Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te, joilla on hormonikierukka, tulkaa tänne kommentoimaan! Suositteletko vai et!

Vierailija
11.08.2022 |

Nousiko paino, loppuko menkat ym. Kannattiko ottaa vai ei..

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele syntiä.

Vierailija
2/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat loppui, se oli positiivista. Negatiivista oli sen laitto ja poisto.

Palstan feministien mielestä ainoa ratkaisu ehkäisyyn on miehen vasektomia, joten en ottiais neuvoja täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi hormonikierukka, jos edes sen asennus olisi onnistunut. Asentaessa lääkäritäti ensin avaa röörit ankannokalla, tunkee kohdunmittausvälineen kohdunkaulan läpi, ojentaa mittaustikun kohdun perukoille, ja sitten vasta asentaa koko kojeen vielä uudella kidutusvälineellä. Ronkkiminen sattui, ja minulla edes tuo mittatikun hylsy ei mahtunut kohdunsuun läpi. Maha kramppasi koko loppuillan.

Luovutin ja otin ehkäisykapselin jossa on sama vaikuttava aine. Asennuksessa meni 5 min eikä lääkärin tarvinnut kiivetä kyynärvartta myöten sisälleni. Kierukkaa en enää ikinä mene ottamaan.

Vierailija
4/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat on loppuneet täysin. Haluttomuus on aina vaivannut alussa, mutta tilanne korjaantunut, kun kierukan hormonimäärä on ajan saatossa vähentynyt.

Vaivaton ehkäisy mulle.

Vierailija
5/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Vuodot lisääntyi ja viimeinen niitti oli verensyöksy. Lopuksi jouduttiin poistamaan koko kohtu. Olin jo onneksi 42 vuotias.

Vierailija
6/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennus meni yllättävän helposti, sattui sellaisen tosi pahan menkkavihlaisun verran, olin ottanut Buranaa ja panadolia lääkärin ohjeen mukaan.

Viikon oli hyvin kipeä ja kolmisen kuukautta menkat koko ajan. Ajattelin, että seuraavalla viikolla varaan lääkärin, jos alkaa taas, mutta ei alkanut.

Sen jälkeen pelkkää juhlaa, ei menkkoja. Parin vuoden sisään ollut kolmet niukat muutaman päivän. Muutaman kerran myös pms oireita ilman menkkoja.

Lihomista on ollut, mutta johtuu varmaan enemmän liikkumattomuudesta ja huonosta ruokavaliosta, en yhdistä kierrukkaan. Ei iho-oireita tai muitakaan ongelmia.

Vierailija
7/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkat on loppuneet täysin. Haluttomuus on aina vaivannut alussa, mutta tilanne korjaantunut, kun kierukan hormonimäärä on ajan saatossa vähentynyt.

Vaivaton ehkäisy mulle.

Kiva kuulla että joku on tyytyväinen! Pelottavia nuo verensyöksy kokemukset ja kivut!! Itse olen stressannut ainoastaan painon noususta. Juuri kun olen saanut sitä laskemaan, hmm..

Vierailija
8/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen omien kokemusteni perusteella, ei ole sattunut laitto eikä poisto, menkat ovat olleet vuosia pois. Hormonikierukan hormonimäärä on pieni ja vaikutus paikallinen.

Vierailija
9/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v. Otin suosituksesta Buranan tuntia ennen asennusta, hyvin meni ja gyne oli pätevä.

Nyt kierukka ollut 3,5 vuotta, eli vaihto 1,5 vuoden päästä, jos edes enää tarvitsen.

Menkat pysyivät säännöllisinä 3 vuotta, nyt ne ovat 2 olleet kuukauden välein.

En ole koskaan ollut raskaana.

Vierailija
10/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivaton ehkäisy mulle.

Kiva kuulla että joku on tyytyväinen! Pelottavia nuo verensyöksy kokemukset ja kivut!! Itse olen stressannut ainoastaan painon noususta. Juuri kun olen saanut sitä laskemaan, hmm..

Minulla pillerit nosti painoa ja keräsivät nestettä, mutta kierukka pudotti painoa pysyvästi noin kolme kiloa eikä turvotusta enää esiintynyt. Toivon että olisin ottanut kierukan aiemmin.

En tunne ketään jolla olisi ollut ongelmia kierukan ottamisen jälkeen. Päinvastoin pillerit aiheutti monille ongelmia koska vetivät koko elimistön sekaisin. Kierukka on paikallinen.

Vierailija
11/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. Vuodot lisääntyi ja viimeinen niitti oli verensyöksy. Lopuksi jouduttiin poistamaan koko kohtu. Olin jo onneksi 42 vuotias.

Huono provo.

Vierailija
12/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuoden kierukan laitto sattui järkyttävästi, meinasin taju lähteä. Muuten olen ollut tyytyväinen, menkat tulee mutta hyvin niukasti. Akne on vähän lisääntynyt, muutoin ei valittamista. Niin helppoa!

Vierailija
13/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuputetaan kierukkaa, hyvä, ettei väkisin ole laitettu. Mutta mä en halua sitä ottaa. Pelkään, että aiheuttaa pitkän vuotojakson, jota en kestäisi, muutenkin keikun anemian rajoilla. Toisekseen keltsu aiheuttaa unettomuutta ja muita oireita, niin ajatus hormonikierukasta on pelottava. En tarvitse sitä ehkäisyyn sterilaation takia, mutta toivon apua vaihdevuosioireisiin. Estrogeenia ei saisi käyttää ilman keltsua. Mutta minkä mä sille voin, että keltsu tekee sairaaksi. Mieluummin ottaisin pillerimuodossa, sen saa lopetettua just heti kun siltä tuntuu. Vaikka lekuri sanoi, että kierukan saa pois heti kun haluaa, en usko moiseen, väittävät, että pakko pitää sen 6kk vähintään, että näkee sopiiko. Se siitä oman kehon itsemääräämisoikeudesta

Vierailija
14/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähti puolet hiuksista ja muualla puolestaan karvankasvu lisääntyi. En suosittele.

Vierailija
15/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on homokierukka. Ei auta mihinkään, mutta aiheuttaa neitimäistä käytöstä ja draamailua.

Vierailija
16/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli finnejä, joten otatin pois 1,5 vuoden jälkeen. Nyt on toinen kuparikierukka käytössä ja tämä on hyvä.

Vierailija
17/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo toinen eikä laittaminen tai poisotto ole ollut mitenkään erityisen kivualias. Hetkellinen nipistys ja myös mä taisin ottaa ennalta särkylääkkeen. Ei ole aiheuttanut lihomista ja vuoto kokonaan poissa. Olen ollut erittäin tyytyväinen.

Vierailija
18/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut 18 vuotta putkeen. Ei mitään haittavaikutuksia.

Vierailija
19/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat loppui, halut pysyi ennallaan ja paino ihan samana vaikka kierukkaa olen käyttänyt 8 vuotta, eli ei muutosta. Ainut negatiivinen asia on ollut kierukan asentaminen ja vaihto, se sattuu.

Vierailija
20/68 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuoden ajan kierukka toimi minulla hyvin. Nelikymppisenä alkoikin sitten jatkuva tulehduskierre, jossa oli toistuvia bakteerivaginooseja ja sitten lopulta kohtutulehdus. Kohtutulehduksen jälkeen kierukkaa ei sitten enää suositella enkä kokemukseni jälkeen sellaista myöskään enää ottaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän