Anoppi juo viiniä/likööriä kahvimukista kaikki päivät ja meidän pitäisi jättää lapsi sinne hoitoon!
Kahvimukista siksi,ettei naapurit ala puhua kun istuskelee pihalla. Selvästi kuitenkin on pikku hiprakassa. Alkoi,kun jäi eläkkeelle.
Kommentit (156)
Tosiasiassa anoppi ei voi pakottaa lasta hoitoonsa. Sinä vanhempana päätät itse lapsen hoitajan.
En myös usko, että anoppi oikeasti vonkaa lasta viikoksi hoitoonsa. Ehdotti, koska tunsi velvollisuudekseen tarjoutua hommaan, kun olet avautunut haaveestasi kahdenkeskeiseen aikaan.
Ei kannata stressata asiasta pitkään. Äkkiäkös sanot vaan, että hoitaja palkataan tarpeen tullen.
Oikeastaan kummeksun heitä, jotka kiikuttaa lapsensa vapailla ikäihmisten syötettäväksi ja hoidettavaksi.
Onko tämä tapa viedä lapsi suvun vanhimman hoteisiin jäänne niiltä ajoilta, kun samassa taloudessa asui kolmekin sukupolvea?
Silloin lapsen koti oli isovanhemmankin koti.
Lapseni vieraili mummoloissa minun seurassa. Sisarukseni sen sijaan jätti lapsensa kesiksi, hiitolomiksi ja joululomiksi säännöllisesti mummon riesaksi. Toisinaan myös minun hoidettavaksi täyshoidolla. Sisarukseni harrasti myös mummon ja minun haukkumista, vaikka hoidatti kakaransa lomillaan meillä kahdella. Sairasta touhua.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä tapa viedä lapsi suvun vanhimman hoteisiin jäänne niiltä ajoilta, kun samassa taloudessa asui kolmekin sukupolvea?
Silloin lapsen koti oli isovanhemmankin koti.Lapseni vieraili mummoloissa minun seurassa. Sisarukseni sen sijaan jätti lapsensa kesiksi, hiitolomiksi ja joululomiksi säännöllisesti mummon riesaksi. Toisinaan myös minun hoidettavaksi täyshoidolla. Sisarukseni harrasti myös mummon ja minun haukkumista, vaikka hoidatti kakaransa lomillaan meillä kahdella. Sairasta touhua.
Synnyin 60-luvulla ja asuimme mummolasta noin 300 km päässä. Minua vietiin mummolaan hoitoon etenkin koulujen lomien aikaan, saatoin olla viikkoja hoidossa. Vastaavaa apua vanhemmiltani en saanut myöhemmin oman lapsen kanssa.
Eikö teillä muilla oikeasti ole kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa?Romantiikkaa? Villiä seksiå?
Oikeasti teille riittää että ulkona syöminen on pitsan mussutusta Rossossa kun taapero heittelee ranuja lattialle ja seksiksi kelpaa pikapano vessassa Pikku Kakkosen aikana?
Ei herranjumala,mulla menisi järki!
Me ollaan kerran kuussa siitä lähtien kun esikoinen oli 6kk tehty kahdenkeskinen viikonloppu reissu esim Tallinnaan. Lapset kummille tai mummille ja menoksi.
Tuijaska kirjoitti:
Eikö teillä muilla oikeasti ole kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa?Romantiikkaa? Villiä seksiå?
Oikeasti teille riittää että ulkona syöminen on pitsan mussutusta Rossossa kun taapero heittelee ranuja lattialle ja seksiksi kelpaa pikapano vessassa Pikku Kakkosen aikana?
Me ollaan kerran kuussa siitä lähtien kun esikoinen oli 6kk tehty kahdenkeskinen viikonloppu reissu esim Tallinnaan. Lapset kummille tai mummille ja menoksi.
Maksatko palkkaa kummille ja mummille, kun noin tiheään viet täysihoitoon heille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin lapsen koti oli isovanhemmankin koti.Lapseni vieraili mummoloissa minun seurassa. Sisarukseni sen sijaan jätti lapsensa kesiksi, hiitolomiksi ja joululomiksi säännöllisesti mummon riesaksi. Toisinaan myös minun hoidettavaksi täyshoidolla. Sisarukseni harrasti myös mummon ja minun haukkumista, vaikka hoidatti kakaransa lomillaan meillä kahdella. Sairasta touhua.
Synnyin 60-luvulla ja asuimme mummolasta noin 300 km päässä. Minua vietiin mummolaan hoitoon etenkin koulujen lomien aikaan, saatoin olla viikkoja hoidossa. Vastaavaa apua vanhemmiltani en saanut myöhemmin oman lapsen kanssa.
Minä en ollut koskaan mummolassa yötä. Matkaa sinne oli 10 km. Päiväseltään joskus kävin isän kanssa siellä. Sen sijaan mummo oli minun kodissa yötä kyllä. Silloin minulla oli jo omia lapsia. Toimin myös taksina hänelle hänen vierailullaan.
En ollut isovanhemmilla hoidossa koskaan. Omia lapsiakaan en ole työntänyt isovanhemmille hoitoon.
Johtuisko tästä, että kummeksun sitä, että mummo olisi nykyisin pienten lasten itsestäänselvä hoitaja.
Tuijaska kirjoitti:
Olettekohan te se pari, jonka lasten mummo valitti meille, että hänelle tuodaan koko pentulauma alvariinsa hoidettavaksi. Valutti väsymystään tuohon touhuun. Miniän etunimi nimittäin alkaa T kirjaimella.
Tuijaska kirjoitti:
Kummille? Meillä on ollut viisi kummilasta ja olisi kyllä ollut painajaista, jos heitä olisi tunnettu panolomien ajaksi hoitoon.
En ymmärrä suomalaisten niuhoa asennetta alkoholiin. Itse juon joka ilta töiden jälkeen 3-5 lonkeroa rentoutukseni ja miehen mukaan olen alkkis enkä sais juoda kun meillä on lapset. 9 ja 7 vuotiaat, ei mitään vauvoja.
ei voi jättää lasta sellaiselle joka juo alkoholia vaikka joisi tissuttelemalla "vaan"
Vierailija kirjoitti:
Tuijaska kirjoitti:
Me ollaan kerran kuussa siitä lähtien kun esikoinen oli 6kk tehty kahdenkeskinen viikonloppu reissu esim Tallinnaan. Lapset kummille tai mummille ja menoksi.Kummille? Meillä on ollut viisi kummilasta ja olisi kyllä ollut painajaista, jos heitä olisi tunnettu panolomien ajaksi hoitoon.
Eikö kalskahdakin hyväksikäytöltä tuollainen mummin ja kummin käyttäminen automaattisina ilmaisina hoitajina tai hoitajina ylipäänsä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
ei voi jättää lasta sellaiselle joka juo alkoholia vaikka joisi tissuttelemalla "vaan"
Joo ap aloituksessaan sanoo, että heidän pitäisi jättää hoitoon.
Selvää on, että ei pidä. Täyttä son taa. Kenenkään ei pidä jättää sopimattomaan paikkaan ketään hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuijaska kirjoitti:
Me ollaan kerran kuussa siitä lähtien kun esikoinen oli 6kk tehty kahdenkeskinen viikonloppu reissu esim Tallinnaan. Lapset kummille tai mummille ja menoksi.Kummille? Meillä on ollut viisi kummilasta ja olisi kyllä ollut painajaista, jos heitä olisi tunnettu panolomien ajaksi hoitoon.
Eikö kalskahdakin hyväksikäytöltä tuollainen mummin ja kummin käyttäminen automaattisina ilmaisina hoitajina tai hoitajina ylipäänsä nykyään.
Koska mummit ja kummit ei osaa puhua tai älyä halutessaan kieltäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellen olisi ainoa lapsi epäilisin että ap:n anoppi on äitini. Juo ns kovaa teetä ja luulee ettei kukaan huomaa kun höpöttelee hönöpäissä naapureille parvekkeelta. Pari kertaa on myös kaatunut pyörällä teekuppostensa takia.
Ja äidilläkin tämä alkoi kun jäi pois työelämästä.Piilottelu on se hauskin osuus, ei muuten juoda viitsiskään😂 äitisi on tehnyt sinusta humoristin! Nauraa tyrskin täällä itsekseni jutullesi. No ei, pitää vakavoitua😌
Lopulta piilottelusi paljastuu joko vakavan sairauden tai kuoleman myötä. Se kaatopaikkaa muistuttava asunto vetää todella hiljaiseksi. Roskaa ja jätettä polven korkeuteen saakka. Kun sitä vie säkeittäin taloyhtiön roskikseen, saa kimppuunsa taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan, joka tivaa mitä nämä ovat. Joo, kuule niitä viemättömiä roskia, jotka on maksettu säännöllisesti hoitovastikkeessa, mutta jätetty viemättä. 🥶
Ei kukaan anoppi jaksa vahtia kiljuvaa muksua ilman aikuisten mehua...
Hanki mannerheimin lastensuojelu liiton kautta lasten hoitaja aina kun tarvitset hoitajaa! Heillä on tunti liksa.Anopit ja umot on homansa hoitanet kun omat kakarat 18v.täysi ikäisiä.Olisit miettinyt kun lapsia teit, hoito vastuu on sinun. Ei anopin tai mummon!I han sama onko niillä eläkkellä kupissa kahvia,teetä,viiniä,liikööriä? Asia ei sinulle kuulu .Hanki hoitaja rahalla sen saa.
Miksei alkoholisoitunut mummo voisi rakastaa ja haluta lasta hoitoon? Oma äitinkin halusi. Oli raskaudesta kuultuaan ihan innoissaan tilaamassa vauvanvaunuja Hobby Hallista vaikkei selvänä muistanutkaan mitä oli tilannut. Vauvaa tuli katsomaan krapulassa. Kovasti myös pyyteli tyttöä yökylään tämän ollessa vasta muutaman kuukauden ikäinen ja vastasin vaan poliittisen ympäripyöreästi että "Minja" on vielä liian pieni, myöhemmin piti sanoa suoraan että en voi koska juot jatkuvasti. Kerrankin muistan kun oli sovittu että tullaan päiväkahville ja äiti nukkui, eli oli sammunut, taloyhtiön puutarhakeinuun pullokassi jaloissa.
Vanhempani erosivat kun olin yläasteella ja silloin äidin tissuttelu alkoi, mutta pysyi kurissa niin kauan kuin oli työelämässä.
Äitini kuoli sitten haimatulehduksen jälkeen kun ei vaan voinut lopettaa juomista vaikka haima pas""na.
Varmaan tajuat ettei lasta viedä alkoholistille hoitoon? Mitäs jos hän sammuu lasta hoitaessaan ja hella jää päälle?
Jos kuka vain ihminen juo alkoholia eli liuotinaineita missä ikinä muodossa tahansa, niin hän ei ole ns. selvinpäin, vaan humalassa.