Ulkosuomalainen, miten meni lomasi Suomessa?
Kommentit (29)
Miksi mun suku vetää aina draamat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sää sattu kohdalle, oli kiva nähä perhettä ja kavereita, mutta kaks viikkoa oli aivan liian pitkä aika. Kävi meinaan tylsäksi. Ja tuntemattomat ihmiset naama v itulla, sitruunan nielleenä. Onneks tulin jo yli kk sitten takas Espanjaan! Ens vuonna kyllä skippaan Suomen reissun!
Olitko missä päin Suomea ?
Pk-seudulla ja Tampereella
"Miksi mun suku vetää aina draamat?"
Du är väldigt långt ifrån ensam på den punkten. Körde själv till en begravning av nära släkting och blev uppringd av en annan ännu närmare släkting som visste vart man var på väg.
Orsaken till samtalet var en kräftskiva samt ens kalender. Då man meddelade att det verkligen inte är läge, var svaret: då är det lika bra att de backar allt (som sker över 3 veckor efter begravningen). Detta följdes av en kort information att uppringaren verkligen inte är något offer och kunde bekanta sig med takt och ton.
Det blir nog flera kräftskivor i sommar, men inte med uppringaren, utan i bra sällskap liksom den tidigare i sommar.
Ihanasti ja intohimoa riitti!
T. Sirpa S.
Sorry en ymmärä kysymys, asun 13 vuotta ulkomailla ei ymmärä juntti kieli enän. In English, please?
T. Kaikki ulkosuomalaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sää sattu kohdalle, oli kiva nähä perhettä ja kavereita, mutta kaks viikkoa oli aivan liian pitkä aika. Kävi meinaan tylsäksi. Ja tuntemattomat ihmiset naama v itulla, sitruunan nielleenä. Onneks tulin jo yli kk sitten takas Espanjaan! Ens vuonna kyllä skippaan Suomen reissun!
Olitko missä päin Suomea ?
Pk-seudulla ja Tampereella
Arvelinkin, että pääkaupunkiseudulla. Mietityttää vähän millainen "kulttuurishokki", täältä "maalta " sinne muuttavalla lapsellani tulee olemaan, kun siellä vaikuttaa aika yrmyskäiseltä meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin meni? Koulut alkaa syyskuun toisella viikolla. Just tultiin.
Ohis, mutta minua ärsyttää kun Suomessa moni ajattelee kesän olevan elokuussa ohitse. Minun mielestäni kesä on nyt parhaimmillaan!
Elokuu on aivan paras kesäkuukausista ja syyskuukin menettelee. Jos käydään Suomessa lomalla, niin se on loppukesästä, elo- syyskuussa. Viimeksi 2019.
"Sorry en ymmärä kysymys, asun 13 vuotta ulkomailla ei ymmärä juntti kieli enän. In English, please?
T. Kaikki ulkosuomalaiset"
Undrar just om alla finländare utomlands bor i engelsktalande länder?
I fall att det är frågan om finländare inom EU, har mindre än 1 % av befolkningen där engelska som modersmål.
På jorden är situationen 379 milj/ 8.000 milj. människor = 4,7 %. Det finns flera finlandssvenska i Finland än folk med engelska som modersmål på planeten. Varför utgår ni alltid från engelskan och ignorerar svenskan hemma? Habla español och täck en större mängd folk på jorden och speciellt inom EU.
Ö. En finlandssvensk som varken har svårigheter med svenskan eller finskan efter 20 år utomlands.
Ihan normaalisti meni. Olin eka kaksi yötä siskon luona, sitten viisi yötä vanhemmillani ja lentoa edeltävän yön hotellissa. Puhuin äitin kanssa keittiössä yömyöhään ja katsoin isän kanssa urheilua. Monista sisaruksistani jotkut kävi moikkaamassa, toiset ei. Sitten lähdin takaisin kotiin. Sen pituinen se. Aika jännittävä.