Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subwayn myyjät tekivät asiakkaistaan pilkka videon Tiktokkiin

Vierailija
10.08.2022 |

Kommentit (184)

Vierailija
141/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräällä laudalla (jota täällä ei saa mainita) koko video katsottavissa. Sandwich artistit ovat tehneet omasta mielestään hauskan videon, mutta lopputulos on lähinnä piinallinen ja vaivaannuttava, niiden työntekujöiden puolesta siis. Jos se duuni on niin kauheaa niiden tollojen (eli kaikkien) asiakkaiden vuoksi, miksei vaihtaisi työpaikkaa? Kaikki voittaisivat. Ja joka alalla toki pilkataan asiakkaita, mutta ei sitä julkisesti kannata tehdä, omalla naamallaan.

Kotoahan tuo on opittu kun äidit ja isät kilvan pilkkaavat muita ihmisiä ja työkavereitaan. Olisikin syytä kunnon puhdistukselle koko perheessä. Mistä ihmeestä tällainen kulttuuri on rantautunut Suomeen? Meille vielä opetettiin, että muista ei saa puhua pahaa.

Et ole koskaan kollegoiden kesken päästellyt höyryjä? Kaikki tekee sitä, ihan kaikki. Ja nimenomaan kollegoiden kesken, ei asiakkaiden sekoiluista kotona lasten kuullen puhuta.

Kyllä! Tämä auttaa jaksamaan ne vaikeat asiakkaat. Ihan joka paikassa ollaan päästetty höyryjä ja puitu kollegojen kanssa näitä vaikeimpia asiakkaita. Ei sitä työtä kuulkaa muuten kestä!

Toivottavasti tämä antaa jokaiselle miettimisen aihetta, että minkälainen asiakas itse olen. Valitanko turhasta, olenko liikenteessä jo valmiiksi väärällä asenteella, vaadinko pokkurointia ja palvontaa, olenko ilkeä? Tulenko sisään tilanteeseen jo valmiiksi sillä periaatteella, että te olette väärässä ja mulkeroita?

En kyllä loukkaantunut tuosta. Mutta varmaan jää tämän jälkeen käymättä, kun en ole rutimoitunut tilaaja. En halua myyjälle aiheuttaa stressiä ja vitutusta sillä, että kangertelen tilauksen kanssa

Ei kannata käydä missään muuallakaan todennäköisesti aiheutat stressiä tutuillesikin vaikutat sen verran raskaalta persoonalta.

Vierailija
142/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille myyjille pitäisi ensimmäisenä tähdentää:

Asiakkaille ei naureta ja asiakkaista ei juoruta.

Kopsahtaa firman omaan nilkkaan äkkiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä kun täällä väitetään että kaikki asiakaspalvelijat puhuu asiakkaista pahaa. Itse oon ollu asiakaspalvelualalla varmaan 20 vuotta eikä me ikinä puhuta kenestäkään pahaa - ellei nyt ole joku todella mulkero asiakas. Asiallisesti ja kunnioittavasti suhtaudutaan kaikkiin.

Vierailija
144/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä kun täällä väitetään että kaikki asiakaspalvelijat puhuu asiakkaista pahaa. Itse oon ollu asiakaspalvelualalla varmaan 20 vuotta eikä me ikinä puhuta kenestäkään pahaa - ellei nyt ole joku todella mulkero asiakas. Asiallisesti ja kunnioittavasti suhtaudutaan kaikkiin.

Sama täällä. Haukun vittuilijat selän takana ihan reippaasti, mutta jos muuten asiallinen asiakas kertoo "ei mee verotukseen" -vitsin tai mamma kysyy päivän aikana jo tuhannennen kerran kananmunien sijaintia, niin miksi siitä pillastuisin? Ihan yhtä lailla itse hölmöilen välillä asiakkaan roolissa. Todella ikävää, jos asiakas on vain pakollinen paha, jota voi pilkata. Ilman maksavaa asiakasta ei ole myyjälläkään työtä.

Vierailija
145/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako kyseinen Markku-omistaja olla nuorten isä? Selittäisi reaktion.

Vierailija
146/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräällä laudalla (jota täällä ei saa mainita) koko video katsottavissa. Sandwich artistit ovat tehneet omasta mielestään hauskan videon, mutta lopputulos on lähinnä piinallinen ja vaivaannuttava, niiden työntekujöiden puolesta siis. Jos se duuni on niin kauheaa niiden tollojen (eli kaikkien) asiakkaiden vuoksi, miksei vaihtaisi työpaikkaa? Kaikki voittaisivat. Ja joka alalla toki pilkataan asiakkaita, mutta ei sitä julkisesti kannata tehdä, omalla naamallaan.

Kotoahan tuo on opittu kun äidit ja isät kilvan pilkkaavat muita ihmisiä ja työkavereitaan. Olisikin syytä kunnon puhdistukselle koko perheessä. Mistä ihmeestä tällainen kulttuuri on rantautunut Suomeen? Meille vielä opetettiin, että muista ei saa puhua pahaa.

Et ole koskaan kollegoiden kesken päästellyt höyryjä? Kaikki tekee sitä, ihan kaikki. Ja nimenomaan kollegoiden kesken, ei asiakkaiden sekoiluista kotona lasten kuullen puhuta.

Vähän eri asia puhua kahden kesken työkaverin kanssa kuin kuvata video koko maailman nähtäville. Haluttiinko tässä saada potkut ja kostaa työnantajalle?

Vierailija
147/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä olis nyt ilmeisesti pari työpaikkaa auki. Miten on, kelpaako palstan työttömälle sämpylöiden valmistus? Vai lähteekö siinäkin käsi irti kuten tehdastyössä?

Vierailija
148/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teki Markku ison mokan.

Vierailija
149/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Haukun vittuilijat selän takana ihan reippaasti, mutta jos muuten asiallinen asiakas kertoo "ei mee verotukseen" -vitsin tai mamma kysyy päivän aikana jo tuhannennen kerran kananmunien sijaintia, niin miksi siitä pillastuisin? Ihan yhtä lailla itse hölmöilen välillä asiakkaan roolissa. Todella ikävää, jos asiakas on vain pakollinen paha, jota voi pilkata. Ilman maksavaa asiakasta ei ole myyjälläkään työtä.

Samaa mieltä. Asiakas maksaa palkkani ja minä olen työssäni juuri asiakasta varten eikä toisinpäin. Tietenkään minua kohtaan ei saa käyttäytyä asiattomasti, haukkua, ahdistella tai häiriköidä edes huumorin varjolla. Mutta jos asiakas asiallisesti kysyy jotakin, on vähän hukassa tai ei huomaa katsoa hintaa oikeasta paikasta, niin minä olen siinä häntä auttamassa, jotta hän voi ostaa tuotteen/palvelun. Ei siinä ole mitään aihetta silmien pyörittelyyn.

Vierailija
150/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää..

Tästä raivostuneet mammat ovat juurikin näitä aasiakkaita, joiden takia tuokaan minimipalkkatyö ei ole sen pienen rahan arvoista.

Jep, vähän nyt huumoria peliin. Kaikilla aloilla on omat juttunsa, niin se vain on. Miten tuosta voi loukkaantua noin syvästi? En ymmärrä 🤭

Vierailija
151/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Video tähän ketjuun tai en usko.

Linkki?

Miten niin et usko valemediaa??

Opettele lukemaan: kyse oli Iltalehdestä eikä mitään valemediasta.

Iltalehti suoltaa aikamoisia valheita.

-eri

Valhe on eri asia kuin oman näkökulman esiin tuominen. En pidä Iltalehden kokoomukselaisuudesta, mutta että valemedia just joo. Opettele kriittistä lukutaitoa. Tokentubenista sitä ei opi.

Vierailija
152/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon Karenit loukkaantumassa jonkun aspatyöhön leipääntyneen teinin läpästä. :D Uskomatonta. Palvoako niiden alipalkattujen sylkykuppien teitä pitäisi?

Asiakaspalvelutyössä ainut keino pysyä edes etäisesti järjissään on juuri tuollainen hömelö vitsailu asiakkaiden kustannuksella. Nyt ei edes vinoiltu yhdelle tietylle asiakkaalle vaan lähinnä työlle itselleen.

Rauhoittukaa, kuningatarmammat. Voitte edelleen hakea ne sämpylänne kys. lafkasta, teitä halveksuvat aspat ihan kaikissa muissakin mättöpaikoissa ruokakaupoista puhumattakaan.

Kirjoitat niin halveksuvasti toisista ihmisistä, ettei viestisi sisältöä voi mitenkään ottaa tosissaan.

Vierailija
153/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattokaa laudalta toi video. Siis mä en kyllä ymmärrä, miten tuostakin joku saa vedettyä herneen nenään. Voin vaan niin kuvitella, että nuo on just niitä asioita, joka kyseisen ketjun työntekijöiden päässä pyörii kun koko päivän noita sämpylöitä vääntää :D Laittoi itseä ainakin naurattamaan :D

Iltalehden toimittaja Katariina Tuleva on litteroinnut videon mm. tällaisilla kuvauksilla: Työntekijä vastaa kameralle kyllästyneen näköisenä., Työntekijä kameralle kyllästyneenä:

Uutinen on mielestäni hyvin harhaanjohtavasti kirjoitettu. Siitä puuttuu kokonaan näkökulma, että kyseessä on sarkasmi tai huumori. Sävy on syyllistävä ja skandaalihakuinen.

Kumpi on pahempi: aspa yrittää huumoria omasta työstään vai toimittaja väkertää uutista aiheesta kevyin perustein ja skandaalihakuisesti?

Taidat olla jompikumpi videolla esiintyneistä? En mä nähnyt tuossa huumoria vaan asiakkaan pilkkaamista. Kannataa hankkiutua muihin hommiin jos palveluhalukkuus on tuota luokkaa. Ja kuinka tyhmä pitää olla että julkaisee tuollaisen? Olisivat pitäneet omana ilonaan(?).

Teen työtä lasten ja nuorten kanssa.

Pari tosiasiaa: nuoren aivot ovat täysin kehittyneet vasta n. 25-vuotiaana. Viimeiseksi kehittyy etuaivolohko, joka säätelee impulsseja. Viimeisten alueiden joukossa on paljon tärkeitä säätelyyn ja suunnitteluun liittyviä aivoalueita. Huteja siis arvioinnin suhteen tulee.

18-vuotias on aikuinen, mutta aivot eivät ole aikuisen. Minusta on hyvin kyseenalaista, että valtakunnallinen ykkösketjuun kuuluva lehti nostaa nuoret tällä tavalla esille. Kysyttiinkö heiltä kommentteja edes? Miksi ei tarkasteltu asiaa siltä kannalta, että on kuvaus aspan työstä ja kuinka tylsää se voi pahimmillaan olla? Käsitelty sarkasmin tai huumorin näkökulmasta? Ei, tehtiin leimaava uutinen. Ja se jos mikä on arveluttavaa.

Mikä siinä on että naisilta ja varsinkin nuorilta naisilta pitää hyväksyä kaikenlainen käytöstavattomuus mutta miesten ja poikien pitää osata käyttäytyä asiallisesti?

Videon tekivät yhdessä nais- ja miestyöntekijä.

Katsottiinko varmasti sama video? Asiakasta esitti mielestäni varmasti nuori nainen.

Kyllä mielestäni molemmat näyttivät naisoletetuilta.

Vierailija
154/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat itse nuo videon tehneet tyypit vain olla huonoja työssään. Ja se pannaan asiakkaiden syyksi, tietysti.

Vierailija
155/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kirjastossa töissä ja voin kertoa, että niitä todella mulkeroita asiakkaita on paljon.

Vierailija
156/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te hyödytte siitä, että inisette asiasta jossain vauvapalstalla?

Jos tämä kohu raivostuttaa, niin on olemassa helppo ratkaisu; älä käy Subissa.

Jotain ongelmia tunnetaidoissa täytyy olla, jos jaksaa sivukaupalla mesota jostain teinien videosta.

En käykään enää. Tunnetaidoissani ei ole vikaa, enkä edes ymmärrä miten se liittyy koko asiaan.

Vierailija
157/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ymmärrettävää, että jotkut asiakkaiden käyttäytymismallit voivat ärsyttää, ja että työntekijät voivat vitsailla niistä keskenään. Ei siitä silti julkista kannata tehdä, loppujen lopuksihan se Subway on olemassa asiakkaita varten eikä niinkään sitä varten että työntekijöillä olisi kivaa...

Ei oisi työpaikkaakaan noilla ilman maksavia asiakkaita, olisivat kiitollisia mokomat.

Vierailija
158/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kirjastossa töissä ja voin kertoa, että niitä todella mulkeroita asiakkaita on paljon.

Voin kuvitella, kukaan ei pääse heiltä karkuun :/

T. Myyjä itsekin

Vierailija
159/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos jotkut teinit vähän sekoilee.

Mutta, että yrityksen johto vastaa tuolla lailla... Jestas. Onkohan hänkin 17v ja ekassa työpaikassaan? :D

Vierailija
160/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten minä lopetan keskustelun, jos se ei kerran ole siellä, niin ei kai siitä ole tarvetta enää mitään sanoa.

.,.,.,

Eli asia maton alle ja ko. olevalle tyypille ok, että yritys haukkuu asiakkkaat.

#theEndSubway

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän