<3 MARRASMURUJEN TIISTAI <3
Ei vielä huvita mennä nukkumaan joten aattelin aloittaa meille tiistain pinoa.
Koska kello on jo yli puolenyön puhun jo tiistaista tänään-muodossa :)
Tänään on tosiaan käynti tuonne synnytyssairaalaan jonka tarkoituksena olisi sopia (vihdoin ja viimein?) tuo sektiopäivä.
Olen ollut viimeiset pari päivää kuin tulisilla hiilillä, jännittää aika paljon.
Toisaalta olen kiitollinen siitä että tämä odotus on kohta ohi, aika raskasta aikaa on ollut. Ainakin jos miettii näitä viimeistä kolmea viikkoa...
Supistukset ovat muuttuneet aika koviksi tässä viime päivinä, yöt ovat olleet ajoittain aika tuskallisia. Säännöllisiksi supistuksiksi näitä ei voi kutsua mutta muutaman kerran on päässyt kyllä älähdys kun ottavat niin hyvin otteeseensa. Mielenkiinnolla odotan miten nämä ovat vaikuttaneet tuonne alakertaan. Viimeksi kohdunkaulaa oli jäljellä 2cm ja kohdun ulkosuu oli sormelle auki. Toivon että tilanne ei tuosta paljoa muuttunut sillä jos on niin leikkauskin varmasti ajoitetaan aikasemmaksi ja hassua kyllä toivon että vauva saisi kasvaa rauhassa ainakin vielä viikon verran omassa yksiössään.
Kotia on tullut järjesteltyä vaikka mistä kun yhtäkkiä tullut sellainen olo että mikään täällä ei miellytä enää. Kaikki on mukamas väärässä paikkaa...
Taitaa olla jonkinsortin pesänrakennusviettiä vain...
" Anoppi" on alkanut soittelemaan päivittäin ja kyselee että joko joko...
Mutta vastaus on aina sama, leikkauspäivää ei olla vielä sovittu ja itsekseen vauvalla ei ole lupaa syntyä.
Sukulaisten on ollut vaikea ymmärtää miksi kaikki lapsemme syntyvät sektiolla, eivät ymmärrä mun perussairautta sitten ollenkaan vaan aina saa olla selittämässä että mitä ja miksi. Aika rasittavaa...
Ei kai auta...
Nukkumaan sitä on mentävä vaikka ei yhtään huvittaisi. Aamulla aikainen herätys...
Pistetään pinoa vinoksi sitten tänäänkin :)
Swehina rv 37+2
Kommentit (31)
Ilmoitan nyt täällä, että älkää poistako minua Kolibri yhteisöstä, minulla on kone virustenvaltaamana, torstaina särkyi. En siis ole päässyt tästä ilmoittamaan, ja nyt jostain syystä kun löysin Kolibrien osoitteen, niin täältä kaverin koneelta en yhteisöön päässyt, mutta ilmoittelen asiasta joko täältä kautta tai palaan sitten ilmoittamaan Kolibreihin, Tosin sinähän Kanelisokeri voit olla jo synnärillä??? Mitenkäs Antzu, joko pääsi synnyttämään? Entä Himppu?
Terkuin Sanna Kolibri yhteisöstä
mutta Olivialle onnea käynnistelyihin!
Alialle onnea myös pikkuherrojen johdosta! Kamalaa ajatella, mitä olette joutuneet kokemaan!
Kirsikalla (sori en muista enää nikkien liitteitä) oli muistaakseni ikävä lääkärikokemus ton sukupuolitiedon suhteen. Hiemanhan se oli jäänyt kuitenkin epäselväksi, joten koita " sukkeroida" itsesi takaisin olotilaan, ettet ole mitään viitteitä kuullutkaan. Jotenkin tänä päivänä tuntuu, että jos ei ole varmuudella pystytty sanomaan sukupuolta tai sitä ei ole haluttu tietää, joutuu jopa selittelemään näitä syitä muille. Asioita pidetään liian itsestään selvyytenä. Ikävää myös, että swehinan sukulaiset eivät ymmärrä sektion syytä.
Täällä satoi koko yön vettä ja taitaa ropistella vieläkin. Mitähän sitä tytön kanssa oikein keksisi... Vatsassa on edelleen hieman hiljaista... sen verran liikkuu, että ei kai pitäisi huolestua. Kun koko raskauden on liikkunut niin reippaasti, tuntuu kuitenkin että nyt on turhan hiljaista.
Mä vähän purnaan. Mä oon hoitanu kaikki vauvan tuloon liittyvät asiat meillä! Tietenkin täytyy muistaa, että mies huolehtii tytöstä ja mun levosta, niin ja kuskaa noita tavaroita varastoon ja takas, mutta mitään vauvaan liittyvää järjestelyä hän ei oo varsinaisesti tehny. Mä oon huolehtinu kaikista hankinnoista, pyykkien pesusta ja tavaroiden esille laittamisesta... ihan kaikesta. Jääkaapin ovessa on jo pitkään ollu lista muistettavista asioista ja sanoin hänellekin, että sieltä ei kun katsoo ja tekee jotain, mutta mitään ei oo tehny. Jäljellä on enää noita siivousjuttuja ja aion kyllä nakittaa kaikki ne jutut hänelle. Ehkä se ärsyttää, kun tietää että vauvan tultua hän ei oo taas yhtään perillä siitä missä on mitäkin. Eli sitten alkaa sadella kysymyksiä, missä ne vaatteet on, entä vaipat, missä pyyhkeet, missä harsot, onko vaippoja vielä jäljellä. Mulla on hyvä mies.... jolla on tapana tällasissa asioissa kysyä ensin, ennen kuin ajattelee. Nyt vaan täytyy muistaa lupaukseni itelle, etten ala marttyyrinä vaan tekeen kaikkee ja kertoon vastauksia uudelleen ja uudelleen selviin asioihin. Annetaan miesten siis ottaa selvää asioista ja opetella sitä kautta toimimaan tavallaan... ihan niin kuin meidän itsekin on tehtävä. Sori valitus... mä taidan saada itteni pahalle tuulelle tänään ihan vaan kuvittelemalla kaikkee mahdollisesti tapahtuvaa.
Sarafan rv 36+5
Hyvät huomenet ja lämpimät onnentoivotukset Alialle pikkupikku oravista!! Onnittelut myös vielä varmuuden vuoksi muillekin lokavauvan saaneille, joita en mahdollisesti ole muistanut onnitella.
Eilen kävin tosiaan lasten kanssa shoppailukierroksella pitkästä aikaa ja voi että tuntui hyvälle. Vauvalle hankin uuden pinnasängyn verhon ja pehmusteen, hoitoalustan, lapsille talvikengät ja koiralle " ulkoilupuvun" tämmöisille räntäkeleille. Rahaa meni kyllä hirvittävästi, mutta nämä oli oikeastaan aika pakolliset. Pinniksen verho ja pehmuste kun on aikaisemmilta lapsilta jo siis 10 v. vanha, niin oli pesussa kulahtanut ja halutti ostaa jotain uutta tällekin vauvalle, kun muuten on vähissä olleet hankinnat, kun paljon saa kavereilta. Niin ja ostin myös pinnikseen uuden patjan ja isomman kokoisen patjan suojuksen, kuin mitä ä-pakkauksessa oli. Ihana oli petailla sänky valmiiksi vaaville, laitoin aikaisempien lasten ä-pakkauksessa olleen viltin päiväpeitoksi siihen.
Todellakin ällöttävä räntäsadepäivä, nukuttaa koko päivän tällä kelillä. Hyvin jaksoi shoppailureissun näköjään ilman suurempia supisteluja. Kuitenkin reissussa meni 5 tuntia, kun syötiin hampurilaiset ja vielä jätskibaarissa herkuteltiin lasten kanssa. Kyllä taas puntari vingahtaa ensi viikolla neuvolassa..
Maha on kasvanut nyt aivan lähiaikoina lähipiirinkin mukaan näkyvästi, oikein " muhevoitunut." Vatsanympärys on ollut neuvolassa viime viikolla 102 cm, eli siinä samoissa lukemissa keikkuu kun edellisissä raskauksissa. Painoa on nyt tullut reipas 8 kg.
Jotain tekisi mieli leipasta, menenpä kurkistamaan, löytyykö leivontavärkkiä kaapista.
travel 35+3
Tulin just neuvolasta ja kaikki ok, mitä nyt paino oli noussut parissa viikossa 1,5 kg muttei siitä kommentoitu mitenkään. Yhteensä paino on lisääntyny noin 8kg kun edellisraskauksissa on ollu jo 10-12 kg tässä vaiheessa.
Kohdunkorkeus 32cm ja terkka arveli käsituntumalla että olis tulossa sellanen 3,5 kilon vauva. Painoarvioon en saa lähetettä kun ei siihen ole mitään syytä joten pitää tyytyä tähän tietoon. Vatsanympärys on noin 108cm ja takaapäin ei näy edelleenkkään että olisin raskaana.
Eipä tässä sitten muuta kun ootellaan viikkojen kulumisia ja toivotaan ettei synny viikon sisään koska mies ja tytöt lähtee käymään mummiloissa 900km:n päähän ja mies mettästelee samallahirvenlihaa pakkaseen ettei tarvi kanaa ja jauhelihaa koko talvea syödä.
mariia75 36+4
Eilen alkoi sitten ne liitoskivut.. Onneksi selvisin tällä kertaa näin pitkälle ilman niitä tai muitakaan vaivoja.Yö oli kyllä aika kamala kun hampaat irvessä kääntyilin :(
Sormet turvonneet,aika kömpelö olo kun ei mikään meinaa pysyä käsissä.
Vielä kerran onnea Alialle ja muille ' kuoriutuneille' . Voih,pääsisipä pian kertomaan omia vauva-uutisia!
Jas ja pikkuneiti 37+4
Isot ONNENHALAUKSET Alialle pojista. On teillä ollut rankka kokemus, mutta toivottavasti kaikki on nyt hyvin. Pojat saa ruokaa ja kasvavat. =)
Eilen käytiin miehen kanssa synnärillä tutustumassa. Eipä tullut juurikaan mitään uutta mulle, mutta oli ihan kiva käydä kattomas paikkoja, löytää sit perille. =)
Tämä kätilö joka kierrätti meitä siellä sanoi, että tänä päivänä yli 4kg lapsi on ihan normaalia, siitä tuli pieni apuva olo. Turha sitä on etukäteen miettiä. Tulee sit sen kokoinen vauva kuin tulee. Meikäläisellä enää viikko jäljellä siihen maagiseen rajaan, eli tulee 37rv täyteen. Sit vaan odotellaan ja odotellaan... Kyllä kuitenkin uskon että mennään lähemmäs 40rv, kun ei minkäänlaisia tuntemuksia ole ollut. Sekin voi tietysti muuttua hetkessä. Selkä on hieman vihotellut viime päivinä. Ei se niin kipeä ole mutta sopivaa asentoa ei meinaa löytää. Ei tiedä istuisko vai seisoisko. Ärsyttävää.
Tänään pitäis sit tehdä jotain pieniä hankintoja. Apteekista hakea septidiniä ja sit siihen isyyspakkaukseen jotain mukavaa. =)
Eli plakit naamaan ja kaupungille...
rusina 35+5
Laitan tämän eilen kirjoittamani viestin tänne.
Laittakaa mielipidettä!
Heips!
Olin siellä ultrassa tänään ja vko 36 alkoi.
Sf mitta on ollut korkea mut vauvasta lääkäri on sanonu käsituntumalla ettei olisi kovin suuri.
No painoarvio oli 3300 g-3400 g välillä. Huh ja sanoi et n 140 g tulee keskiimäärin viikossa vauvalle painoa lisää.
Sit tuli kaiken huippu. Sanoi et tommoseen 4 kg poikaluokkaan menisi.
MITEN te käsitätte tuon? Ei olla haluttu tietää onko tyttö vai poika, niinkun ei kolmesta edellisestäkään. Sit jatkoi vielä et aikamoinen jössikkä tulossa. En sit kysyny et tarkoittiko lääkäri et poika tulossa, kun olin jotenkin shokissa.
Olisiko mun pitäny tajuta sanoa etten halua tietää kumpi on. Jäi vähän negatiivinen fiilis nyt.
Yhdyntäkiellot pois, saa syntyä jos on syntyäkseen. Sanoi et spermassa on jotakin sellasta ainetta jota myös käynnistykseessä annetaan. Vitsailinkin miehelle et minä päivänä haluat et vauva tulis maailmaan. Molemmat pojat ovat käynnistyneet yhdynnän jälkeen, tytöllä kokeiltiin kaikkia konsteja ja 9 vrk meni yli. On silti ollut pienin 3400 g.
Muuten kaikki oli hyvin, vettä hyvin, muttei liikaa jne...
Mitä vinkkejä annatte? Kantsisko odottaa vielä pari viikkoa ja sit kokeilla yhdyntää, koska paikat on jo auki ja pehmentyneet kunnolla.
Niin raivotarjonta oli, mut ei kiinnitynyt, joka on kai aika tyypillistäkin uudelleensynnyttäneillä.
Onnea Alialle kaksosista ja jaksamisia vauvan hoidossa.
Ja kaikille muillekin lokakuun vauvoille.
Taas uusi päivä..... Olen jumissa kotona ties kuinka kauan, miehen auto on huollossa ja siinä on kesärenkaat alla, auto on valmis mutta tiet ovat aivan mielettömän liukkaat joten isäntä on mennyt minun autollani töihin. Ja kun olin niin suunnitellut että käyn sitten siellä ja täällä lasten kanssa.... arg!
Joululahjoja aloin miettimään ihan kunnolla, tein listan että mitä kellekin antaisi. Anopin lahja tuottaa eniten päänvaivaa, mitähän sille keksisi? Onko ideoita? Olen tehnyt itse aika paljon kaikkea tässä kotona ollessa , eli kummilasten lahjat alkaa olla hanskassa. Kun viitsisi vain käydä hakemassa pajua (ainiin, ei ole sitä autoa...) niin voisi alkaa punoa pajukoreja ja niihin sitten leipoisi sämpylöitä ja pikkuleipiä, sinappia ja salaatinkastiketta lisäksi. Voisi antaa herkkukorit kummeille ja sukulaisille. Kuivattua pajua olisi mutta kun sitä pitää liottaa viikko ja ne haisee aivan kauhealle jos sisällä antaa liota. Nyt on vähän inspiraatio kadoksissa.... vähän tuo paju-ajatus herätti jotain liikettä aivokopassa mutta saa nyt nähdä... Lapset voisivat askarrella kummeille jotain kivaa kun vain keksisi että mitä... Joskus ollaan tehty lasten kanssa piparitalot kummeille.
IDEOITA, IDEOITA kaipaillaan, MIRPA - sinä ainakin olet tehnyt itse kaikenlaista, kerro lisää mitä olet tehnyt ja anna vinkkejä!!! Saisi kulumaan tämän loppukärvistelyn nopeammin :)
Mutta nyt kalakeiton kimppuun, mahasta kuuluu vaatimus (vaavilla on nälkä)
MrsCruiser
Harmaa päivä, laiskottaa. Pojat koulussa ja jotakin pieniä työjuttuja oisi tarkoitus vielä kirjoittaa mutta motivaatio hakusessa..
Sarafan purnasi siitä että itse joutuu tekemään kaikki vauvan tuloon liittyvät jutut, eikä mies sitten tiedä missä on vaipat ja harsot ym. Meillä ihan sama juttu, mutta jotenkin se sopii meille, kaikki kotityöjutut on meillä jaettu hyvin vanhanaikaisesti. Minä hoidan pyykit, vauvat ym, mies tekee miesten jutut. Mutta kun asumme omakotitalossa, ilman kunnallistekniikkaa, iso piha ym, niin kaikenmaailman vesipumppu-lokakaivo ym kiinteistöhuoltohommaa on ihan riittävästi ja olen tyytyväinen kun minun ei siihen tarvitse puuttua. Mieluummin olen lasten kanssa kuin luon lunta ja leikkaan nurmikkoa... Ja sitten kun se päivä koittaa jolloin lähden vauvan luota pariksi tunniksi (kevättalvella) ja miehen pitää vauvaa hoitaa niin kyllä kaikki pitää ottaa esille valmiiksi ja selittää moneen kertaan....
Seksistä synnytyksen käynnistäjänä: hiljattain (ehkä 1 kk sitten) jossakin terveys-lehdessä siteerattiin uutta tutkimusta jonka mukaan yhdynnät loppuraskaudessa eivät lainkaan vaikuttaneet synnytyksen käynnistymiseen. Kuitenkin aika monen näppituntuma vissiin on että seksi on käynnistänyt synnytyksen. Meilläkin kuopuksen kanssa tuntui olevan näin (seuraavana päivänä syntyi). Ja spermassahan tutkitusti on prostaglandiineja, joita käytetään myös käynnistyksessä.
eli Gallup: kuinka monella aikaisempi synnytys tuntuisi saaneen käynnistysvauhtia seksistä? (Aliallahan kaksosten synnytys nyt myös ajoittui petijumpan jälkeiseksi)
Mari 37+4
meillä ei yksikään neljästä synnytyksestä ole alkanut seksillä. Viimeisin alkoi sillä että tyhjensin kellarikomeron ja roudasin painavia sängyn osia pari kerrosta ylöspäin ja tungin loput tavarat takaisin kellariin..
Ei siitä seksistä tosin haittakaan ole,ja voihan sitä puuhastella ilman ehkäisyä viimeisiä kertoja :)
Sannikka: Välitin viestisi Kolibreihin. Antzu jakautui viime viikonloppuna, tyttö tuli. Himppu sai pojan ja muutama muukin siellä on jo jakaantunut :-) Kivaa kun tulee vauvoja enemmän ja enemmän. On ollut mukava lukea heidän kirjoituksiaan vauva-arjesta. Tulet sitten heti kertomaan omat kuulumisesi kun saat tekniikan toimimaan :-)
Oma napsukka: Lupaavia uutisia :-) Olin tänään neuvolalääkärin viimeisessä tarkastuksessa...ja ne viimeisen parin viikon aikaiset tuntemukset eivät ole olleet todellakaan mitään turhia.
Vauvan pää on kiinnittynyt todella alas ja lujasti! Vauva on raivotarjonnassa. Kohdunsuulla ja emättimessä on tulossa runsain mitoin sitkeää limatulppaa ulos :-) Kohdunsuu on muuttunut pehmeäksi hötöksi ja kanavaa on jäljellä 2,5cm. Kohdunsuu on reippaasti sormelle auki. Lääkärin mukaan ei mene enää kauan kun vauva syntyy. Sain uutisesta ihan uutta puhtia! Lääkäri oli sitä mieltä, ettei ainakaan kuukautta tarvitse enää odotella, eli en ole tässä jamassa enää viikolla 42...Ensi viikon lopulla otan kovat S:t käyttöön kun 38 rv on täynnä :-)
Painoa oli tullut 887g/viikko, eli ihan liikaa...oma moka, olen liikkunut vähän mutta syönyt paljon. Hb oli vain 105, vaikka olen popsinut Obsidania 2/pv. Verenpaineen alapaine oli nousussa 122/94, turvotustakin oli. Pissa oli kuitenkin ihan puhdas. Tarkkaillaan tilannetta. Onneksi pääsen vielä sinne kokoarvioon maanantaina, ei tarvitse jännäillä vauvan koon suhteen. Pitkä tyttö meille on ilmeisesti tulossa, kun lääkäri sanoi, että vauvan pylly on ihan rintalastani alapuolella, mutta pää on silti todella alhaalla...
Ehkäpä tämä tästä nyt kun tietää, että kaikilla kivuilla on ollut merkitystä, homma etenee kaiken aikaa loppuaan kohden. Kestän tämän kivun nyt paljon paremmin kun tiedän, että johdattaa minua eteenpäin. Jännittää ihan hirveästi. Pitää varmaan pakata se sairaalakassi valmiiksi sinne Taysin keikalle kun ei tiedä, josko se ronkkiminen sitten provosoisi meille vauvelin vielä lokakuun puolella...
Sori tämä omanapaisuuteni...palailen vielä päivän mittaan lueskelemaan kuulumisianne ja toivottavasti silloin osaan jo kommentoida muutakin kuin vouhkata omaa napaa ;-)
Kanelisokeri 36+3
Niin siis siitä synnytyssairaalareissusta...
Sektio on nyt sitten 3.11.2006 !!!
Lista jää tuon päivän jälkeen oman onnensa nojaan koska ymmärrettävästä syystä en voi päivittää sitä :)
Lääkärin tuomio (ja söpön opiskelijan tuomio ;) oli että kohdunkaulaa 1cm jäljellä ja kohdunsuukin on auki sen 1cm. Jännittää siis että pysyykö tää vauva masussa ensi viikolle asti :)
Tänään on vielä neuvola, ihan kuin ei olisi jo ronkittu tarpeeksi :D
Mutta pitää käydä nyt ainakin infoamassa että mun odotus päättyy ensi viikkoon.
Jos voisitte nostella listaa sitten ensi viikon ja sitä seuraavan viikon aikana niin löydän sen helposti :) kun palaan puikkoihin.
Eipä muuta...
Swehina rv 37+2
Voi ku olis jo perjantai, onneks on heti aamusta se poliaika, hieman jännittää ja hermostuttaa et mitä sielä oikein sanotaan tästä perätilasta kun vauva taas näin on ja sit et minkähän kokonen mahtaa jo olla, kaksviikkoo sit oli 3,2-3,4kg
Muuten ei mitään uutta kuulu, odotellaan ja valmistaudutaan vauvan tuloon.
Seksistä synnytyksen käynnistäjänä, ei ole mulla ainakaan kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa toiminut, niinkun ei muutkaan s:ät. Tohon seksin tehoon uskon siinä mielessä et jos paikat jo ennestään kypsyneet niin voi käynnistääkin.
Hieno homma Swehina et sektio päivä vihdoin lyötiin lukkoon! Mä voin koittaa muistaa ainakin nostella listaa, muuten en siihen uskalla koskee, oon niiiiin nolo nois jutuis :) mulla la 7.11 ja taipumusta yli meneviin raskauksiin et enköhän mä sitä kerkee aina välillä nostella.
Onnittelut synnyttäneille!
Tuuli rv 38
Ei puhettakaan alatie synnytyksestä enää. Vauveli oli jo 3kg.. sektio on sitten rv 39+1.. Mulla meni tuo syntymäpäivä veikkaus pieleen (olin veikannut 1.11) Vielä jäi sukupuoli salaisuudeksi :) ja hyvä niin. Helpotti kun ei tarvitse enää pähkäillä kuinka tässä toimitaan jos vauveli alkais syntymään etukäteen.. eikä tarvi pelätä alatie synnytystä..
Siellä se vaavi imi peukaloa :D
t.V&V 36+6 (15päivää vauvan syntymään!)
ONNEA ALIALLE JA KOKO PERHEELLE PIENISTÄ PRINSSEISTÄ!!! Onneksi kaikki nyt hyvin, vaikka kurjia pelonhetkiä olette saaneetkin kokea. Voimia toipumiseen ja iloa pienten hellimiseen =)
GALLUP: Ei mitään kokemusta seksistä käynnistäjänä. Meillä kun mies ei ole kahden aikaisemman kanssa viimeisiin pariin kuukauteen uskaltanut touhuun. Nyt sitten on, mutta viime kerrastakin on varmaan viikko aikaa... Saisi kyllä taas tuo ukko intoutua petipuuhiin. Kuitenkin menee synnytyksen jälkeen jokunen aika ennen kuin taas kroppa toimii =O En usko, että seksi synnytyksen käynnistää, mutta voihan sitä touhuilla ihan omaksi ilokseen =D Tosin ei sitä kyllä itseään mitenkään haluttavaksi tunne, kun olokin on jo varsin kömpelö...
Nyt on selkä ihan *romuna*. Tuskin liittyy muuhun kuin tähän huonoon kuntoon ja valtavaan painonnousuun, jota selkä ei enää jaksa kantaa. Tunnen itseni jo varsin raihnaiseksi eikä pienten perässä pysyminen ole enää kovin nopeaa =( Ja näyttäisi siltä, ettei tällä Tiitiäisellä todellakaan ole aikomusta tulla ennen laskettua aikaa =( Että kun kyseltiin, onko jo kypsä tähän odotukseen, niin aika lailla. Vaikka toisaalta olo on ihan kohtuulainen eikä oikeastaan ole mitään, mitä en pystyisi tekemään kuten ennenkin. Eikä meillä kyllä ole mitään *etuoikeuksia* siitä, että on raskaana. Kaikki hommat pitää hoitaa kuten ennekin eikä apua tule... keneltäkään. Enkä toisaalta sitä pyydäkään, sillä en halua mainetta, että ratsastaisin raskauden siivellä...
Supparit on täälä edelleen varsin ponnettomia. Kivistelee ja nipistelee, välillä liikkeellelähtö on todella hankalaa, kun selkä ja nivuset vihoittelee, mutta ei sen enempää. Ei tietoakaan limatulpasta. Vauva on kyllä varmasti jo todella iso... *iiiiikss*! Neuvola on huomenna, joten sitten taas tukka pystyssä todetaan, miten on kasvua tullut =( Ja kaiken lisäksi ilmenee koko ajan jotain ns.ohjelmaa, minkä vuoksi ei ole *sopivaa hetkeä* vauvalle syntyä... *huokaus*
TalviSalama + Tiitiäinen 38+5
Onpa monella jo vauva sylissä tai tosi lähellä synnytystä! Itsellä sellainen olo että tuskin tämä tän vuoden puolella syntyy ollenkaan...
Toisaalta hyvä jos ei ainakaan tällä viikolla vielä tule, että ehtisi muuttaa uuteen kotiin viikonloppuna. Remontti ei (tietenkään) ole mennyt odotusten mukaan, remonttimies on (luonnollisesti) sairastunut ja mikään tilatuista tavaroista- kaapistot ja lattiat - ei ole löytänyt perille (yllätys, yllätys).
No, stressikäyrä korkealla eikä minusta oikein ole apua missään juuri nyt, joten tilasinpa itselleni day spa-hoitolasta törkeän kalliin " Mother-to-be" -hoidon. Oli aivan ihanaa, rauhallinen ilmapiiri, luksushoitola, höyrysauna, rentouttava ja turvotusta poistava hieronta jne... Nyt jos koskaan kannattaa hemmotella itseään, teki ihan järjettömän hyvää!!
tsemppiä toivottelee,
Anyara rv 37+3
ONNEA Alialle kaksospojista- ja onnea heidän hoitoonsa! Yhden odotus ja hoito on kuitekin aina yhden kanssa oloa, mutta kaksi vaatii jo tuplasti!
Myös MARRATOIVEELLE onnittelut- ei ehditty yhtä aikaa osastolle! On ollut mukava lukea ihan vauvajuttuja jo.
Eli osastolla ollaan ja odotellaan- viime hetken odotukset ;). Huomenaamulla leikkaus- joka jännittää ihan vietävästi. Ja lapsia on ihan sairaalloinen ikävä- jo nyt. Kun tietää että kyllä täällä öitä menee useampikin. Onneksi kuitenkin kävi onni matkassa ja sain yhden hengen huoneen, puolsi tuo vauvan meno tuonne keskolaan leikkauksen jälkeen- ja jälkikasvua jo ennestään. Mukavampihan se on olla yksin tuolla, täyttä muuten on osastolla. Täällä Vaasassa tilanne ei mitä parhain synnärillä nimittäin.
Niin tuosta sektiosta kun oli aiemmin juttua, niin joku (en ikinä muista nimimerk.) kertoili että saa vaavin heti vierihoitoon, yleensä kai näin on. Itselläni vain on tilanne että tuon diabeteksen takia joutuu vauva heti seurantaan, joten siksi en saa nähdä kuin vähän päätä.
Pärjäilemisestä oli eilen puhetta myös. Eli miten sitten kun on se toinen joka vaatii. Meillä on kaksi noita jotka vaatii, toinen myös iässä missä ei ymmärrys vielä riitä 1,5v. Mutta uskon vahvasti että eiköhän se siitä....onhan ne muutkin. AInut on tuo mun leikkaus, joka sitten estää sen nostelun ja kantelun. Myös kun leikataan napatyrä, niin se tekee vielä lisäjutut tähän hommaan. Onneksi mies kuitenkin kotona ainakin pari viikkoa.
Mutta nyt menen takaisin petiin =)
Palataan kertomaan vauvauutisia seuraavan kerran.
Pitipä tulla minunkin vastaamaan galluppiin eli meillä on avitettu kans seksillä, tosin samana päivänä tehtiin myös sisätutkimus joka osaltaan auttoi myös synnytyksen käynnistymiseen.
Nyt mitä vähän on " puuhailtu" niin ei ole edes yhtään supistusta tullut seksin jälkeen. Joten nähtäväksi jää miten kolmannen synnytys lähtee liikkeelle.
mariia75 36+4
Nyt tultiin sit neuvolasta ja sf oli komeat 37.
Paljonko muilla on nyt?
Mulla siis 36+1.Sain sit kans lähetteen vielä Taysin arvioitavaks vaikka olin eilen keskusneuvolan ultrasssa ja 3300 g oli arvio.
KANELISOKERI: Voidaan tosiaan olla samoihin aikoihin synnyttämässä.
Katotaan jos ens viikonlopuuna uskaltais kokeilla tuota yhdyntää joko sit heti alkaa tulemaan kun paikat jo niin valmiina ja neljäs tulossa.
Mut nyt syömään!
ONNEA ALIALLE KAKSOSPOJISTA!!!
Tänään äitipolille saamaan tietoa suostuisivatko nyt siihen käynnistykseen...
Muuten kaikki ok mutta kova tressi nousee kun ajatteleekin että jos ne ei kuitenkaan anna mulle sitä nyt.
Eilen oli tosiaan se neuvola ja en sitten enään käynytkään koneella joten nyt niitä neuvola kuulumisia.
Paino oli noussut aivan järkyttävästi 500g/pvä!!!
Turvotusta,josta toivon pääseväni pian eroon...
Verenpaine oli 136/82 joten vähän korkea sekin.
Kohdunpohja oli kasvanut 3pvä:ssä 1cm ja terkkari oli sitä mieltä että käynnistykseen olisi kyllä aihetta.
Maha on kokoajan pingoittunut kuin kivi!
vauvan painoarvioksi sanoi mahan päältä että n.3,4-3,5kg olisi suunnilleen kokoa vauvalla nyt.
Mutta mä meen tressaamaan ja panikoimaan tota tän päivän äitipolia nyt tuonne keittiön puolelle!
Joten muille vuoroa kirjoitella!
Rv 36+1