Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaisi omistaa asuntoa?

Vierailija
08.08.2022 |

Ainakin minusta vuokralla on paljon helpompaa ja vapaampaa. Ei tarvitse tehdä kaikkea itse, säästyy vaivaa eikä vuokra-asunnosta tarvitse kantaa vastuuta. Luulisi myös säästyvän rahaa, kun ei tarvitse tehdä mitään remontteja, ja jos tulee isompia ongelmia niin ei ole omalla vastuulla. Minua ainakin ahdistaisi noin iso vastuu. Vuokrakämpästä on myös helppo muuttaa pois, omistusasunto pitää taas myydä mutta sen kaupaksi meneminen ei ole taattua mitenkään.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aina laittaa tän vuokralle, ottaa sun kaltaisen reppanan tähän asumaan ja muuttaa itse parempaan.

Muista että kaikki viat talossasi ovat edelleen sinun vastuulla

Niin? 

Kaikki mikä ei ole normaalia kulumaa veloitetaan sinulta.

Jos tulee hometta niin sitä ei veloiteta minulta

Hometta ei "tule". Jos aiheutat vesivahingolla tuon, niin edelleen sinä maksat.

Vierailija
22/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aina laittaa tän vuokralle, ottaa sun kaltaisen reppanan tähän asumaan ja muuttaa itse parempaan.

Niin? 

Todellakin veloitetaan. Ei sitä hometta itsestään tule.

Olet laiminlyönyt ilmoitusvelvollisuutesi aiheuttamastasi vesivahingosta. Vakuutusyhtiöt tappelee meneekö se sun vakuutuksesta vai maksatko itse.

Eri asia onkin se, tuleeko siinä rahoja koskaan vuokralaiselta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuremmanhan sen vuokra-asunnosta tulevan vastuun luulisi olevan? Toisen omaisuutta käytät ja se pitäisi pitää huolellisesti yhtä hyvässä kunnossa kuin jossa sen vuokralle otit. Ja saat jatkuvasti stressata jos vuokranantaja haluaakin asunnon omaan käyttöönsä. 

Ei tässä mitään stressata tarvitse kun ei ole tapana laittaa paikkoja palasiksi. Eikä kannata vuokrata yksityiseltä jos pelkää että joutuu muuttamaan.

No tämä. Ehkä sen takia ei kannata vuokrata ap:n kaltaiselle nisti-kundille joka ulísee peloissaan vastuusta.

YH:t on hyviä. Saavat tukea kaupungilta (eli koskaan ei jää täysin rahatta), äidit haluavat lapsilleen turvallisen kasvuympäristön ja joskus pääsee kuittamaan vuokraa luonnossakin. Opiskelijatytöillä tuo kuittaaminen tapahtuu helpommin, mutta niillä ei vastuu lapsista vielä paina.

Vierailija
24/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa, oma lupa.

Vierailija
25/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Ja miten aijot todistaa että minulla on muka ollut vesivahinko

Vierailija
26/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Olet laiminlyönyt ilmoitusvelvollisuutesi aiheuttamastasi vesivahingosta. Vakuutusyhtiöt tappelee meneekö se sun vakuutuksesta vai maksatko itse.

Hometta ei tule normaalikäytöllä jos rakenteet on kunnossa ja vesieristykset tehty oikein. Pitäisi olla kunnon tulva ja antaa sen lillua pitkiä aikoja.

Vierailija
27/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuremmanhan sen vuokra-asunnosta tulevan vastuun luulisi olevan? Toisen omaisuutta käytät ja se pitäisi pitää huolellisesti yhtä hyvässä kunnossa kuin jossa sen vuokralle otit. Ja saat jatkuvasti stressata jos vuokranantaja haluaakin asunnon omaan käyttöönsä. 

Ei tässä mitään stressata tarvitse kun ei ole tapana laittaa paikkoja palasiksi. Eikä kannata vuokrata yksityiseltä jos pelkää että joutuu muuttamaan.

Joudut vuokraamaan kuule just sieltä mistä satut saamaan vuokrattua.

Vierailija
28/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Eri asia onkin se, tuleeko siinä rahoja koskaan vuokralaiselta

Minun vakuutusyhtiö maksaa minulle. Se velottaa ne joko vuokralaiselta tai vuokralaisen vakuutusyhtiöltä.

Mutta kuten sanottu, ei tavalliset naiset mitään vesivahinkoja aiheuttele ja jätä paikkoja homehtumaan. Sä olet se ongelma ja siksi et saakaan kuin kaupungin kämpän hyvältä romaniseudulta.

Vierailija
29/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko eläkkeellä? Ei tämä palsta taida olla sinun ikäisillesi

Eks sä tiä et täällä hengailee paljon eläkeläisiä, ite oon lukenu ketjua, jossa haukuttiin ja kadehdittiin eläkeläisten eläkkeitä, hyvin paljon eläkeläiset vastailivat, kermaperseiksi kutsuivat nuorempia.

Vauva-palsta. Ei eläkeläisillä vauvoja taida olla

Vierailija
30/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut vuokraamaan kuule just sieltä mistä satut saamaan vuokrattua.

Kaikilla ei ole sun ongelmias. Ne näkyy ja kauas.

Vierailija
31/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

velka vipu pöljä SIJOTTAJAKO sillä kehuu vuokra läävien ihanuutta. myin 4 pois kun niistä vielä sai voittoa 2v päästä tulen katsomaan sinun luukkujasi silloin vouti niitä kaupustelee. as tuki tulee tippumaan n50% muuten ei kelan rahat riitä  siinähän hankit vuokralaiset. 90 luvun malli tulossa omistukset siirtyvät pankeille aina näköjään tulee uusia sukupolvia jotka menevät samaan lankaan. 

Vierailija
32/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista on kiinni löytyykö sellainen vuokranantaja, joka antaa asua samassa kämpässä niin pitkään kuin haluat.

Opiskelijana yhdessä vaiheessa jouduin kolmesti muuttamaan kolmessa vuodessa. Kaksi asunnoista meni remonttiin ja yhteen vuokranantaja ilmoitti muuttavansa itse. Kait jotkut tykkäävät jatkuvasta muuttamisesta, itse en

Vierailija
33/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko eläkkeellä? Ei tämä palsta taida olla sinun ikäisillesi

Eks sä tiä et täällä hengailee paljon eläkeläisiä, ite oon lukenu ketjua, jossa haukuttiin ja kadehdittiin eläkeläisten eläkkeitä, hyvin paljon eläkeläiset vastailivat, kermaperseiksi kutsuivat nuorempia.

Vauva-palsta. Ei eläkeläisillä vauvoja taida olla

Ei veloillakaan.

Eiks Igor tiedä että tämä palsta on nykyään muutakin kuin 100% vauvoja?

Vierailija
34/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä. Ehkä sen takia ei kannata vuokrata ap:n kaltaiselle nisti-kundille joka ulísee peloissaan vastuusta.

YH:t on hyviä. Saavat tukea kaupungilta (eli koskaan ei jää täysin rahatta), äidit haluavat lapsilleen turvallisen kasvuympäristön ja joskus pääsee kuittamaan vuokraa luonnossakin. Opiskelijatytöillä tuo kuittaaminen tapahtuu helpommin, mutta niillä ei vastuu lapsista vielä paina.

Mitä ihmettä sinä horiset. Ei tässä mitään maksullisia olla.

Vierailija
35/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Ja miten aijot todistaa että minulla on muka ollut vesivahinko

Kosteusmittaustodistuksella, joka on asuntoon tehty ennen vuokralaisen sisäänmuuttoa.

Vierailija
36/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Hometta ei tule normaalikäytöllä jos rakenteet on kunnossa ja vesieristykset tehty oikein. Pitäisi olla kunnon tulva ja antaa sen lillua pitkiä aikoja.

Et ole sattunut kuulemaan pikkuhiljaa vuotaneista putkista, pesukoneiden liitoksista. Kandee olla hyvinkin tarkkana ja varovainen höhlä.

Vierailija
37/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä itselle, eikä toiselle maksaminen on varmaan ollut sellainen illuusio viimeiset 10 vuotta (jolloin toki margiaali kuitenkin on vähintään pitänyt pankille maksaa), mutta kun korot alkaa nousemaan niin tilanne alkaa taas rahoittumaan. Joko maksat pankille tai vuokran-antajalle. Valitse paheesi.

Vierailija
38/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Joku kannabiksen kotikasvattaja lienee kyseessä kun home on sillä ongelma.

Parasta että se pysyy kaupungin kämpissä, niillä on keinonsa heittää vuokralainen pihalle tehokkaammin kuin meillä yksityisillä.

Vierailija
39/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siks tietenkin, et ei viitsi maksaa järkyttäviä vuokria, eikä vuokra-asunto ole mitenkään varma, vuokranantajahan voi esim tarvita asunnon itselleen. Tietenkin olet myös vastuussa asunnon kunnosta, et voi rällästellä siellä miten sattuu.

Tunareilla jotka rikkoo kaiken nyt varmaan menee huonosti niin vuokralla kuin omistusasunnossa

Vierailija
40/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä itselle, eikä toiselle maksaminen on varmaan ollut sellainen illuusio viimeiset 10 vuotta (jolloin toki margiaali kuitenkin on vähintään pitänyt pankille maksaa), mutta kun korot alkaa nousemaan niin tilanne alkaa taas rahoittumaan. Joko maksat pankille tai vuokran-antajalle. Valitse paheesi.

Vastike + lainakulut ovat olleet vähemmän kuin saman kokoisesta kämpästä vuokra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi