Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia joka ei edelleenkään vuonna 2022 ole kaikille selvä: on 100% OK olla työtön ja kerron teille miksi kolmella toteamuksella

Vierailija
06.08.2022 |

Yksi. Töitä ei edelleenkään riitä kaikille.
Kaksi. Täystyöllisyys ei koskaan ole ollut kansantaloudellinen tavoite
Kolme. Ihminen ei ole vailla mitään vaikka töitä ei olisi.

Lisään tähän vielä neljännenkin toteamuksen. Miksi ketään pitäisi pakottaa viemään työpaikka joltain joka haluaa ja tarvitsee sitä vielä enemmän?

Lisäksi havaittua: työttömien mollaaminen tulee pääosin töissä väsyneiltä työläisiltä jotka haluaisivat huilia mutta jotka eivät uskalla huilia. Tästä pääsemme taas jutun alkuun: on 100% OK olla työtön koska töitä ei riitä edes kaikille työkykyisille.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse käydä töissä, mutta on väärin elää yhteiskunnassa toisten rahalla.

Miksi se on väärin?

Meillä on hyvinvointiyhteiskunta, ja se on kehitetty juuri siksi, että me maksamme kaikki koko ajan veroja, jotta verorahoilla voidaan sitten elättää niitä jotka eivät sillä hetkellä jostain syystä kykene itseään elättämään, sairauden, vanhuuden tai työpaikan puuttumisen takia.

Se on tämän koko systeemin idea, että meistä jokainen jossain vaiheessa elää yhteiskunnan rahoilla, ne ei ole "toisten rahoja" vaan ne on meidän kaikkien yhteisiä rahoja, me kaikki olemme yhteiskunta.

ME kaikki kulutamme yhteiskunnan rahoja eli verorahoja jokaisen hengenvedon aikana mitä olemme olemassa, ja me jokainen maksamme veroja ihan kaikesta mitä ostamme, ruoka, asuminen, liikkuminen... ihan kaikki jossa raha liikkuu, menee aina vero päältä.

Nimenomaan elättää niitä, jotka eivät KYKENE siihen itse. Mutta ei niitä, jotka eivät HALUA tai VIIITSI sitä tehdä.

Voisihan sen nähdä suojelurahanakin. Jos et maksa, haluamaton ja viitsimätön sakki alkaa pian viitsimään ja haluamaan ja se ei ole työ vaan käsilaukkusi sisältö henkesi uhalla.

Vierailija
62/94 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin maksaa työttömille, jotka eivät edes pyri töihin? Tukiaiset pois.

Huvittavaa uhoa henkilöltä, joka on itse nettosaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse käydä töissä, mutta on väärin elää yhteiskunnassa toisten rahalla.

Tätä mantraa jaksetaan toistaa. Mikä se vaihtoehto on, jos töitä ei oikeasti ole kaikille? Mistä nämä ihmiset saavat rahaa eläkseen? Kannatatko kerjäämistä, varastamista tai kenties työttömien tappamista?

Terveelle ihmiselle ei pitäisi maksaa täysin vastikkeetonta rahaa. Sen takia edes tunti viikossa vapaehtoistyötä tai kurtturuusujen kitkemistä ei voi olla ylivoimaista kenellekään.

Niimpä. Miksipä maksaa palkkaa työstä jonka voi teettää ilmaiseksi työttömällä. Tätähän tapahtuu jo paljon erilaisten aktivoimistoimien puitteissa. Ja tästä hyötyy? Ei työtön, ei yhteiskunta vaan...

Vierailija
64/94 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on eritasoisia kasteja

Ne jotka saavat ansiosidonnaista ovat korkeimmalla portaalla

Vierailija
65/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei tosiaan ole kaikille. Mutta työtönkin voi olla systeemistä kiitollinen eikä aina käsi ojossa vaatimassa lisää ja lisää niiltä työssäkäyviltä.

Suomessa systeemi on sellainen, että työssä käyminen ei kannata. Ei siitä saa niin paljoa etua työttömyyteen nähden että kannattaisi joka aamu liikkeelle lähteä. Palkat on saatava tasolle, jolla niillä saa ostettuakin jotain.

Vierailija
66/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet limainen iilimato. Ei sellaisille töitä olekaan.

Joo, tuet on liian hyvät.

Tuet niin hyviä että euroopan neuvostolta tulee satikutia suomelle liian pienistä tuista. Mikä tässä nyt mättää? vai onko kyse vain sinun tai sinunlaistesi mielipiteistä?

Tuet ovat niin hyviä, ettei työnteko maita.

Minä saan 685e nettona. Sekö on niin hyvä tuki ettei kannata mennä töihin?

Vierailija
67/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet niin hyviä että euroopan neuvostolta tulee satikutia suomelle liian pienistä tuista. Mikä tässä nyt mättää? vai onko kyse vain sinun tai sinunlaistesi mielipiteistä?

No jos 2500e palkasta jää käteen 1800, mistä maksat asumisen 800e itse, päivähoitomaksut lapsista 550e itse ja sitten elämiseen jää se 450e, mistä maksetaan netit, puhelimet, lasten tavarat ym itse niin ei se tosiaan oikeastaan kannata.

Vierailija
68/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mantraa jaksetaan toistaa. Mikä se vaihtoehto on, jos töitä ei oikeasti ole kaikille? Mistä nämä ihmiset saavat rahaa eläkseen? Kannatatko kerjäämistä, varastamista tai kenties työttömien tappamista?

Terveelle ihmiselle ei pitäisi maksaa täysin vastikkeetonta rahaa. Sen takia edes tunti viikossa vapaehtoistyötä tai kurtturuusujen kitkemistä ei voi olla ylivoimaista kenellekään.

Niimpä. Miksipä maksaa palkkaa työstä jonka voi teettää ilmaiseksi työttömällä. Tätähän tapahtuu jo paljon erilaisten aktivoimistoimien puitteissa. Ja tästä hyötyy? Ei työtön, ei yhteiskunta vaan...

Nuo aktivoimistoimet pitäisi lopettaa oitis. Nyt niillä vältellään puhtaasti kalliin työntekijän palkkaamista. Koska miksi palkata joku parilla tonnilla, kun saman kaverin saa tekemään ilmaiseksi.

Vierailija
69/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos 2500e palkasta jää käteen 1800, mistä maksat asumisen 800e itse, päivähoitomaksut lapsista 550e itse ja sitten elämiseen jää se 450e, mistä maksetaan netit, puhelimet, lasten tavarat ym itse niin ei se tosiaan oikeastaan kannata.

Ei ole päiväkoti-ikäisiä ja asumiseen ei mene 800e.

Vierailija
70/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kuten huomaat jollain on. Ja 800e asumiseen on erittäin kohtuullinen määrä lapsiperheelle. Eihän kenelläkään työllisellä olisi ongelmaa, jos elättäisi yksin itseään. Mutta kun ihmisillä on lapsia. Ja toisessa ketjussa tuen saajat on sitä mieltä ettei työssäkäyvät tarvitse lapsilisiä, vaan heille pitää antaa nekin. Miksi ihmeessä pitäisi?

Vierailija
71/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on ymmärrettävää jos se on väliaikaista ja uutta työtä yritetään etsiä. Elämäntapatyöttömyys ei ole OK.

Se on täysin ok niin kauan kuin työkyvyttömiä roikotetaan työmarkkinatuella vain siksi, että eläke tulee kalliimmaksi, ja niin kauan kuin me elätämme suuria määriä muualta tulleita kielitaidottomuuden vuoksi pysyvästi työllistymiskyvyttömiä.

Niin. Me työkyvyttömien eliittiin kuuluvat jotka saamme sen eläkkeen heittämällä, meille halutaan taata siedettävät olot, muille ei. 

Vierailija
72/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaan kansalaispalkka. Aivan typerää yrittää pakottaa lähes eläkeikäisiä töihin, tai ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti pysty mihinkään.

Kansalaispalkka toteutuu kun jokainen työtön menee kinuamaan työssäkäyvältä naapurilta muutaman satasen joka kuukausi. Nämä lahjoitukset saa vähentää verotuksessa tottakai.

Vierailija
73/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu osittain siitä, että sinä maksat myös APn kaltaisten elämämfilosohvien elämiset.

Vierailija
74/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja  kuin pohjoisessa katsotaanpa  vaikka  lapin kittilää!! Sodan jälkeen valtio antoi ilmaiseksi / hakoi maa-alueita jotta lappiin muuttais asukkaita jne. He rakensivat talot ja pelot  vaikka mitä, Heidän jälkeläiset on suurimpia valittajia kun  haukkuvat  työttömiä,kuulemma pitäis  tehä töitä ja  ei mitään tukia!! Helppo heidän on sanoa kus ovat saaneet perinnöksi maat/järvet,puustot ja perkeleen porotkin joku sitten ollaaan niin tietäväisiä vaikka toki töissäkin käyvät mutta on puunmyyntiä,poronlihaa,vuokrauksia montaki muuta ja osa pimeenä normi käytäntö.

Sanoma on että nämä ei ole koskaan saanet tietää mitä on olla rahaton välillä ja silti muka tietävä muita paremmin.

Vierailija
75/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kuten huomaat jollain on. Ja 800e asumiseen on erittäin kohtuullinen määrä lapsiperheelle. Eihän kenelläkään työllisellä olisi ongelmaa, jos elättäisi yksin itseään. Mutta kun ihmisillä on lapsia. Ja toisessa ketjussa tuen saajat on sitä mieltä ettei työssäkäyvät tarvitse lapsilisiä, vaan heille pitää antaa nekin. Miksi ihmeessä pitäisi?

No mutta toisten kannattaisi ottaa töitä vastaan joten ihan turhaa yleistystä ettei tukien takia kannata mennä töihin.

Vierailija
76/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys itsessään työllistää kasan kouluttajia, virkailjoita ja hömppäprojektin vetäjiä. Näistä osa ei kykenisikään mihinkään tuottavaan työhön. He tienaavat sillä, että osa on työttömänä. Tästä ei puhuta jostain syystä juuri koskaan missään.  

Vierailija
77/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radikaali esitys: potkut kuukausi.

Eli joka ainoa suomen työssäkävijä saa potkut kuukautena x. Työntekijät saa palkata vähä kerrallaan takaisin alkaen vasta 10kk myöhemmin.. jos haluaa.

Mitään muuta tukia ei lankea kuin perus työttömyys korvaus. Sehän on vuosia herättänyt suurta kateutta ja katkeruutta veronmaksajien syvissä riveissä. Luulisi nyt onnen kukoistavan kaikkialla.

Näin saadaan seville ketkä ja mitkä kukoistavat.

Ja kateellisille selviää mitä on elää minimi työttömyyspäivärahalla kuukausia vailla mitään toivoa pysyvästä työpaikasta.

Tehdään ns täysi alasajo.

Vierailija
78/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joka ainoa suomen työssäkävijä saa potkut kuukautena x. Työntekijät saa palkata vähä kerrallaan takaisin alkaen vasta 10kk myöhemmin.. jos haluaa.

Mitään muuta tukia ei lankea kuin perus työttömyys korvaus. Sehän on vuosia herättänyt suurta kateutta ja katkeruutta veronmaksajien syvissä riveissä. Luulisi nyt onnen kukoistavan kaikkialla.

Ja kateellisille selviää mitä on elää minimi työttömyyspäivärahalla kuukausia vailla mitään toivoa pysyvästä työpaikasta.

Sopii. Et taida arvata miten nopeasti elämä käy nihkeäksi teillä jotka ette ennen resetointia olleet työelämässä. Kas kun kukaan ei sitten maksa niitä tukirahoja. Ja minä en ainakaan mene enää töihin, jos palkasta otetaan siivu tukiaisiin.

Vierailija
79/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätytkö jos kerron, että monet nyt työtä tekevät ovat kituuttaneet vuosikausia pelkän opintotuen voimalla. Se on puolet työttömyystuesta. Nuo ihmiset kaivaa ne opintoaikaiset selviämiskeinot käyttöön ja pärjää edelleen sua paremmin ja edelleen sua ottaa päähän.

Vierailija
80/94 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä edes osa-aikaisesti töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän