Ozempic mistä ja miten?
Mulle on moni tätä lääkettä laihduttamiseen suositellut, mutta kaikki ovat saaneet sen työterveyden kautta jota minulla ei ole. Eli yksityiselle siis.
BMI on 33 joten tarvetta olisi. Olen kokeillut kaikki mahdolliset dieetit Ketosta , keittopusseihin ja nälkädietteihin. Mikään ei tunnu toimivan. Ehkäisykapselin jälkeen lihoin siis 30kiloa ja vaikka se nyt poistettiin niin paino on tässä ja piste.
Kävin jo Puhti verikokeissa valmiiksi jotta on veriarvot tiedossa kun lääkäriin pääsen, mutta mille lääkärille aika olisi hyvä varata? Ykeislääkäri? Voiko laihdutusklinikoiden etälääkärit näitä määrätä?
Miten ise sait ko lääkkeet? Ja onko toimineet?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lihavuuden lääkehoito kaikille ylipainoisille ole tarkoitettu. Ensisijainen on elintapamuutokset ja dietti. Lihavuuden hoitoon tarkoitettua lääkettä voidaan käyttää, kun BMI on yli 30 (tai yli 27, jos potilaalla on diabetes tai muu laihduttamista edellyttävä sairaus).
Ja valitettavasti ei kaikille auta. Mulla BMI oli aloittaessa 44, Saxenda eikä Ozempic ei auttaneet käytännössä ollenkaan. Laihdutustulos oli niin heikko että lääkäri päätti, ettei kannata jatkaa.
Olen samassa tilanteessa. Kyllä potuttaa! Ikääkin on joten EI leikkaushoitoa.
Eniten just ottaa aivoon kun en ole "ylensyöjä", jos oisinkin niin hyväksyisin mutta kun ei! EN tiedä missä on vika eikä tiedä lääketiede. Pitäs vissiin aivot vaihtaa tai mennä leijonille ruuaksi!
Et liho ellet syö liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile ensin omalta terveysasemalta. Jos eivät kirjoita (kaikille lääkäreille lääke ei vielä ole tuttu), mutta ei ole painavia perusteita olla kirjoittamatta, varaa aika johonkin yksityiselle. Soita ja kysy lääkäriä, jolla osaamista lihavuuden lääkehoidosta.
Juu mä ajattelin mennä suoraan yksityiselle. Mehiläistä ajattelin kun sellainen meiltä sentään löytyy. Googlettelin tosin ja tuo painoklinikka jäi mieleen. Ilmeisesti heillä kaikki toimii etävastaanottona ja mietin että kummasta saa varmemmin 🙈
Ehkä mä käyn Mehiläisessä ja jos sieltä en saanion menee seuraavalle. Kiitos vastauksestasi!
Qzempicissa saantivaikeuksia,koska sitä käyttävät myös diabeetikot. Saxendaa saa paremmin. On nimenomaan pelkästään tarkoitettu laihdutukseen, sitä saa paremmin. On kalliimpi,mutta yhtä tehokas.
Itse sain reseptin ihan tk- lääkäriltä. Lisäksi sain ohjauksen hoitajalta ja ravitsemusterapeutilta.
Suosittelen tk- lääkäriä, koska yksityisellä reseptin uusiminenkin maksaa. Toki,jos sinulla on rahaa, niin yksityislääkörikin käy.
Mutta suosittelen, itsellä meni herkku- ja muu ruokahimo jo ekasta piikistä. Imelää ei tee mieli ollenkaan, rasvaisen ruoka maistuu pahalta.Nyt pitää pitää enemminkin huolta, että syö riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lihavuuden lääkehoito kaikille ylipainoisille ole tarkoitettu. Ensisijainen on elintapamuutokset ja dietti. Lihavuuden hoitoon tarkoitettua lääkettä voidaan käyttää, kun BMI on yli 30 (tai yli 27, jos potilaalla on diabetes tai muu laihduttamista edellyttävä sairaus).
Ja valitettavasti ei kaikille auta. Mulla BMI oli aloittaessa 44, Saxenda eikä Ozempic ei auttaneet käytännössä ollenkaan. Laihdutustulos oli niin heikko että lääkäri päätti, ettei kannata jatkaa.
Eniten just ottaa aivoon kun en ole "ylensyöjä", jos oisinkin niin hyväksyisin mutta kun ei! EN tiedä missä on vika eikä tiedä lääketiede. Pitäs vissiin aivot vaihtaa tai mennä leijonille ruuaksi!
Wautsi wau. Ihanko totta. Einstein siellä.
Hei, jos alat puhumaan sitä tyypillistä jazkaa, mitä näissä ketjuissa puhutaan,niin mene pois, kiitos. Aloita ihan oma läskien haukkumisketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Mysimbaa. Ihan eri lääke ja erilainen vaikutustapa. Saxendan ja Ozempicin vaikutustapa on ihan sama.
Ei ole sama vaikutustapa.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin maisan kautta lääkärille viestiä, kirjoitti vastaavan joskin kalliimman saxendan. Mutta nyt aion tällä viikolla pyytää yksityiseltä ozempicin reseptin. Liity facessa ryhmään ja lue muiden lääkäri suosituksia.
Ainoa jonka on todettu jeesaavan laihdutuksessa on ozempic.Näin sanoi minun leguri.Itse siirryin just
0,5mg käyttäjäks ,kolme kg putos 0,25mg ja tähdennän että jalkasairauteni takia en todellakaan tehnyt
mitään liikunta suorituksia.Lääkkeen saanti vaikeudet on vielä valloillaan,valmistaja tanskan maalla ei
pysty vastaamaan kysyntään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Mysimbaa. Ihan eri lääke ja erilainen vaikutustapa. Saxendan ja Ozempicin vaikutustapa on ihan sama.
Mysimbaa käytetään masennuslääkkeenä, ja Ozempic on diabeteksen hoitoon käytetty lääke. Molemmat vähentävät ruokahalua,mutta eri tavalla. Ozempic lisää kylläisyyshormonia,Mysimba vie ruokahalun.
torikauppias kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin maisan kautta lääkärille viestiä, kirjoitti vastaavan joskin kalliimman saxendan. Mutta nyt aion tällä viikolla pyytää yksityiseltä ozempicin reseptin. Liity facessa ryhmään ja lue muiden lääkäri suosituksia.
Ainoa jonka on todettu jeesaavan laihdutuksessa on ozempic.Näin sanoi minun leguri.Itse siirryin just
0,5mg käyttäjäks ,kolme kg putos 0,25mg ja tähdennän että jalkasairauteni takia en todellakaan tehnyt
mitään liikunta suorituksia.Lääkkeen saanti vaikeudet on vielä valloillaan,valmistaja tanskan maalla ei
Saxenda on vastaava,mutta suunnattu pelkästään laihdutukseen. Sitä saa kyllä. On kalliimpi,kuin Ozempic, mutta toimii kyllä.
Vierailija kirjoitti:
torikauppias kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saxenda on vastaava,mutta suunnattu pelkästään laihdutukseen. Sitä saa kyllä. On kalliimpi,kuin Ozempic, mutta toimii kyllä.
MInä sain tällä viikolla Saxenda-reseptin. Tk-lääkäri kirjoitti sen ihan ilman muuta. Yritän laihtua sillä ja ruokavalion avulla ja lopulta lihavuusleikkauksen.
Olen 171 cm ja 150kg. Noista 50kg tuli muutaman vuoden aikana kun en saanut nukutuksi! Oli varmasti kortisolitkin tapissaan, että koko ajan oli nälän tunne, ei siis oikea nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
torikauppias kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä sain tällä viikolla Saxenda-reseptin. Tk-lääkäri kirjoitti sen ihan ilman muuta. Yritän laihtua sillä ja ruokavalion avulla ja lopulta lihavuusleikkauksen.
Olen 171 cm ja 150kg. Noista 50kg tuli muutaman vuoden aikana kun en saanut nukutuksi! Oli varmasti kortisolitkin tapissaan, että koko ajan oli nälän tunne, ei siis oikea nälkä.
Unohdin mainita, että lääkäri kirjoitti myös Kelalle b-lausunnon, että saisin korvausta lääkkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh! Taas tommonen nokkela joka ei tiedä mistä puhuu. Voin ottaa sut meille vaikka kahdeksi viikoksi täysihoitoon niin näet ett' puhun totta! Meillä EI mässäillä karkeillalimuilla pullilla, hiilareilla tms, on tarkat ruokailuajat, juoksumatto sun muuta! Harmi kun sitä dokumenttia ei taida enää olla jossa oli viimeaikaiset tutkimustulokset israelilaisesta sairaalasta, jossa tehtiin tutkimuksia asiasta.
Mutta joo, ei ole pakko uskoa. Sinähän tiedät kaikesta kaiken ja vähän päällekki. On tohtorin hatut sun julkaisut ja muut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hus.fi/ajankohtaista/juuri-julkaistu-mitokondrioistako-laak…
https://diabeteslehti.diabetes.fi/blog/2021/08/20/lihavuustutkija-kirsi…
Eikö tuolle lihavuusleikkaukselle ole jotain hienompaa nimeä?
Keksikää nyt juma.. uta lääke joka laihduttaa, vaikka syö suklaata ja pihvejä.
Jos Ozempiciä ei saa tai ei ole varaa, kannattaa kokeilla Cardarinea. Sitä voi tilata pienen etsinnän jälkeen netistä. Ja sitten vielä siihen HIIT treeniä päälle niin paino putoaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Ozempiciä ei saa tai ei ole varaa, kannattaa kokeilla Cardarinea. Sitä voi tilata pienen etsinnän jälkeen netistä. Ja sitten vielä siihen HIIT treeniä päälle niin paino putoaa.
Mikäs tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä on?
Älä mene tiiliskivimurskapillereiden jne myyjien ansaan.
Tosiaan Ozempic ei ole pilleri, mutta Rybelsus on. Saman yhtiön tuote ja sama vaikuttava aine.
Itse sain reseptini yksityispuolelta: laihdutuslaakari.fi
Minulle on jäänyt negatiivinen suhtautuminen julkisen palveluihin, kun saa saman vaivan vuoksi varata uutta aikaa kerta toisensa perään kun ketään ei kiinnosta tarpeeksi.
Hyvin on lähtenyt kilot tippumaan ja toivottavasti jatkuu samaa rataa. Takana on ehtinyt olla jo kuitenkin 20< vuotta ylipainoisena..
N37
Garcinia Laihdutuslääke - https://tonzes.com/slimfi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mysimbaa käytetään masennuslääkkeenä, ja Ozempic on diabeteksen hoitoon käytetty lääke. Molemmat vähentävät ruokahalua,mutta eri tavalla. Ozempic lisää kylläisyyshormonia,Mysimba vie ruokahalun.
Mysimba vie tunnesyömisen ja tulee kylläiseksi pienemmistä annoksista ja on harvemmin nälkä. Näin ainakin itsellä. Lisäksi se tuo energiaa, joka on ollut uupumuksen vuoksi kadoksissa. Minä rakastan tätä lääkettä.
Missä ajassa on tullut 10 kg? Aika paljon... itse koitan kyllä pitää huolen, ettei enää nouse.
Ei kaikki apteekit ota varauksia. Hain itse Tallinnasta, alkaa olla sielläkin loppu - meinasi olla turha reissu. Vasta kolmannessa apteekissa oli, ostin kaikki 4 kynää mitä siellä oli.