Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi juo viiniä/likööriä kahvimukista kaikki päivät ja meidän pitäisi jättää lapsi sinne hoitoon!

Vierailija
09.08.2022 |

Kahvimukista siksi,ettei naapurit ala puhua kun istuskelee pihalla. Selvästi kuitenkin on pikku hiprakassa. Alkoi,kun jäi eläkkeelle.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijaska kirjoitti:

Eikö teillä muilla oikeasti ole kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa?Romantiikkaa? Villiä seksiå?

Oikeasti teille riittää että ulkona syöminen on pitsan mussutusta Rossossa kun taapero heittelee ranuja lattialle ja seksiksi kelpaa pikapano vessassa Pikku Kakkosen aikana?

Ei herranjumala,mulla menisi järki!

Me ollaan kerran kuussa siitä lähtien kun esikoinen oli 6kk tehty kahdenkeskinen viikonloppu reissu esim Tallinnaan. Lapset kummille tai mummille ja menoksi.

Mä voin melkein haistaa sen röökin tästä kirjoituksesta :D juu, kaikki uskoo että te käytte Tallinnassa varmasti tosi usein. Ei suinkaan viinan takia. Ei varmasti. 

Vierailija
122/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on aikanaan, 80-luvulla jätetty alkoholisteille hoitoon. Muistan yhä että he veivät minut baariin ja ryyppäsivät siinä samalla. Olin pieni mutta muistikuva on aivan selvä edelleen. Alkoholismi on lapselle pelottavaa, eikä kenenkään pidä altistaa omaa lastaan sellaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut isovanhemmilla hoidossa koskaan. Omia lapsiakaan en ole työntänyt isovanhemmille hoitoon.

Johtuisko tästä, että kummeksun sitä, että mummo olisi nykyisin pienten lasten itsestäänselvä hoitaja.

Sulla ei ole tähän sitten toimivaa mallia, että siksi voi ymmärtää.

Eikä se itsestäänselvyys ole. Ainakaan meillä. Isovanhempien kunto otetaan tietysti huomioon. Jos on epäilystä, että eivät jaksa tai käy muuten liian kuormittaviksi, silloin ei viedä. Eikä muutenkaan kovin monta kertaa vuodessa.

Vierailija
124/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lapsi jättää sinne hoitoon?

Vierailija
125/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi siis vaatii ettå saisi 2v lapsemme hoitoon jopa viikoksi,tietää meidän haaveilevan kahdenkeskisestä kylpyläreisssusta/risteilystä.

Appiukko on toki paikalla,mutta en silti voi luottaa että lapsi olisi turvassa siellä.

Ei luota mieskään,sanoo "Äiti kiistää ongelmansa! " .

Ei anoppi hämää ketään kun pyörii kahvimukinsa kanssa hönössä pitkin pihoja.

A.p

Siinähän vaatii. Ei teidän ole pakko totella.

Vierailija
126/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijaska kirjoitti:

Eikö teillä muilla oikeasti ole kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa?Romantiikkaa? Villiä seksiå?

Oikeasti teille riittää että ulkona syöminen on pitsan mussutusta Rossossa kun taapero heittelee ranuja lattialle ja seksiksi kelpaa pikapano vessassa Pikku Kakkosen aikana?

Ei herranjumala,mulla menisi järki!

Me ollaan kerran kuussa siitä lähtien kun esikoinen oli 6kk tehty kahdenkeskinen viikonloppu reissu esim Tallinnaan. Lapset kummille tai mummille ja menoksi.

Kummille? Meillä on ollut viisi kummilasta ja olisi kyllä ollut painajaista, jos heitä olisi tunnettu panolomien ajaksi hoitoon.

Eikö kalskahdakin hyväksikäytöltä tuollainen mummin ja kummin käyttäminen automaattisina ilmaisina hoitajina tai hoitajina ylipäänsä nykyään.

Koska mummit ja kummit ei osaa puhua tai älyä halutessaan kieltäytyä?

Koska röyhkeä hyväksikäyttäjä ei ymmärrä kohtuutta viinankiilto silmissään. Hyväksikäyttäjä ei hyväksy kieltäytymistä, vaan ainoastaan ja lopuksi syyllistää kummi tai mummiparan siitä, ettei pääse dokaamaan, jonka takia hänellä menee järki, ja elämänsä on pilalla. Elämäntapaloukkaantuja ja - syyllistäjä.

Vierailija
127/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihmettelen monen kirjoittajan äärimmäisen lapsivihamielisiä kirjoituksia. Toivottavasti olette trolleja.

Vierailija
128/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet ensimmäiset kommentit ovat valitusta siitä että hoida itse ja maksa oikea hoitaja ja mikset voi muka itse hoitaa... itsekin ymmärsin aloituksen niin että se anoppi on se joka vaatii että hänen PITÄIS saada hoitaa, ei ap vaatimassa.

Olisin itse voinut tehdä samantyylisen aloituksen, anoppi vaatii myös että sais hoitaa mun 2-vuotiasta. En ole ikinä antanut enkä anna koska ei ole tippaakaan luotettava ja kaikenlaisia ongelmia.. kyse ei siitä että itse kaipaisin hoitajaa, hoidan kyllä lapseni aina itse eikä ole koskaan ikinä missään hoidossa, vaan siitä että anoppi on jo vuosia vaatinut saada lapsi hoitoon ja viikonlopuiksi yms luokseen ja saan hänestä"ilmaista hoitoapua!".. todellisuudessa saisi maksaa minulle miljoonan että sais edes tunniksi taaperoni :D! Mutta tsemppiä ap tuollaisen anopin kanssa joka ei tajua ettei hönössä hoidella ja älä todellakaan anna hoitoon....

Vierailija
129/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ihmettelen monen kirjoittajan äärimmäisen lapsivihamielisiä kirjoituksia. Toivottavasti olette trolleja.

Ei ole mitään trollia jos toteaa että mummilla on alkoholiongelma, eikä halua viedä lasta sinne hoitoon. Minusta oli aivan fiksu kirjoitus. Kuten ei myöskään silloin viedä lasta hoitoon jos tietää että isovanhemmalla on vaikea mielenterveyden ongelma, eikä kykene huolehtimaan edes itsestään. Vanhempani olisi halunnut ottaa lapset yökylään, mutta hän ei syönyt edes itse, joten hän tuskin olisi kyennyt huolehtimaan pienten lasten turvallisuudesta. Hän vähätteli kasvatusperiaatteitani, haukkui lapsia ja heidän lelujaan, oli selvästi naisvihamielinen ja rajaton. En olisi ikinä uskaltanut jättää lapsia valvomatta hänen hoteisiinsa.Myöhemmin, aikuistuttuaan, lapset ovat huolehtineet hänen turvallisuudestaan, eikä käytös ole siitä mihinkään muuttunut.

Vierailija
130/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut isovanhemmilla hoidossa koskaan. Omia lapsiakaan en ole työntänyt isovanhemmille hoitoon.

Johtuisko tästä, että kummeksun sitä, että mummo olisi nykyisin pienten lasten itsestäänselvä hoitaja.

Sulla ei ole tähän sitten toimivaa mallia, että siksi voi ymmärtää.

Eikä se itsestäänselvyys ole. Ainakaan meillä. Isovanhempien kunto otetaan tietysti huomioon. Jos on epäilystä, että eivät jaksa tai käy muuten liian kuormittaviksi, silloin ei viedä. Eikä muutenkaan kovin monta kertaa vuodessa.

Eikö teillekään riitä päivävierailu koko perheen voimin. Miksi lapsen pitää yöpyä vanhojen ihmisten luona?Joskus jopa päivä ja yö tai viikkotolkulla?

Otatteko vuorostaan isovanhemmat teille yöpymään vaikka joulun pyhiksi täysihoitoon? Kysyn tätä kaikilta pikkulasten äideiltä ja isiltä.

Meillä on niin, että lasten mummi yöpyi minun perheessä täysihoidossa pitkät ajat, mutta ei osallistunut lasten hoitoon. Lapseni eivät olleet hänellä hoidossa myöskään koskaan, koska oli uupunut muitten sisarusteni lasten jatkuvaan hoitamiseen.

Matkoillaan tuli aina minun kotiin yöpymään jostain kummasta syystä, vaikka matkan tarkoitus olikin jonkun sisarukseni juhlat.

Samoin oma mummini tuli luokseni yöpymään, vaikka oli oman täysikäisen lapsensa kutsumana tullut paikkakunnalle. Hän kertoikin minun olleen ainoa lapsenlapsista, joka kutsui yökylään.

Vierailija
131/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä kirjoitat nyt son taa. En ole lukenut ketjussa kommenttia, jossa lasta vihataan.

Vierailija
132/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi siis vaatii ettå saisi 2v lapsemme hoitoon jopa viikoksi,tietää meidän haaveilevan kahdenkeskisestä kylpyläreisssusta/risteilystä.

Appiukko on toki paikalla,mutta en silti voi luottaa että lapsi olisi turvassa siellä.

Ei luota mieskään,sanoo "Äiti kiistää ongelmansa! " .

Ei anoppi hämää ketään kun pyörii kahvimukinsa kanssa hönössä pitkin pihoja.

A.p

Kälylläni samantyyppinen ongelma. Anoppi on juoppo, hän piilottelee pulloja.

Kerran tuli sovitusti katsomaan lasta, näennäisen selvänä, parin tunnin päästä muori oli jalattomana.

Onneksi palasi katsomaan, miten mummo pärjää...

Vierailija
133/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii palkata autoileva yli 2-kymppinen, mutta alle 6-kymppinen hoitaja kotiin. Autoilevat harvemmin voi juopotella töissään.

Kokemuksesta totean, että alle 2-kymppiset ei kaikki tajua, mistä hänelle maksetaan. Yli 6-kuuskymppiset taas ei ole niin jaksavia taaperoitten kanssa.

T. Ikärasisti, mutta tosiasiat toteava.

Vierailija
134/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet ensimmäiset kommentit ovat valitusta siitä että hoida itse ja maksa oikea hoitaja ja mikset voi muka itse hoitaa... itsekin ymmärsin aloituksen niin että se anoppi on se joka vaatii että hänen PITÄIS saada hoitaa, ei ap vaatimassa.

Olisin itse voinut tehdä samantyylisen aloituksen, anoppi vaatii myös että sais hoitaa mun 2-vuotiasta. En ole ikinä antanut enkä anna koska ei ole tippaakaan luotettava ja kaikenlaisia ongelmia.. kyse ei siitä että itse kaipaisin hoitajaa, hoidan kyllä lapseni aina itse eikä ole koskaan ikinä missään hoidossa, vaan siitä että anoppi on jo vuosia vaatinut saada lapsi hoitoon ja viikonlopuiksi yms luokseen ja saan hänestä"ilmaista hoitoapua!".. todellisuudessa saisi maksaa minulle miljoonan että sais edes tunniksi taaperoni :D! Mutta tsemppiä ap tuollaisen anopin kanssa joka ei tajua ettei hönössä hoidella ja älä todellakaan anna hoitoon....

Ei kai aapeellä ole muuta vaihtoehtoa kun palkata hoitaja. Mitä ihmettelemistä selvässä asiassa on?

Sehän selvisi, ettei mummit käy hoitajiksi.

Vierailija
135/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi ollut joskus sun anopilla hoidossa? Jos on, niin oliko anoppi silloin hönössä?

Jos taas anoppi ei ole hoitanut lastasi hönössä, niin mistä ennustat, että tulisi hoitamaan tulevaisuudessa lastasi pikkupierussa?

Vierailija
136/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vastaajat olette ihan sekoja kaikki! Ihan kaikki! Jokainen jankkaa jotain täydellä höyryllä! Ihmisten järki ja suhteellisuuden taju näköjään hävinny. Älkää nyt lukeko ap:n tai toistenne viestejä kuin pirulle raamattua. Saattana miten tyhmiä juttuja täällä. Juu, en katso mitä vastaatte tähän, ihan vapaasti höyrytkää ja papattakaa tähänkin...

En tajua!

Vierailija
137/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä ap tiedät, että anoppi on kaikki päivät humalassa?

Käytkö päivittäin katsomassa anoppia?

Vierailija
138/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai aapeellä ole muuta vaihtoehtoa kun palkata hoitaja. Mitä ihmettelemistä selvässä asiassa on?

Sehän selvisi, ettei mummit käy hoitajiksi.

Onhan muitakin vaihtoehtoja, voi hoitaa itse :) tai jos on ystäväperheitä joilla suht samanikäinen lapsi voisi vaikkapa vuorotellen hoitaa tms., jolloin molemmat vanhemmat saa sitä kaivattua omaa aikaa. Tai jos tuntee jonkun lapsettomankin luotettavan aikuisen joka haluaisi kohtuullista palkkiota vastaan hoitaa. Varmaan moni ihmettelee ja on huolissaankin siitä että onko ap nyt jämäkkänä siitä ettei anna hoitoon alkoholistille , vai suostuuko jos anoppi painostaa ja lapselle käy huonosti :(

Vierailija
139/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veloja, ei ilmeisesti ihan sinut valintojensa kanssa.

Vierailija
140/156 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa anoppi ei voi pakottaa lasta hoitoonsa. Sinä vanhempana päätät itse lapsen hoitajan.

En myös usko, että anoppi oikeasti vonkaa lasta viikoksi hoitoonsa. Ehdotti, koska tunsi velvollisuudekseen tarjoutua hommaan, kun olet avautunut haaveestasi kahdenkeskeiseen aikaan.

Ei kannata stressata asiasta pitkään. Äkkiäkös sanot vaan, että hoitaja palkataan tarpeen tullen.

Oikeastaan kummeksun heitä, jotka kiikuttaa lapsensa vapailla ikäihmisten syötettäväksi ja hoidettavaksi.

Meillä nämä ikäihmiset on 50v ja haluavat ihan omasta tahdosta hoitaa lasta monta kertaa viikossa.