Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaisi omistaa asuntoa?

Vierailija
08.08.2022 |

Ainakin minusta vuokralla on paljon helpompaa ja vapaampaa. Ei tarvitse tehdä kaikkea itse, säästyy vaivaa eikä vuokra-asunnosta tarvitse kantaa vastuuta. Luulisi myös säästyvän rahaa, kun ei tarvitse tehdä mitään remontteja, ja jos tulee isompia ongelmia niin ei ole omalla vastuulla. Minua ainakin ahdistaisi noin iso vastuu. Vuokrakämpästä on myös helppo muuttaa pois, omistusasunto pitää taas myydä mutta sen kaupaksi meneminen ei ole taattua mitenkään.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aina laittaa tän vuokralle, ottaa sun kaltaisen reppanan tähän asumaan ja muuttaa itse parempaan.

Muista että kaikki viat talossasi ovat edelleen sinun vastuulla

Mitäs sitten, köyhä?

Enhän minä edes ole köyhä, sitten tosin olisin jos tekisin kalliita remontteja. Joten hetkessä elävänä valitsen vuokra-linjan

Vierailija
62/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin moni on nuorena miettinyt, mutta sitten alkanut miettiä miksi maksaa koko ajan toiselle, jos voi maksaa omaa pois. 

Varsinkin jos melko hyvällä todennäköisyydellä asunto on sellaine ettei hinta romahda. 

Samaa mieltä. Ostin ensimmäisen kodin, kt-kaksion 20-vuotiaana. Myin sen kun tuli perhe. Nyt meillä on okt. Oma koti on hyvä sijoitus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

You'll own nothing.

And you'll be happy.

Vierailija
64/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aina laittaa tän vuokralle, ottaa sun kaltaisen reppanan tähän asumaan ja muuttaa itse parempaan.

Mitäs sitten, köyhä?

Enhän minä edes ole köyhä, sitten tosin olisin jos tekisin kalliita remontteja. Joten hetkessä elävänä valitsen vuokra-linjan

No paljonkos sinulla on omaisuutta? Minun omaisuuteni arvo on hippasta vajaa 300 k€.

Vierailija
65/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Kaikki mikä ei ole normaalia kulumaa veloitetaan sinulta.

Eipä ole, en minä maksa

Vierailija
66/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, köyhä?

No paljonkos sinulla on omaisuutta? Minun omaisuuteni arvo on hippasta vajaa 300 k€.

5000 euroa kuussa.

Vierailija
67/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

You'll own nothing.

And you'll be happy.

Sure, I am, as long as I get everything I want :)

Vierailija
68/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä

Ja olen myös huomannut ajatusmallini samaistuvan kommunismiin

Vierailija
69/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, köyhä?

5000 euroa kuussa.

Ihan varmasti juu. Jos olisi, olisit sijoittanut jo asuntoon.

Vierailija
70/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi aikana ehdit 2-3 sijoitusasuntoa maksaa vuokraloordille velattomaksi, mutta toki positiivisena asiana vapaa saat olla, eikä tarte ottaa muuta vastuuta kuin että sen vuokra-asunnon kunto pysyy normaalin kulumisen rajoissa.

Vierailija
71/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, köyhä?

5000 euroa kuussa.

Miksi?

Vierailija
72/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, köyhä?

5000 euroa kuussa.

Nah, ei kiinnosta sijoittamiset

Vierailija
73/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25

Vuokralaisen vastuu asuinhuoneiston vahingoittumisesta

Vuokralaisen on hoidettava huoneistoa huolellisesti. Vuokralainen ei ole vastuussa tavanomaisesta kulumisesta, joka aiheutuu huoneiston käyttämisestä vuokrasopimuksessa edellytettyyn tarkoitukseen, jos vuokranantaja on vastuussa huoneiston kunnosta ja kunnossapidosta.

Vuokralainen on velvollinen korvaamaan vuokranantajalle vahingon, jonka vuokralainen tahallisesti taikka laiminlyönnillään tai muulla huolimattomuudellaan aiheuttaa huoneistolle.

Vuokralainen on velvollinen korvaamaan vuokranantajalle myös vahingon, jonka huoneistossa vuokralaisen luvalla oleskeleva henkilö on tahallisesti taikka laiminlyönnillään tai muulla huolimattomuudellaan aiheuttanut huoneistolle. Vuokralainen ei kuitenkaan vastaa vahingosta, jonka aiheuttaa vuokranantajan toimesta taikka rakennuksen, huoneiston tai sen hallintaan oikeuttavien osakkeiden omistajan lukuun tehtävän työn suorittaja.

Tämän pykälän mukainen vuokralaisen vastuu koskee soveltuvin osin myös vuokrasuhteen johdosta vuokralaisen käytössä olevia kiinteistön tai rakennuksen yhteisiä tiloja ja laitteita.

Vierailija
74/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25

Vuokralaisen vastuu asuinhuoneiston vahingoittumisesta

Vuokralaisen on hoidettava huoneistoa huolellisesti. Vuokralainen ei ole vastuussa tavanomaisesta kulumisesta, joka aiheutuu huoneiston käyttämisestä vuokrasopimuksessa edellytettyyn tarkoitukseen, jos vuokranantaja on vastuussa huoneiston kunnosta ja kunnossapidosta.

Vuokralainen on velvollinen korvaamaan vuokranantajalle vahingon, jonka vuokralainen tahallisesti taikka laiminlyönnillään tai muulla huolimattomuudellaan aiheuttaa huoneistolle.

Vuokralainen on velvollinen korvaamaan vuokranantajalle myös vahingon, jonka huoneistossa vuokralaisen luvalla oleskeleva henkilö on tahallisesti taikka laiminlyönnillään tai muulla huolimattomuudellaan aiheuttanut huoneistolle. Vuokralainen ei kuitenkaan vastaa vahingosta, jonka aiheuttaa vuokranantajan toimesta taikka rakennuksen, huoneiston tai sen hallintaan oikeuttavien osakkeiden omistajan lukuun tehtävän työn suorittaja.

Tämän pykälän mukainen vuokralaisen vastuu koskee soveltuvin osin myös vuokrasuhteen johdosta vuokralaisen käytössä olevia kiinteistön tai rakennuksen yhteisiä tiloja ja laitteita.

No ei kaikki ihmiset ole kömpelöitä tunareita. Eihän silloin tuossa ole mitään ongelmaa

Vierailija
75/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, köyhä?

5000 euroa kuussa.

Rahanahneiden ihmisten on vaikea tajuta, ettei kaikki tavoittele luksuselämää vaan keskiluokka riittää

Vierailija
76/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta tyttö hallitus esittää että omistajien pitää maksaa vuokralaiselle asumisesta rikkomisesta saarikko kaikesta pihalla olevana saanko olla hallituksessa jos kannatan sanna sanoo saat saarikko tussu märkänä alkaa esitystä puollustamaan

Vierailija
77/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaton omakotitalo.

Vuokraa maksat niin pitkään kuin elät.

Vierailija
78/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä juuri mitään remontteja tarvitse tehdä. 15-20 vuotta putkiremonttiin. Sinä aikana säästän vastaavaan vuokrakämppään verrattuna n. 500e/kk. Taloyhtiöllä ei ole lainkaan velkaa. Julkisivu, parvekkeet, rappu juuri rempattu ennen kuin ostettiin tämä, eli putket on ainoa remontti, joka tulossa pitkään aikaan.

Toki aina voi parkettia hioa ja lakata ja muuta pientä, mutta kuluu ne pinnat vuokrakämpässäkin. Ainoa ero on, että vuokrakämpässä ei välttämättä saa esim. tapetoida seiniä uusiksi, vaikka maksaisi lystin itse. Harva vuokranantaja tulee vuokralaisen pyynnöstä tekemään myöskään vaikkapa keittiöremppaa, jos keittiö alkaa näyttää elähtäneeltä. Eikä meilläkään rakenteet tai vesikalusteet kuulu yksittäisen asukkaan vastuulle, jos niissä tulisi välttämätöntä kunnostustarvetta. Mua ainakin rasittaisi joutua muuttamaan joka kerta, kun asunto alkaa näyttää ankealta silmälle tai kaivata kunnostusta.

Vierailija
79/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraasunoissa on aina ollut naapurit perseestä tavalla tai toisella.

12vuoteen ei ole ollut ku 2naapuria jotka aiheutti onglemia ja molemmat sai lähdön nopeasti.

Viimesin oli kun yhden asunnon osti joku säätiö, siihen muutti 18v nuori joka jo ekalla viikolla esim murtautui kaikkien verkkokellareihin. Lähti sekin viikon sisään ja asunto myyntiin.

Muuten täydelliset naapurit jotka ei metelöi tai häiritse mitenkään.

Vierailija
80/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä sitten jos haluat mieluummin kartuttaa vuokranantajan varallisuutta kuin omaasi. Elämähän on valintoja täynnä ja jokainen tekee virheensä ihan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi