Kumpi on parempi ratkaisu? Kysymys kuukautisten siirtoon liittyen
Minulla on hankalat menkat, joiden kans pärjään kyllä, jos vaan voin niinä päivinä oleilla lähinnä kotona. Menkkapäivinä huippaa, vatsa on pallona ja lisäksi minulla on ripulia. Nyt minulle tuli työreissu juuri pahimmille vuotopäiville. No pyysin työterveydestä, niin sain reseptin sekä siirtoon, että vuodon vähentämiseen.
En osaa päättää, onko kuukautisten siirtäminen hyvä ratkaisu. Jos olen kauhean pahalla tuulella ja turvonnut koko reissun, onko se melkein yhtä paha kuin vuotaa reissussa...Lisäksi pelkään migreeniä noista keltarauhashormonilääkkeistä.
En ole koskaan menkkoja siirrellyt, niin siksi kyselen. En ole tosin käyttänyt noita vuodon vähentäjiäkään.
Kokemuksia, neuvoja?
Kommentit (7)
Millainen olo siitä siirrosta seuraa?
Onko työmatkaan vielä pitkä aika? Siirrä työmatkaa edeltäviä menkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko työmatkaan vielä pitkä aika? Siirrä työmatkaa edeltäviä menkkoja.
Ei enää ehdi. Tässä kuussa tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Pahempi pms minulla. Jotenkin siirto tuntuu voimistavan niitä. Tuosta reseptin kirjoittanut lääkärikin mainitsi.
Olethan siis muutenkin käynyt lääkärillä menkkojen takia? Niiden ei ole tarkoitus olla mitään kärsimistä, vaan apukeinoja on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahempi pms minulla. Jotenkin siirto tuntuu voimistavan niitä. Tuosta reseptin kirjoittanut lääkärikin mainitsi.
Ok, kiitos. Valitsen mieluummin vuodon :)
Siirtänyt olen. Ainoa haitta on ollut lopetuksen myötä tavallista hirveämpi olo ja kipeämmät vuodot. Migreeniä ne pillerit ei oo tehneet.