Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakijat kuulolla, Miten regoitte ettei pääse edes haastatteluun

Vierailija
12.08.2022 |

Kun hakee koulutettuna ja ammattitaitoisena realistisiin tavallisempiin työpaikkoihin, jotka on paskaduunin rajoilla. Eli rima ei ole korkealla. Kun ei kutsuta edes haastatteluun, mutta ne ilmoittaa hylkäyksestä niin siinä sanotaan että kannattaa katsoa muita niiden avoimia työpaikkoja. Niin tuntuu aika hölmölle kone vastaukselle, jos ei edes kutsuta edes haastatteluun. Rehellisesti sanottuna menee suurin osa sellaisista jotka ei edes haastatteluun pyydä karenssiin. Eli en varmasti enää niihin yrityksiin hae. Miksi hakisin? Mitä mieltä muut hakijat.

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Se on tilastollisesti todennäköistä huomioiden työpaikkojen/hakijoiden/työttömien määrän.

Eikö jäkevämpää olisi hoitaa rekryjä sitten muulla tavoin. Mieletöntä ajanhukkaa että nytkin kaikki työttömät hakeen edes sen 4 työpaikkaa kuussa. Miksei vaikka tehdä joku rekisteri, jossa hakijat on valmiiksi kartoitettu. Sitten vaan sieltä järjestetään arpajaiset. Sehän voisi olla perjantai illan viihdeohjelma. Duuni arpajaiset. Vähän niinkuin lotto.

Helpompaahan se olisi, jos olisi pelkkä rekisteri työnhakijoista pienellä esittelyllä, joista työnantajat poimisivat kiinnostavat. Siinä säästyisi pitkä penni henkilöstökuluissa ja rekrytoinnissa.

Syy härdelliin on siinä, että Suomessa ovat olleet yli 30 vuotta työnantajan markkinat. He toivovat - olettavat, että pääsevät kaapimaan työnhakijoista kermat päältä. Julkinen puoli ruokkii asennetta ilmaisilla työntekijöillä, harjoittelijoilla ja uusimpana uutuutena "pakko"työhauilla.

Ruokahalulla on tapana kasvaa syödessä.

Näitä rekistereitän on.

Onhan niitä, mutta huhujen mukaan kukaan ei niitä selaa. Työnhakijan tehtävä kun on kontata polvet ruvella herransa edessä ja tyytyä murusiin, mitä hänelle heltiää.

Minä tuollaiseen jouduin 10 vuotta sitten tekemään CV:n.

Siinä oli laskuri kuinka monta kertaa CV:tä oli käyty katsomassa.

1 kerta. :)

Minä olin jonkinlaisessa työkkärin rekisterissä vuosia, sitten se lopetettiin. Hioin ja muutin otsikkoa muutaman kerran, kun ei kiinnostusta näkynyt olevan. Viimeisen vuoden ajan otsikkona oli jotain tällaista: "Hyvin kouluttautunut ja kokenut työntekijä moneen tarkoitukseen". Koko aikana CV:tä oli käyty katsomassa nolla kertaa.

En lue katsomiskerraksi sitä, kun työkkärin virkailija kävi palaverimme aikana katsomassa, oliko ihan varmasti niin, ettei kukaan ollut katsonut. :D

Pakko tehdä poikkeus sääntöön; minä sain 2017 työpaikan CV-netin kautta. Edellinen oli ollut työkokeilija, joka oli laittanut hanskat tiskiin yllättäen. Pomolla oli ilmeisesti jokin oma "missio" patistaa työttömiä. Oli sitten kontaktoinut ihmisiä CV-netissä ja minä olin ainut joka oli vastannut. Voi stna. Pakottamalla ei tule hyvää, sanotaanko näin. Kai pomokin sen sitten oppi kun tuli vahingossa otettua "liian hiljainen" taloon.

Poikkeus vahvistaa säännön. Pomolla ei ollut reksytoimisesta mitään hajua ja vahingossa pääsit töihin. Nykyään suurin osa uusista työsuhteista on lyhytaikaisia, joten se että on vuonna 2017 tsägällä päässyt töihin ei paljoa lämmitä.

Vierailija
182/184 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saanut työpaikkani oman CV:ni perusteella. Sain kyllä paljon myyntitykkityö -tarjouksia, mutta sain kolme täysin asiallistakin tarjousta. Yksi oli mielestäni minulle sen hetkiseen osaamiseen liian vaativa ja toista olisin harkinnut, mutta tämä mihin lähdin haastatteluun oli mielenkiintoisempi ja päätös tehtiin nopeasti. Työnantaja pelkäsi satojen hakemusten tulvaa, jos hän laittaisi paikan julkiseksi, lisäksi etsimällä itse sopivan tekijän hän saattoi raakata pois sellaisia asioita, mitä ei muuten olisi voinut laillisesti raakata - esim. ei halunnut kovin pienten lasten äitiä ja halusi mieluummin naisen. Näitähän ei saa ääneen sanoa. Asia on jo vanhentunut, joten kukaan ei voi enää valittaa vaikka saisiskin selville, kuka olen.    

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos firma ei edes lähetä mitään "valintamme ei tällä kertaa kohxistunut sinuun" -viestiä, en hae uudelleen. Törppöjä ovat.

Samoin, jos olen mielestäni täysin pätevä hommaan, eivätkä kutsu haastatteluun, ja sitten valittavat julkisuudessa työvoimapulaa.

Nämä kaksi kategoriaa ovat kyllä omissa hauissani olleet vähemmistöä. Ensimmäistä on sattunut ns. hanttihommia hakiessani..

Noita copypestattuja sinuun kohdistumis-viestejähän nimenomaan tulee ja niistä jää raikas pissan maku suuhun. En hae toiste. 

Vierailija
184/184 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos firma ei edes lähetä mitään "valintamme ei tällä kertaa kohxistunut sinuun" -viestiä, en hae uudelleen. Törppöjä ovat.

Samoin, jos olen mielestäni täysin pätevä hommaan, eivätkä kutsu haastatteluun, ja sitten valittavat julkisuudessa työvoimapulaa.

Nämä kaksi kategoriaa ovat kyllä omissa hauissani olleet vähemmistöä. Ensimmäistä on sattunut ns. hanttihommia hakiessani..

Noita copypestattuja sinuun kohdistumis-viestejähän nimenomaan tulee ja niistä jää raikas pissan maku suuhun. En hae toiste. 

Minä sain kerran sellaisen, mihin oli copypastettu varmaan kolme eri viestiä mukaan. Asia oli kerrottu siinä kaikilla mahdollisilla kliseillä ja sanankäänteillä mitä noissa viesteissä on ikinä tullut vastaan.

Mahdollisimman neutraali ja lyhyt viesti on paras. Saimme 30/70/120 hakemusta ja painotimme valinnassa asiaa x.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi