Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa asunnostani kotoisaa, miksi? :-(

epätoivoinen.
10.08.2022 |

Olen asunut tässä asunnossa nyt 2 vuotta ja yrittänyt muuttaa huonekalujen järjestystä ja kaikkea, mutta en saa kotoisaa. Jotenkin kokonaisuus on ruma. Kaverit ja muut sanoo että oon hullu, mutta en usko että heillä on erityisesti sisustussilmää(?). Kaikista surullisinta että tykkään katsella kauniita juttuja, mutta minulla ei ole mitään taitoa koristella ja sisustaa ja en ymmärrä miksi. Voin kertoa lisäinfoa asunnostani ja millaisia huonekaluja omistan ja millainen asunto on, jos joku voisi auttaa.. Oon ihan epätoivoinen. Asun siis yksiössä.

Kommentit (525)

Vierailija
401/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas siirtäisin sängyn ristikkäiseen kulmaan eli hyllyn ja nojatuolin paikalle. Hylly tämänhetkistä paikkaa vastapäätä ja työpöytä sängyn paikalle niin, että pitempi sivu on vasten vaatehuoneen seinää. Tuoli ja pöytä ikkunan eteen nykyisen sijoittelun peilikuvana. Nurkkaan tuolin taakse se jalkalamppu. 

Tämä kuulostaa muuten hyvälle ja voisin kokeillakin. Olen vain ajatellut että tämä on ainoa oikea paikka sängylle , siis sängyn pää vaatehuoneen seinää vasten. En ole ajatellut että työpöytä voisi olla siinä. Ihan mielekiintoista kokeilla miltä voisi näyttää noin. 

Vierailija
402/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ikkunaseinä se vähän yli 4-metrinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ikkunaseinä se vähän yli 4-metrinen?

On

404/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa pohjapiirroksessa ne pienet pyöreät on muuten jakkaroita. Kun käytän yhtä sängyn vierelle jolle lasken jos tarvetta jotain. 

Ihan kiinnostuksesta kokonaisuuteen, onko wc: tä tahi kylppäriä?

Vierailija
405/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa imee helposti värin ympäriltä, huomasin kun kokeilin harmaata päiväpeittoa. Myin sen pois pian ja hankin tilalle valkoisen

Vierailija
406/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas siirtäisin sängyn ristikkäiseen kulmaan eli hyllyn ja nojatuolin paikalle. Hylly tämänhetkistä paikkaa vastapäätä ja työpöytä sängyn paikalle niin, että pitempi sivu on vasten vaatehuoneen seinää. Tuoli ja pöytä ikkunan eteen nykyisen sijoittelun peilikuvana. Nurkkaan tuolin taakse se jalkalamppu. 

Tämä kuulostaa muuten hyvälle ja voisin kokeillakin. Olen vain ajatellut että tämä on ainoa oikea paikka sängylle , siis sängyn pää vaatehuoneen seinää vasten. En ole ajatellut että työpöytä voisi olla siinä. Ihan mielekiintoista kokeilla miltä voisi näyttää noin. 

Olin tulossa ehdottamaan samaa, kokeile siis tuota!

Vierailija
407/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sänky pitkä sivu ikkunaan päin

Vierailija
408/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki oli joskus harmaa nukkamatto, vaihdoin sen vaaleaan luonnonkuitu mattoon ja heti tuntu paremmalta olla :D

Joku ei liian värikäs itämainen matto voisi myös sopia sun kalusteisiin ja lattiaan.

Vierailija
409/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä harmaata väriä, se on minun neuvoni. Se on masentava väri.

Ankealta näyttää myös, jos on muuten väritön musta/valkoinen/beessi sisustus ja sitten vedetään samalla tehostevärillä tyynyt, verhot, huovat ym. Taitava sisustaja käyttää useita värejä harmonisesti, enkä tarkoita ns. värioksennusta vaan rauahallista sisustusta.

Vierailija
411/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveja.

Vierailija
412/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuskailin saman asian kanssa kunnes ymmärsin että asunnon pohjaratkaisu on vaan ihan väärä minulle vaikka sinänsä onkin toimiva ja järkevä. Eikä siinä auta vaikka vaihtaa seinien väriä, huonekalujen järjestystä sekä sohvatyynyjä tai istuu kynttilänvalossa.

Lisäksi asunto on aivan väärässä ympäristössä sekä väärällä paikkakunnalla, mutta nämä ajatukset oli aiemmin korkeintaan alitajunnassa eli ne ei tehnyt kotoisuuden/mieluisuuden saamisesta mahdotonta.

Vierailija
413/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä "karma" asunnossa. Sen huomaa kun saapuu itselle sopivaan kämppään ja karma siellä on sopiva. Eli koti tuntuu kodilta sinne saapuessa....sitten kaikki toimii kuin itsstään.

Vierailija
414/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä miettisin, millaista tyyliä ja tunnelmaa haet. Ihanat ja kauniit huonekalut ja tavarat eivät välttämättä sovi yhteen, jos niitä ei sido yhteen jokin punainen lanka. Yhden saman tyylin (skandinaavinen, 70-luku, jne.) sisällä on helppo sisustaa, mutta tyylien yhdistely ei ole aivan helppoa. Talosi ja asuntosi tunnelma ratkaisee paljon, millainen tyyli siihen istuu?

Yksi sitova tekijä voi olla seinien sävy, sen pitää sekä sopia jokaisen tavaran kanssa että luoda yleisvaikutelma, jota toivot. Valkoiset seinät eivät sido yhteen muuta kuin valkoisia tavaroita, mutta jo hieman sävytetty valkoinen on ihan eri juttu.

Vierailija
415/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta sisustaa asunto oman maun mukaan, sillä matkimalla ei saa kodikasta. Huonekalut, tekstiilit, sisustustarvikkeet valittuna niin, että itse jaksaa katsella niitä aina, ja niin, että on helppo vaihdella esim. tekstiilejä vuodenaikojen mukaan. Verhot ovat tärkeät ja matot ja niillä saa kodikkuutta. Sängyn tekstiilit luksukseen vivahtavat. Huonekalujen sijoittelu niin, että asunnossa on mukava ja sujuva liikkua, ja on feng shui. Sen kyllä huomaa, jos ei ole oikea feng shui. Ei liikaa tavaroita, tai jos niitä on, niin ovat järjestyksessä.

Vierailija
416/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sänky pitkä sivu ikkunaan päin

Siis sängynpääty ikkunaa päin? Onko paha jos nukkuu sitten talvisin ikkunan alla? käykö veto?

Vierailija
417/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota valokuvia asunnostasi eri kulmista ja mieti niistä, mikä sisustuksessa on toimivaa ja mikä huonoa. Kuvista saat vähän etäisyyttä kotiisi ja hahmotat sen eri tavoin kuin paljaalla silmällä.

Tätä olen alkanut tehdä viime aikoina ja jokin niissä aina pistää silmään, mutta en osaa sanoa mikä. Mielestäni näyttää vaan jotenkin samelta, synkältä, ja kurjalta, ei kodikkaalta tai kauniilta.

Lamppujen värilämpötilaa voisi miettiä, ja valaistusta yleensä.

Vierailija
418/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoisa kirjoitti:

Väärä "karma" asunnossa. Sen huomaa kun saapuu itselle sopivaan kämppään ja karma siellä on sopiva. Eli koti tuntuu kodilta sinne saapuessa....sitten kaikki toimii kuin itsstään.

Tämä. Jouduin aikoinaan opiskelijana asumaan ties missä murjuissa. Ei ollut rahaa asua muulla tavalla. Voin sanoa että jälkensä jätti. Ahdistaa vieläkin kun ajattelen. Ohis.

Vierailija
419/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätät siirrellä huonekaluja niin älä tyrmää uutta paikkaa heti. Anna ratkaisulle hieman aikaa ja kokeile. Saattaa olla, että huomaat uuden ratkaisun olevan toimiva.

Oma kumppani on kova siirtelemään huonekaluja mielensä mukaan ja järjestelmään tavaroita. Joskus olen ajatellut, että eihän tuo sänky missään nimessä voi olla tuossa kohtaa ja joskus että aiempi järjestys oli paljon parempi. Mutta kun olen tottunut muutokseen niin olen huomannut, että sehän on ihan kiva tuossa. Joskus yllätyn miten joku asia on toimivampi kuin aiemmin. Ja se mikä on ollut toimiva ratkaisu niin joskus se jää jäädäkseen.

Vierailija
420/525 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa vaihtamalla tilanne kohenee! Meillä oli ruma kaksio uudehkossa kerrostalossa. Ei siitä kotoisaa tullut sisustamalla. Kun muutettiin maalle pieneen taloon, se puinen, vanha talo muuttui heti kodiksi.