Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaisi omistaa asuntoa?

Vierailija
08.08.2022 |

Ainakin minusta vuokralla on paljon helpompaa ja vapaampaa. Ei tarvitse tehdä kaikkea itse, säästyy vaivaa eikä vuokra-asunnosta tarvitse kantaa vastuuta. Luulisi myös säästyvän rahaa, kun ei tarvitse tehdä mitään remontteja, ja jos tulee isompia ongelmia niin ei ole omalla vastuulla. Minua ainakin ahdistaisi noin iso vastuu. Vuokrakämpästä on myös helppo muuttaa pois, omistusasunto pitää taas myydä mutta sen kaupaksi meneminen ei ole taattua mitenkään.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoiten en halua omistaa autoakaan

Vierailija
2/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin moni on nuorena miettinyt, mutta sitten alkanut miettiä miksi maksaa koko ajan toiselle, jos voi maksaa omaa pois. 

Varsinkin jos melko hyvällä todennäköisyydellä asunto on sellaine ettei hinta romahda. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin aina laittaa tän vuokralle, ottaa sun kaltaisen reppanan tähän asumaan ja muuttaa itse parempaan.

Vierailija
4/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään. Minulla on eläkkeellä neljännesmiljoonan omaisuus jo pelkästään velattomasta asunnosta hyvällä paikalla, jossa se menee varmasti kaupaksi. Kuis sulla?

Vierailija
5/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Miksi omistaa mitään, kun voi olla omistamatta ja sitten maksaa toiselle lainaamisesta?

Vierailija
6/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No useimmille elämässä pienet vastuut eivät ole noin mullistavia. Vastuuta otetaan ihan mielellään ja pieniä riskejäkin, kuten vaikka se, ettei välittömästi menisikään kaupaksi asunto muuttoaikeiden tullen. Saa sen yleensä aina vuokralle laitettua, jos kukaan ei heti osta käypään hintaan.

Ei elämää pidä elää ylivarovaisena ja pelätä pientäkin vastuuta.

Vierailija
7/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin aina laittaa tän vuokralle, ottaa sun kaltaisen reppanan tähän asumaan ja muuttaa itse parempaan.

Muista että kaikki viat talossasi ovat edelleen sinun vastuulla

Vierailija
8/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmanhan sen vuokra-asunnosta tulevan vastuun luulisi olevan? Toisen omaisuutta käytät ja se pitäisi pitää huolellisesti yhtä hyvässä kunnossa kuin jossa sen vuokralle otit. Ja saat jatkuvasti stressata jos vuokranantaja haluaakin asunnon omaan käyttöönsä. 

Vierailija
9/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, köyhä?

Vierailija
10/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä ja laajennan asian koskemaan naisia.

Vierailija
11/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko eläkkeellä? Ei tämä palsta taida olla sinun ikäisillesi

Vierailija
12/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Kaikki mikä ei ole normaalia kulumaa veloitetaan sinulta.

Vierailija
13/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks tietenkin, et ei viitsi maksaa järkyttäviä vuokria, eikä vuokra-asunto ole mitenkään varma, vuokranantajahan voi esim tarvita asunnon itselleen. Tietenkin olet myös vastuussa asunnon kunnosta, et voi rällästellä siellä miten sattuu.

Vierailija
14/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42 ja max 2 vuotta niin kämppä on velaton. 

Vierailija
15/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyl aika kaheli, jos vielä eläkkeelläkin asuisi epävarmassa vuokra-asunnossa. Ei mitään järkeä, kiva saada vaikkapa kenkää, ja joutua johonkin epämiellyttävään loukkoon, kun ei muutakaa saa.

Vierailija
16/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Jos tulee hometta niin sitä ei veloiteta minulta

Vierailija
17/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuremmanhan sen vuokra-asunnosta tulevan vastuun luulisi olevan? Toisen omaisuutta käytät ja se pitäisi pitää huolellisesti yhtä hyvässä kunnossa kuin jossa sen vuokralle otit. Ja saat jatkuvasti stressata jos vuokranantaja haluaakin asunnon omaan käyttöönsä. 

Ei tässä mitään stressata tarvitse kun ei ole tapana laittaa paikkoja palasiksi. Eikä kannata vuokrata yksityiseltä jos pelkää että joutuu muuttamaan.

Vierailija
18/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? 

Jos tulee hometta niin sitä ei veloiteta minulta

Todellakin veloitetaan. Ei sitä hometta itsestään tule.

Olet laiminlyönyt ilmoitusvelvollisuutesi aiheuttamastasi vesivahingosta. Vakuutusyhtiöt tappelee meneekö se sun vakuutuksesta vai maksatko itse.

Vierailija
19/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin miettisin miten joku on niin tyhmä kuin aloittaja ja maksaa jonkun toisen omistamaa asuntoa.

Vierailija
20/94 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eks sä tiä et täällä hengailee paljon eläkeläisiä, ite oon lukenu ketjua, jossa haukuttiin ja kadehdittiin eläkeläisten eläkkeitä, hyvin paljon eläkeläiset vastailivat, kermaperseiksi kutsuivat nuorempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan