Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa asunnostani kotoisaa, miksi? :-(

epätoivoinen.
10.08.2022 |

Olen asunut tässä asunnossa nyt 2 vuotta ja yrittänyt muuttaa huonekalujen järjestystä ja kaikkea, mutta en saa kotoisaa. Jotenkin kokonaisuus on ruma. Kaverit ja muut sanoo että oon hullu, mutta en usko että heillä on erityisesti sisustussilmää(?). Kaikista surullisinta että tykkään katsella kauniita juttuja, mutta minulla ei ole mitään taitoa koristella ja sisustaa ja en ymmärrä miksi. Voin kertoa lisäinfoa asunnostani ja millaisia huonekaluja omistan ja millainen asunto on, jos joku voisi auttaa.. Oon ihan epätoivoinen. Asun siis yksiössä.

Kommentit (525)

Vierailija
101/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakuun netti selaimeesi: Yksiön sisustus kuvat. Sieltä tulee osumia mielin määrin.Alat niitä selata.

Totuus että olen selaillut noita ainakin pari vuotta jatkuvasti... Ja sitten yrittänyt muuttaa huonekalujeni järjestystä niiden tapaan, mutta lopptulos on aina ruma. Joten en tiedä onko se huonekaluistani, tästä asunnosta vai jostain muusta kiinni. :-/ Olisi niin ihanaa omistaa kaunis koti, vaikka tämä pieni yksiö onkin.... Kyllähän muillakin on kodikkaita söpöjä yksiöitä, sellaisen haluaisin.

Väärät huonekalut vai täysin mielikuvitukseton asuja? Määrittele nyt alkuun vaikka mikä on on "söpö yksiö"? Koti on asujansa näköinen, sanotaan.

En tiedä, vasta harjoittelen sisustamaan. Kun katson kuvia netistä niin ne on vaan näyttävät kodikkailta. Ja omasta asunnosta on tullut vähän sellainen kylmä epäkodikas fiilis. Eikö asunnon pitäisi tuntua kodilta.

Saisitko laitettua tänne vaikka jotain kuvaa netistä, millainen on sinusta kodikas yksiö ja mistä pidät.

Voin koettaa etsiä jotain, useimmiten niissä on vain sohva ja tv-taso joten en osaa hahmottaa miten sisustaisin omani niiden mukaan, kun en edes omistaa sohvaa tai televisiota. Teen kaiken työpöytäni äärellä melkein. En tiedä voiko johtua ettei tunnu kodilta sen takia ettei ole sohvaa tai tv:tä kun sellaiset on aina lapsuudessa ollut (?) mutta tuskin. Tykkään lämpimän sävyisistä asunnoista, missä on kasveja ja tulee luonto mieleen( vaikea selittää? :D) Mutta ikävä kyllä minulla ei ole nyt niin paljo varaa mitenkään niin kalliissiin huonekaluihin jotka olisi varmaan tosi hienoja sävyiltään. ....

Onko sulla jo sängynpeitto ja minkä värinen?

Vierailija
102/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakuun netti selaimeesi: Yksiön sisustus kuvat. Sieltä tulee osumia mielin määrin.Alat niitä selata.

Totuus että olen selaillut noita ainakin pari vuotta jatkuvasti... Ja sitten yrittänyt muuttaa huonekalujeni järjestystä niiden tapaan, mutta lopptulos on aina ruma. Joten en tiedä onko se huonekaluistani, tästä asunnosta vai jostain muusta kiinni. :-/ Olisi niin ihanaa omistaa kaunis koti, vaikka tämä pieni yksiö onkin.... Kyllähän muillakin on kodikkaita söpöjä yksiöitä, sellaisen haluaisin.

Väärät huonekalut vai täysin mielikuvitukseton asuja? Määrittele nyt alkuun vaikka mikä on on "söpö yksiö"? Koti on asujansa näköinen, sanotaan.

En tiedä, vasta harjoittelen sisustamaan. Kun katson kuvia netistä niin ne on vaan näyttävät kodikkailta. Ja omasta asunnosta on tullut vähän sellainen kylmä epäkodikas fiilis. Eikö asunnon pitäisi tuntua kodilta.

Saisitko laitettua tänne vaikka jotain kuvaa netistä, millainen on sinusta kodikas yksiö ja mistä pidät.

Voin koettaa etsiä jotain, useimmiten niissä on vain sohva ja tv-taso joten en osaa hahmottaa miten sisustaisin omani niiden mukaan, kun en edes omistaa sohvaa tai televisiota. Teen kaiken työpöytäni äärellä melkein. En tiedä voiko johtua ettei tunnu kodilta sen takia ettei ole sohvaa tai tv:tä kun sellaiset on aina lapsuudessa ollut (?) mutta tuskin. Tykkään lämpimän sävyisistä asunnoista, missä on kasveja ja tulee luonto mieleen( vaikea selittää? :D) Mutta ikävä kyllä minulla ei ole nyt niin paljo varaa mitenkään niin kalliissiin huonekaluihin jotka olisi varmaan tosi hienoja sävyiltään. ....

Isommat ja/erilaiset tyynyt sängyn päällä tekee myös kotoista oloa ja korvaa sitä sohvan puuttumista.

Minulla on paljon tyynyjä sängyllä oikestaan niistä tykkään. Muta en osaa sanoa käykö ne muuhun sisustukseen. ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jo sängynpeitto ja minkä värinen?

Beige päiväpeitto, sinisiä koristetyynyjä, ja pari vihreää...

Vierailija
104/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodista saa kauniin ostamalla esim. kauniit verhot, tyynyt, tauluja seinille tai tapetoimalla seinät ym. Ap onko sinulla hyvää ystävää, jolla on hyvä maku sisustamisen suhteen. Tai voit katsoa kuvia netistä, mitkä miellyttää omaa silmää. Sehän on pääasia, että sinun kotisi näyttää juuri sinun näköiseltä. 

Vierailija
105/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vähän millaisia kalusteita, tavaroita, värejä sulla nyt on?

Olen saanut kalusteet osan kavereilta ja osan ostanut halpana kun muutin tänne. Voin tähän joitain listata. Tämä on siis pieni yksiö.

Mulla on tämäntapainen työpöytä ja siinä työtuoli:

https://jysk.fi/tyohuone/tyopoydat/tyopoyta-vandborg-60x120-tammi/musta…

Ja sitten yksi nojatuoli, vihertävä, tämäntapainen:

https://www.lahdesmaki.fi/media/catalog/product/cache/28e97e484e0602be0…

Sitten mulla on puisia jakkaroita, tai yksi valkoinen ja puinen.

Ikeasta yksi kirjahylly, taisi olla Billy hylly, valkoinen. 

Sohvapöytä tämäntapainen:

https://www.vepsalainen.com/fi/fi/boconcept-bornholm-sohvapoyta-o-59-cm…

Siten sänky on tietty, sellainen valkoinen, se on oikestaan ainoa asia mihin olen tyytyväinen...

Mulla on yksi iso tummanharmaa nukkamatto ja yksi pienempi vaalea räsymatto ja verhot on harmaat...

Liikaa harmaata. Tekee kokonaisuudesta tylsän ja ankean. Onko nojatuoli todellakin vihreä kuten linkissä? Ei sovi harmaan kanssa yhteen.

Pinterest on paras kuvien lähde. Valitse sieltä kuvia ja sisusta niiden mukaan. Ja harmaan tilalle muita värejä, vaaleampaa ja iloisempaa.

Nojatuoli on ehkä enemmänkin tämän värinen

https://www.ikea.com/fi/fi/images/products/sanela-tyynynpaeaellinen-oli…

Tyynystä kuva mutta kuitenkin :D

Lattiakin taisi olla aika tummahko ja punertava?

Kuulostaa, että monet värit ovat siellä nyt aika raskaita ja asunto kaipaisi enemmän raikkautta ja ilmavuutta. Tuohon tuoliin (ja lattiaan) voisi sopia hyvin esim ihan vaaleanpunainen/roosa tai kerman väri, miksei hento vaaleankeltainenkin. Näitä värejä voisi valita esim tyynyihin sängyllä ja verhoihin. Raikastaisi paljon kokonaisilmettä.

Vierailija
106/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodista saa kauniin ostamalla esim. kauniit verhot, tyynyt, tauluja seinille tai tapetoimalla seinät ym. Ap onko sinulla hyvää ystävää, jolla on hyvä maku sisustamisen suhteen. Tai voit katsoa kuvia netistä, mitkä miellyttää omaa silmää. Sehän on pääasia, että sinun kotisi näyttää juuri sinun näköiseltä. 

Asun vuokra-asunnnossa joten ei voi tapetoida tai maalata seiniä. Valkoiset ovat. En usko että ystäväni välittävät paljon sisustuksesta ja heillä on aika erilainen maku kuin minulla(paljon valkoista), äitini ei myöskään osaa sisustaa. :D

Vierailija
107/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vähän millaisia kalusteita, tavaroita, värejä sulla nyt on?

Olen saanut kalusteet osan kavereilta ja osan ostanut halpana kun muutin tänne. Voin tähän joitain listata. Tämä on siis pieni yksiö.

Mulla on tämäntapainen työpöytä ja siinä työtuoli:

https://jysk.fi/tyohuone/tyopoydat/tyopoyta-vandborg-60x120-tammi/musta…

Ja sitten yksi nojatuoli, vihertävä, tämäntapainen:

https://www.lahdesmaki.fi/media/catalog/product/cache/28e97e484e0602be0…

Sitten mulla on puisia jakkaroita, tai yksi valkoinen ja puinen.

Ikeasta yksi kirjahylly, taisi olla Billy hylly, valkoinen. 

Sohvapöytä tämäntapainen:

https://www.vepsalainen.com/fi/fi/boconcept-bornholm-sohvapoyta-o-59-cm…

Siten sänky on tietty, sellainen valkoinen, se on oikestaan ainoa asia mihin olen tyytyväinen...

Mulla on yksi iso tummanharmaa nukkamatto ja yksi pienempi vaalea räsymatto ja verhot on harmaat...

Liikaa harmaata. Tekee kokonaisuudesta tylsän ja ankean. Onko nojatuoli todellakin vihreä kuten linkissä? Ei sovi harmaan kanssa yhteen.

Pinterest on paras kuvien lähde. Valitse sieltä kuvia ja sisusta niiden mukaan. Ja harmaan tilalle muita värejä, vaaleampaa ja iloisempaa.

Nojatuoli on ehkä enemmänkin tämän värinen

https://www.ikea.com/fi/fi/images/products/sanela-tyynynpaeaellinen-oli…

Tyynystä kuva mutta kuitenkin :D

Lattiakin taisi olla aika tummahko ja punertava?

Kuulostaa, että monet värit ovat siellä nyt aika raskaita ja asunto kaipaisi enemmän raikkautta ja ilmavuutta. Tuohon tuoliin (ja lattiaan) voisi sopia hyvin esim ihan vaaleanpunainen/roosa tai kerman väri, miksei hento vaaleankeltainenkin. Näitä värejä voisi valita esim tyynyihin sängyllä ja verhoihin. Raikastaisi paljon kokonaisilmettä.

Tykkään kyllä paljon roosan väristä.

Vierailija
108/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo linkit kun katsoin, tuli mieleen, ettei pöytäsi ja nojatuolisi mahdu tyyliltään samaan pieneen tilaan. Väliin pitäisi saada ne erottamaan toisistaan vähintään iso viherkasvi. Kotoisan pehmoinen nojatuoli pyöreillä muodoilla ja teräväkulmainen riisuttu avokonttoripöytä, ei ihme jos eivät näytä hyvältä yhdessä, vaikka erikseen ovatkin kivoja ja pöytäkin toimii kotiin, jos muu sisustus tukee sitä.

Olen yrittänyt erotella yksiöstä, että olisi vähänkuin erikseen olohuone, työpiste/ruokatila, ja makuuhuone. mutta vaikeaahan se on. :-/ 

Tiloja voi erotella toisistaan myös niiden mattojen avulla. Ostaa pienempiä mattoja, kotka sointuvat yhteen, ei tarvitse kuitenkaan olla samaa sarjaa. esim makkariin kapeampi sängynvierusmatto, olohuoneeseen pyöreä matto jne.

Tuo on kyllä hyvä idis! Kävisikö esim. pieni matto nojatuolin alle, ja sitten työpöydän alle ? Sängyn vierellä mulla on jo pitkä räsymatto, sekin on kuitenkin harmaa :( Pelkään että jos taas ostan värikkäämpiä mattoja, nekään ei sovi yhteen :(!

Esim pyöreä matto nojatuolin alle kuulostaa oikein hyvältä! Kannattaa valita jotain neutraaleja ja vaaleampia värejä niihin mattoihin, ei kuitenkaan tarvitse olla sitä valkoista. Esim sotkassa on paljon erilaisia mattoja ja on usein tarjouksiakin niistä. Jos löytyy samasta paikasta kaikki, niin jo kaupassa on helppoa katsoa vaikka myyjän avulla mitkä sopii yhteen. Voit ottaa asunnosta myös kuvia päätöksen tueksi. Usein myyjät auttaa mielellään.

Tuohon sopisi nojatuolin viereen vielä hyvin jokin siro jalkalamppu.

Joku ehdotti mustaa jalkalamppua joka sopisi työpöytien jalkojen kanssa. Olisiko se hyvä? Kyllä tonne nojatuolin viereen mahtuisi

Se voisi olla hyvä.

Vierailija
109/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matoilla, vilteilla, tyynyillä sekä valaistuksella saa kodin mielestäni näyttämään kotoisalta. Pehmeitä materiaaleja ja värejä.

Mulla on jo mattoja, suurin matto on tummanharmaa nukkamatto jonka ostin kun muutin tänne. Tyynyjäkin on paljon ja olen kokeillut eriväriisä tyynynpäälisiä, mutta jotenkin koti näyttää samealta, tympeältä ja ei kodilta. Verhot on harmaat....

Ehkä se on tuo harmaus? Harmaa harvoin on oikeasti kiva, taupe, greige & beige ovat kodikkaammat sävyt.

Vierailija
110/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matoilla, vilteilla, tyynyillä sekä valaistuksella saa kodin mielestäni näyttämään kotoisalta. Pehmeitä materiaaleja ja värejä.

Mulla on jo mattoja, suurin matto on tummanharmaa nukkamatto jonka ostin kun muutin tänne. Tyynyjäkin on paljon ja olen kokeillut eriväriisä tyynynpäälisiä, mutta jotenkin koti näyttää samealta, tympeältä ja ei kodilta. Verhot on harmaat....

Ehkä se on tuo harmaus? Harmaa harvoin on oikeasti kiva, taupe, greige & beige ovat kodikkaammat sävyt.

Varmaan kun tää on pieni yksiö ja tuo on aika isohko matto 

Vierailija
111/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että sulla on aika paljon harmaata sisustuksessa, sekä matot että verhot on jo aika iso pinta-ala harmaata tekstiiliä. Mitä muita värejä on? Jos kodin yleissävy on esim. valkoinen+harmaa, niin siitä voi tulla vähän tympeä vaikutelma, jos ei siis itse tykkää juuri sellaisesta. Minä toisin sisustukseen värejä esim. lämpimän sävyisten verhojen tai värikkään maton kautta. Myös puiset - ja siis puunväriset - huonekalut tuo mielestäni kodikkuutta kotiin, samoin viherkasvit.

On mulla toi vihertävä nojatuoli, ja olen koittanut tuoda sinistä sävyä huovilla ja tyynynpäällisillä, mutta ei silti näytä kivalta. En ymmärrä miksi. :-( Niin ja en tykkää tän asunnon listoista, ne on sellaiset tummanruskeat melkein mustat. Käy pahasti silmään.

Noi sun huonekalut ei vaikuta kovin viihtyisiltä ja vievät tilaa yksiössä. Esimerkit ei ainakaan mun silmään soinnu yhteen ollenkaan. Sininen, vihreä ja harmaan ovat hieman hankalat värit ja saavat helposti surumielisen tai jopa riitaisan ilmeen aikaan. Varsinkin, jos yhdistää sinistä ja vihreää "väärissä" sävyissä. Itse lisäisin ruskeaa ja jättäisin joko vihreän tai sinisen pois.

Vierailija
112/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin sisustussuunnittelijan kun muutin uuteen asuntooni, joka on tupakeittiö ja yksi makuuhuone. Hän kävi kotonani ja katseltiin tabletilta eri tyylejä. Viikon kuluttua menin hänen toimistolle ja hän antoi suunnitelman, joka sisälsi luettelon maalei, huonekaluista ja sisustustavaroista. Suunnitelmassa oli mikä maksaa mitäkin ja mistä sen saa. Lisäksi oli eri hintaisia vaihtoehtoja eri asioihin, tyyli pysyi kuitenkin sellaisena kuin sovittiin. Lisäksi hän antoi kahden maalarin yhteystiedot. Suunnitelma maksoi 500 euroa, eikä se minusta ollut paljon. Maalarille sopi tulla heti seuraavalla viikolla ja hän tapetoi tupakeittiön yhden seinän sekä maalasi makuuhuoneen. Lisäksi hän kiinnitti kaikki tarvittavat koukut ja kokosi tv-tason ja sängyn. Oli helppoa mennä kauppaan ja ostaa valmiiksi valitut tavarat, ei tarvinnut kierrellä turhautuneena ympäri kaupunkia ja Ikeoita ym. Ainoa, missä pihistelin oli ruokapöytä, sillä pidin vielä toistaiseksi vanhan.  Helppoa kuin heinän teko.

Vierailija
113/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee harmaasta vallitsevana värinä heti mieleen joku televisiosarjan kulissiasunto. Siihen on suoraan hankalaa yhdistää mitään kovin selkeän lämmintä väriä, ellei halua käyttää pastelleja.

Minulla on kontrastivärinä mustaa pienissä erissä pitkin asuntoa, mm. parin sohvatyynyn ja yhden pienen maton sekä osittain mustan seinävaatteen muodossa. Mustan lisäämisen jälkeen on ollut sujuvampaa yhdistää kirkkaampiakin värejä aiempiin väreihin ilman, että menee liian levottomaksi. Oli minulla musta päiväpeittokin, mutta se löi jo yli ja tuntui imevän kaiken valon asunnosta.

Vierailija
114/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse joskus kokeilin leikkiä jollain sisustusohjelmalla jonka löysin netistä, harmi kun en juuri nyt muista ohjelman nimeä mutta siinä sai tehtyä oman asunnon pohjapiirustuksen ja pystyi sitten asettelemaan ja siirtelemään valikosta löytyneitä huonekaluja mielensä mukaan ja testailemaan mikä näytti kivalta, helpompaa kuin siirrellä huonekaluja oikeasti edestakaisin

Vierailija
115/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että sulla on aika paljon harmaata sisustuksessa, sekä matot että verhot on jo aika iso pinta-ala harmaata tekstiiliä. Mitä muita värejä on? Jos kodin yleissävy on esim. valkoinen+harmaa, niin siitä voi tulla vähän tympeä vaikutelma, jos ei siis itse tykkää juuri sellaisesta. Minä toisin sisustukseen värejä esim. lämpimän sävyisten verhojen tai värikkään maton kautta. Myös puiset - ja siis puunväriset - huonekalut tuo mielestäni kodikkuutta kotiin, samoin viherkasvit.

On mulla toi vihertävä nojatuoli, ja olen koittanut tuoda sinistä sävyä huovilla ja tyynynpäällisillä, mutta ei silti näytä kivalta. En ymmärrä miksi. :-( Niin ja en tykkää tän asunnon listoista, ne on sellaiset tummanruskeat melkein mustat. Käy pahasti silmään.

Noi sun huonekalut ei vaikuta kovin viihtyisiltä ja vievät tilaa yksiössä. Esimerkit ei ainakaan mun silmään soinnu yhteen ollenkaan. Sininen, vihreä ja harmaan ovat hieman hankalat värit ja saavat helposti surumielisen tai jopa riitaisan ilmeen aikaan. Varsinkin, jos yhdistää sinistä ja vihreää "väärissä" sävyissä. Itse lisäisin ruskeaa ja jättäisin joko vihreän tai sinisen pois.

Samaa mieltä, ei tuon värisen nojatuolin kanssa sovi sininen. Roosa, josta ap sanoi pitävänsä, sopisi paljon paremmin tuollaisen vihreän kanssa. Mielestäni ylipäänsä tuo yksinäinen nojatuoli ei hirveesti luo kodikkuutta. Ikeasta saa myös roosan värisiä pitkiä pimennysverhoja ja niihin sopivia tyynynpäällisiä.

Vierailija
116/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität saada aikaan jotain vanhanaikaista "blogikotia"? Ei ihme ettei tule aidosti kotoisan oloista.

Vierailija
117/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuntoon ei varmaan saa asentaa itse sälekaihtimia, ja kalliitakin ne on. Onko ikkunaan mahdollista asentaa pimennysverhoa rullaverhona? Itse ostin aikanaan mökin yhteen huoneeseen edullisen rullaverhon jostain Jyskistä, Sotkasta tms. Rullaverhohan on päivät ylös rullattuna, ja sen lisäksi voit laittaa roikkuvat pitkät verhot viihtyisyyttä tuomaan. Ne voisivat olla esim. vaaleat pellavaiset, tai vaikka jonkun ehdottama vaalea roosa, tai niissä voisi olla esim. jonkun ehdottama peikonlehtikuosi tms. Tämä muuttaisi jo paljon ilmettä kodikkaammaksi. 

Harmaa matto myös vaihtoon, kuten ehdotettu. Nyt on monissa kaupoissa mattoale. Tämä ei ole enää alessa, mutta ostin pojan huoneeseen tämän maton erivärisenä, ja tuli mieleen tämä vaalea roosa sävy. Tämän sävyisen maton, tai vaikka muutaman pienen saman sävyisen voisit hankkia. https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/119/32082/alfa-matto-60-x-110-cm-rosa Esim. sängyn eteen tuollaisen suorakaiteen muotoisen ja nojatuolin alle tai eteen pyöreän. Tuo vaalea roosa sopii varmasti hyvin siihen nojatuoliin, se on kiva. 

Nojatuolin viereen kevyt jalkalamppu, siinä voisi olla tosiaan musta jalka kuten täällä jo ehdotettu, niin sopisi työpöytään. Tai jos rahat riittää, hankit toisenlaisen työpöydän, joka sopii paremmin sisustukseen. Mutta tuon nojatuolin pitäisin. 

Vierailija
118/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä en suosittelisi selaamaan mitään sisustusoppaita ja etsimään neuvoja ja niksejä jos tosiaan kotoisaa haluaa sanan varsinaisessa merkityksessä.

Oma asuntoni on minun näköiseni, pikkuhiljaa rakentunut sellaiseksi kuin se on.  Asioilla joista pidän ja rakastan, joitten keskellä on hyvä olla.

En voisi ajatella asua kodissa joka on jotenkin varta vasten sisustettu, näyttelytila. Kotini pitää olla koti, kodin tuntu ja viihtyisyys.  En voi neuvoa ketään mutta mutta minulla on paljon viherkasveja, pari isoakin. Myös kukkivia kasveja löytyy.  Niitä on, koska ne rauhoittavat mieltä, tykkään välillä vain istua ja jäädä katselemaan niitä ja nauttia mielenrauhasta. 

Olohuoneessani on yksi seinä pelkkää ikkunaa, joten kasvit viihtyvät siinä. On paljon valoa sillä tarvitsen valoisuutta, en viihdy pimeässä. On kirjahylly täysi kirjoja joita todellakin luen, ja lisää hankin tämän tästä mm. divareista. 

Pidän myös siisteydetä ja puhtaudesta joten sitä pidän yllä. Mitään ei kuitenkaan tarvitse kotonani varoa, täällä saa elää.  Tämä on oma käsitykseni viihtyisyydestä, jokaisella kai omansa.

Vierailija
119/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso youtubesta "never too small" kanavaa, siellä on tehty pienissä kämpissä ihmeitä ja saa vinkkejä omaankin. 

Vierailija
120/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodikkuus tulee lämpimistä sävyistä, luonnon materiaaleista, vanhoista tavaroista. Vaihda lamppuihin lämminsävyinen polttimo ja varjostin. Vihreän tuolin kanssa sopii esim. lämpimät keltaisen ja oranssin sävyt. Matoksi vaikka roosa räsymatto. Verhojen väri vaikuttaa paljon huoneen sävymaailmaan, keltaiset tekevät sadepäivästäkin aurinkoisen. Suomessa on usein kylmän sinertävä valo joten lämpöä tarvitaan muihin sävyihin ettei jää kalseaksi.

Etsi kuvia kodeista millainen on sinun silmääsi kodikas ja vaikka ihan suoraan kopioit värimaailman siitä, ei sillä ole väliä vaikka se olisi kuinka kallis sisustus kun tunnelman saa luotua halvemmallakin. Esim. Keltainen talo rannalla blogista löydät todella paljon kuvia tunnelmallisista pienistäkin kodeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi