustin hankkimaan vain mieluista, jättää hankinnat myöhempään, jos raha ei riitä. Aluksi piti rahaa riittävänä, mutta veljensä olohuoneen huonekalut, maksaa suurinpiirtein tuon, hyvät patjat ja petaritkin maksavat yllättävän paljon.
En minäkään, jos maksan jotakin, suostu maksamaan esinettä, kodinkonetta, minkä laatu ei kelpaa, mutta makuasioista en kiistele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mietin juuri sinun tyhmyyttäsi, kun annat tuoda rojuja etkä edes saa niitä viemään pois. Oletko rajaton, joka ei osaa laittaa rajoja? Itse ne rajat pitää asettaa! Ei tarvitse edes olla kännissä, jotta tuon ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaiveltiin suvun varastot ja elämä aloitettiin näillä vanhoilla käytetyillä tavaroilla. Nykyään pitää olla uutta, mieleistä ja sellaista, joita voi somessa esitellä.
Niinpä, vaikka nykyään ollaankin olevinaan niin vastuullisia kuluttajia ja jauhetaan jatkuvasti ilmaston lämpenemisestä ja co2-päästöistä. Paljon sanoja, vain teot puuttuu.
Mutta mummoa ei saa ohjata vastuulliseen kuluttamiseen vaan hänellä pitää olla oikeus ostaa pohautella mitä sattuu.
Kertakäyttökrääsäkö on mielestäsi vastuullista kulutusta. Mummohan oli halunnut ostaa laadukkaampaa näiden kertakäyttöimurien ja sänkyjen tilalle.
Kertakäyttöimureista ja -sängyistä en ole koskaan kuullutkaan, mutta sinulla on ilmeisesti laajempaakin kokemusta sellaisista. Mummosiko niitä hankki sinulle? Saitko suurenkin varaston? Miten kiitollinen olet mummollesi moisesta eleestä?
Ikävä kyllä itse olen erehtynyt ostamaan. Ikean sänky ja sohva olivat täyttä roskaa, samoin kuin Ergorapido varsi-imurikin. Ei ne oikeasti kestäneet montakaan kuukautta.
Ikean sängyistä minulla ei ole kokemusta, mutta Boschin varsi-imuri on kestänyt loistokunnossa viisi vuotta putkeen. Kävin Ikeassa kesän alussa ja sänkyosastolla kierrellessäni huomasin valikoimissa moniakin massiivipuisia sängynrunkoja. Niiden laadusta en tarkemmin tiedä, mutta jo se, että Ikeasta löytyi myös sellaisia, oli positiivisesti yllättävää. Olin ollut siinä ennakkokäsityksessä, että siellä myytäisiin vain pelkkiä lastulevykökköjä. Sainpahan opetuksen. 🙊
T. Sama
Ikävä kyllä pelkkä materiaali ei ole laadun tae. Ikean laatu on kuraa, juuri tällaisesta mainitsemastasi sängystä oli kyse.
Ikean tuotteissa ei käytetä mitään laadukkaampia ja parempia liitoksia, ja puukin kaikkein halvinta ja oksaisinta.
Jotain pinnatuoleja oli jotka päälle päin näyttivät asiallisilta, mutta nekin oli pilattu Ikean kertakäyttöfilosofialla. Ne kun olivat halvalla ja huonosti valmistettuja, ja tutullakin ne hajosivat muutamassa vuodessa.
Täälläkin on kokemusta noista ikean täyspuisista kalusteista, ihan täyttä pashaa nekin ovat. Lack ynnä muu pahvi/paperi roska on sitten vielä oma lukunsa! Se on sitä ikea-kalustetta ihan omimmillaan.
Ei Lackeissa ole mitään vikaa. Meillä on molempien lasten huoneissa ja kirjastohuoneessa kaksi pöytää. Kestäneet hyvin vuosia. Hinta/laatusuhde on hyvä ja ne saa myös kiertoon helposti.
Itse keräsin nuo kaikki ilmaiseksi Torista. Kaksi valkoista pöytää annoin naapurin teinille.
Ihmisten käsitys laadusta on todella heikkoa, mikäli on sitä mieltä ettei laadussa ole vikaa, kun puhutaan pelkästä pahvista ja paperista kyhätystä huonekalusta. Kummallinen ajatus, että muutaman vuoden kestänyt kaluste on laadukas. Varmaan 70 luvun stereoiden pahvilaatikkokin on huippulaadukas säilytyskaluste. Itsellä on ollut käytössä tuollainen pahvilaatikko VHS ja DVD-levyjen säilytykseen vuosikymmeniä. Sitä on kanneltu satoja kertoja makuuhuoneen ja olohuoneen välillä, silti se on vasta alkanut hajota. Painoakin laatikolla oli niin paljon, että Lack pöytä hajosi laskettuani laatikon sille.
Lackin laatu/hintasuhde on hyvä ja lasteni huoneissa hyllyt ovat olleet jo monta vuotta.
Ne on nätit ja tyylikkäät ja käyttötarkoitukseensa sopivat.
Kestäneet hyvin, koska kösittelemme kaikkia huonekaluja hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sama
Ei sinun äitisi ole aito rajaton jos se noin pienestä oppi.
Meillä ne kamat roikkui aamulla oven kahvassa, ilmestyi mökkiterassille tai löytyi piilotettuna lastenhuoneesta tai leikkimökistä tai mitä milloinkin.
Mökille dumppaamisen takia piti laittaa riistakamera ja lukollinen puomi lopulta.
Ja silti edelleen yritetään.
Samaa mieltä, sulla sentään on yritystä asettaa rajat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sama
Kiva, että teillä toimi noin.
Meillä on ainoa toimiva raja ollut välien poikkilaitto.
Sitä edelsi kaunis puhuminen.
Sitä edelsi ruma puhuminen. Siitä sain muuten kauheasti sanomista. "Miten sä nyt tolleen, Marttikin ihmetteli, kun sinä olit tuollainen." Kyseessä oli tilanne, että tulivat meille kotiin ilman lupaa sillä välin, kun en ollut kotona.
Mikään raja ei auttanut eikä pitänyt.
Paitsi tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mietin juuri sinun tyhmyyttäsi, kun annat tuoda rojuja etkä edes saa niitä viemään pois. Oletko rajaton, joka ei osaa laittaa rajoja? Itse ne rajat pitää asettaa! Ei tarvitse edes olla kännissä, jotta tuon ymmärtää.
Eli olet syntymätyhmä.
Millä sen ihmisen saa hakemaan pois jos ei se halua hakea pois? Ei se ole mikään rikos minkä voisi ilmoittaa jonnekin eikä siitä sakkoja jos ei hae.
Sitäpaitsi rajaton roudaa vain lisää jos sen tontille uudelleen päästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sama
Lackin laatu/hintasuhde on hyvä ja lasteni huoneissa hyllyt ovat olleet jo monta vuotta.
Ne on nätit ja tyylikkäät ja käyttötarkoitukseensa sopivat.
Kestäneet hyvin, koska kösittelemme kaikkia huonekaluja hyvin.
Jos sinulle kelpaa roska, mikäpä siinä. Kuitenkin näistä kertakäyttö kalusteista kertyy valtavat jätevuoret, ei se teilläkään ikuisesti kestä.