Ozempic mistä ja miten?
Mulle on moni tätä lääkettä laihduttamiseen suositellut, mutta kaikki ovat saaneet sen työterveyden kautta jota minulla ei ole. Eli yksityiselle siis.
BMI on 33 joten tarvetta olisi. Olen kokeillut kaikki mahdolliset dieetit Ketosta , keittopusseihin ja nälkädietteihin. Mikään ei tunnu toimivan. Ehkäisykapselin jälkeen lihoin siis 30kiloa ja vaikka se nyt poistettiin niin paino on tässä ja piste.
Kävin jo Puhti verikokeissa valmiiksi jotta on veriarvot tiedossa kun lääkäriin pääsen, mutta mille lääkärille aika olisi hyvä varata? Ykeislääkäri? Voiko laihdutusklinikoiden etälääkärit näitä määrätä?
Miten ise sait ko lääkkeet? Ja onko toimineet?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on BMI 27,9 eikä ylipainon aiheuttamia sairauksia. Luuletteko että työterveyslääkäri nauraa mut ulos vastaanotolta jos kysyn lihavuuden lääkehoidon aloittamisesta tai ozempicista?
Tuskin nauraa, mutta et täytä kriteerejä. BMI 30, tai 27 ja liitännäissairrauksia. Sain Ozempikin indeksillä 28, mutta minulla on uniapnea ja esidiabetes. Kävin yksityisellä, mutta uskon että työterveyskin olisi voinut sen kirjoittaa.
Käykö astma liitännäissairaudeksi? Tai korkea kolesteroli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa kehoa teillä paino on lähtenyt eniten?
Tasaisesti joka puolelta, kuten laihduttaessa tapahtuu.
Multa ei ole lähtenyt vatsasta yhtään, vaikka vyötärönympärys lähes metrin. Kaikki se vähä mitä on lähtenyt, on lähtenyt reisistä. Tosin pudotustakin vain 7 kg 1,5 vuoden käytöllä.
Miten pistäminen hoidetaan jos resepti on etälääkäriltä?