Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mulla on niitä harvinaisiakin muumimukeja, mutta en halua myydä joten otanko käyttöön vaan.

Vierailija
05.12.2023 |

onpa muuten rasittava keräilykohde. ei raaski luopua kun ei tiedä milloin on hyvä ajankohta. eikä raaski käyttääkään.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöön vaan, seuraava sukupolvi pudottaa ne muuten SPR:n keräykseen ja sinne mene (meidän mielestä) kauniit keräilyharvinaisuudet. Ei niitä kauniita astioita kannata kaappiin piilotella, vaan nauttia niistä päivittäin.

Vierailija
2/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkäytännöllisiä mukeja joiden arvo kohta romahtaa, päätä itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kannattaa joko myydä tai ottaa käyttöön jos ei saa iloa ihan vain omistamisesta. En usko että niitten arvo enää nousee, kyllä isoin muumimukibuumi on ennemmin takana kuin edessä. 

Vierailija
4/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne olla vitriinissä ihan katseltavana. Siksi kai ne on ostettu? 

Vierailija
5/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän satunnaisesti. Jouluna mm. joulumukit glögimukeina. 90-luvun mukeja en käytä, koska pudotin yhden lattialle ja harmitti sen verran, kun oli eka muumimukini.

Vierailija
6/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi-mukit ovat käyttöesineitä  ja niiden suosio on nyt yhden sukupolven ajan suuri, hintava, mutta seuraava sukupolvi voi olla asiasta eri mieltä. Joten jos olet hankkinut itsellesi jotakin,mistä pidät, aloita päiväsi lempimukisi kanssa. Ne ovat käyttöä varten ja  niin on varmasti myös mukien kuvittajakin ajatellut.Anna arvoa myös itsellesi ja hyvälle mielellesi. Jos Muumi-muki saa sinut iloiseksi käytä sitä. 

Vierailija
7/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi epäkäytännöllisiä? Meillä on jokapäiväisessä käytössä kahvimukina. Just juon kahvia tästä https://muumimuki.fi/tuote/lumileikkeja/

Vierailija
8/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne olla vitriinissä ihan katseltavana. Siksi kai ne on ostettu? 

Vitriiniin esille. Älä käytä. Voi olla joskus kun tarvetta myydä (pakosta). Eli älä käytä!

Vierailija
9/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäkäytännöllisiä? Nehän on just erityisen käytännöllisesti muotoiltu, kestäviä ja tukevia perusmukeja. Käyttöarvo siis säilyy vaikka kuosit ei enää kiinnostaisi ketään.

Vierailija
10/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin epäkäytännöllisiä? Minusta parhaita arkimukeja. Juuri nyt juon kahviani n. 150 euron arvoisesta mukista, jonka joku yritti ostaa minulta 50 eurolla.

Vierailija
11/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiaika meni jo, käyttöön jos niistä tykkää. 

Vierailija
12/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi epäkäytännöllisiä? Meillä on jokapäiväisessä käytössä kahvimukina. Just juon kahvia tästä https://muumimuki.fi/tuote/lumileikkeja/

Joo, itsekin haluaisin vaihtaa muumimukit johonkin muihin, mutta en ole löytänyt yhtä hyvän mallisia nättejä mukeja. Perus teemat on saman mallisia, mutta tylsiä. 

Vierailija
13/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tää joulumuki 2004-2005. Artikkeleissa mainitaan suuriakin summia mitä on saatu, mutta torissa näyttää kuitenkin kauppa pysähtynee. missä niitä pitää myydä? jossain ruotsalaisilla nettisivuilla?

Vierailija
14/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukit on siitä hyviä, että ne on käytännöllisiä. Keräilyinnostus hiipunee pois, mutta itse mukit toimii käyttöesineinä ja ainakin lasten mukeina vielä seuraavallakin sukupolvella. 

Vierailija
15/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on buumi tulossa myy sinne

Vierailija
16/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esim. tää joulumuki 2004-2005. Artikkeleissa mainitaan suuriakin summia mitä on saatu, mutta torissa näyttää kuitenkin kauppa pysähtynee. missä niitä pitää myydä? jossain ruotsalaisilla nettisivuilla?

Mulla on just tuo muki. Käytän arkikahvikuppina. En usko että niistä enää missään saa huippuaikojen hintoja ja alaspäin vaan menee, sen takia ei siis kannata hillota kaapissa. Kuosi on kiva joten eniten siitä on iloa käytössä. 

Vierailija
17/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille käy aikanaan kuten mummojen Myrna kupeille. Ei käytetty koskaan, ihasteltiin vaan vitriinissä. Nyt niitä ei kukaan enää halua. 

Vierailija
18/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille käy aikanaan kuten mummojen Myrna kupeille. Ei käytetty koskaan, ihasteltiin vaan vitriinissä. Nyt niitä ei kukaan enää halua. 

Kyllä mun mummon Myrnat oli ihan käytössä. Mutta joo ei ollut innokkaita ottajia kun mummon asuntoa sitten tyhjennettiin, isäni kaapissa ne nyt taitaa pölyttyä. 

Vierailija
19/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin epäkäytännöllisiä? Minusta parhaita arkimukeja. Juuri nyt juon kahviani n. 150 euron arvoisesta mukista, jonka joku yritti ostaa minulta 50 eurolla.

Jos sinulle mukin hinta on tärkein asia niin käytä sitten sitä. Vitosella saa kyllä kaupasta parempia

Vierailija
20/32 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrnat on kauniit ja uskon että uudessa nousussa. tämä on just hankala, mistä tiedät mikä nousee mikä laskee.