Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö rintaliiviliikkeissä?

Vierailija
10.08.2022 |

Olen keski-ikäinen, mutta en ole koskaan uskaltautunut rintaliiviliikkeeseen, esim. Change. Voiko tuolla katsella rauhassa? Tunkeeko myyjä koppiin? Saako tuolta jotain muuta hyvää, kuin vaikka Prismasta ostamalla? Liivikokoni on 70C, mitä löytyy helposti taviskaupoistakin.

Entä kannattaako tuollaiseen liikkeeseen mennä teini-ikäisen kanssa, joka tähän asti käyttänyt vain toppeja, eikä koosta ole hajuakaan (ehkä n. 65C).

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy. Vaikka on isot rinnat niin paljon istuvampia malleja olen löytänyt ihan lindexiltä tai kappahlista. Ja paljon halvemmalla.

Bikinit kerran ostin changesta, kuppikoko oli joku 70G tai H. Yrittääköhän ne saada sillä naisia ostamaan kun kuppikoot on niin yläkanttiin. Normaalisti mulle menee ihan hyvin D-kuppikin.

Onko sillä liiveistä löytyvällä kirjaimella loppujen lopuksi mitään väliä jos tuote itsessään on sopivaa kokoa ja istuu? Malleja, leikkauksia, materiaaleja ja niin edelleen on maailma täynnä eikä yhtä ainoaa absoluuttisen oikeaa kokoskaalaa vain ole olemassa.

Se tuhlaa aikaa, kun on muista niin paljon poikkeava. Se numero kirjain yhdistelmähän on kuitenkin se lähtökohta, millä lähdetään sopivaa kokoa haarukoimaan.  Jos 70D liivit on yleensä hyvät, niin haarukointi tapahtuu aika pitkälti tuon ympäriltä, heitto D:stä G:hen tai H:hon on todella suuri. Minä usein raahaan sovituskoppiin (sokos, stockmann, prisma) aika reilusti kokoja ympäriltä samasta mallista, etenkin jos kyseessä on minulle ennen tuntematon merkki, mutta en ikipäivänä hyppäisi johonkin G:hen saakka. Minulla voisi olla sovitettavana 70D, 70E, 70C ja 75C ja mahdollisesti vielä joku muukin - ettei minun tarvitse pukea päälleni hakeakseni vähän paremmin istuvaa kokoa. Jos taas sen Changen kokoa pitäisi lähtökohtana, olisi mukanani aivan liian isoja malleja.

Vierailija
62/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, miten voisin pätevöityä asialliseksi rintaliivikauppiaaksi. Pölyimurit jo osaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina joskus käydä, mikäli haluaa varmistaa oikean koon ja istuvuuden. Kuten todettu, Change ei ole kuitenkaan se paras vaihtoehto.

Vierailija
64/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aiemmin Changessä mutta työntekijöiden huono kohtelu sai vaihtamaan liikettä. Älkää hyvät ihmiset käykö siellä vaan lukekaa muutaman vuoden takaiset jutut ko ketjusta. Sitäpaitsi löysin Cubuksesta samanlaisia liivejä puolet edullisemmin. T. 70F

Vierailija
65/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kirppareilta saa käytettyjä liivejä?

Vierailija
66/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mies

Vierailija
67/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mies

Mistäs arvasit?

Vierailija
68/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha maksaa liivikaupan hintoja. Tyhjän saa ilmaiseksikin eli kokemukseni on huono palvelu liivikaupassa . Ostan nykyään verkkokaupasta kaikki alusvaatteeni.

Samoin ja netissä valikoimaa on. Ja sitten on helppoa kun on löytänyt ne valmistajat, joiden mallit istuvat itselleen ja tietää koot. Nykyisin tilaan heti uudet, kun huomaan, että vanhat rintsikat alkavat kulahtaa ja toki kun näen uusia malleja, kuoseja ja värejä, joista tykkään, niin tulee tilattua. 

Vierailija
69/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kyllä välillä. Changessa en käy monestakaan syystä enää.

Vierailija
70/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö niihin nykyään miehetkin? Kyllähän naiset pääsee vastaavasti purjekauppoihin.

Vierailija
71/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, mutta riippuu niin myyjästä saako oikeat ja sopivat liivit. Mikäli heiltä ei löydy sopivaa kokoa, palvelu muuttuu tylyksi. Ostan nykyään netistä, ja sopivat löytyy.

72/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt enkä mene. En halua jonkun lesbomuijan rutistelevan rintojani. Yök.

Vierailija
73/85 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pakko käydä ( tai Sokos liiviosasto), kun muualta ei löydy kokoa 85 I tai J. Maksaa keskimäärin 100 euroa.

Mutta tähän asti olen välttynyt niska säryilta ym. Ja rinnat pysyy oikealla kohdalla.

Vierailija
74/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käyn. Alussvaatteet ostetaan erikoisliikkeistä, autot autoliikkeistä jne. Onko tällä tyhmällä kysymyksellä joku tarkoitus

Vierailija
75/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy. Vaikka on isot rinnat niin paljon istuvampia malleja olen löytänyt ihan lindexiltä tai kappahlista. Ja paljon halvemmalla.

Bikinit kerran ostin changesta, kuppikoko oli joku 70G tai H. Yrittääköhän ne saada sillä naisia ostamaan kun kuppikoot on niin yläkanttiin. Normaalisti mulle menee ihan hyvin D-kuppikin.

Onko sillä liiveistä löytyvällä kirjaimella loppujen lopuksi mitään väliä jos tuote itsessään on sopivaa kokoa ja istuu? Malleja, leikkauksia, materiaaleja ja niin edelleen on maailma täynnä eikä yhtä ainoaa absoluuttisen oikeaa kokoskaalaa vain ole olemassa.

Se tuhlaa aikaa, kun on muista niin paljon poikkeava. Se numero kirjain yhdistelmähän on kuitenkin se lähtökohta, millä lähdetään sopivaa kokoa haarukoimaan.  Jos 70D liivit on yleensä hyvät, niin haarukointi tapahtuu aika pitkälti tuon ympäriltä, heitto D:stä G:hen tai H:hon on todella suuri. Minä usein raahaan sovituskoppiin (sokos, stockmann, prisma) aika reilusti kokoja ympäriltä samasta mallista, etenkin jos kyseessä on minulle ennen tuntematon merkki, mutta en ikipäivänä hyppäisi johonkin G:hen saakka. Minulla voisi olla sovitettavana 70D, 70E, 70C ja 75C ja mahdollisesti vielä joku muukin - ettei minun tarvitse pukea päälleni hakeakseni vähän paremmin istuvaa kokoa. Jos taas sen Changen kokoa pitäisi lähtökohtana, olisi mukanani aivan liian isoja malleja.

En kyllä tajua tätä. Mulla changen koko vastaa suunnilleen sitä mitä muutenkin käytän.

Vierailija
76/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska itseni tuntien viettäisin liikkeessä hirveästi aikaa ja tulisin sitten ostaneeksi jotkut vähiten huonot hinnalla johon minulla ei oikeastaan ole varaa. Oikea koko saattaa löytyä, mutta oikeaa mallia ei (saati sitten oikeaa väriä ja mieluisia yksityiskohtia).

Muuten:

Kaikille tutkittavaksi redditistä r/ABraThatFits

Vierailija
77/85 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa Funky ladyn yhä jatkuvassa alessa. Mitään itseäni miellyttävää en löytänyt aletuotteista, enkä normaalihintaisistakaan.

Vierailija
78/85 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen seuraavaksi johonkin tavalliseen kauppaan tai Sokokselle ja ostan paljon halvemmalla sellaiset, jotka tuntuvat itsestäni hyviltä.

Vierailija
79/85 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy, koska itseni tuntien viettäisin liikkeessä hirveästi aikaa ja tulisin sitten ostaneeksi jotkut vähiten huonot hinnalla johon minulla ei oikeastaan ole varaa. Oikea koko saattaa löytyä, mutta oikeaa mallia ei (saati sitten oikeaa väriä ja mieluisia yksityiskohtia).

Muuten:

Kaikille tutkittavaksi redditistä r/ABraThatFits

Tuon sivuston kokolaskuri on kyllä paras mitä on https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Vierailija
80/85 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes puolen vuosisadan rintaliivinostokokemuksella sanoisin, että ei aina kannata mennä erikoisliikkeeseen. Siellä on tapana myydä sitä kokoa, jota liikkeessä on riippumatta siitä, minä kokoiset sinä tarvitset. Jos koko on H75, niin myyjä taivastelee, että  "sinulla on liian suuret rinnat". Eikä olleet, vaan juuri sopivat (siinä iässä). Changen mitoitus on aika erikoinen, eli H-kuppiselle Changen J-kuppi oli armottoman pieni.

"Asiantunteva" myyjä voi olla sellainen liivikaisa, joka kauppaa niin pientä ympärysmittaa, että aikuinen nainen tukehtuu. Ehkä teinille vielä onnistuvat myymään oikeasti sopivat ja varsinkin ensimmäisiä liivejä ostavalle neuvovat, miten oma oikea koko löytyy.

Funky Ladyyn menin myös suurin toivein, kun siellä piti olla isompiakin kokoja. "Ei meillä, mutta niitä on tuolla toisessa liikkeessä..." jossakin toisella puolella kaupunkia. Juna lähti tunnin päästä, nekin liivit jäivät ostamatta.

Nämä ovat minun kokemukseni, joten neuvoisin suhtautumaan kriittisesti erikoisliikkeisiin, vaikka niistä voi oikeasti saada todella hyvääkin palvelua ja elämänsä parhaat liivit. Sain minäkin silloin, kun koko oli C, mutta siitä on jo niin pitkä aika, että on päässyt unohtumaan.