Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka "nalkuttaa" nätisti?

Vierailija
08.08.2022 |

Mieheni on mahtava tyyppi, mutta jokaisella meillä on ne huonotkin puolensa. Miehessä se on se, että samoista asioista pitää mainita satoja ellei tuhansia kertoja ja silti mikään ei muutu. Itse olen rasittava nalkuttaja. Ei siis mikään hyvä combo.

Viimeksi tänään ajauduimme taas riitaan javtaad samoista vanhoista asioista. Pyysin miestäni syöttämään lapselle keittämäni iltapuuron samalla kun itse vein koiran. Joo joo, kuului vastaus. Muistutin vielä kauniisti, että olin vähän myöhässä puuron keittämisen kanssa, joten vauva alkaa olla yliväsynyt, joten hänet olisi hyvä syöttää ripeästi, että ehtii kahdeksaksi sänkyyn (kuten joka ilta). Joo joo, kuului vastaus. Tulin koiralenkiltä 20 minuuttia myöhemmin, niin mies hassuttelee vauvan kanssa, puuro vielä syömättä ja kello jo oikeasti tosi paljon. Vauva nuokkui puoliunessa. Ärsytti, joten taas kerran ajauduin nalkuttamaan. "Mähän sanoin/taasko teillä kestää/etkö sä ymmärrä/en minä huvikseni pyytänyt". Ja taas mies suuttuu, kun arvostelen ja kritisoin.

Olen tähän ihan loppu. Välillä yritän antaa asioiden olla, mutta etenkin lapseen liittyvissä asioissa on toai vaikeaa, kun se lapsi on se "kärsijä". Milloin on joo joo vaihdan vaipan kohta, milloin "oho ups unohdin aurinkorasvan 2627459302 kerran". Ja jos mainitsenkin asioista, niin riita on taattu.

Millä ihmeen kauniilla tavalla saisin taottus miehelle järkeä, ilman että hän ottaisi asiat kritiikkinä? Tiedän ja tiedostan, etten myöskään puhu hänelle kovin nätisti kun aina vaan valitan, mutta en voi vaan joka kerta antaa olla enkä puuttua. Eikä tämä koske vaan vauvaa. Samalla tavalla hän unohtelee syöttää koiraa tai ei pyyhi rapasen koiran tassuja rankkasateen jälkeen vaan päästää sen suoraan sohvalle. Asioita, joista olen pyytänyt nätisti 100 kertaa. Sitten sanonut 100 kertaa. Sitten nalkuttanut 100 kertaa. Ja mitään ei tapahdu, muuta kun että mies suuttuu.

Olen niin poikki tähän riitelyyn.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni kommentoi täällä ihan ihme kostojuttuja. Päästä kuranen koira miehen sänkyyn, tee sitä ja tätä jäynää, jos joku asia on miehelle tärkeää, mene ja pilaa se niin se tajuu miltä tuntuu jne. Ihme alakoulumeininkiä ja kiusantekoa. Ei aikuiset ihmiset sillä tavalla ratko kiistoja. Paitsi itänaapurimme. En yhtään ihmettele että erotilastot huutaa hoosiannaa jos ihmisten konflinktinratkaisukyky on luokkaa kiusaa sitä miestä kunnes se tajuu tai itkee ja tajuu.

Yhyy. Miksi se mies sitten kiusaa ap:ta ja lastaan käytöksellään ihan toistuvasti?

Vierailija
62/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisesti on edennyt keskustelu, en vain ehtinyt aiemmin takaisin mukaan. Olen se 'kurapeittoa' ehdottanut, jota kaikki alapeukutti, mutta tulihan näitä eri näkemyksiä täällä jo kehiteltyä. Tiivistän nyt perhetyötä tekevänä tätä keskustelua systeemiseltä kannalta, eli jatkan jeesustelua.

Tarkoittaa - varoitus, sohaisen siihen, mitä suurin osa ap: n leiristä ei halua kuulla: Mies on viimeistään isäksi tullessaan ajettu lapsen/ holhottavan rooliin. Hän oppii ja tietää, että hänen tapansa olla vauvan kanssa on väärä tai ei muuten riitä. Äiti vahvistaa tätä asetelmaa ilmoittamalla, miten tulee toimia (oikein), ja kommentoimalla tyyliin voisihan mies 'edes' sitä ja tätä. Ongelma on siinä, että molemmat osapuolet ovat sen ratkaisemisen sijaan lyöneet hanskat tiskiin jo aikaa sitten, ja kierre jatkuu. Puhumisen paikka on todellakin nyt, mutta se on tuloksetonta, jos lähtökohtaisesti vain miehelle kerrotaan, mitä hänen täytyy tehdä. Molempien täytyy pyrkiä kohtaamaan. Se vie myös aikaa saada mies kalastettua nykyisestä joojooroolistaan ulos takaisin aikuisen rooliin. Siksi peräänkuulutin joustoa ja nalkutusstoppia turhautuneelle äidille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pari kertaa vetänyt sellaiset kilarit, että varmasti meni perille pitkäksi aikaa. Sen jälkeen riittää, että pyytää nätisti ja alkaa tapahtumaan. Ärsyttää, kun joutuu kasvattamaan aikuista miestä. Laiska **** sen äiti..

Vierailija
64/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pari kertaa vetänyt sellaiset kilarit, että varmasti meni perille pitkäksi aikaa. Sen jälkeen riittää, että pyytää nätisti ja alkaa tapahtumaan. Ärsyttää, kun joutuu kasvattamaan aikuista miestä. Laiska **** sen äiti..

Kiva jos olet saanut tahtosi perille. Entä se miehen tahto? Näin joudut jatkamaan miehen kasvattamista, kunnes kyllästyt ja mies menee vaihtoon.

Vierailija
65/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni kommentoi täällä ihan ihme kostojuttuja. Päästä kuranen koira miehen sänkyyn, tee sitä ja tätä jäynää, jos joku asia on miehelle tärkeää, mene ja pilaa se niin se tajuu miltä tuntuu jne. Ihme alakoulumeininkiä ja kiusantekoa. Ei aikuiset ihmiset sillä tavalla ratko kiistoja. Paitsi itänaapurimme. En yhtään ihmettele että erotilastot huutaa hoosiannaa jos ihmisten konflinktinratkaisukyky on luokkaa kiusaa sitä miestä kunnes se tajuu tai itkee ja tajuu.

Eihän kyse ole kostosta, vaan siitä, että mies oppii tekojen seuraukset ja toivottavasti ymmärtää, miksi tietyt asiat on vaan järkevämpi toimintatapa. Jos ap nukuttaa yliväsyneen vauvan ja siivoaa koiran sohvalle jättämät kurat, ainoa asia minkä mies asiasta muistaa on se, että taas vaimo nalkutti vaikka kaikki meni ihan hyvin. Helpointa on, että hän ap:n tapaan arjessa opettelee järkevät toimintatavat niin, että niistä ei tarvitse nalkuttaa. Esimerkiksi yliväsyneen lapsen tapauksessa ap on asiasta sanonut, sen jälkeen mies voi itse päättää miten hoitaa lapsen iltatoimet ja nukuttamisen. Eikä niin, että hän saa kivat leikkihetkensä ja ap hoitaa yliväsyneen lapsen siitä eteenpäin.

Lisäkysymys ap:lle: kai mies tuon lenkin jälkeen sitten oikeasti itse syötti lapsen niin kuin lupasi, vai otitko tilanteen haltuun kotiin palattuasi?

Vierailija
66/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä se mies ruotuun.

Vierailija
67/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei tee koska heidän ei tarvi. He eivät joudu kantamaan vastuuta tekemättömyydestään, koska nainen lopulta hoitaa ne asiat anyway.

Te passaatte loputtomasti ja sitten ihmettelette kun mies ei sormeaan väräytä.

Vierailija
68/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa siitä puheesta, mitä eukko tuottaa, on joka tapauksessa turhaa, olla kuuntelematta ja vastata autopilotilla "joo joo" johtaa useimmiten oikeaan johtopäätökseen eli asian sivuuttamiseen turhaa vaivaa näkemättä.

Vierailija
69/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy tehdä selväksi milloin asiat eivät ole valinta-asioita. Niitä on esim. toi koiran tassujen peseminen. Heti, kun tulevat ovesta sisälle, huikkaat iloisesti "ja tassupesulle!" tms.

Pyytämiset eivät mene perille. Mies ajattelee, että on olemassa sinun tapasi ja hänen tapansa, ne ovat yhtä pätevät ja niistä voi valita oman mielensä mukaan. Lopputulos on molemmissa sama, vaikka ei siis etenkään tossa tassuasiassa ole. Joko tassut ovat puhtaat ja sohva säilyy puhtaana tai tassut ovat likaiset ja sohvakin tulee kuraiseksi.

Myöskään lapsen perushoitoon liittyviä asioita et pyydä nätisti, vaan sanot, että puuro on jo pöydässä, nyt syömään!

Tällaisia ihmisiä on ihan valtavan paljon.

Vierailija
70/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy tehdä selväksi milloin asiat eivät ole valinta-asioita. Niitä on esim. toi koiran tassujen peseminen. Heti, kun tulevat ovesta sisälle, huikkaat iloisesti "ja tassupesulle!" tms.

Pyytämiset eivät mene perille. Mies ajattelee, että on olemassa sinun tapasi ja hänen tapansa, ne ovat yhtä pätevät ja niistä voi valita oman mielensä mukaan. Lopputulos on molemmissa sama, vaikka ei siis etenkään tossa tassuasiassa ole. Joko tassut ovat puhtaat ja sohva säilyy puhtaana tai tassut ovat likaiset ja sohvakin tulee kuraiseksi.

Myöskään lapsen perushoitoon liittyviä asioita et pyydä nätisti, vaan sanot, että puuro on jo pöydässä, nyt syömään!

Mun mielestä ei ole kohtuullista odottaa, että vaimo alkaa äidiksi miehelleen. Tuohan on kuin pientä lasta puhuttelisi.

Vierailija
71/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos olet saanut tahtosi perille. Entä se miehen tahto? Näin joudut jatkamaan miehen kasvattamista, kunnes kyllästyt ja mies menee vaihtoon.

Miehen tahto on maata sohvalla puhelin kourassa. Jos palaa takaisin vanhoihin tapoihinsa, olen kyllä valmis eroamaan ja mies tietää sen. Joskus ihmiset eroaa, sellaista se elämä on.

Vierailija
72/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun laiskamadolle ei toimi edes tuo.

Vierailija
73/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tahto on maata sohvalla puhelin kourassa. Jos palaa takaisin vanhoihin tapoihinsa, olen kyllä valmis eroamaan ja mies tietää sen. Joskus ihmiset eroaa, sellaista se elämä on.

Jos on noin vetelä, niin on varmaan beta tai gamma. Olisit ottanut mieheksi alfan, joka on ahkera ja johtaa. 

Vierailija
74/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti sanottuna, nätisti nalkutus ei toimi. On oltava sen verran ilkeä kpää, että uskoo. Sinulla on oikeus loukata miestä, koska mies loukkaa sinua sillä ettei arvosta sinua pätkääkään. Jossain vaiheessa tyhmempikin ukko tajuaa, että jos ei tee oma-aloitteisesti asioita, seuraa kiljuntaa ja haukkumista. Ala-arvoista käytöstä, mutta muu ei auta.

Vierailija
75/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on juuri miehen pitämistä lapsena ja asioiden huolehtimista hänen puolestaan. Kyllähän aikuisen ihmisen pitää osata huolehtia että koiran tassut eivät ole likaiset ihan omatoimisesti, eikä niin että joku asiasta aina mainitsee. Vastaavasti lastenhoidon perusrutiinit pitäisi olla sen verran hallussa molemmilla, ettei niistä erikseen huomautella (paitsi tietenkin jos on sovittu, että toinen valmistaa sen puuron ja toinen syöttää). Ihan varmasti alkaa tehdä mieli kapinoida, jos jokainen askare tulee komennettuna eikä niin, että itse aktiivisesti toimisi arjessa.

Vierailija
76/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin vetelä, niin on varmaan beta tai gamma. Olisit ottanut mieheksi alfan, joka on ahkera ja johtaa. 

Nämä alfabeetagamma-jutut ei oikein toimi ihmisillä. Yleensä jompikumpi on johtavampi ja toinen alistuvampi. Minä jämptinä johtohahmona en vedä puoleeni mitään "alfa-miehiä", vain "pikkupoikia".

Vierailija
77/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi Sinun tapasi hoitaa lasta, tai koiraa on oikea?

Minun mielestäni miehesi vaikuttaa hyvältä tyypiltä, joka hoitaa vauvaa ja ulkoiluttaa koiraa.

Nalkuttavissa naisissa on se ikävä puoli, että ensin menee seksihalut ja myöhemmin kokonaan kunnioitus.

Varsinkin jos se koetaan täysin tarpeettomaksi.  

Voisitko reflektoida asiota hieman, miettiä miehesi kannalta  asiota. Olisiko siinä jotain hyvää, opittavaa?

Luuletko, ettei naisilta mene seksihalut ja kunnioitus tuollaisten miesten suhteen? Kyllä menee!

Vierailija
78/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin sen huomaa

naiset eivät osaa puhua

tai neuvoa kun pitää kysyä

apuja nalkutukseen. 🤭

Surullisen totta naiset eivät osaa kuin nalkuttaa ja valittaa. Voisivat joskus itse tehdä asioita.

Vierailija
79/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kyse ole kostosta, vaan siitä, että mies oppii tekojen seuraukset ja toivottavasti ymmärtää, miksi tietyt asiat on vaan järkevämpi toimintatapa. Jos ap nukuttaa yliväsyneen vauvan ja siivoaa koiran sohvalle jättämät kurat, ainoa asia minkä mies asiasta muistaa on se, että taas vaimo nalkutti vaikka kaikki meni ihan hyvin. Helpointa on, että hän ap:n tapaan arjessa opettelee järkevät toimintatavat niin, että niistä ei tarvitse nalkuttaa. Esimerkiksi yliväsyneen lapsen tapauksessa ap on asiasta sanonut, sen jälkeen mies voi itse päättää miten hoitaa lapsen iltatoimet ja nukuttamisen. Eikä niin, että hän saa kivat leikkihetkensä ja ap hoitaa yliväsyneen lapsen siitä eteenpäin.

Lisäkysymys ap:lle: kai mies tuon lenkin jälkeen sitten oikeasti itse syötti lapsen niin kuin lupasi, vai otitko tilanteen haltuun kotiin palattuasi?

Kyllä, syötti lapsen ja nukutti, toki myöhässä, jonka takia nukuttamiseen meni tunti kun vauva oli yliväsynyt ja meni ihan kierroksilla. Teki mieli sanoa, että mitä minä sanoin, mutta en halunnut eskaloida riitaa, joten katsoin elokuvaa eri kerroksessa ja pihisin itsekseni.

Ap

Vierailija
80/108 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä alfabeetagamma-jutut ei oikein toimi ihmisillä. Yleensä jompikumpi on johtavampi ja toinen alistuvampi. Minä jämptinä johtohahmona en vedä puoleeni mitään "alfa-miehiä", vain "pikkupoikia".

Se täytyy sitten kestää, se pikkupojan kasvatus. Ilmeisesti pidät siitä kuitenkin enemmän, kuin että voimakastahtoinen mies komentelisi sinua. Ei kaikkea voi saada samassa paketissa.