Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaisi omistaa asuntoa?

Vierailija
08.08.2022 |

Ainakin minusta vuokralla on paljon helpompaa ja vapaampaa. Ei tarvitse tehdä kaikkea itse, säästyy vaivaa eikä vuokra-asunnosta tarvitse kantaa vastuuta. Luulisi myös säästyvän rahaa, kun ei tarvitse tehdä mitään remontteja, ja jos tulee isompia ongelmia niin ei ole omalla vastuulla. Minua ainakin ahdistaisi noin iso vastuu. Vuokrakämpästä on myös helppo muuttaa pois, omistusasunto pitää taas myydä mutta sen kaupaksi meneminen ei ole taattua mitenkään.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrakämppä on silloin hyvä, jos se on riittävän edullinen. Hyvä sijainti, hyvä kunto, hyvät naapurit.

Jos kuitenkin 30 vuotias ostaa omistus kämpän, mielellään pariskunta, niin laina on maksettu pois 50 vuotiaana. Jos hyvin käy ja elinpäiviä riittää, niin eläkkeellä asuminen on sitten parhaimmillaan hyvin edullista. Mutta jos ostaa huonosti hoidetusta taloyhtiöstä, niin kalliiksi tulee. Hoitovastike pitää olla alle 2,8 euroa neliö, noin silloin omistus asuntokin on edullinen valinta.

Omistusasunnon tärkeimmät valinta kriteerit ovat: paljon ikkuna pinta-alaa ja alhainen hoitovastike, tai ei vastiketta ollenkaan, jos taloyhtiössä on vuokratuottoja.

Omistusasunto on usein liian pieni neliöiltään.

Vierailija
42/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuremmanhan sen vuokra-asunnosta tulevan vastuun luulisi olevan? Toisen omaisuutta käytät ja se pitäisi pitää huolellisesti yhtä hyvässä kunnossa kuin jossa sen vuokralle otit. Ja saat jatkuvasti stressata jos vuokranantaja haluaakin asunnon omaan käyttöönsä. 

Ei tässä mitään stressata tarvitse kun ei ole tapana laittaa paikkoja palasiksi. Eikä kannata vuokrata yksityiseltä jos pelkää että joutuu muuttamaan.

Joudut vuokraamaan kuule just sieltä mistä satut saamaan vuokrattua.

Tällä paikkakunnalla kaikki asunnot on kiven alla, oli vuokra tai myyntiasunto. Asun juuri nyt sellaisessa asunnossa minkä ostaisin jos haluaisin ostaa, jos se olisi markkinoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuremmanhan sen vuokra-asunnosta tulevan vastuun luulisi olevan? Toisen omaisuutta käytät ja se pitäisi pitää huolellisesti yhtä hyvässä kunnossa kuin jossa sen vuokralle otit. Ja saat jatkuvasti stressata jos vuokranantaja haluaakin asunnon omaan käyttöönsä. 

Ei tässä mitään stressata tarvitse kun ei ole tapana laittaa paikkoja palasiksi. Eikä kannata vuokrata yksityiseltä jos pelkää että joutuu muuttamaan.

No tämä. Ehkä sen takia ei kannata vuokrata ap:n kaltaiselle nisti-kundille joka ulísee peloissaan vastuusta.

YH:t on hyviä. Saavat tukea kaupungilta (eli koskaan ei jää täysin rahatta), äidit haluavat lapsilleen turvallisen kasvuympäristön ja joskus pääsee kuittamaan vuokraa luonnossakin. Opiskelijatytöillä tuo kuittaaminen tapahtuu helpommin, mutta niillä ei vastuu lapsista vielä paina.

Mitä ihmettä sinä horiset. Ei tässä mitään maksullisia olla.

Eikä sitä kukaan odotakaan. Mutta välillä naiset toivovat vähän jeesiä.

Herrasmiehenä en voi kieltäytyä.

Vierailija
44/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi vaivaudun, mutta tulen taas tällaiseen ketjuun puolustelemaan vuokralla asumista siitä näkökulmasta, että se tosiaan joillekin vaivattomuuden takia sopii.

Taloudellisesti harvoin "voittaa", mutta jos vaikkapa saa Helsingin kaupungilta kivalta sijainnilta edullisen vuokra-asunnon, voi hyvinkin olla, että vastaavanlaiseen ei olisi varaa muuten välttämättä ikinä.

Lainaa eivät myöskään kaikki saa ihan vaikka sen takia, että tulot ovat epäsäännölliset eikä ole mitään vakuuksia eikä vanhaa rahaa, vaan alusta asti olisi säästettävä itse samalla kun myös sitä vuokraa maksellaan.

Yksityisellä vuokranantajalla en itsekään haluaisi asua. Nyt ihan tyytyväisenä Helsingin kaupungilla itselleni sopivalla sijainnilla, asumiskustannukset riittävän edulliset.

Ehkä vuokralla asuminen myös sopii hetkessä eläjille paremmin, kun pääsee helpommin asumaan NYT sinne minne haluaa, eikä joudu vaikka aloittamaan huonommalta sijainnilta. Maksukykyähän voi olla, vaikka lainaa ei myönnettäisikään.

En pyri itsekään ap:n tavoin omistamaan. En vain koe tarpeelliseksi, vaikka tiedän, että en tällä tavoin vaurastu jne. Mutta ei vain kerta kaikkiaan kiinnosta sellainen elämä. Pärjään ihan mukavasti ja se minulle riittää.

Vierailija
45/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aina laittaa tän vuokralle, ottaa sun kaltaisen reppanan tähän asumaan ja muuttaa itse parempaan.

Oletko eläkkeellä? Ei tämä palsta taida olla sinun ikäisillesi

Ap, sinä et määrää minkä ikäiset täällä ovat.

Vierailija
46/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin asunnon 120 000 eurolla, myin 400 000. Ostin nykyisen 600 000 eurolla, arvo on n 850000

Miten vuokralla pääsee moisiin tuottoihin ?

3 sijoitusasuntoa, ostettu velkavivulla.

Lainaa jäljellä alle 1/3 ja arvo nousdut väh 35%.

Vierailija
47/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku harhaluulo täällä että vuokralaiset ovat kunnan murjussa asuvia tukielättejä. Toimeentuleva joka haluaa vastuun sijaan vapautta voi myös mennä vuokralle

Vierailija
48/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö nyt täälläkin putkimiehenä ja hometta haistelemassa  ;DDDDDDDDDDD

Vierailija
49/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönön kohtalo on kansa toimesta päätetty.

Työtön vuokrahönö ammutaan lietelantaan kastettuna Tsernobyliin!!!!!!!!!

Et voi estää vaikka kuinka ketjuja poistatat ;p

Vierailija
50/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aina laittaa tän vuokralle, ottaa sun kaltaisen reppanan tähän asumaan ja muuttaa itse parempaan.

Muista että kaikki viat talossasi ovat edelleen sinun vastuulla

Niin? 

Kaikki mikä ei ole normaalia kulumaa veloitetaan sinulta.

Jos tulee hometta niin sitä ei veloiteta minulta

Todellakin veloitetaan. Ei sitä hometta itsestään tule.

Olet laiminlyönyt ilmoitusvelvollisuutesi aiheuttamastasi vesivahingosta. Vakuutusyhtiöt tappelee meneekö se sun vakuutuksesta vai maksatko itse.

Hometta ei tule normaalikäytöllä jos rakenteet on kunnossa ja vesieristykset tehty oikein. Pitäisi olla kunnon tulva ja antaa sen lillua pitkiä aikoja.

Et ole sattunut kuulemaan pikkuhiljaa vuotaneista putkista, pesukoneiden liitoksista. Kandee olla hyvinkin tarkkana ja varovainen höhlä.

Putket kuuluu vuokranantajalle. Pesukone on yleensä kylpyhuoneessa joten sen valumisilla ei ole vaikutusta jos kylppäri on tehty oikein. Tiskikoneen, jos sen on asentanut asentaja, menee kotivakuutuksesta.

Vierailija
51/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Talot nyt tuppaa normaalisti kulua aika paljon. Omistusasunnossa sai aina joskus remontoida kattoa, sitten putkia jne.

Vierailija
52/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Olet laiminlyönyt ilmoitusvelvollisuutesi aiheuttamastasi vesivahingosta. Vakuutusyhtiöt tappelee meneekö se sun vakuutuksesta vai maksatko itse.

Hometta ei tule normaalikäytöllä jos rakenteet on kunnossa ja vesieristykset tehty oikein. Pitäisi olla kunnon tulva ja antaa sen lillua pitkiä aikoja.

Et ole sattunut kuulemaan pikkuhiljaa vuotaneista putkista, pesukoneiden liitoksista. Kandee olla hyvinkin tarkkana ja varovainen höhlä.

Putket kuuluu vuokranantajalle. Pesukone on yleensä kylpyhuoneessa joten sen valumisilla ei ole vaikutusta jos kylppäri on tehty oikein. Tiskikoneen, jos sen on asentanut asentaja, menee kotivakuutuksesta.

Tarkalleen ottaen putket kuuluvat kiinteistön omistajalle.

Vierailija
53/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Ne kuuluu taloyhtiölle. Kannattaa tutustua vastuunjakotaulukkoon.

Vierailija
54/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä. Ehkä sen takia ei kannata vuokrata ap:n kaltaiselle nisti-kundille joka ulísee peloissaan vastuusta.

YH:t on hyviä. Saavat tukea kaupungilta (eli koskaan ei jää täysin rahatta), äidit haluavat lapsilleen turvallisen kasvuympäristön ja joskus pääsee kuittamaan vuokraa luonnossakin. Opiskelijatytöillä tuo kuittaaminen tapahtuu helpommin, mutta niillä ei vastuu lapsista vielä paina.

Mitä ihmettä sinä horiset. Ei tässä mitään maksullisia olla.

Eikä sitä kukaan odotakaan. Mutta välillä naiset toivovat vähän jeesiä.

Herrasmiehenä en voi kieltäytyä.

Ihme sekoilua juttusi. Huollot hoitaa huoltoyhtiö. Ei niitä miltään random piha ukkelilta kysytä. Asunnon omistaa vuokrayhtiö Helsingissä. Siihen ollaan yhteydessä sähköpostilla. Ikinä en ole ketään tavannut.

Vierailija
55/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä itselle, eikä toiselle maksaminen on varmaan ollut sellainen illuusio viimeiset 10 vuotta (jolloin toki margiaali kuitenkin on vähintään pitänyt pankille maksaa), mutta kun korot alkaa nousemaan niin tilanne alkaa taas rahoittumaan. Joko maksat pankille tai vuokran-antajalle. Valitse paheesi.

En ihan saa kiinni tuosta "illuusiostasi". Olen asunut yli 10 vuotta asunnossa, jonka vuokra olisi vähintään 700€ kalliimpi kuin vastike, jota maksan. Pankkien korot olleet mitättömiä ja toki nyt nousevat jonkin verran. Kyllä tuolla säästyvällä 700€ summalla kuukaudessa makselee vaikka 10% korkoja.

Vierailija
56/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Minun talostani löytyi hometta vaikkei mitään vesivahinkoja ole ollut. Hyvä sitten jonkun tulla syyttämään vesivahingosta jota ei koskaan tapahtunut

Vierailija
57/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Talot nyt tuppaa normaalisti kulua aika paljon. Omistusasunnossa sai aina joskus remontoida kattoa, sitten putkia jne.

Onhan se kova pala kun putket kestää vain 40-50 vuotta.

Vierailija
58/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Minun talostani löytyi hometta vaikkei mitään vesivahinkoja ole ollut. Hyvä sitten jonkun tulla syyttämään vesivahingosta jota ei koskaan tapahtunut

Jep jep

Pidä jonne hauska ilta

Vierailija
59/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Ne kuuluu taloyhtiölle. Kannattaa tutustua vastuunjakotaulukkoon.

Niin jos asunto sijaitsee taloyhtiössä. Ajattelin nyt suppeasti omalta kannaltani. Yksityinen vuokrayhtiöni omistaa koko talon, joten he ovat taloyhtiö ja vuokranantaja.

Vierailija
60/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Jep jep

Pidä jonne hauska ilta

Hönö se on. Eikä sillä ikinä, siis ikipäivänä ole ollut omaa taloa ;p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän