Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomesta puuttuu kriittinen keskustelu ammattikorkeakouluista

Vierailija
09.07.2023 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006381062.html. Kriittistä keskustelua ei saa käydä, vaikka syytä olisi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Plagiointi ammattikorkeakouluissa on edelleen yleistä. Se pitää sisällään kaikkia mahdollisia plagioinnin ilmenemismuotoja."

Lähde:

https://www.kreodi.fi/arkisto/artikkelit/plagiointitutkija-erja-moore-p…

Vierailija
2/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriittinen keskustelu ammattikorkeakouluista romauttaisi koko järjestelmän. Sen verran heikoissa kantimissa se sisältönsä puolesta keikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulut ovat suojatyöpaikkoja liian monelle opettajalle ja monen koulun taso on todella luokaton. Pari amk-tutkintoa olen suorittanut, joten en puhu ulkopuolelta.

Vierailija
4/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulut ovat suojatyöpaikkoja liian monelle opettajalle ja monen koulun taso on todella luokaton. Pari amk-tutkintoa olen suorittanut, joten en puhu ulkopuolelta.

Aika vaikea yhtälö parantaa opetusta kun samaan aikaan viedään rahoitusta pois.

Vierailija
5/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sitten koulujen määrää vähentää? Mitä lisäarvoa nykyisistä AMK tutkinnoista on?

Vierailija
6/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sitten koulujen määrää vähentää? Mitä lisäarvoa nykyisistä AMK tutkinnoista on?

Nykyisellä järjestelmällä saadaan puolelle ikäluokasta "korkeakoulututkinto".

Vierailija
7/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monet amk-opettajat eivät edes yritä, samat materiaalit kiertävät vuodesta toiseen ja esim. materiaalien linkit eivät enää edes toimi, eli ei mitään vaivannäköä. Toki opiskelijat voivat googlettaa ja ottaa selvää, mutta mikä virka opettajan materiaalilla edes on, jos se on ikivanhaa ja epäkuranttia? Teetetään kaikki tehtävät ryhmätöinä ja kaikki saavat saman arvosanan, myös työstä luistavat lusmut.

Vierailija
8/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikki nämä amk:n ns. tusinatutkinnolla olevat on aiottu työllistää. Esimerkiksi sairaanhoitaja lienee kaikille itsestään selvyys, mutta entä nämä kaikki nomit yms? Mistä muualta, kuin kaupankassalta löytyy töitä tälle nomi-joukolle? Väliportaan tehtävät häviävät kovaa vauhtia ja mihinkään kovin vaativaan asiantuntijatyöhön ei koulutus anna valmiuksia.

Vierailija
9/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman taustalla on ihmislajin degeneraatio, joka vaikuttaa jo aivan kaikkeen. Rappio on siitä ikävä ilmiö, ettei sitä voi korjata millään ohjelmamuutoksella tai poliittisella päätöksellä, vaan sen korjaa ainoastaan luonnonvalinta.

Edessä on vääjämätön romahdus ja pitkä uuden evoluution kausi, jolloin luonto rakentaa ihmisen uudelleen. Ei siis kannata käyttää jäljellä olevia päiviä turhaan jupinaan, vaan elämiseen. Ei nimittäin mene kauan, kun huomaat olevasi Mad Max -elokuvan kaltaisessa maailmassa.

Vierailija
10/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten vanhempaa juttua jaksanut kaivaa

Vierailija
11/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea ymmärtää oppimusvaatimuksien hölläämistä ja samaan aikaan taivastelua tuloksien heikentymistä. 

Vierailija
12/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jostain aineesta saa 5 op alle puolella siitä työmäärästä, mitä jostain toisesta 3 op. Hyviäkin opettajia on. Mutta itse olen niin vanha että olen suorittanut myös perinteisen kauppaopiston samalla paikkakunnalla kuin amk:n. Samat ongelmat oli opistoaikaankin. Mutta siihen aikaan oli aikuisopiskelijoita aika vähän, eivätkä nuoret osanneet kyseenalaistaa.  Jotkut opettajat on ihan huippuja ja joidenkin tunnit voisi vetää kuka tahansa peruskoulun suorittanut. 

Vierailija
13/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jostain aineesta saa 5 op alle puolella siitä työmäärästä, mitä jostain toisesta 3 op. Hyviäkin opettajia on. Mutta itse olen niin vanha että olen suorittanut myös perinteisen kauppaopiston samalla paikkakunnalla kuin amk:n. Samat ongelmat oli opistoaikaankin. Mutta siihen aikaan oli aikuisopiskelijoita aika vähän, eivätkä nuoret osanneet kyseenalaistaa.  Jotkut opettajat on ihan huippuja ja joidenkin tunnit voisi vetää kuka tahansa peruskoulun suorittanut. 

Itselläni oli amkissa opettajina amkin käyneitä opettajia. Mistä taso voisi nousta, jos pyöritään tätä ympyrää...?

Vierailija
14/14 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten vanhempaa juttua jaksanut kaivaa

Kaiva sinä uudempia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän