Parikymppinen "lapsi" perhelomalle?
Otatteko enään täysi-ikäistä lastanne perhelomalle mukaan? Täytyykö lapsen maksaa matkakulut itse? Miten toimitte?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan tietenkin ilman muuta ihan siitä ilosta, että lähtee meidän kanssa. Ei varmaankaan lähtisi, jos hänen pitäisi itse maksaa.
Et osaa päästää lapsestasi irti?
En ymmärrä tätä asennetta. Jos lapselleen ei anna kengänkuvaa takamuksille heti 18-vuotispäivänä niin eiköhän kohta joku leimaa ripustautuvaksi vanhemmaksi.
Miksi ei?
Minä (29v), viiskymppiset vanhempani aikuisine ja alaikäisine lapsineen käydään säännöllisesti kaksikymppisten isovanhempien kanssa lomilla, ja isovanhemmat maksaa kaiken.
Myös vanhempieni kanssa lomaillessa on ollut aina noin, että vanhempani maksavat kaiken.
Viimeksi tänä kesänä tarjouduin osallistumaan kuluihin, mutta eivät ottaneet rahaa vastaan.
Samaa aion jatkaa tulevaisuudessa oman lapseni ja mahdollisten lastenlasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Minä (29v), viiskymppiset vanhempani aikuisine ja alaikäisine lapsineen käydään säännöllisesti kaksikymppisten isovanhempien kanssa lomilla, ja isovanhemmat maksaa kaiken.
Myös vanhempieni kanssa lomaillessa on ollut aina noin, että vanhempani maksavat kaiken.
Viimeksi tänä kesänä tarjouduin osallistumaan kuluihin, mutta eivät ottaneet rahaa vastaan.Samaa aion jatkaa tulevaisuudessa oman lapseni ja mahdollisten lastenlasten kanssa.
Korjaus: KASIkymppisten isovanhempien kanssa, ei kaksikymppisten :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan tietenkin ilman muuta ihan siitä ilosta, että lähtee meidän kanssa. Ei varmaankaan lähtisi, jos hänen pitäisi itse maksaa.
En ymmärrä tätä asennetta. Jos lapselleen ei anna kengänkuvaa takamuksille heti 18-vuotispäivänä niin eiköhän kohta joku leimaa ripustautuvaksi vanhemmaksi.
Missä niin on väitetty? Kyse on aikuisen, jo omaa itsenäistä elämää elävän ihmisen matkan maksamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Otin ja maksoin ja hänen tyttöystävänsäkin kulut maksettiin.
Härski tyttöystävä. Itse en kehtaisi matkustaa siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sillä lapsella on paremmat tulot kuin vanhemmallaan?
No aplodit. Minä maksan silti hänen matkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta, mutta tiedän tapauksia joissa pari-kolmekymppinen lapsi tai lapset on vieneet pienituloisen äitinsä matkalle.
Eli lapset maksaneet kaiken.
Tilanteita on monenlaisia, ei se aina niin mene että vanhemmat maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Koska se on järkevää. Kannattaa maksaa kaikkia kuluja, koska siten lasten omat rahat voi panna asuntoon yms.
Turhaan niitä minun on tilillä makuuttaa ja hänen maksaa veroja kun kupsahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin on väitetty? Kyse on aikuisen, jo omaa itsenäistä elämää elävän ihmisen matkan maksamisesta.
Parikymppinen opiskelija ei välttämättä ole omaa itsenäistä elämää elävä aikuinen ainakaan samalla mittapuulla kuin vaikka nelikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän aikuiset lapset ole joko opiskelemassa tai töissä kesäisin?
Opiskeletko tai teetkö töitä itse koko kesän?
Kyllä lukion jälkeen aina siihen asti kunnes ensimmäinen kesäloma oli "vakituisessa" työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen opiskelija ei välttämättä ole omaa itsenäistä elämää elävä aikuinen ainakaan samalla mittapuulla kuin vaikka nelikymppinen.
Itse asuin tuossa vaiheessa yhdessä poikaystäväni kanssa, enkä lomaillut vanhempieni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lukion jälkeen aina siihen asti kunnes ensimmäinen kesäloma oli "vakituisessa" työpaikassa.
Täydellinen metodi polttaa itsensä loppuun jo ennen valmistumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa on, mutta kaikki eivät välttämättä olekaan. Ehkä haluavat eteenpäin katsomisen sijasta kurkottaa taaksepäin, kun haluavat vanhempien kanssa matkoille ja vanhemmat kustantavat tietysti ne, ihan niin kuin silloin lapsena.
Vieläkin vanhemmat kutsuu meidät lapset puolisoinemme reissuun ja maksavat kaikkien matkat, vaikka olemme 30-40-vuotiaita. Paikan päällä käytetään omaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin tuossa vaiheessa yhdessä poikaystäväni kanssa, enkä lomaillut vanhempieni kanssa.
Kunniamerkki tulee postitse
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin vanhemmat kutsuu meidät lapset puolisoinemme reissuun ja maksavat kaikkien matkat, vaikka olemme 30-40-vuotiaita. Paikan päällä käytetään omaa rahaa.
Minäkin käytän aina paikan päällä myös omaa rahaa, mutta vanhemmat tai isovanhemmat on yleensä maksaneet ruoat ja aktiviteetit.
Tänä kesänä perhelomalla sain päivittäin setelinä käyttörahan vanhemmilta, ja se kyllä kieltämättä nauratti. :D
Minulla on alaikäisiä sisaruksia joille vanhemmat antavat noin käyttörahaa, ja halusivat jostain syystä sisällyttää minutkin siihen. Lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa on, mutta kaikki eivät välttämättä olekaan. Ehkä haluavat eteenpäin katsomisen sijasta kurkottaa taaksepäin, kun haluavat vanhempien kanssa matkoille ja vanhemmat kustantavat tietysti ne, ihan niin kuin silloin lapsena.
Ajan viettäminen oman perheen kanssa on taaksepäin kurkottamista?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen metodi polttaa itsensä loppuun jo ennen valmistumista.
Niinkö? En palanut loppuun eikä kukaan opiskelukavereistanikaan. Ihan tyypillinen työskentelytapa 80-90-luvuilla. Työ oli lähinnä lomaa, kun iltaisin ei tarvinnut opiskella yhtään mitään ja viikonloput olivat vapaat. Jos oli vuorohommissa saattoi olla useammankin päivän vapaita vuorojen vaihtuessa.
Otin ja maksoin ja hänen tyttöystävänsäkin kulut maksettiin.