Ozempic mistä ja miten?
Mulle on moni tätä lääkettä laihduttamiseen suositellut, mutta kaikki ovat saaneet sen työterveyden kautta jota minulla ei ole. Eli yksityiselle siis.
BMI on 33 joten tarvetta olisi. Olen kokeillut kaikki mahdolliset dieetit Ketosta , keittopusseihin ja nälkädietteihin. Mikään ei tunnu toimivan. Ehkäisykapselin jälkeen lihoin siis 30kiloa ja vaikka se nyt poistettiin niin paino on tässä ja piste.
Kävin jo Puhti verikokeissa valmiiksi jotta on veriarvot tiedossa kun lääkäriin pääsen, mutta mille lääkärille aika olisi hyvä varata? Ykeislääkäri? Voiko laihdutusklinikoiden etälääkärit näitä määrätä?
Miten ise sait ko lääkkeet? Ja onko toimineet?
Kommentit (83)
Ozempic ollut käytössä nyt puolisen vuotta, paino pudonnut 14 kg. Helpolla, kuin huomaamatta lähtenyt. Ruokahalu on olematon, mielitekoja ei ole.
Ozempic maksaa n.3,30/pv. Aiemmin sain herkkuihin menemään ihan heittämällä tuon summan.
Suosittelen lämpimästi
Eka pistos pistetty iltapäivällä. Kauheesti pelottanut pistää tota, pari päivää ollj ajatuksen tasolla. Mutta se olikin simppeli, ei sattunut eikä oireita.. Pieni päänsärky, mutta oli myös eilen etten usko että on ozin aiheuttamaa.
Kuinka nopeasti vie nälän?
Vois tulla jo apteekkiin tätä.... Kauhee nälkä sen jälkee ku lääje loppu
Vierailija kirjoitti:
Vois tulla jo apteekkiin tätä.... Kauhee nälkä sen jälkee ku lääje loppu
Tänään alkanut tulla apterkkeihin. Katso apteekki. Fi
Vierailija kirjoitti:
Ozempic ei ole pilleri. Se on pistettävä lääke, jota käytetään myös 2. tyypin diabeteksen sokeritasapainon hoidon tukena. Siinä tapauksessa, kuten itsellänikin, toivotaan myös painon tulevan alaspäin. Itse sain sen avulla tippumaan 30kg noin vuoden aikana. Samalla se auttoi sokeritasapainon parantumiseen huomattavasti. Oman reseptini sain työterveydessä diabtestäni hoitavalta sisätautilääkäriltä.
Se on ensisijaisesti 2-tyypin diabeteksen hoitoon tarkoitettu lääke. Se ei ole laihdutuslääke, mutta ruokavalion ja liikunnan lisäksi voi jopa pudottaa painoa ylipainoisella 2-tyypin diabetesta sairastavalla henkilöllä. En usko, että sitä voidaan määrätä vain painonpudotukseen.
12.9 on saatavana taas, jas lokakuussa lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic ei ole pilleri. Se on pistettävä lääke, jota käytetään myös 2. tyypin diabeteksen sokeritasapainon hoidon tukena. Siinä tapauksessa, kuten itsellänikin, toivotaan myös painon tulevan alaspäin. Itse sain sen avulla tippumaan 30kg noin vuoden aikana. Samalla se auttoi sokeritasapainon parantumiseen huomattavasti. Oman reseptini sain työterveydessä diabtestäni hoitavalta sisätautilääkäriltä.
Se on ensisijaisesti 2-tyypin diabeteksen hoitoon tarkoitettu lääke. Se ei ole laihdutuslääke, mutta ruokavalion ja liikunnan lisäksi voi jopa pudottaa painoa ylipainoisella 2-tyypin diabetesta sairastavalla henkilöllä. En usko, että sitä voidaan määrätä vain painonpudotukseen.
Kyllä sitä määrätään painonpudotukseen. Toinen vastaava vaihtoehto on Saxenda, mikä on ihan laihdutustarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä määrätään vain ylipainon hoitoonkin, meitä on paljon ketä sitä käyttää painonpudotuksen tukena :)
Kappas, sitä ontullu jo. Kiitti vinkistä!
Jos Tallinnasta hakee, pitää itse ensin omakantaan merkitä, että sähköiset reseptilääkkeet saa hakea myös Virosta (siellä on maa -valikko).
Toiseksi resepti ei saa olla muotoa "2 vuotta voimassa" vaan reseptissä pitää olla kynien määrä, esim 24 kynää. Ekan kerran kun yritin ostaa Tallinnasta jäi tuosta jälkimmäisestä asiasta kiinni. Pyysin sitten lääkäriä muuttamaan reseptin kappalemäärälle. Jos Tallinnassa silloin tällöin poikkeaa niin kannattaa ostaa sieltä.
Kyllä sitä vaan on määrätty terveille laihduttajille niin paljon, ettei enää diabeetikoille riitä. Hienoa toimintaa lääkäreiltä.
Ihan tavallinen yleislääkäri terveyskeskuksesta voi määrätä reseptin.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle reseptin kirjoitti terveyskeskuslääkäri.
'
Kuka vähä-älyinen luulee, että jollain pillerilä voisi laihtua.
Otappa ensin selvää asioista ennekuin huutelet yhtään mitään!
Ozempicia on edelleen todella vaikea saada. Siis tarkoitan että apteekeissa on pitkät varausjonot ja kaikki tulevat Ozempic-erät menee varaajille. Sitä ei pystytä valmistamaan niin että kaikille riittäisi. Mulla putosi Ozempicilla helposti 20 kg, nyt on 10 kg tullut takaisin, kun ei tätä lääkettä vaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
i/laake3051).
Toki olen hinnasta tietoinen. On se kallis. Sitä en kiellä, mutta kalliita ovat myös nämä minun kaikki ihmedieetit ja mielenterveys 😬
Kun mikään ei van tunnu auttavan. Viimeiset vuodet on olleet niin stressaavia, että olen joutunut käymään välillä EKG:ssa. Mitään ei ole löytynyt, mutta stressi tekee ihmeellisiä asioita. Nyt on pakko saada painoa pois ja saada elämää terveellisempään suuntaan muutenkin.Ota muuten huomioon, ettei se pistoshoitokaan ihmeitä tee! Mulla on sokeriarvot suorastaan ihanat, mutta paino on edelleen ...no ei ihan sama mutta ei ole paljoakaan pudonnut! Noudatan hyvää ruokavaliota mutta silti! Voi mennä kauan ennenkuin alkaa vaikuttamaan toivotusti. Nyt jatkamme vielä jonkin aikaa tällä pistoshoidolla, sitte jotain muuta. Niin muista pyytää ravitsemusterapeutille myös aika, joudut muuttamaan radikaalisti myös ruokailua! Tyyliin desi makkarasoppaa :D, kolme riisiä ristikkäin, yksi heinänvarsi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lihavuuden lääkehoito kaikille ylipainoisille ole tarkoitettu. Ensisijainen on elintapamuutokset ja dietti. Lihavuuden hoitoon tarkoitettua lääkettä voidaan käyttää, kun BMI on yli 30 (tai yli 27, jos potilaalla on diabetes tai muu laihduttamista edellyttävä sairaus).
Ja valitettavasti ei kaikille auta. Mulla BMI oli aloittaessa 44, Saxenda eikä Ozempic ei auttaneet käytännössä ollenkaan. Laihdutustulos oli niin heikko että lääkäri päätti, ettei kannata jatkaa.
Olen samassa tilanteessa. Kyllä potuttaa! Ikääkin on joten EI leikkaushoitoa.
Eniten just ottaa aivoon kun en ole "ylensyöjä", jos oisinkin niin hyväksyisin mutta kun ei! EN tiedä missä on vika eikä tiedä lääketiede. Pitäs vissiin aivot vaihtaa tai mennä leijonille ruuaksi!
Vierailija kirjoitti:
Saako tahdonvoimaakin nykyään pillereihin pakattuna?
Haista paska, älä tule jos ei ole mitään kunnon asiaa!
Käytin aiemmin Saxendaa, mutta se ei alun jälkeen tehonnut, joten pyysin lääkäriltä Ozempic-reseptin viime kuussa. Hän kirjoitti reseptin suoraan 1 mg:n annokselle (koska taustalla oli Saxenda) ja olen nyt pistänyt kaksi kertaa, viimeksi su 4.12.
Ensimmäisen pistoksen jälkeen oli sivuvaikutuksena vain päänsärkyä yhtenä päivänä, mutta toisen pistoksen jälkeen, viime tiistaina, alkoi vesiripuli, jota yritin hillitä Imodiumilla. Alkuun se ei auttanut, sitten tuli vähän parempi tilanne, mutta kokonaan ripuli ei ole poistunut. Välillä on ollut parempia hetkiä, välillä huonompia. Esim. eilen illalla tuli taas vesiripulia. Yön pystyin jotenkuten nukkumaan, kun otin Imodiumin ja nyt tänään on taas ollut vesiripuli.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Kauan ripuli on jatkunut viimeisen pistoksen jälkeen? Ajattelin, etten enää käyttäisi Ozempicia...
MIten muutit ruokavaliota kun aloitit ozempicin? seki voi aiheuttaa vastavaivoja aluksi.
Ozempic ei ole pilleri vaan kerran viikossa pistettävä lääke ja sillä on laihduttu parhaimmillaan kymmeniä kiloja vuodessa.