Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parikymppinen "lapsi" perhelomalle?

Perheenpää
11.08.2022 |

Otatteko enään täysi-ikäistä lastanne perhelomalle mukaan? Täytyykö lapsen maksaa matkakulut itse? Miten toimitte?

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina matkustettu sekä perheenä että me vanhemmat kahdestaan, siitä asti kun lapsi on ollut noin 5-vuotias ja pystyi jäämään muutamaksi päiväksi vaikka mummolaan hoitoon. Tätä käytäntöä jatkamme edelleen. Lapsi on nyt 20-vuotias ja asuu omillaan toisella paikkakunnalla. On ainoa lapsemme.

Viime vuosina tosin me vanhemmat olemme matkustaneet yhä enemmän kaksin, lapsi on mukana vain 1-2 kertaa vuodessa. Välillä nuo yhteiset matkat ovat olleet äiti-tytärmatkoja koko perheen reissujen sijaan. Lapsella on jo omat menot, opinnot, viikonlopputyöt ja kaverit, joten vanhempien kanssa reissaaminen ei ole todellakaan se ykkösjuttu.

Toivomme kyllä että jatkossakin saamme lapsen edes kerran vuodessa yhteiselle lomareissulle mukaan. Maksamme tietysti matkat, lapsi on vasta opiskelija ja pienituloinen.

Vierailija
42/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vasta aikustumassa oleva ja työkavereilla jo aikuistuneita lapsia. Ei kyllä kuulosta enää olevan perhelomailuja. Lapset muuttaneet opiskeluiden perässä toisille paikkakunnille ja ovat kesät töissä. Osalla jo seurustelukumppaneita. Matkailevat heidän kanssaan tai kavereiden. Eikä kyse oli vanhempien vähävaraisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan, kiva saada tyttö 19 v mukaan, kun hän asuu jo omillaan.

Vierailija
44/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin vanhemmat kutsuu meidät lapset puolisoinemme reissuun ja maksavat kaikkien matkat, vaikka olemme 30-40-vuotiaita. Paikan päällä käytetään omaa rahaa.

Ja alapeukut koska...? Onko se joltain pois, että varakkaat vanhempamme haluavat kustantaa matkoja? Heillä on jo velattomat talot, mökit, veneet, autot jne jne.

Vierailija
45/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin vanhemmat kutsuu meidät lapset puolisoinemme reissuun ja maksavat kaikkien matkat, vaikka olemme 30-40-vuotiaita. Paikan päällä käytetään omaa rahaa.

Ja alapeukut koska...? Onko se joltain pois, että varakkaat vanhempamme haluavat kustantaa matkoja? Heillä on jo velattomat talot, mökit, veneet, autot jne jne.

Kyllä ne rahat aina ihmisille kelpaa.

Vierailija
46/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 25 on jo omillaan ja töissä. Tehdään silti yhdessä ulkomaan/kotimaan reissuja. Maksan kulut ja äijät jätetään kotiin, nämä ovat äiti-tytär-reissuja ja A-luokkaa sellaista!

Vierailija
47/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vasta aikustumassa oleva ja työkavereilla jo aikuistuneita lapsia. Ei kyllä kuulosta enää olevan perhelomailuja. Lapset muuttaneet opiskeluiden perässä toisille paikkakunnille ja ovat kesät töissä. Osalla jo seurustelukumppaneita. Matkailevat heidän kanssaan tai kavereiden. Eikä kyse oli vanhempien vähävaraisuudesta.

Tuo on varmaan lähinnä tapa joillakin.

Kaveripiirissäni jotkut harrastavat noita perhelomia, jotkut ei.

Vierailija
48/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me otetaan mieluusti mukaan myös seurustelukumppanit silloin kun omatkin lapset, ja toivon että tehtäisiin taas kolmen sukupolven reissuja jos ja kun saavat omia lapsia.

Vierailija
49/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan parikymppisten koko lailla kaikki kulut ja hankinnat.

Mökki on ilmaiseksi käytössä.

Typerintä mitä tiedän on vanhemman pihdata rahojaan tuossa vaiheessa.

Vierailija
50/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos varallisuutta on, sitä aletaan siirtää hyvissä ajoin.

Vierailija
51/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat saavat kuitenkin tehdä mitä haluavat niillä itse ansaitsemillaan rahoillaan. Oli se sinusta typerää tai ei.

Vierailija
52/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos varallisuutta on, sitä aletaan siirtää hyvissä ajoin.

Taidat olla itse ahne parikymppinen?

Vierailija
53/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat saavat kuitenkin tehdä mitä haluavat niillä itse ansaitsemillaan rahoillaan. Oli se sinusta typerää tai ei.

Toki saa olla typerä. Ei se minulta ole pois.

Vierailija
54/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole keneltäkään pois, mutta ymmärrettävästi joissain aiheuttaa närää.

Ihmiset saa niin eri lähtökohdat elämään; toisia autetaan kaikessa, vanhemmilla on rahaa ja käyttävät sitä mielellään lapsiin siinä missä toisten vanhemmat hassaa kaiken ja ruinaa aikuiselta lapselta muutamaa kymppiä lainaan.

Vierailija
55/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän aikuiset lapset ole joko opiskelemassa tai töissä kesäisin?

Opiskeletko tai teetkö töitä itse koko kesän?

Kyllä lukion jälkeen aina siihen asti kunnes ensimmäinen kesäloma oli "vakituisessa" työpaikassa.

Sama. 19-vuotiaana yliopistoon opiskelemaan ja ikävuodet 19-30 tein joka kesä kesätöitä, harjoitteluja ja/tai määräaikaisia töitä. Sitten 31-vuotiaana sain oli ensimmäisen vakituisen työpaikan ensimmäisen palkallinen loma.

Vierailija
56/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä määrittelet, mikä on typerää ja mikä ei? Kaikki perheet ja käytännöt ovat erilaisia.

Vierailija
57/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä määrittelet, mikä on typerää ja mikä ei? Kaikki perheet ja käytännöt ovat erilaisia.

Johan minä sen kerroin. Taidat olla just niitä typeriä jotka ei ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
58/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset, itsenäisetihmiset ja kuppaatte vanhempienne rahoja?

Itse en kehtaisi, vaikka tarjoaisivat.

Vierailija
59/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin maksan. Oma lapsi se edelleen on. Ei tulisi mieleenkään maksattaa perhelomia lapsella. Kaikilla ei ole omaa rahaa ja omilleen muuttavalla nuorella on muutakin rahanmenoa. Kaveriporukalla tehtävän reissun nuori voi maksaa itse.

Vierailija
60/143 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan minä sen kerroin. Taidat olla just niitä typeriä jotka ei ymmärrä lukemaansa.

Et kertonut. Sinun mielestäsi typerää on eri asia kuin absoluuttisesti typerää. Mielipiteitä kun on monia