Subwayn myyjät tekivät asiakkaistaan pilkka videon Tiktokkiin
Ei maistu enään sämpylä ei...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93d9f767-3c69-4376-8d8d-693dd5f8fb6b
Kommentit (184)
Tästä uutisoidaan vähän harhaanjohtavasti, tulee mieleen että asiakkaita olisi oikeasti kuvattu. Oikeastihan tuossa vaan esitetään yleisimpiä tapahtumia (esim halutaan kaikki mausteet, mutta ei haluta kaikkia mausteita) nimettömästi, "asiakkaana" on toinen myyjä jne.
Silti typerää käytöstä eikä missään nimessä sopivaa asiakaspalvelijalta, varmaankin joidenkin teini-ikäisten kesätyöläisten keksintö.
Kattokaa laudalta toi video. Siis mä en kyllä ymmärrä, miten tuostakin joku saa vedettyä herneen nenään. Voin vaan niin kuvitella, että nuo on just niitä asioita, joka kyseisen ketjun työntekijöiden päässä pyörii kun koko päivän noita sämpylöitä vääntää :D Laittoi itseä ainakin naurattamaan :D
Mulle aika sama mitä videoita tekee. Ei ne safkat mitään niin erikoisia ole ja siksi olen kaksi kertaa käynyt. Ei muhun vaikuttanut video vaan se safka. Ollu jo ajat sitte sitä mieltä ettei todellakaan ole hintansa väärti mesta.
Siinä videossa ei pilkata ketään aitoa asiakasta vaan asiakas on kuten kerrottu, toinen työntekijä.
Luulin otsikon perusteella, että videolla pilkattiin jotain oikeaa asiakasta eli että se olisi kuvattu asiakaspalvelutilanteessa ja julkaistu ehkä pilkkaavin lisäyksin tiktokissa.
Mutta jutusta kävi ilmi, että kyseessä oli työntekijöiden lavastama ilmeisesti huumorivideo. Ei siis niin vakava asia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa laudalta toi video. Siis mä en kyllä ymmärrä, miten tuostakin joku saa vedettyä herneen nenään. Voin vaan niin kuvitella, että nuo on just niitä asioita, joka kyseisen ketjun työntekijöiden päässä pyörii kun koko päivän noita sämpylöitä vääntää :D Laittoi itseä ainakin naurattamaan :D
Sitähän nämä työntekijät ovat yrittäneet huumorin kautta tuoda asiakkaille esille että olisi paljon helpompaa jos sanoisi suoraan että mitä täytettä leipään haluaa. Suomalainen on kuitenkin grilliltä oppinut " kaikki mausteet" käytännön ja toteuttaa sitä myös subissa vaikka se ei sovi sinne ollenkaan.
Aika usein ne työntekijät naureskelee jos esim ylipainoinen menee pikaruokaralaan ja tilaa ruokaa sieltä.
Tämä subwayn tapaus oli vain yksi tapaus.
Minä en kyllä pilkkaisi ketään jos älynlahjani eivät olisi riittäneet kuin pullakaupan tiskille.
Mä menin Subwayhin juuri eilen ja sanoin myyjälle että valitse sinä mitä siihen leipään tulee, en mä jaksa miettiä. Tai sanoin mä sille pari juttua mitä en halua siihen, mutta muuten annoin myyjälle vapaat kädet. Myyjä oli aluksi vähän hämillään ilmeisesti täysin uudesta tilanteesta, mutta kyllä siitä ihan hyvä leipä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan idea tuntuu olevan se, että kuljeskellaan pitkin nettiä hakemassa asioita joista voi vetää herneet nokkaan. Siis sellaisia joissa on mukana joku kuuluisa taho (huom, ei vihervasemmistolainen) tai iso firma koska noista järkyttymällä, valittamalla ja uhriutumalla saa eniten huomiota.
Aiheella ei ole sinänsä väliä koska medialle kelpaa nykyään kaikki kunhan meteli on riittävän iso.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä sen videon enkä löytänyt sitä laudalta, voisiko joku linkata?
Googlella "subway tiktok <laudan nimi>" tai scrollaa tuosta vihreään uniformuun
y l i lauta. o r g/satunnainen/130672490
Nyt on maailmankirjat sekaisin. Eivätkö aspat oikeasti tarkoita mitä sanovat toivottaessaan "hyvää päivänjatkoa"?
Oikeasti, eikö herneen nenään imaiseminen käy tylsäksi?
Tyhmä video sinänsä koska pilkataan ihan normaalisti käyttäytyviä asiakkaita, esim. tuotteen hinnan kysyminen ei mun mielestä ole mitenkään tyhmää. Tietty ymmärrän että työntekijöitä ärsyttää jankata samoja juttuja päivästä toiseen, mutta siitä niille maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä pilkkaisi ketään jos älynlahjani eivät olisi riittäneet kuin pullakaupan tiskille.
Olitko opiskeluaikanasi johtotehtävissä ylivertaisen älysi johdosta?
Heh, näillä subin myyjillä äo jotain 80 luokkaa, eivät ne muuten olis valinneet töikseen patongin täyttäjän virkaa, meinaan tuota hommaa nyt tekee yksikätinen kehitysvammainenkin. Eivät tosin subin asiakkaatkaan mitään kovin teräviä ole, kun maksavat patonkinsa täyttämisestä.
Jokaisella palvelualalla tehdään pilaa asiakkaista. Nåin se vaan on. Oli kyseessä hampparimyyjä, vakuutusmyyjä, lääkäri, hoitaja, kampaaja, poliisi, sossu, nuohooja, kaupankassa tai kuka tahansa. Se on keino jaksaa huumorilla sitä yleensä aika paskamaista työtä ja luoda yhteishenkeä. Asiakkaita toki kohdellaan asiallisesti itse palvelutilanteessa ja autetaan, jos eivät jotain ymmärrä. Ei tässä siitä ole kyse. Tiktok on täynnä pilavideoita ihan kaikesta ja jos kovin helposti loukkaantuu, ei ehkä kannata katsoa.
Niitä ei ole muutenkaan tarkoitettu keski-ikäisille Kareneille vaan läppään tottuneille teineille.
Vähän sama kun nyt nousi kauhea haloo tästä yhden jenkkieläinlääkärin tekemästä koirarotuvideosta Top5 rotua, joita eläinlääkäri ei ottaisi. Ja nyt sitten kaikki mopsin omistajat, labradoodleomistajat ja kiinanharjakoirien omistajat ovat nyyhykyttämässä barrikadeilla, kuinka heidän mopsinsa nyt on ainakin maailman paras koira.... Ja elukkalääkärillä itsellään oli basset...😆 Eli ei, älkää olko niin tosikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Siinä videossa ei pilkata ketään aitoa asiakasta vaan asiakas on kuten kerrottu, toinen työntekijä.
Siinä pilkataan asiakkaita ylipäätään. Jos jonkun lääkäriaseman hoitajat ja lääkärit tekisivät vastaavan pilkkavideon aidoista ajatuksistaan tyyliin "Hyi h*lvetti mikä rupikonna/ihraporsas/haisunäätä/tyylitön yyhoo, eikö kukaan muu voi hoitaa tätä??" niin haluaisitko itse asioida siellä?
Kyllä 18 v luulisi ymmärtävän että asiakaspalvelu on muuta kuin veetuilua.
Mutta jos hän itse on sitä mieltä että on Ok pelleillä näin niin näkemiin vaan uralla eteneminen.
Melko moni sai otettua ko tyypin nimen ylös ja melko moni on hänelle suljettu.
Ai että oliko hauskuus tuon arvoista?
Kunnon Karenit loukkaantumassa jonkun aspatyöhön leipääntyneen teinin läpästä. :D Uskomatonta. Palvoako niiden alipalkattujen sylkykuppien teitä pitäisi?
Asiakaspalvelutyössä ainut keino pysyä edes etäisesti järjissään on juuri tuollainen hömelö vitsailu asiakkaiden kustannuksella. Nyt ei edes vinoiltu yhdelle tietylle asiakkaalle vaan lähinnä työlle itselleen.
Rauhoittukaa, kuningatarmammat. Voitte edelleen hakea ne sämpylänne kys. lafkasta, teitä halveksuvat aspat ihan kaikissa muissakin mättöpaikoissa ruokakaupoista puhumattakaan.