Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että työttömän pitäisi mennä keräämään marjoja? Noh, mun perustoimeentulotuki leikkaantuu pois saman verran kuin marjoja myyn, eli aina 470 euroon asti (tuon verran saan tukea)

Vierailija
09.08.2022 |

Vasta siis 470e ylittävä osuus on mulle oikeasti tuloa, koska sitä ennen vain saan saman verran vähemmän tt-tukea.

500e jos kerään, niin käteen jää 30e...Seki menee polttoaineisiin, eikä edes riitä.

Lisää hyviä ideoita?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että te jotka jatkuvasti huutelette, että "työttömät menkää poimimaan marjoja ja tienatkaa itse rahanne"  ette ole tosissanne!

Itse olen noukkinut monta sangollista marjoja, vaan kun kukaan ei osta!

Ihmiset jostain kumman syystä ostavat niitä mielummin kaiken maailman "tsai ngyhyeniltä" kuin minulta!

Ilmaiseksi olen jakanut sukulaisille ja nytkin 4 sangollista pitää varmaan kaataa metsään, kun kenelläkään ei ole enää tarvetta ja itselle ei pakkaseen mahdu ja en niitä käytä!

Että alkakaa laittamaan nyt sitten osoitteitanne tänne, niin tiedän kenelle niitä alkaan toimittamaan ja kai teillä on sitten myös käteistä valmiina!

sivusta: mua kiinnostaisi sun poimimat marjat! Mitä marjaa ja missä päin Suomea olet?

Tällä hetkellä mustikkaa, koska on mustikka-aika. =) 

Pian alkaakin sitten puolukka-aika. Tänä vuonna olen löytänyt myös hilloja, joista olin tosi iloinen! Olen onnellinen siitä, että saan ilahduttaa sukulaisia, mutta kun heidän marjan tarpeensa ovat rajalliset ja olisi kiva saada mukavasta harrastuksesta vielä lisä tienestiäkin.  Olen siis työtön, mutta en saa toimeentulotukea.

Etelä-Pohjanmaa on maantieteellinen sijainti.

Vierailija
82/86 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan nyt vähintään itselle kerätä, jos marjoja on. Yksi henkilö syö helposti 100g marjoja päivässä, mikä on 36kg vuodessa, litroissa paljon enemmän. Myydä voisi lisäksi vaikka sukulaisille 150 eurolla kuussa, mikä ei vaikuta toimeentulotukeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjojen myyntiä ei lasketa tuloiksi. Eikä siitä nyt edes kannata ilmoittaa mihinkään kelaan. En ole minäkään ilmoittanut. Viime vuonna keräsin 120 litraa mustikoita. Myin niistä 90 litraa, 5 eurolla litra. Tänä vuonna oon kerännyt 60 litraa ja myin 50 litraa.

Vierailija
84/86 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että te jotka jatkuvasti huutelette, että "työttömät menkää poimimaan marjoja ja tienatkaa itse rahanne"  ette ole tosissanne!

Ihmiset jostain kumman syystä ostavat niitä mielummin kaiken maailman "tsai ngyhyeniltä" kuin minulta!

Ilmaiseksi olen jakanut sukulaisille ja nytkin 4 sangollista pitää varmaan kaataa metsään, kun kenelläkään ei ole enää tarvetta ja itselle ei pakkaseen mahdu ja en niitä käytä!

Että alkakaa laittamaan nyt sitten osoitteitanne tänne, niin tiedän kenelle niitä alkaan toimittamaan ja kai teillä on sitten myös käteistä valmiina!

sivusta: mua kiinnostaisi sun poimimat marjat! Mitä marjaa ja missä päin Suomea olet?

Facebookissa on monelaisia myynti kirpputoria. Varmaan on paikallis osto ja myynti palstaakin facebookissa. Siellä olen itse laittanut ilmoituksen ja ei mene yleensä kuin 15 minuuttia niin marjat on myyty.

Vierailija
85/86 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näi on, että on tehty kannattomaksi kaikki tekeminen mistä köyhä ja sairas voisi saada vähän ekstrarahaa. Minä saan 560€/kk rahaa, ja siinä on kaikki tuloni.

Vierailija
86/86 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerääjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on monelaisia myynti kirpputoria. Varmaan on paikallis osto ja myynti palstaakin facebookissa. Siellä olen itse laittanut ilmoituksen ja ei mene yleensä kuin 15 minuuttia niin marjat on myyty.

Juu, olen kyllä tietoinen myyntikanavista. Tietenkin olen facebookiinkin laittanut ilmoituksen, mutta tilanne nyt vain on sellainen, että marjat eivät mene kaupaksi. Toki asun pienellä paikkakunnalla, sekin osaltaan vaikuttaa varmasti asiaan.

Hienoa, jos sinulla on ollut parempi myyntionni.