Sinkkuna ärsyttää kun töissä jokaikinen päivä kysellään, miten sujuu rakkausrintamalla
Ei ole sellaista työpäivää, milloin kukaan ei kysy, miten rakkausrintamalla sujuu. Ei koskaan. Aina, jos sattuu yhteinen hetki toimistolla, "Noh, ootko nyt käynyt treffeillä, ootko kokeillu sitä tai tätä sovellusta, se sovellus on hyvä, etkös nyt festareilta ketään löytänyt, onko ollut kipinää, mulla olisi yks kaveri, mulla olisi veli, alan olla huolissani, kyllä sun pitäisi alkaa käymään nyt enemmän"
4 kuukautta oon sanonut, että mulla on sellanen vaihe, että en halua ketään ja viihdyn itsekseni. Sitten se sama työkaveri kysyy kahden päivän päästä uudestaan saman kysymyksen. Ja 10 muuta työkaveria.
Miksi se on niin ihmeellistä? Miksei anneta olla rauhassa?
Kommentit (31)
@4 ehkä vuoden päästä tai ei koskaan 😃
Jahas, taidat olla töissäsi aika erityisessä maineessa ;)
Tämän takia en puhu mitään yksityiselämästäni töissä. Ihmiset ovat uteliaita ja yksinkertaisia, ei kiinnosta antaa heille mitään itsestäni.
Kysyisin varmaan vastakysymyksen, että mitenkäs omalla rakkausrintamalla, varsinkin jos tietäisin että työkaverilla pikkulapsiperhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että sain muuten viikonloppuna isoa k y r p ä ä joka reikään, eiköhän kysely lopu.
Senhän he juuri haluavat kuulla. Enemminkin voisi kertoa käyneensä steriloitavana.
Niinpä, siksi ei jääkään enää mitään puhuttavaa.
Järjestä asiasta virallinen tiedotustilaisuus. Kutsu kaikki utelijat koolle neukkariin säpolla. Kerro että tilaisuus kestää puolituntia ja se on pakollinen ja välttämätön kaikille. Roudaa neukkariin jostakin puhujastandi (sellainen mistä valtiolliset viralliset tiedotuksetkin puhutaan).
Laadi paperille konsepti (näyttää hyvältä ja tärkeältä), jonka luet ääneen katsoen suoraan kuulijakuntaan, jokaista vuorollaan. Tämän jälkeen kerrot, että tilannekuva on tällä hetkellä tämä, mutta se elää, ja seuraava tiedotustilaisuus tulee, kun asiassa on tapahtunut oleellinen muutos.
Jaa lopuksi puheenvuorot kysymyksiä ja kommentteja varten, tähän kannattaa varata max. 10 min. Voit videoida tilaisuuden ja lähettää lomailijoille ja eläkkeellä oleville, kiinnostaa se niitä yksinkertaisia ja uteliaita paskiaisia kuitenkin.
Ei minulta ole juuri koskaan kysytty mitään tällaista. Toisilta kysytään, toisilta ei.
Ota yhteys esimieheen. Menee jo häirinnäksi
Millaisia ihmisiä te olette miltä kysytään tuollasta kun ei minulta ole kukaan kysynyt ja nekin jotka tuntee toivoo että en yhtäkään miestä ota.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ihmisiä te olette miltä kysytään tuollasta kun ei minulta ole kukaan kysynyt ja nekin jotka tuntee toivoo että en yhtäkään miestä ota.
Työpaikan Sirkka-Liisoja
Minä olen entisessä työpaikassani joutunut vähän samanlaiseen tilanteeseen. Ei toki päivittäin kyselty mutta oli perjantaisin ja maanantaisin erityisesti uteluita viikonlopusta. Lopulta kyllästyin ja kerroin olevani lesbo ja seurustelevani naisen kanssa enkä ollut halunnut tuoda asiaa välttämättä ilmi. Sen jälkeen eräs työpaikan neropatti tuumi: niin sinähän pelaat jalkapalloa. Se riitti ja eivät udelleet enää aiheesta.
Olihan se kiusallista kun etelivat ja muutama nuorempi työkaveri yritti rajoittaa sitä mutta ei silti uteliaiden intoa lopettanut. Olin ainoa sinkku silloisessa työpaikassa ja se kai aiheutti muutamissa uteliaisuutta.
Hmm, mulle ei toisaalta kukaan tuputa ketään tuttujansa sokkotreffeille. Ehkä se kertoo jotain hyvää, että sinut katsotaan kuitenkin kelpaavaksi johonkin suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Järjestä asiasta virallinen tiedotustilaisuus. Kutsu kaikki utelijat koolle neukkariin säpolla. Kerro että tilaisuus kestää puolituntia ja se on pakollinen ja välttämätön kaikille. Roudaa neukkariin jostakin puhujastandi (sellainen mistä valtiolliset viralliset tiedotuksetkin puhutaan).
Laadi paperille konsepti (näyttää hyvältä ja tärkeältä), jonka luet ääneen katsoen suoraan kuulijakuntaan, jokaista vuorollaan. Tämän jälkeen kerrot, että tilannekuva on tällä hetkellä tämä, mutta se elää, ja seuraava tiedotustilaisuus tulee, kun asiassa on tapahtunut oleellinen muutos.
Jaa lopuksi puheenvuorot kysymyksiä ja kommentteja varten, tähän kannattaa varata max. 10 min. Voit videoida tilaisuuden ja lähettää lomailijoille ja eläkkeellä oleville, kiinnostaa se niitä yksinkertaisia ja uteliaita paskiaisia kuitenkin.
Mä menisin :D ihana jos joku järjestäisi viihdettä työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen entisessä työpaikassani joutunut vähän samanlaiseen tilanteeseen. Ei toki päivittäin kyselty mutta oli perjantaisin ja maanantaisin erityisesti uteluita viikonlopusta. Lopulta kyllästyin ja kerroin olevani lesbo ja seurustelevani naisen kanssa enkä ollut halunnut tuoda asiaa välttämättä ilmi. Sen jälkeen eräs työpaikan neropatti tuumi: niin sinähän pelaat jalkapalloa. Se riitti ja eivät udelleet enää aiheesta.
Olihan se kiusallista kun etelivat ja muutama nuorempi työkaveri yritti rajoittaa sitä mutta ei silti uteliaiden intoa lopettanut. Olin ainoa sinkku silloisessa työpaikassa ja se kai aiheutti muutamissa uteliaisuutta.
Sinähän pelaat jalkapalloa 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä sairaalan vuodeosastolla työssä ja muutama vanhempi työntekijä tenttaa jokaiselta tulokkaalta parisuhdeasiat kiireesti. Olivat sitten opiskelijoita tai työntekijöitä niin ensimmäisellä kertaa kahvihuoneessa kun iltavuoro niin utelu alkaa. Aamuvuorossa eivät kysele koska osastonhoitaja paikalla ja saattaisi vaikkapa keskeyttää tilanteen. Etenkin opiskelijoista näkee miten kiusaantuneita ovat monesti kun heidän seurusteluistaan udellaan.
Kysy että mites oma rakkauselämäsi jaksaa, vieläkö on seksielämää jne. Joskus minultakin on joku jumttipönttö udellut. Olen vastannut hiljaisuudella ja ehkä hymähdellyt. Nämä kyselijät ovat mielestäni yksinkertaisia juntteja ja ilkeitä ihmisiä. Ei niistä kannata välittää. Työpaikalla tuon voi laskea jo häirinnäksi kun siellä on pakko olla että saa palkkansa.
Oikeasti? Mistä he tietävät, että olet sinkku? Meillä ei kysellä toisten perhesuhteista, osa tuo kyllä itse esiin perheensä kertoessaan, mitä on tehnyt vapaa-ajalla, mutta ei keneltäkään kysellä henkilökohtaisia asioita.
Heillä on itsellään ongelmia, joita sinun sinkkuutesi jostain syystä alleviivaa. Ehkä ovat onnettomissa parisuhteissa, joista eivät silti eroa, ja haluavat sinut samaan liemeen. Tai sitten eivät keksi elämälleen muuta sisältöä kuin toisen ihmisen rakkausasioihin sotkeutumisen. On melko paljon ihmisiä, joille sinkku on jokin hupinumero, jonka pitäisi tuottaa jatkuvasti mehukkaita treffailustooreja ja muuta päiviteltävää kanssaihmisille. Aika esineellistävä käsitys sinkusta mutta yksinkertaiset ihmiset tuppaavat elämään elämäänsä muiden kautta, kun eivät muuhunkaan pysty.