Painajaisista, onko muilla?
Hei vaan,
ajattelin kyäistä, että pitääkö paikkaansa kun jostain luin, että raskaana ollessa näkisi enemmän painajaisia?
Olisi vaan kiva kuulla mihin se perustuu jne....Itse olen nimittäin aina nähnyt paljon kaikenlaisia unia, mutta nyt uneni ovat todella hurjia ja siis lähinnä painajaisia tai jotain seikkailunia. Onneksi ne sentään yleensä unohtaa aika nopeesti.
t.Katarin 24+2
Kommentit (4)
Ei pelkästään painajaisia, vaan kaikenlaisia unia muistan nyt raskaana ollessa enemmän kuin yleensä. Johtunee sekä hormoneista että alitajunnan työskentelystä lapsen syntymään valmistautuessa. Ja minun painajaiseni usein liittyvät keskenmenoon tai muuhun lapsen menettämiseen, kun sellaisesta on kokemusta.
Näen tosi outoja unia ja myös painajaisia. Lisäksi muistan normaalia enemmän näkemistäni unista. Onneksi vähään aikaan ei ole ollut mitään aivan kamalia katastrofi-painajaisia. Olen esimerkiksi nähnyt unta siitä että menetin lapsen ja toisen jossa jäin leskeksi yksin lapsen kanssa. Se oli kamala uni ja herättyäni piti oikein tarkistaa että mies oli vielä lämmin ja hengissä siinä vieressä. Vieläkin tulee kylmiä väristyksiä kun edes ajattelee sitä unta. :o( Tasapainoksi olen nähnyt aivan hervottomia huumoriunia että herätessäni olen nauranut ääneen. Kaikkea ne hormonit saavatkin aikaan... :o)
terv. Yavanna + Sointu (23+4)
Lähes kaikki odottajat pelkäävät enemmän kaikkea, mutta vain osa tietoisesti. Osa peloista siis tulee siten painajaisina uniin. Varsinkin painajaiset, joissa lähipiiri tai itse on vaarassa. Lähes kaikki odottajat siis kuitenkin pelkäävät myös sitä,että vauvalle tai itselle käy jotain, vaikka tätä ei halua päivisin niin miettiäkään. Tämä on yksi selitys painajaisiin, joka minulla oli ihan selkeä.
Esikoisen synnytyksestä jäi pelkoja ja synnytys ja vauvan ja minun selvitytyminen jäi kyllä pelottamaan. Ekan synnytyspelkokeskustelun jälkeen painajaisia ei ole ollut. Osa painajaisista hävisivät jo kun sain ajan pelkokeskusteluun.
Västis rv 30+4
On ollut mulla kans painajaisia ja oon ollut vaikka mikä supersankari unissani.
Luin jostain että se kuuluu asiaan, mutta en muista sitä selitystä mikä siihen oli annettu. Mutta jos pitäis arvata niin oliskohan joku hormoni jälleen joka myllää..en tiedä.
Sekin jännä et vuosien takaiset tapahtumat palaa unissaan, ei edes muistais mut sit näkee unta. Jännä nähdä miten tulevaisuudessa selitetään nämä asiat kun ehditään tutkia enemmän.