Hei te, joilla on hormonikierukka, tulkaa tänne kommentoimaan! Suositteletko vai et!
Nousiko paino, loppuko menkat ym. Kannattiko ottaa vai ei..
Kommentit (68)
Oli tosi hyvä, menkat loppui. Asennus helppo ja nopea. Mutta mulla meni bakteerit vehjettä pitkin kohtuun ja kohtu tulehtui, lääkekuuri päälle. Vehje piti ottaa pois, enkä laitattanut uutta.
Suosittelen. Kuukautisongelmat katosivat. Muuten mikään ei muuttunut.
En suosittele, mutta kokeilemallahan se selviää, ei sovi kaikille. Itselläni synnytyksen jälkeen asennettu kierukka aiheutti usean kuukauden ajan jatkuvaa verenvuotoa. Oli käytävä poistattamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkat on loppuneet täysin. Haluttomuus on aina vaivannut alussa, mutta tilanne korjaantunut, kun kierukan hormonimäärä on ajan saatossa vähentynyt.
Vaivaton ehkäisy mulle.Kiva kuulla että joku on tyytyväinen! Pelottavia nuo verensyöksy kokemukset ja kivut!! Itse olen stressannut ainoastaan painon noususta. Juuri kun olen saanut sitä laskemaan, hmm..
Nyt haluisin oikean dokumentin jostain verensyöksyistä. Olen sentään satojen kierukoiden kanssa ollut tekemisissä.
Enpä ole ikinä kuullutkaan moisesta.
T.hoitsu
Jos joku hoitsu ei jostain tiedä, ei se kerro yhtään mistään muusta kuin no, hoitsun tietämättömyydestä. Olen asioinut myös lääkäreillä, jotka eivät tiedä, mikä on tärykalvon paikkaus! Terveydenhuollon työntekijöiden koulutus ja itseopiskelu on näköjään täysin ala-arvoisella tasolla.
https://www.consumersafety.org/news/mirena-adverse-events-are-making-he…
Mirena Adverse Events are Making Headlines Again
" Recent news coverage has highlighted the many side effects reported for Mirena contraceptives, largely focusing on a rare neurological condition called pseudotumor cerebri. The name literally means "false tumor," which accurately describes the disorder also known as idiopathic intracranial hypertension (IIH). Patients with IIH experience headaches, ringing of the ears and brief episodes of blindness that can seem like they are caused by a brain tumor. "
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31218710/
Adverse events reported for Mirena levonorgestrel-releasing intrauterine device in France and impact of media coverage
Olen nyt 33-vuotias ja hormonikierukan ansiosta minulla ei ole ollut menkkoja 10 vuoteen. Nyt siis toinen kierukka jo menossa. Mitään muita sivuvaikutuksia ei ole ollut. Haluaisin pitää aina hormonikierukkaa pelkästään siksi, ettei tarvi elää menkkojen kanssa. Se on niin vapauttavaa. Ehkäisy toki myös luotettavin, mitä tällä hetkellä on saatavilla. Negatiivista, että asennus sattuu n. 30-60 sekuntia ja kohtu kouristelee pari päivää sen jälkeen. Tuntuu, että gynekologit vähättelevät tätä, ja se tulee monelle ensikertalaiselle yllätyksenä sitten asennustilanteessa. Mutta se hetken kipu on pieni hinta menkattomasta ja raskaudettomasta elämästä, sanoisin.
45 vuotiaana laitettiin puoli v sitten ensimmäinen mirena hoidoksi runsaisiin menkkoihin, matalaan ferritiiniin ja paksuun kohdun limakalvoon. Pari finniä on tullut ja nyt on kk jäänyt kokonaan pois. Ei ole ikävä. Laitto ei tuntunut missään ja 7v päästä kuulemma vielä laitetaan uusi. Suosittelen kyllä kokeilemaan.