Insinöörinainen, uhka vai mahdollisuus?
Miehille insinöörinainen tuntuu olevan aina jonkinlainen uhka. Se tulee ilmi keskusteluissa termeillä olet analyyttinen, looginen, johdon mukainen jne ja muutenkin napakka itsenäinen nainen. Silti miehet haluavat naisen, joka pitää ohjat käsissä ja hommat hoituu, mutta ei niin käsissä kuin työelämän timanttisen projektipäällikön twistillä. Miten sitten parantaa mahdollisuuksiaan parisuhdemarkkinoilla?
Kommentit (162)
Periaatteessa pitäis toimia mut käytännössä ei.....
Vierailija kirjoitti:
Juokse jos etsit yhteen mieheen tyytyvää naista. Ovat valinneet miesvaltaisen alan tietystä syystä...
Täh? Tapasin mieheni opiskeluiden alkuvaiheessa ja yhdessä jo yli 30 vuotta. Näin kävi monelle muullekonn tyttöteekkarille.
Opiskelualan valitsin oman kiinnostukseni vuoksi eli matematiikka, kemia ja fysiikka olivat minulle helppoja ja kiinnostavia.
Vierailija kirjoitti:
Miehen naispuoliset työkaverit aika miehekkäitä...
Itsekin olen, mutta lähinnä henkisesti. Näytän kyllä ihan naiselta, mulla on pitkät hiukset, pukeudun naisellisesti. Mutta kun joskus luin jonkun Mars- ja venus höpöhöpö-kirjan naisten ja miesten erilaisuuksista, totesin että olen selvästi enemmän sitä Mars-osastoa, ne naisille tyypillisiksi puhe- ja käytösmalleiksi kuvatut tuntui minusta käsittämättömiltä.
Jotkut on myös ulkoisesti sellaisia ettei välitä miltä näyttää. Esim. mun työpaikalla on mun lisäksi 1 toinen naisinsinööri, eikä häntä paljoa erota ikäisistään nörttimiehistä. Huppari, farkut, silmälasit, usein ylikasvanut lyhyt tukka, ei meikkiä jne.
Vapaat insinöörinaiset on sikäli uhka, että niissä on luultavasti jotain epäilyttävää kun eivät oo pariutuneet jo opiskeluaikana insinöörimiehen kanssa, vaikka vaihtoehtoja piisaa.
Uhka niille, jotka kokevat alemmuuskompleksia ja pelkäävät, että nainen olisi itseään viisaampi. Mulla puolisona DI ja varsin hyvin meillä on mennyt. Tosin mulle on ihan sama, mikä puolison koulutus on. Kunhan ei luonteeltaan ole mikään tuuliviiri.
Olen huomannut, että insinööripaiset pihtaavat suhteissa. Ihan eri luokkaa kuin muut. Miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen naispuoliset työkaverit aika miehekkäitä...
Itsekin olen, mutta lähinnä henkisesti. Näytän kyllä ihan naiselta, mulla on pitkät hiukset, pukeudun naisellisesti. Mutta kun joskus luin jonkun Mars- ja venus höpöhöpö-kirjan naisten ja miesten erilaisuuksista, totesin että olen selvästi enemmän sitä Mars-osastoa, ne naisille tyypillisiksi puhe- ja käytösmalleiksi kuvatut tuntui minusta käsittämättömiltä.
Jotkut on myös ulkoisesti sellaisia ettei välitä miltä näyttää. Esim. mun työpaikalla on mun lisäksi 1 toinen naisinsinööri, eikä häntä paljoa erota ikäisistään nörttimiehistä. Huppari, farkut, silmälasit, usein ylikasvanut lyhyt tukka, ei meikkiä jne.
ja sitten ajoin partani
Onko mies aina ottava osapuoli näissä suhteissa?
Akapäähuumorin ystävä ja hirvee kaljankulutus.
Kerrotko lisää vastavalmistuneiden tai harjoittelijoiden kanssa pidetyistä leikkihetkistä? Osaan sitten itse valmistautua paremmin.
Ei ole mikään uhka, mutta parisuhteeseen en haluaisi insinööriä tai muuta tekniikan alan ihmistä. Ikävää jos puheenaiheet kotona sivuaisi millään lailla työasioita tai toinen olisi (tieto)tekniikasta intoilija. T:M40+
Pyöritin kahta yhtäaikaa. Vituiksihan se meni.
Vierailija kirjoitti:
Pyöritin kahta yhtäaikaa. Vituiksihan se meni.
Kuulostaa hyvältä. Olitteko yhtäaikaa myös 'silleen'?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että insinööripaiset pihtaavat suhteissa. Ihan eri luokkaa kuin muut. Miksi näin?
Mulla taas on täysin päinvastaisia kokemuksia. Jospa syy onkin sinussa eikä insinöörissä?
Pitää vain löytää puolisoehdokas jolla on itsetunto kohdillaan. On sitten teknisellä alalla hänkin, tosin suorittavassa työssä.
Itse yöelämässä aikoinaan todellakin huomasin, että koulutusta ei kannata mainita. Insinööri oli totaalinen no miehille. Kun sitten annoin ymmärtää olevani parturi-kampaaja tai hoitsu kaikki oli hyvin, kunnes totuus selvisi.
Ei tietenkään voi sivuuttaa ihmisen omaa persoonaa näissä asioissa, mutta koulutuksella on suuri merkitys asioihin ja ihmisen tapaan hoitaa ja suoriutua asioista.
Teknisen koulutuksen saanut nainen on kova pala nieltäväksi miehelle kuin miehelle. Joka korostuu tilanteessa jos miehellä alhaisempi koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Looginen ja johdonmukainen, eikä stereotyyppinen tunteilla käyvä tuuliviiri, kuulostaa aika unelmapuolisolta.
En ymmärrä mitä uhkaa tässä on, mistä ap puhuu?
Osa miehistä koneen naisen uhkaksi kun hän tienaa enemmän kuin mies tai on teknisesti osaavampi.
Vierailija kirjoitti:
*johdonmukainen
T. Insinöörinainen
Jos on sähköinsinööri niin voi olla johdon mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus. Kaunis ja älykäs.
Tunnen monta rumaa naispuolista insinööriä..
Tämä vastaaja on kateellinen nainen.
Taitaa olla teinipoika.
Tämä vastaaja on kateellinen nainen.