Subwayn myyjät tekivät asiakkaistaan pilkka videon Tiktokkiin
Ei maistu enään sämpylä ei...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93d9f767-3c69-4376-8d8d-693dd5f8fb6b
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa laudalta toi video. Siis mä en kyllä ymmärrä, miten tuostakin joku saa vedettyä herneen nenään. Voin vaan niin kuvitella, että nuo on just niitä asioita, joka kyseisen ketjun työntekijöiden päässä pyörii kun koko päivän noita sämpylöitä vääntää :D Laittoi itseä ainakin naurattamaan :D
Iltalehden toimittaja Katariina Tuleva on litteroinnut videon mm. tällaisilla kuvauksilla: Työntekijä vastaa kameralle kyllästyneen näköisenä., Työntekijä kameralle kyllästyneenä:
Uutinen on mielestäni hyvin harhaanjohtavasti kirjoitettu. Siitä puuttuu kokonaan näkökulma, että kyseessä on sarkasmi tai huumori. Sävy on syyllistävä ja skandaalihakuinen.
Kumpi on pahempi: aspa yrittää huumoria omasta työstään vai toimittaja väkertää uutista aiheesta kevyin perustein ja skandaalihakuisesti?
Taidat olla jompikumpi videolla esiintyneistä? En mä nähnyt tuossa huumoria vaan asiakkaan pilkkaamista. Kannataa hankkiutua muihin hommiin jos palveluhalukkuus on tuota luokkaa. Ja kuinka tyhmä pitää olla että julkaisee tuollaisen? Olisivat pitäneet omana ilonaan(?).
Teen työtä lasten ja nuorten kanssa.
Pari tosiasiaa: nuoren aivot ovat täysin kehittyneet vasta n. 25-vuotiaana. Viimeiseksi kehittyy etuaivolohko, joka säätelee impulsseja. Viimeisten alueiden joukossa on paljon tärkeitä säätelyyn ja suunnitteluun liittyviä aivoalueita. Huteja siis arvioinnin suhteen tulee.
18-vuotias on aikuinen, mutta aivot eivät ole aikuisen. Minusta on hyvin kyseenalaista, että valtakunnallinen ykkösketjuun kuuluva lehti nostaa nuoret tällä tavalla esille. Kysyttiinkö heiltä kommentteja edes? Miksi ei tarkasteltu asiaa siltä kannalta, että on kuvaus aspan työstä ja kuinka tylsää se voi pahimmillaan olla? Käsitelty sarkasmin tai huumorin näkökulmasta? Ei, tehtiin leimaava uutinen. Ja se jos mikä on arveluttavaa.
Ei kuulu työntekijöille käsitellä firman asioita tai asiakkaita noin julkisesti. Ihme kun Markulla ei viisari värähdä. Värähtääkö muutoinkaan.
Mä kävin joskus vuosia sitten Subissa pari kertaa. Sen järkyn tilaamissähellyksen jälkeen tajusin että mitvit, paljon helpompi on tilata vaikka mäkkärissä tai hesessä mättö tyyliin "bigmac ja kokis, kiitos" ja se lässytys on sitten siinä ja eikun syömään.
Olipas töykeä tuo yrittäjän suhtautuminen, ehkä se heijastuu työntekijöihinkin. Ylimielistä suhtautumista, pitäisi edes vähän olla edes mukajärkyttynyt ja olla ottavinaan asia keskusteluun työntekijöiden kanssa, vaikka niin ei aikoisi. Mutta jos ei ole aito markkinamies ja vain voitto kiinnostaa, niin ei sitten. Menee mulla Subway ainakin boikottiin tuon yrittäjän suhtautumisen takia, tosin ihan turha boikotti kun ei muutenkaan tule käytyä hakemassa noita hiilaripommeja. Mieluummin teen itse kunnollisen metukkaruisleivän.
https://youtube.com/c/steveioe
Kokonainen Youtube ja TikTok kanava asiakkaiddn haukkumista. Hui.
Facebook!
https://m.facebook.com/aasiakas/
Twitter!
https://twitter.com/clientsfh
Mutta kyllä se vaan on niin, että juuri nämä teinit on pilalla eikä kukaan enne ole :(
Vierailija kirjoitti:
Olipas töykeä tuo yrittäjän suhtautuminen, ehkä se heijastuu työntekijöihinkin. Ylimielistä suhtautumista, pitäisi edes vähän olla edes mukajärkyttynyt ja olla ottavinaan asia keskusteluun työntekijöiden kanssa, vaikka niin ei aikoisi. Mutta jos ei ole aito markkinamies ja vain voitto kiinnostaa, niin ei sitten. Menee mulla Subway ainakin boikottiin tuon yrittäjän suhtautumisen takia, tosin ihan turha boikotti kun ei muutenkaan tule käytyä hakemassa noita hiilaripommeja. Mieluummin teen itse kunnollisen metukkaruisleivän.
Minä koen toisin. Jos nyt joku asianosainen sattuisi lukemaan, niin hienoa, että nuoret käytte töissä, ettekä ole isän tai äidin lompakon varassa tai sossun varassa.
Virhearviointeja sattuu. Ei maailma tähän kaadu. Tästä tapauksesta oppi talteen ja eteenpäin. Tämä on hyvä esimerkki siitä, että kun juttu on ulkona netissä, sitä ei voi enää hallita. Elämä on ja tekevälle sattuu.
T. Täti-ihminen, joka varmasti saa silmien pyörityksiä selän takana, kun kyselee hölmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa laudalta toi video. Siis mä en kyllä ymmärrä, miten tuostakin joku saa vedettyä herneen nenään. Voin vaan niin kuvitella, että nuo on just niitä asioita, joka kyseisen ketjun työntekijöiden päässä pyörii kun koko päivän noita sämpylöitä vääntää :D Laittoi itseä ainakin naurattamaan :D
Iltalehden toimittaja Katariina Tuleva on litteroinnut videon mm. tällaisilla kuvauksilla: Työntekijä vastaa kameralle kyllästyneen näköisenä., Työntekijä kameralle kyllästyneenä:
Uutinen on mielestäni hyvin harhaanjohtavasti kirjoitettu. Siitä puuttuu kokonaan näkökulma, että kyseessä on sarkasmi tai huumori. Sävy on syyllistävä ja skandaalihakuinen.
Kumpi on pahempi: aspa yrittää huumoria omasta työstään vai toimittaja väkertää uutista aiheesta kevyin perustein ja skandaalihakuisesti?
Taidat olla jompikumpi videolla esiintyneistä? En mä nähnyt tuossa huumoria vaan asiakkaan pilkkaamista. Kannataa hankkiutua muihin hommiin jos palveluhalukkuus on tuota luokkaa. Ja kuinka tyhmä pitää olla että julkaisee tuollaisen? Olisivat pitäneet omana ilonaan(?).
Pari tosiasiaa: nuoren aivot ovat täysin kehittyneet vasta n. 25-vuotiaana. Viimeiseksi kehittyy etuaivolohko, joka säätelee impulsseja. Viimeisten alueiden joukossa on paljon tärkeitä säätelyyn ja suunnitteluun liittyviä aivoalueita. Huteja siis arvioinnin suhteen tulee.
18-vuotias on aikuinen, mutta aivot eivät ole aikuisen. Minusta on hyvin kyseenalaista, että valtakunnallinen ykkösketjuun kuuluva lehti nostaa nuoret tällä tavalla esille. Kysyttiinkö heiltä kommentteja edes? Miksi ei tarkasteltu asiaa siltä kannalta, että on kuvaus aspan työstä ja kuinka tylsää se voi pahimmillaan olla? Käsitelty sarkasmin tai huumorin näkökulmasta? Ei, tehtiin leimaava uutinen. Ja se jos mikä on arveluttavaa.
Jos oletetaan että 18 v on kypsä äänestämään ja vanhemmaksi niin voisi olettaa 18 v olevan kypsä ymmärtämään mikä on ala-arvoista käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oletetaan että 18 v on kypsä äänestämään ja vanhemmaksi niin voisi olettaa 18 v olevan kypsä ymmärtämään mikä on ala-arvoista käytöstä
Vanhemmuus ei katso ikää vaan biologiaa. Isäksi tai äidiksi voi tulla heti, kun biologia sallii. Onko sitten eväitä vanhemmaksi, se onkin eri juttu. Moni nuori hoitaa senkin tehtävän kuitenkin kiitettävästi. Ja moni vanhempi mokaa.
Sanon suoraan, että kyllä muakin omassa työssä vituttavat asiakkaat usein. Subwayssa on varmasti ärsyttävää painaa kiireessä hommia ja vastata niihin samoihin kysymyksiin kymmeniä kertoja. Mutta et voi olla niin typerä, että teet internetiin tuollaista materiaalia. Jännän välinpitämätön asenne tuolla Markullakin. Itse ottaisin työntekijät puhutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräällä laudalla (jota täällä ei saa mainita) koko video katsottavissa. Sandwich artistit ovat tehneet omasta mielestään hauskan videon, mutta lopputulos on lähinnä piinallinen ja vaivaannuttava, niiden työntekujöiden puolesta siis. Jos se duuni on niin kauheaa niiden tollojen (eli kaikkien) asiakkaiden vuoksi, miksei vaihtaisi työpaikkaa? Kaikki voittaisivat. Ja joka alalla toki pilkataan asiakkaita, mutta ei sitä julkisesti kannata tehdä, omalla naamallaan.
Kotoahan tuo on opittu kun äidit ja isät kilvan pilkkaavat muita ihmisiä ja työkavereitaan. Olisikin syytä kunnon puhdistukselle koko perheessä. Mistä ihmeestä tällainen kulttuuri on rantautunut Suomeen? Meille vielä opetettiin, että muista ei saa puhua pahaa.
Et ole koskaan kollegoiden kesken päästellyt höyryjä? Kaikki tekee sitä, ihan kaikki. Ja nimenomaan kollegoiden kesken, ei asiakkaiden sekoiluista kotona lasten kuullen puhuta.
Kyllä! Tämä auttaa jaksamaan ne vaikeat asiakkaat. Ihan joka paikassa ollaan päästetty höyryjä ja puitu kollegojen kanssa näitä vaikeimpia asiakkaita. Ei sitä työtä kuulkaa muuten kestä!
Toivottavasti tämä antaa jokaiselle miettimisen aihetta, että minkälainen asiakas itse olen. Valitanko turhasta, olenko liikenteessä jo valmiiksi väärällä asenteella, vaadinko pokkurointia ja palvontaa, olenko ilkeä? Tulenko sisään tilanteeseen jo valmiiksi sillä periaatteella, että te olette väärässä ja mulkeroita?
On eri asia kritisoida asiakasta ilkeydestä kuin siitä ettei tiedä ruokapaikan kaikkia mausteita ja erilaisia leipiä yms.
Vierailija kirjoitti:
Ennenkin on tehty sketsejä erilaisista asiskaspalvelutilanteista ja näytetty televisiossakin. Tässä ei ole kuvattu asiakkaita, vaan näytelty tilanteita, joten en osaisi pahastua.
Firman nimeähän tässä pikemminkin ajetaan lokaan, oikein työntekijöiden voimalla. Subwaylla on tietynlainen maine tilauksen sujuvuudesta ja asiakaspalvelun tympeydestä ja videolla niitä on on korostettu oikein olan takaa. Asiakkana en loukkaantuisi mutta työnantajana en katselisi hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin joskus vuosia sitten Subissa pari kertaa. Sen järkyn tilaamissähellyksen jälkeen tajusin että mitvit, paljon helpompi on tilata vaikka mäkkärissä tai hesessä mättö tyyliin "bigmac ja kokis, kiitos" ja se lässytys on sitten siinä ja eikun syömään.
Nimenomaan. Subway on suunnattu niille nirsoille, jotka haluaa sen suolakurkun pois sieltä hampurilaisen välistä. Tuleeko sitä ja tuleeko tätä, ei saa sämpylää tilattua vain "kaikilla mausteilla, kiitos". Ehkä kolme kertaa olen käynyt siinä puljussa. Joskus jos joku kaveri on halunnut mennä, olen sanonut että mennään vaan mutta käy sä sitten tilaamassa mullekin.
Jokaisessa työpaikassa on niitä eihitto-hetkiä, joista on paljon omia somejakin mm. instagramissa hoitajameemit. Itse olen pyhä tollo tilaamisteni kanssa, mutta olen kyllä aina saanut joka paikassa ihan hyvää palvelua.
Mun mielestä tuossa videossa ei ollut mitään niin hirveää että pitäisi itku kurkussa lopettaa asiointi, vaan huomasin tehneeni itsekin osan noista videossa olleista jutuista :D
Omassa työssäni, jos tulee paljon samanlaisia ongelmia asiakkailla, päättelen että jokin ohje nyt ei ole ihan ajan tasalla, ja sitten muutan sen. Helppoa. Mikään ei olisi niin rasittavaa kuin kohdata samat kysymykset ja ihmettelyt päivästä toiseen.
Jos se yhtään palstamammojen raivoa tasaa, niin muistakaa, että tämäkin turha kohu on parin päivän päästä jo unohdettu.
Toki varmasti tulee taas joku uusi mitätön asia, josta voi pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä sen videon enkä löytänyt sitä laudalta, voisiko joku linkata?
Googlaa poistettu subway video.
Vierailija kirjoitti:
Jos se yhtään palstamammojen raivoa tasaa, niin muistakaa, että tämäkin turha kohu on parin päivän päästä jo unohdettu.
Toki varmasti tulee taas joku uusi mitätön asia, josta voi pahoittaa mielensä.
Nyt taisi Subwayn tiedotuksesta vastaava herätä palstalle. Damage control on edelleen surkeaa.
Uniikit lumihiutaleet pahoittivat mielensä pikaruokaketjun työntekijöiden takia.
Se koira älähtää..
Tästä raivostuneet mammat ovat juurikin näitä aasiakkaita, joiden takia tuokaan minimipalkkatyö ei ole sen pienen rahan arvoista.
Mitä muuta voi teini tytöiltä odottaa kun muiden pilkkaamista ja uhriutumista kun kukaan ei arvosta ja kohtele kuin prinsessaa
Ei ole sinuakaan älykkyydellä pilattu. Suurin osa taitaa olla ihan opiskelijoita, jotka tekevät tuota opintojensa ohessa. Lisäksi, mikäs meteli siitä tulisi jo olisi mieluummin työttömänä kuin valitsisi mennä Subiin töihin.