Finnairin lentäjän palkka
Kauppalehden uutisen mukaan lentäjän palkka voi olla jopa 11 000 €/kk. Kyllä ainakin verotietojen mukaan tuttu lentokapteeni tienaa tuplana tuon verran. Lisäksi verottomat korvaukset päälle.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäjäthän maksavat hirveästi omasta koulutuksestaan toisinkuin moni muu. Hyvä vaan jos on hyvä palkka niin saavat mahdolliset lainat ym. Maksettua.
Finskin lentäjät maksaa koulutuksesta Porissa alle 10% koulutuksen todellisesta hinnasta. Lopun maksaa veronmaksajat
Ihan kohtuullista kun muidenkin koulutus on ilmaista.
Siihen en ota kantaa mutta Finnairin lentäjät ei yleensä kuulu niihin joilla on pienen omakotitalon verran velkaa lentäjän koulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmanko Finski tekee persnettoa jos siellä maksetaan pörssiyhtiön johtajan palkkaa sadoille bussikuskeille.
Sähän voit itsekin alkaa Finnairin lentäjäksi niin ei tarvii kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmanko Finski tekee persnettoa jos siellä maksetaan pörssiyhtiön johtajan palkkaa sadoille bussikuskeille.
Vain hölmö puhuu lentäjistä bussikuskeina.
Mun kaveri sanoi ravintolassa olevansa bussikuski kun se olisi omien puheiden mukaan muuten saanut hätistellä naisia pois koko illan. Se siis lensi airbussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä liksa bussikuskille.
Millainen apina vertaa bussikuskia ja lentäjää?
Minkälainen ihminen nimettelee muita apinoiksi?
Lentoliikenteen kasvaessa ja lentäjäpulan vallitessa palkat nousivat kohtuuttoman suuriksi. Nyt ainakin SAS:n lentäjät suostuivat jopa palkanalennuksiin. Finnairillakin eduista on tingitty ja hyvä niin, kun osin korkeat palkat ovat ajalta jolloin lentoliikenteessä ei ollut kilpailua. Valtion pitäisi tuen ehtona edellyttää palkkakattoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verovaroista.
En minä ainakaan ole verovaroista lentolippuja saanut koskaan. Itse on pitänyt maksaa.
Lue huolella mistä on kyse ennenkuin vastaat.
Oliko kyse sinun lentolipuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäjäthän maksavat hirveästi omasta koulutuksestaan toisinkuin moni muu. Hyvä vaan jos on hyvä palkka niin saavat mahdolliset lainat ym. Maksettua.
Finskin lentäjät maksaa koulutuksesta Porissa alle 10% koulutuksen todellisesta hinnasta. Lopun maksaa veronmaksajat
Korkeakoulusta valmistuneella on silti yleensä enemmän opintovelkaa koska koulutus heillä kestää vuosia toisin kuin näillä.
Tiedän henkilön joja lensi Finnairin lentäjän paikalta pihalle mt-ongelmien vuoksi. Toisesta kuulin, että itse työ ei kiinnosta häntä vähääkään. Tekee pelkästään rahan takia.
No ihan on palkkansa ansainneet lentäjät ja lennonjohtajat. Vaativia ammatteja mihin ei ihan joka vastaantulijasta ole.
Jos täyttää edellytetyt kriteerit niin ei muuta kuin hakemaan koulutuksiin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri sanoi ravintolassa olevansa bussikuski kun se olisi omien puheiden mukaan muuten saanut hätistellä naisia pois koko illan. Se siis lensi airbussia.
Samoin tuttu perämies kertoo olevansa paremman luokan bussikuski. Sanoi itse, että bussin ajaminen on tosin haastavampaa kun lentokone nousee ja laskee nappia painamalla ja tietokoneet sitä lentää. Saattoi sisältää hiukan sarkasmia ja itseironiaa. Eiköhän nuo ole palkkansa ansainneet. Vastuut on melkoiset.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän henkilön joja lensi Finnairin lentäjän paikalta pihalle mt-ongelmien vuoksi. Toisesta kuulin, että itse työ ei kiinnosta häntä vähääkään. Tekee pelkästään rahan takia.
Ja kerrot tän meille, koska?
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan kiinnosta nämä insinöörin paskahommat pätkääkään. Rahan takia minäkin tätä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verovaroista.
En minä ainakaan ole verovaroista lentolippuja saanut koskaan. Itse on pitänyt maksaa.
Lue huolella mistä on kyse ennenkuin vastaat.
Oliko kyse sinun lentolipuista?
Huolella luettuna joku väittää, että lentäjien palkat maksettaisiin verovaroista. Finnair myy lentolippuja ja rahtipalveluita mistä tulee firmaan rahaa mistä maksetaan mm. palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen en ota kantaa mutta Finnairin lentäjät ei yleensä kuulu niihin joilla on pienen omakotitalon verran velkaa lentäjän koulutuksesta.
Ja mitä sinä muiden veloista tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Lentoliikenteen kasvaessa ja lentäjäpulan vallitessa palkat nousivat kohtuuttoman suuriksi. Nyt ainakin SAS:n lentäjät suostuivat jopa palkanalennuksiin. Finnairillakin eduista on tingitty ja hyvä niin, kun osin korkeat palkat ovat ajalta jolloin lentoliikenteessä ei ollut kilpailua. Valtion pitäisi tuen ehtona edellyttää palkkakattoja.
Jos valtionyritystä pyöritetään kuten Neuvostoliitossa käy juuri kuten Finnairilla. Palkat on tapissa, kannattavuus tappiollinen ja toimintaa ylläpidetään verovaroista. Poliitikot eivät osaamattomuuttaan ole ammattisijoittajien veroisia pitämään kiinni omistajan rahoista ja tuotoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olen väittänyt olevani lentokapteeni mutta mimmit ei usko eikä ole pesää irronnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kerrot tän meille, koska?
Työ ei ehkä ole käytännössä kovin ruusuista hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin tuttu perämies kertoo olevansa paremman luokan bussikuski. Sanoi itse, että bussin ajaminen on tosin haastavampaa kun lentokone nousee ja laskee nappia painamalla ja tietokoneet sitä lentää. Saattoi sisältää hiukan sarkasmia ja itseironiaa. Eiköhän nuo ole palkkansa ansainneet. Vastuut on melkoiset.
Laitoin alapeukun, mutta viimeisistä lauseista samaa mieltä eli ovat kyllä palkkansa ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa puoli totuutta. Onhan se kai ihan virallisestikkin todettu ettei keskivertolentäjällä nykyään ole enää perstuntumaa lentokoneeseen minkä takia järjestelmien pettäessä ei osata enää tuoda konetta alas turvallisesti toisin kuin ennen kun isolla osalla lentäjistä oli lentotaustaa esim. armeijasta
Mistä tuo ajatus lähtee, että kaikki maksetaan veronmaksajien pussista? Finnair on yritys siinä missä muutkin firmat. Pörssiyhtiö vieläpä.