Käyttekö rintaliiviliikkeissä?
Olen keski-ikäinen, mutta en ole koskaan uskaltautunut rintaliiviliikkeeseen, esim. Change. Voiko tuolla katsella rauhassa? Tunkeeko myyjä koppiin? Saako tuolta jotain muuta hyvää, kuin vaikka Prismasta ostamalla? Liivikokoni on 70C, mitä löytyy helposti taviskaupoistakin.
Entä kannattaako tuollaiseen liikkeeseen mennä teini-ikäisen kanssa, joka tähän asti käyttänyt vain toppeja, eikä koosta ole hajuakaan (ehkä n. 65C).
Kommentit (85)
En ole ikinä sovittanut liivejä. Ostan nykyisin 85C liivit, joissa ei ole toppauksia tai saumoja. Parhaat löydän Mark & Spencerin valikoimista Sokokselta. Ei ole tarvinnut katua.
Vierailija kirjoitti:
Saa katella rauhassa. Tai siis myyjä kysyy voiko auttaa ja kun sanot että katselet, se jättää sut rauhaan. Mut oikeesti kantsii hyödyntää sitä koppiinkantopalvelua kun sovittelee. Eri liiveissä käy vähän eri koot.
Menin sinne kans ihan hoo moilasena ekaa kertaa ja annoin myyjän mitata mut ekaks ja sit se roudas mulle mieluisista malleista oikeat koot sovitukseen.
No, eri kaupoissa eri kokemus. Change itiksessä oli myyjä tunkemassa sovituskoppiin kesken sovituksen. Muutenkin ahdistava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Hinnat on nettikaupoissa tosi paljon halvempia kuin liiviliikkeissä.
Yllättävää sinänsä, koska ei tarvitse maksaa yhtä monelle myyjälle palkkaa, vuokraa liiketilasta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kun ei niissä ole kuitenkaan mun kokoa.
Ei kannata mennä ketjuihin vaan yksityisyrittäjän liikkeeseen. Minulle on sellainen tilannut sovitettavaksi kokoani samalla kun tilasi muutakin. Jos en olisi halunnut ostaa niin olisi vain laittanut myyntiin muiden kanssa.
Halvemmalla ja helpommalla pääsen kun tilaan ne liivit suoraan nettikaupasta kotiin sovitettavaksi. Ei tarvi näillä bensan hinnoilla matkata 60km suuntaansa liikkeeseen sovittamaan ja lopputulos voi kuitenkin olla se että ei olekaan hyvät.
Kävin yhden kerran paikallisessa, eikä mulle löytynyt kuin yhdet 65D-koon liivit sovitettavaksi eikä niiden malli sopinut mulle. Näin pienen koon liivejä löytää Sokokseltakin. Triumphin ja Mark&Spencerin mukavia liivejä vieläpä. Eikä maksa 70 e.
Teininä ostin ensimmäiset liivini liivikaupasta. Ne maksoi 50 mk ja äiti kauhisteli kotona, että Sokokselta olisi saanut kympillä. Käytin niitä niin kauan, että molempien nännien kohdalle tuli reiät. Sen jälkeen en ole liiviliikkeestä liivejä ostanut.
En käy. Vaikka on isot rinnat niin paljon istuvampia malleja olen löytänyt ihan lindexiltä tai kappahlista. Ja paljon halvemmalla.
Bikinit kerran ostin changesta, kuppikoko oli joku 70G tai H. Yrittääköhän ne saada sillä naisia ostamaan kun kuppikoot on niin yläkanttiin. Normaalisti mulle menee ihan hyvin D-kuppikin.
Vierailija kirjoitti:
En käy. Vaikka on isot rinnat niin paljon istuvampia malleja olen löytänyt ihan lindexiltä tai kappahlista. Ja paljon halvemmalla.
Bikinit kerran ostin changesta, kuppikoko oli joku 70G tai H. Yrittääköhän ne saada sillä naisia ostamaan kun kuppikoot on niin yläkanttiin. Normaalisti mulle menee ihan hyvin D-kuppikin.
Onko sillä liiveistä löytyvällä kirjaimella loppujen lopuksi mitään väliä jos tuote itsessään on sopivaa kokoa ja istuu? Malleja, leikkauksia, materiaaleja ja niin edelleen on maailma täynnä eikä yhtä ainoaa absoluuttisen oikeaa kokoskaalaa vain ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minua alkoi naurattaa tuo "tunkeeko myyjä koppiin". Kauhea ajatus. Mutta koska en ole koskaan käynyt rintsikkaliikkeessä, en tiedä, olisiko sellainen mahdollista.
Kai kaikki on mahdollista, mutta ei ainakaan itselle ole koskaan myyjät tunkeneet koppiin. Kysyvät kyllä ulkopuolella saako tulla tarkistamaan koon. Minulla on kokemusta vain funky ladyn myymälöistä ja niissä on aina ollut ystävällistä palvelua. Rauhassa saa katsoa ja apua saa tarvittaessa. Onhan ne liivit hinnakkaita, mutta en meinaa edes sokokselta löytää oikean kokoisia liivejä, jostain hm:stä nyt puhumattakaan.
Olen joskus käynyt katselemassa, mutta hinnat saaneet perääntymään. Marketin malleissa on valinnanvaraa ja sielläkin voi sovittaa. Jos olisin varakas, ehkä ostaisin kalliit liivikaupasta.
Mulle tarjotaan aina ympärysmitalta liian kireitä noissa liiviliikkeissä, en tajua sitä. Ekan kerran hölmönä ostin sellaisia, kun en suuta auki saanut, kun myyjä oli niin aggressiivinen ja hirveät punaiset rannut jätti ihoon. Enää en käy ollenkaan. Käytän Sloggin zero feel, invisible comforteja enkä muita enää haluakaan, ihan täydelliset.
Nyt on Funky ladyssä vielä alennusmyynti. Käyn siellä katsomassa jos jaksan. Olen kyllä erittäin pettynyt erikoisliikkeisiin. Tästä aiheestaan on ollut täällä erillisiä keskustelujakin, kuten mm. https://www.vauva.fi/keskustelu/4446842/alusvaateliikkeiden-toiminta
Vierailija kirjoitti:
Change ei ole mielestäni mikään erityisen hyvä liiviliike. Tuputtavat aina lisätuotteita välillä hermostumiseen asti. Itse käyn Funky Ladyssä tai Magic Ladyssä. Myös Sokoksella ja Stockalla on aika hyvät liiviosastot.
Voit hyvin sanoa myyjälle että haluat sovittaa rauhassa, joskus kyselevät että miten ne sovituksessa olevat sopii, mutta eivät tunge koppiin jos et jostain syystä pyydä apua.
Tuo Magic lady nyt vasta onkin ahdistava liike. Liike on hyvin pieni, ahdas, tunkkainen ja tungettu täyteen tavaraa. Lisäksi paikka Myyrmannissa se vasta hirveä onkin. Palvelukin on tuolla huonoa.
Käyn. Olen aina käynyt. Ostan mielummin laadukasta, vaikka en rahassa uikaan.
Funky Lady on erittäin hyvä kauppa. On ihanaa vain kertoa, mitä etsii, painua koppiin ja odottaa, että myyjä tuo. Eikä siellä tungeta koppiin kysymättä. Hinnat vaihtelee sielläkin, eikä ole palvelusta huolimatta pakko ostaa mitään. Ainakin heillä on aikaa, ja saa tutustua omaan kokoonsa ja näkee valikoimaa.
Sokos on myös tosi hyvä, siellä on myös selkeästi edullisempia tuotteita kalliiden lisäksi. Palvelu aivan ihanaa, vaikka ruuhka-aikana saattaa joutua odottamaan. Katsovat ja neuvovat pyydettäessä.
Jos käy joskus erikoisliikkeessä, pääsee paremmin jyvälle siitä, mikä sopii itselle ja miksi. Sen jälkeen on helpompaa etsiä sopivia marketeista ja muualta, netistäkin. Harmi, että teille on osunut huonoa palvelua joissain liikkeissä.
Nyt on vieläkin Funky ladyssä alennusmyynti, mutta eipä ole huvittanut mennä tuolla käymään.
Nyt huomasin erään liikkeen Suomessa päivityksen haluamastani liiveistä, jota olen yrittänytkin etsiä. Täytyy sitten uskaltautua tuonne. Ainakin tiedän, mitä olen ostamassa.
En ole aikoihin käynyt. Lumingerielta (suomalainen verkkokauppa) tulee lähinnä tilattua.
Changea en suosittele, sieltä varaudu ostamaan kokomerkinnältään reilusti isompi koko. Muita suosittelen. Useassa liikkeessä saattaa olla vain yksi koko mallistaan esillä, joudut omaa kokoasi kysymään myyjältä sovitettavaksi. Tähän on syynä tilanpuute, kaikkia ei voi ripustaa esille. Joitakin malleja on kuitenkin laajemmin esillä houkuttelemassa ostamaan. Kysy myyjältä rohkeasti vaan apua.
Mielellään ne myyjät tulevat koppiin katsomaan, miten ne päällä olevat liivit istuvat ja sopivat. Kysyvät kyllä luvan ja turha sitä on häpeillä esiintyä yläosa vain rintaliiveissä. Hyvä myyjä osaa sen jälkeen suositella sinulle sopivia malleja. Ei siis kannata pelkkää ulkonäköä katsella hyviä liivejä hakiessa, tietenkään mitään inhokkiväriä ja mallia ei tarvitse silti ostaa, mutta kannattaa sovittaa sellaistakin, mitä ei ehkä ulkonäöllisesti olisi ensimmäisenä valinnut.
Mielestäni marketistakin saa ihan hyvät liivit, jos tarjolla on sopivaa kokoa ja mallia. Liiviliikkeessä on suurempi valikoima. Mutta jos tarvitse jotain erityisempää kuten olkaimettomia tai selän pitkälle paljastavia liivejä, kannattaa suunnata erityisliikkeeseen.
Ei sieltä ole mitään pakko ostaa.
Hinnat on nettikaupoissa tosi paljon halvempia kuin liiviliikkeissä.