Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subwayn myyjät tekivät asiakkaistaan pilkka videon Tiktokkiin

Vierailija
10.08.2022 |

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne nuoret Subwayn työntekijät on usein niin kyllästyneen ja flegmaattisen oloisia, etten yhtään ihmettele. Hygienian kanssakin on vähän niin ja näin, kun jätetään nuoret keskenään pyörittämään ruokapaikkaa.

Vierailija
82/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huipuksi firman edustaja vähättelee asiaa. Todella tökerösti vastasi. Asiakas on ilmeisesti heille välttämätön paha. Olisi edes pahoitellut ja kertonut, että asiasta keskustellaan työntekijöiden kanssa. Isolla rahalla pidetään mainetta ja brändiä yllä ja sitten vastaillaan näin välinpitämättömästi. Ei voi muuta, kun hämmästellä.

Minä taas ymmärsin oikein hyvin miksi. Maailmassa ja TikTokissa on kyllä toden totta monta muuta juttua, joista voisi tehdä uutisen. Ja video oli otettu jo pois.

Mutta tästä on nyt hyvä meuhkata koko päivä. Jospa huomenna olisi joku toinen av:n hampaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, näillä subin myyjillä äo jotain 80 luokkaa, eivät ne muuten olis valinneet töikseen patongin täyttäjän virkaa, meinaan tuota hommaa nyt tekee yksikätinen kehitysvammainenkin. Eivät tosin subin asiakkaatkaan mitään kovin teräviä ole, kun maksavat patonkinsa täyttämisestä.

Äläs nyt, sinua voi palvella sinuakin älykkäämpi yliopisto-opiskelija - tai jopa maisteri. Työnhaussa hän on tehnyt itsestään esittelyvideon, laatinut pätevän CV:n ja hakukirjeen sekä painottanut myynti- ja asiakaspalvelukokemustaan useilta eri aloilta. Hän on päässyt läpi ryhmähaastattelusta ja päätynyt karsinnassa toiselle kierrokselle, joissa on pitänyt vakuuttaa haastattelijat joustavuudestaan, stressinsietokyvystään, organisointitaidoistaan sekä halustaan palvella asiakkaita intohimoisesti eri kieliä puhuen. Viimeisessä haastattelutilanteessa on pitänyt ratkaista joku käytännön ongelmakeissi tuossa duunissa. Kyseessä määräaikainen työ osa-aikaisilla nollatunneilla. Paikalle tultava soitettaessa, oli ilta tai viikonloppu. Palkka alle 10 €/h.

Vierailija
84/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtasen rouva oli kuollut ja oli ruumiinavauksessa. Harjoitteleva patologi ryntäsi innoissaan kahvihuoneeseen ja ilmoitti, että "Virtasen rouvalla on katkarapu pillussa". Ohjaava patologi lähti katsomaan ja tokaisi. "Eihän tuo mikään katkarapu ole vaan klitoris". Harjoittelija: "Mikä klit....? Ihan katkaravulta se kyllä maistui".

Jos tämä sketsi olisi vaikka HUS:n tiloissa ja työasuissa kuvattu ja pistetty TikTokiin, niin...

Vierailija
85/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo muusta kerro kuin Sub:n asiakaspalvelukulttuurista. Mut joo, hyvä tietää. Eipä sitten turhaan viedä rahaa sinne.

Ja höpön höpön!

Olen tehnyt asiakaspalvelua sen verran monessa paikassa, että näin juuri asiakkaista ajatellaan varsinkin, kun edessä on se päivän 10. v-mäinen asiakas.

Mulla oli kerran erinomainen pomo, joka valittavalle asiakkaalle sitten totesi (seurasi vierestä, kun asiakasta yritin auttaa ja mikään ei kelvannut, mua käytettiin lähinnä likasankona), että rouvan on parasta hakeutua toiseen kauppaan, meidän kaupan vaatteiden koot ja valikoima eivät nyt riitä. Oli tosiasia ja asiakas sen varmaan itsekin käsittii, mutta sai kuitenkin traumojaan ilmaiseksi purkaa ja käytti tilaisuutta lähemmäs tunnin.

Vierailija
86/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä pilkkaisi ketään jos älynlahjani eivät olisi riittäneet kuin pullakaupan tiskille.

Minä olin yliopisto-optintojen alkuvuosina töissä pikaruokalassa. Siellä oli myös mm. oikisopiskelija, teekkari ja kaksi matematiikan opiskelijaa. Nuo on tyypillisesti nuorten ekoja työpaikkoja, joissa on kyllä väkeä ihan laidasta laitaan. Ainut mistä tuollainen duuni kertoo on ehkä se, ettei henkilö ole syntynyt kultalusikka niin syvällä hanurissa ettei tarvitse tehdä ollenkaan töitä.

Vierailija
87/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä videossa ei pilkata ketään aitoa asiakasta vaan asiakas on kuten kerrottu, toinen työntekijä.

Siinä pilkataan asiakkaita ylipäätään. Jos jonkun lääkäriaseman hoitajat ja lääkärit tekisivät vastaavan pilkkavideon aidoista ajatuksistaan tyyliin "Hyi h*lvetti mikä rupikonna/ihraporsas/haisunäätä/tyylitön yyhoo, eikö kukaan muu voi hoitaa tätä??" niin haluaisitko itse asioida siellä?

Ei ne varmaan asiakkaan ulkonäköä pilkkaisi, vaan sen asiakkaan väärää asennetta: veetuilua, huutamista ja haukkumista.

Vierailija
88/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas tehty kärpäsestä härkänen. Jollain mielensäpahoittajalla ollut taas tarve soittaa iltalehteen. Hyvin vastaili toi subwayn tj kysymyksiin. 

Tällä kertaa olen täysin samaa mieltä. Typerä uutinen.

Vierailija
89/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää tehdä tuollainen video, mutta totuushan on se, että jokaisessa asiakaspalveluammatissa asiakas haukutaan tai häntä pilkataan selän takana. Olen siihen itsekin syyllistynyt monta kertaa.

Et voi olla tosissasi.

Olet väärällä alalla.

Mutta jos näin on niin mitäpä jos aletaan kaikki asiakkaat heittää sketsiä ihan vaan pilaillaan asiakaspalvelijoista. Karmee tirskunta ennen ja jälkeen asiakaskohtaamisen, pyöritellään silmiä kun kassa käytti kummasti sormiaan ja muutenkin on niiiiiiin naurettavan typerä

Ai miks?

No eiks kaikki pilkkaa kanssaihmisiä ja tiskillä seisovia työntekijöitä? Sehän on ihaaaan normaalia.

Ai niinkö

Eli onneksi vaan surkeat asiakaspalvelijat pilkkaavat asiakkaitaan.0

Luuletko ihan tosissasi, että kaikki ihmiset ympärilläsi pitävät sinusta aidosti? Tai kehuvat sinua ihan oikeasti? Suu voi sanoa mitä vaan, vaikka mieli miettii muuta.

Asiakaspalvelijalle maksetaan siitä aurinkoisesta asiakaspalvelusta ja sinun sietämisestä. Kannattaa olla kiva ja helppo asiakas, niin susta ajatellaan hyvää.

Vierailija
90/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä kommentoijilla edes ole tiktokkia. Siellä ensihoitajat tehohoitajat, vanhustenhoitajat heittää rankkaa läppää ja normi ihminen nauraa sit on nämä kurpat jotka ei erota sarkasmia ja huumoria vaikka ne hierottais naamaan aina soitto IL apuaa apuaa.. Pysykää poissa sieltä.

Eikös siellä ole se kiroileva mummokin. Mummot saa kiroilla, mutta asiakaspalvelijat eivät saa yrittää huumoria työstään.

Vierailija
91/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ olisi mukavaa, mutta asiakkaat häiritsevät ja heistä on vaivaa.

Vierailija
92/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattokaa laudalta toi video. Siis mä en kyllä ymmärrä, miten tuostakin joku saa vedettyä herneen nenään. Voin vaan niin kuvitella, että nuo on just niitä asioita, joka kyseisen ketjun työntekijöiden päässä pyörii kun koko päivän noita sämpylöitä vääntää :D Laittoi itseä ainakin naurattamaan :D

Iltalehden toimittaja Katariina Tuleva on litteroinnut videon mm. tällaisilla kuvauksilla: Työntekijä vastaa kameralle kyllästyneen näköisenä., Työntekijä kameralle kyllästyneenä:

Uutinen on mielestäni hyvin harhaanjohtavasti kirjoitettu. Siitä puuttuu kokonaan näkökulma, että kyseessä on sarkasmi tai huumori. Sävy on syyllistävä ja skandaalihakuinen.

Kumpi on pahempi: aspa yrittää huumoria omasta työstään vai toimittaja väkertää uutista aiheesta kevyin perustein ja skandaalihakuisesti?

Vierailija
93/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huipuksi firman edustaja vähättelee asiaa. Todella tökerösti vastasi. Asiakas on ilmeisesti heille välttämätön paha. Olisi edes pahoitellut ja kertonut, että asiasta keskustellaan työntekijöiden kanssa. Isolla rahalla pidetään mainetta ja brändiä yllä ja sitten vastaillaan näin välinpitämättömästi. Ei voi muuta, kun hämmästellä.

Minä taas ymmärsin oikein hyvin miksi. Maailmassa ja TikTokissa on kyllä toden totta monta muuta juttua, joista voisi tehdä uutisen. Ja video oli otettu jo pois.

Mutta tästä on nyt hyvä meuhkata koko päivä. Jospa huomenna olisi joku toinen av:n hampaissa.

Video otettu pois mutta netistä löytyy edelleen ja esiintyjät on hyvin tunnistettavissa. Toivottavasti ymmärtävät edes hävetä.

Ja firman edustajan olisi kannattanut alkajaisiksi pahoitella vuolaasti tapahtunutta ja vakuutella että asia selvitetään kyseisten työntekijöiden kanssa.

Vierailija
94/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä pilkkaisi ketään jos älynlahjani eivät olisi riittäneet kuin pullakaupan tiskille.

Minä olin yliopisto-optintojen alkuvuosina töissä pikaruokalassa. Siellä oli myös mm. oikisopiskelija, teekkari ja kaksi matematiikan opiskelijaa. Nuo on tyypillisesti nuorten ekoja työpaikkoja, joissa on kyllä väkeä ihan laidasta laitaan. Ainut mistä tuollainen duuni kertoo on ehkä se, ettei henkilö ole syntynyt kultalusikka niin syvällä hanurissa ettei tarvitse tehdä ollenkaan töitä.

Jep! Työura pitää myös aloittaa jostain ja iso osa työpaikoista ei palkkaa ihmistä jolla ei ole lainkaan työkokemusta, vaikka koulutus löytyisikin. 

Vierailija
95/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein ne työntekijät naureskelee jos esim ylipainoinen menee pikaruokaralaan ja tilaa ruokaa sieltä.

Tämä subwayn tapaus oli vain yksi tapaus.

Naureskelee ne vaatekaupassakin. Jos ei naurekele, niin sitten yrittävät juosta karkuun tai surkuttelevat.

Vierailija
96/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt videota, mutta jutun esimerkkien perusteella vähän kummallista. Joku kysyy tuotteen hintaa, vaikka se on jossain näkyvissä. Joku pyytää kaikilla mausteilla. Miksi näinkin harmittomat asiat ovat valikoituneet kohteeksi kun oikeastikin paskoja asiakkaita riittää? Vai onko juttuun valikoitu tarkoitushakuisesti nämä esimerkit?

Vierailija
97/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin videon laudalta, hyvää settiä. Ymmärrän myyjien tuskan kun rakentelevat noita leipiä.

Toki ei ollut kovin fiksua tehdä tuota filmiä.

Saavatkohan pitää työpaikkansa nämä  sandwich artistit.

Tyttäreni oli lukioaikaan Subilla töissä,  viikonloput ja yöt olivat rankimpia kun känniset asiakkaat olivat yrittäneet sönkätä leipiensä sisältöjä.

Vierailija
98/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä video sinänsä koska pilkataan ihan normaalisti käyttäytyviä asiakkaita, esim. tuotteen hinnan kysyminen ei mun mielestä ole mitenkään tyhmää. Tietty ymmärrän että työntekijöitä ärsyttää jankata samoja juttuja päivästä toiseen, mutta siitä niille maksetaan.

Erittäin huonosti. Siis sen maksun laita. Ja töihin tulet, kun soitetaan, ns. 0-soppari.

Vierailija
99/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä videossa ei pilkata ketään aitoa asiakasta vaan asiakas on kuten kerrottu, toinen työntekijä.

Siinä pilkataan asiakkaita ylipäätään. Jos jonkun lääkäriaseman hoitajat ja lääkärit tekisivät vastaavan pilkkavideon aidoista ajatuksistaan tyyliin "Hyi h*lvetti mikä rupikonna/ihraporsas/haisunäätä/tyylitön yyhoo, eikö kukaan muu voi hoitaa tätä??" niin haluaisitko itse asioida siellä?

En, mutta videossa ei pilkattu asiakkaiden henkilökohtaisia ominaisuuksia vaan yleisiä ärsyttäviä toimintatapoja asiakaspalvelutilanteessa.

Jos terveyskeskuksessa tehtäisiin sketsi siitä, miten joku suihkii hiuslakkaa ympäriinsä tk:n odotustilassa (vaikka paikalla voi olla astmaatikkoja ja hengitysoireisia) tai ei mitenkään osaa noudattaa koronatestiin tulevan ohjeistuksia lukuisista selkeistä merkinnöistä huolimatta (vaan käy kahvilassa syömässä ja sitten yskien kysyy kassalta tietä testipaikalle jne.), niin se sopisi paremmaksi rinnastukseksi.

Toki tuo olisi paljon pahempi juttu, koska terveydenhuollon henkilökuntaa sitovat tiukempi ammattietiikka ja vaitiolovelvollisuus. Vastuussa ollaan ihmisten hengistä eikä leivistä.

Minusta nuo Subway-videon asiakkaiden kysymykset olivat ihan asiallisia. Eivät mitään häiriköintiä. Tuskin kovin moni tilaa "ruskeaa leipää" ihan vain ärsyttääkseen leipäartistia.

Vierailija
100/184 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattokaa laudalta toi video. Siis mä en kyllä ymmärrä, miten tuostakin joku saa vedettyä herneen nenään. Voin vaan niin kuvitella, että nuo on just niitä asioita, joka kyseisen ketjun työntekijöiden päässä pyörii kun koko päivän noita sämpylöitä vääntää :D Laittoi itseä ainakin naurattamaan :D

Iltalehden toimittaja Katariina Tuleva on litteroinnut videon mm. tällaisilla kuvauksilla: Työntekijä vastaa kameralle kyllästyneen näköisenä., Työntekijä kameralle kyllästyneenä:

Uutinen on mielestäni hyvin harhaanjohtavasti kirjoitettu. Siitä puuttuu kokonaan näkökulma, että kyseessä on sarkasmi tai huumori. Sävy on syyllistävä ja skandaalihakuinen.

Kumpi on pahempi: aspa yrittää huumoria omasta työstään vai toimittaja väkertää uutista aiheesta kevyin perustein ja skandaalihakuisesti?

Taidat olla jompikumpi videolla esiintyneistä? En mä nähnyt tuossa huumoria vaan asiakkaan pilkkaamista. Kannataa hankkiutua muihin hommiin jos palveluhalukkuus on tuota luokkaa. Ja kuinka tyhmä pitää olla että julkaisee tuollaisen? Olisivat pitäneet omana ilonaan(?).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme