Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkapäivä tänään, tilille jäi 40e

Vierailija
10.08.2022 |

Se oli kuulkaa palkkapäivä tänään. Käyn töissä ihan normaalisti 5pv viikossa. Palkkaa tuli nettona 1500e.
Oon tehnyt sellaisen budjettitaulukon, paljonko rahaa tarttee pakollisiin kuluihin. Maksoin ne laskut pois, jotka olivat saapuneet ja loppuihin laitoin rahat valmiiksi toiselle tilille odottamaan laskujen saapumista. Ruokatilille laitoin 800 euroa, sieltä maksetaan myös autojen tankkaukset ja kaikki kodin pesuaine, tms. käyttötavarahankinnat. Olisi kiva, jos tästä rahasta jäisi yli, mutta yleensä ei mitään jää. Kaikkien pakollisten kulujen ja menojen jälkeen mulle jäi 40 euroa rahaa käyttötilille hummattavaksi. Musta se tuntuu aika vähältä.

Kommentit (402)

Vierailija
1/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulle jäi pakollisten kulujen jälkeen 840e. Se on hyvin.

Vierailija
2/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphonet ja gantin hupparit, jne olet sentään saanut hommattua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä sä ap teet ja perheen koko?

Vierailija
4/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ruoka tai auton tankkaus ei sinun mielestäsi ole pakollista?

Vierailija
5/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kyllä mun mielestä ruoka on ihan pakollinen kulu.

-ap

Vierailija
6/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan käteen 2000 kuussa, nyt siitä ei ole jäänyt mitään säästöön puoleen vuoteen. Remontoidaan kotia ja ostin auton, eli tilanne helpottaa pikkuhiljaa kun nuo menot vähenee. Laskeskelin ennen talokauppoja, että säästöön jäisi 500 kuussa, eli elämisemme on aika samoilla tasoilla ap:n kanssa. En omasta mielestä tuhlaile, mutta vaatteita saan uusittua ja hankittua sen mitä elämiseen tarvitsen

Vierailija
7/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iphonet ja gantin hupparit, jne olet sentään saanut hommattua?

Mulla on alle kahden sadan xiaomi, kiitos kysymästä. Myös muilla perheenjäsenillä on saman hintaluokan laitteet. Kellään ei ole Gantin huppareita, mutta toinen teineistä on säästämillään rahoilla ostanut yhden Hilfigerin hupparin. Onks se väärin vai?

-ap

Vierailija
8/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap. sulla miten iso perhe ? Entä kuinka pitkät työmatkat ?

Vierailija
9/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjä ja meitä on 4 henkeä. Lapset on teini-ikäisiä.

-ap

Vierailija
10/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin kalaa tänään. Ahven fileitä myin 120 euroa sain 6.5 kilosta. 

Ihan hyvät rahat sain. Kulut oli jotain 5 euroa bensaan.

Autoilun lopetin ajat sitten. Siinä on säästynyt 4000 euroa. Ennen menikin bensaan 300 euroa kk. Nyt menee muutama kymppi. Pyörällä kuljen ja autolla vain jos on jotain tosi pakko kulkea.

Vierailija
11/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota osa elatustuista käyttöön ( oletan, että olet yh) tuohon ruokabudettiin, niin saat vähän enemmän rahaa säätöön/ itseesi.

Vierailija
12/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 ruokaan ja bensaan on melko hyvin. :) Saa varmasti vähän katsoa mitä ostaa, mutta ruokalaskussa voi halpuuttaa silti kun hyväksyy sen että muutamina päivinä syödään keittoja ja korvataan liharuokia kasvisruuilla. Sillä tavalla saisit varmasti laskettua noita menoja suht pienin muutoksin 50€ kuussa mikä on 200€ kuukausitasolla.

Vierailija
13/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sittenhän sulla on mieskin joka varmaan jotain tienaa?

Vierailija
14/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap. sulla miten iso perhe ? Entä kuinka pitkät työmatkat ?

Meitä on 4 henkeä. Työmatka on alle 10km, eli sinänsä ei paha, mutta julkisilla ei pääse kaikkiin vuoroihin. 

Kävellä toki voisi. Ei kyllä talviaamuina houkuttele aamuyöllä hangessa tarpomaan. Ehkä asennekysymys?

En ole ajatellut, voisiko toisesta autosta luopua.

-ap

Vierailija
15/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt jättänyt jotain pois laskuista. Ruokamenoista ja autojen tankkauksesta päätellen et asu yksin. Pyydä puolisoasi osallistumaan kuluihin. Jos toisen auton käyttäjä on kotona asuva teini, tankatkoon itse opintorahoillaan. Jos olet alaikäisten yh, niin tänään on elaripäivä joten elarit lisättynä rahaa onkin jo yli 200... lapsilisätkin tulee reilun kahden viikon kuluttua ja jos muut menot on käyttötilillä budjetoitu, niin ne jäävät hummailtavaksi.

Vierailija
16/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on aina valinta. Samoin asuminen paikassa, jossa on pakko pitää autoa. Ei siinä mitään pahaa ole mutta on syytä tiedostaa että toisinkin voisi valita, ja hyväksyä valintansa seuraukset kuten autoilun kulut. Silloin voi olla tyytyväinen elämäänsä ja jos ei ole, niin muuttaa jotakin.

Vierailija
17/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan nettona 3600e/kk ja kaikki menee. Tänään kävin kaupassa ja mietin että ostanko lapsille mustikoita tai mansikoita. Skippasin.

Meitä on kolme, minä ja kaksi lasta.

Vierailija
18/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sittenhän sulla on mieskin joka varmaan jotain tienaa?

On. Tienaa suunnilleen saman verran. Kulut menee about puoliksi. 

-ap

Vierailija
19/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä 3000 euroa kyllä ole paljoa noin ison perheen pyörittämiseen, kun teineihin jo menee paljon rahaa. 

Vierailija
20/402 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilu on aina valinta. Samoin asuminen paikassa, jossa on pakko pitää autoa. Ei siinä mitään pahaa ole mutta on syytä tiedostaa että toisinkin voisi valita, ja hyväksyä valintansa seuraukset kuten autoilun kulut. Silloin voi olla tyytyväinen elämäänsä ja jos ei ole, niin muuttaa jotakin.

Toki. 

Tietty vaihtoehtona se, että muuttaisi esim lähelle mun töitä, tuskin säästäisi yhtään mitään. Talosta ei saisi rahaa yhtä paljon, kuin edes kolmion kokoinen asunto kyseisellä alueella maksaisi. Eli velkahommiksi menisi ja vastikkeet sun muut maksettaviksi. Lisäksi pitäisi hommata lapsille bussikortit (nyt kulkevat pyörällä ja jalan) ja sille toiselle autolle kuitenkin pitäisi hommata maksullinen paikka (hallipaikkaan ei riitä tuhannet, pihapaikkakin voi olla yli 100e/kk). Kokonaan ilman autoa ei pärjätä. Halvemmaksi en tuota vaihtoehtoa saa mitenkään päin laskettua. Valintojahan kaikki tietysti on, se on selvä.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi