Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö rintaliiviliikkeissä?

Vierailija
10.08.2022 |

Olen keski-ikäinen, mutta en ole koskaan uskaltautunut rintaliiviliikkeeseen, esim. Change. Voiko tuolla katsella rauhassa? Tunkeeko myyjä koppiin? Saako tuolta jotain muuta hyvää, kuin vaikka Prismasta ostamalla? Liivikokoni on 70C, mitä löytyy helposti taviskaupoistakin.

Entä kannattaako tuollaiseen liikkeeseen mennä teini-ikäisen kanssa, joka tähän asti käyttänyt vain toppeja, eikä koosta ole hajuakaan (ehkä n. 65C).

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, kun ei ole rahaa :( 

Häihin ostin 12 vuotta sitten alusvaatteet. Hääpäivän päätteeksi rintaliivit olivat nirhanneet kylkiini veriset hankaumat. Ei jäänyt sellaista kuvaa että ammattilainen olisi ne liivit minulle valinnut. Ja kävin viikkoa ennen häitä, joten kyse ei ole siitä että olisin lihonut oston jälkeen. 

Vierailija
22/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Funky Ladyssa olen käynyt jo vuosia.

Ihan loistava palvelu ja laaja mallisto.

Aina löytyy sopivat. Minulla on käytössä useat liivit, ja todellakin kestävät 10 vuotta ohjeiden mukaan hoidettuina, eli korkeahko ostohinta kyllä sitten tasoittuu kun käyttöikä on pitkä.

Juuri käytin 13v sisarentyttären liiviostoksilla ja ujostelun jälkeen oli onnesta soikeana kun löytyi niin mukavat ja nätit liivit.

Ai onko 10v. Paljon? Mun Seppälän puoleenhintaan ostetut liivit on 10v. Ja parhaat mitkä omistan ihan uuden veroiset. Harmi kun sitä ei ole. Huom. Nämä on pesty koneessa muiden pyykkien kanssa ja kaarituelliset ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle sanoisin, että kukaan ei tunge minnekään ellet anna lupaa, kyllä se asiakas on se, joka määrää tahdin.

Tärkeintä olisi olla itse tarpeeksi hyvä käsitys siitä mitä tuotteita markkinoilla on ja mikä sopii itselle ja paljonko haluaa maksaa. Asiakashan sen ostopäätöksen tekee.

Liiviliikkeissä saa yleensä kohtuullisen hyvää palvelua, vain joskus jää vaikutelma että myyjä yrittää väkisin saada jotain epäsopivaa tuotetta myytyä. Mutta kun itse on tarkkana ja tarvittaessa sanoo, että "en osaa päättää nyt, tulen huomenna uudestaan", niin jää hutiostot ostamatta.

Tyttären opettaminen liiviliikkeessä käymiseen on hyvä juttu. Rintaliivien ostaminen on usein vaikeaa, joten kannattaa alkaa opetella ajoissa.

Vierailija
24/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena. 24v olen ollut ilman liivejä. Vapauttava. Jos on merkittävät juhlat niin sitten laitan siksi ajaksi.

Vierailija
25/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Ei ollut myyjällä hajuakaan millaiset liivit tarvii isorintainen joka ei ole kiinteimmillään. Tunki koppiin myös. Ajatuksena oli että hankin kerrankin kunnon liivit. Ostamatta jäi kun ei saanut edes mallia mistä ei olisi tursunnut yli tai mitkä ei olisi litistäneen isoiksi laatoiksi.

Vierailija
26/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varhaisteininä äitini vei minut liivikauppaan, sillon täällä pikkukunnassakin oli erikoisliikkeitä joka lähtöön.

En muista siitä käynnistä kyllä kuin että siellä kävin, en tiä jäikö traumoja. 😂

En oo koskaan omatoimisesti käynyt, tuskin koskaan tulen käymäänkään, sellasia lienee enää vain isommissa kaupungeissa.

Vierailija
27/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin huonoja kokemuksia tosta chamgesta. Ihan yli-hintasia tuotteita ja asiakaskokemus ala-arvosta, lisäksi transsukupuolisten ihmisten kohtelu. Itse en ole trans, mutta kaverini on, joten tämä vain vahvisti päätöstäni olla enää ikinä asioimatta kyseisessä puljussa, vaikka heidän alusvaatteistaan tykkäänkin.

Menin liikkeeseen, ollut epäilyksenä, että olen saattanut käyttää väärän kokoisia rintaliivejä. Katselin muutamia, pyysin myyjää mittaamaan, jotta voisin olla varma kuppikoostani, myyjä kuitenkin katsoi nenän varttaan pitkin ja kehoitti menemään toiseen vaatekauppaan mittauttamaan. Sen lisäksi toi minulle sovitettavaksi vyötärön ympärykseltään aivan liian pieniä liivejä. Kurkki koppiin kesken sovituksen. Jäi liivit ostamatta.

En suosittele.

Vierailija
28/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funky ladyssä myyjät tuputtaa ja tunkee väkisin koppiin katseleen sun tissejä silmät kiiluen. Sormia ne tunkee ihon väliin ja antaa arvioo koosta ja eriparisuudesta. Ei kiitti.

Vierailija
29/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oo selvää että tommosissa erikoisputiikeissa on mahdoton rauhassa mitään katsella ja ostaa.

Vierailija
30/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla taas trolli liikkeelllä tarinoineen.

Eiköhän ihan normaali suomalainen nainen osaa kaupassa sanoa mitä haluaa ja mitä ei.

Vierailija
31/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukseni mukaan noissa erikoisliikkeissä ei saa katsoa malleja rauhassa. Siellä tulee ahdistava tunne, että myyjien on kai pakko saada myytyä. En tiedä sitten seurataanko jokaisen myyjän päivämyyntejä vai saavatko he bonuksia vai mistä tuo johtunee.

Vierailija
32/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun ei niissä ole kuitenkaan mun kokoa.

Vierailija
33/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kun ei niissä ole kuitenkaan mun kokoa.

Ei kannata mennä ketjuihin vaan yksityisyrittäjän liikkeeseen. Minulle on sellainen tilannut sovitettavaksi kokoani samalla kun tilasi muutakin. Jos en olisi halunnut ostaa niin olisi vain laittanut myyntiin muiden kanssa.

Vierailija
34/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten, onko niillä liivikaupoilla valikoimaa toppaamattomia, kaarituettomia liivejä pienirintaisille? Olin kerran monta vuotta sitten Vilan alusvaateliikkessä ja kun kerroin haluavani toppaamattomia liivejä, myyjä irvisti kuin olisin vähä-älyinen ja ilmoitti, ettei ole mitään toppaamatonta alle D-kuppiselle.

Vierailija
35/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen keski-ikäinen, mutta mies, niin aika vähän on käyntiä rintaliiviliikkeissä...

Vierailija
36/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Change ei ole mielestäni mikään erityisen hyvä liiviliike. Tuputtavat aina lisätuotteita välillä hermostumiseen asti. Itse käyn Funky Ladyssä tai Magic Ladyssä. Myös Sokoksella ja Stockalla on aika hyvät liiviosastot.

Voit hyvin sanoa myyjälle että haluat sovittaa rauhassa, joskus kyselevät että miten ne sovituksessa olevat sopii, mutta eivät tunge koppiin jos et jostain syystä pyydä apua.

Vierailija
37/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, koska ne yrittää aina myydä liian kireitä ja isokuppisia, koska asiakas haluaa kuulla olevansa kapeampi ja isotissisempi.

Vierailija
38/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri viime viikolla Changessa. Hyvin hoiti tyttö hommansa. Kysyi ensin kokoa ja arvioi silmämääräisesti vaatteiden päältä. Antoi sitten muutamat sovitettavaksi ja kysyi nätisti hetken päästä verhon takaa, saako katsoa. Olisin voinut sanoa ei, mutta annoin luvan. Tämän jälkeen haki vielä muutamat ja löytyi aivan täydellinen koko, joka oli aivan jotain muuta kuin mitä olen koskaan itse käyttänyt. Ja nätitkin vielä. Otin kolmet liivit samaa mallia, eri värisinä.

Tässä pitää sanoa, että rintaliiviliikkeiden koot ei vastaa ollenkaan halvempien liikkeiden, kuten nyt vaikka Lindexin tai Kappahlin kokoja, joten vaikka saisit viimein oikeankokoiset liivit, niin yritäpä samalla koolla ostaa eri liikkeestä, niin ei onnistu. Rinnan ympäryksen (rinnan alta) pitäisi vastata liivien ympärystä, eli omalla esimerkillä rinnanympärys on 85, joten ostin vasta Sokokselta liivit kokoa 85D. Changen laskuriin laitettuna olisin kokoa 80E, eikä minulla tosiaankaan ole niin isot tissit kuin mitä nämä antaa ymmärtää. Vielä isompi ero normiliiveillä ja rintaliiviliikkeen liiveillä oli ennen näitä raskauskiloja, kun käytin kokoa 80B ja jonkun rintaliiviliikkeen laskuri olisi tuputtanut kokoa 70F. Ihan paikan päällä kokeiltuna oli 75D, mikä nyt olisi vielä järkevä kuppikoon pienempänä, niin menisi rinnakkaiskokona.

Mutta jos unohdetaan kokomerkinnöillä saivartelu, tärkeämpää on istuvuus. Jos ne yhdet ainoat epämääräisen kokoiset liivit istuu kuin nakutettu, niin suotta sitä merkkiä vaihtamaan ja etsimään mikä koko siinä uudessa merkissä mahtaa sopia, kun ei välttämättä ole lähimainkaan sama. Esim. Triumpfilla on erittäin pienet koot, niissä varmaan pitäisi änkeä päälle joku 85E, että nämä imetyslollukat saa ängettyä kuppeihin.

Vierailija
39/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten, onko niillä liivikaupoilla valikoimaa toppaamattomia, kaarituettomia liivejä pienirintaisille? Olin kerran monta vuotta sitten Vilan alusvaateliikkessä ja kun kerroin haluavani toppaamattomia liivejä, myyjä irvisti kuin olisin vähä-älyinen ja ilmoitti, ettei ole mitään toppaamatonta alle D-kuppiselle.

Tämä tilanne oli tosiaan vielä muutama vuosi sitten. Onneksi tilanne on jo parantunut!

Vierailija
40/85 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan omani jostain zalandosta. Aina olleet sopivat. Ja koneessa pesen muiden mukana, monta vuotta kestää hyvänä. Helppoa ja halpaa kun on a-kuppi.