Asia joka ei edelleenkään vuonna 2022 ole kaikille selvä: on 100% OK olla työtön ja kerron teille miksi kolmella toteamuksella
Yksi. Töitä ei edelleenkään riitä kaikille.
Kaksi. Täystyöllisyys ei koskaan ole ollut kansantaloudellinen tavoite
Kolme. Ihminen ei ole vailla mitään vaikka töitä ei olisi.
Lisään tähän vielä neljännenkin toteamuksen. Miksi ketään pitäisi pakottaa viemään työpaikka joltain joka haluaa ja tarvitsee sitä vielä enemmän?
Lisäksi havaittua: työttömien mollaaminen tulee pääosin töissä väsyneiltä työläisiltä jotka haluaisivat huilia mutta jotka eivät uskalla huilia. Tästä pääsemme taas jutun alkuun: on 100% OK olla työtön koska töitä ei riitä edes kaikille työkykyisille.
Kommentit (94)
Kenenkään ei tarvitse käydä töissä, mutta on väärin elää yhteiskunnassa toisten rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Palataan kuule asiaan kun työttömyyskorvaukset ym. on lopetettu.
Älä laita liikaa palamaan ettet mene psykoosiin.
Tarvitaan kansalaispalkka. Aivan typerää yrittää pakottaa lähes eläkeikäisiä töihin, tai ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti pysty mihinkään.
Joo ja ei ole tuhoamassa ilmastoa/luontoa saastuttavissa firmoissa ja osallistu läheskään niin karmivasti sairaaseen kulutusjuhlaan jota nämä menestyjät elämäkseen kutsuvat. Ei ole varaa edes pukkia uusia penskoja tätä planeettaa kuormittamaan, ei varaa autoon, lentoihin/matkusteluun, lihaan jne. Hyvin ekologista elämää eikä tarvitse olla v***upäiden kiusattavana. Perustulo pitää tulla ja RIITTÄVÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä laita liikaa palamaan ettet mene psykoosiin.
Osu ja uppos?!
sosiaalivirkailja kirjoitti:
Minua ei haittaa jos työttömien tukia korotetaan 3,4%
Itse olen sosiaalivirkailija ja minusta työttömyys on hyvä asia. Ilman työtttömiä ei olisi sosiaalivirastojakaan
Työttömien tukien voidaan nostaa, mutta vain sen verran että työttömät pysyvät minua alempana yhteiskunnan sosiaalisessa arvojärjestyksessä (sosioekonominen status ym)
Työttömyys ei kyllä yleensä ole syy sille, miksi tullaan sossuun asiakkaaksi. Työttömyyskorvausta ei saa sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, mutta loisiminen ei ole ok, eikä kenelläkään muulla ole velvollisuutta elättää loisia.
Työttömyysturva on tarkoitettu lyhyt aikaiseksi turvaksi, että voi hakea töitä, ei miksikään elämän valinnaksi.
No sanopa se lääkäreille jotka eivät halua tai osaa hoitaa työkyvyttömiä työkykyisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan kansalaispalkka. Aivan typerää yrittää pakottaa lähes eläkeikäisiä töihin, tai ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti pysty mihinkään.
ja yhä edelleenkään tähän ei ole mitään realistisia mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse käydä töissä, mutta on väärin elää yhteiskunnassa toisten rahalla.
Omat rahasi eivät koskaan ole oikeasti sinun. Osta kultaa ja hautaa ne maahan jos pelottaa. Muista piirtää aarrekartta jonka annat perinnöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja yhä edelleenkään tähän ei ole mitään realistisia mahdollisuuksia.
Kyllä on, ja ennemmin tai myöhemmin siihen on siirryttävä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on ymmärrettävää jos se on väliaikaista ja uutta työtä yritetään etsiä. Elämäntapatyöttömyys ei ole OK.
On se ihan ok jos selviää vähällä. Mielestäni aivan ok.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, mutta loisiminen ei ole ok, eikä kenelläkään muulla ole velvollisuutta elättää loisia.
Työttömyysturva on tarkoitettu lyhyt aikaiseksi turvaksi, että voi hakea töitä, ei miksikään elämän valinnaksi.
Ok. Mikä neuvosi on pätevälle hakijalle joka aina jää työhaastatteluissa kakkoseksi?
Vierailija kirjoitti:
sosiaalivirkailja kirjoitti:
Minua ei haittaa jos työttömien tukia korotetaan 3,4%
Itse olen sosiaalivirkailija ja minusta työttömyys on hyvä asia. Ilman työtttömiä ei olisi sosiaalivirastojakaan
Työttömien tukien voidaan nostaa, mutta vain sen verran että työttömät pysyvät minua alempana yhteiskunnan sosiaalisessa arvojärjestyksessä (sosioekonominen status ym)
Työttömyys ei kyllä yleensä ole syy sille, miksi tullaan sossuun asiakkaaksi. Työttömyyskorvausta ei saa sossusta.
Työttömyys on syy sille miksi ihminen joutuu varattomaksi
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on väärin?
Meillä on hyvinvointiyhteiskunta, ja se on kehitetty juuri siksi, että me maksamme kaikki koko ajan veroja, jotta verorahoilla voidaan sitten elättää niitä jotka eivät sillä hetkellä jostain syystä kykene itseään elättämään, sairauden, vanhuuden tai työpaikan puuttumisen takia.
Se on tämän koko systeemin idea, että meistä jokainen jossain vaiheessa elää yhteiskunnan rahoilla, ne ei ole "toisten rahoja" vaan ne on meidän kaikkien yhteisiä rahoja, me kaikki olemme yhteiskunta.
ME kaikki kulutamme yhteiskunnan rahoja eli verorahoja jokaisen hengenvedon aikana mitä olemme olemassa, ja me jokainen maksamme veroja ihan kaikesta mitä ostamme, ruoka, asuminen, liikkuminen... ihan kaikki jossa raha liikkuu, menee aina vero päältä.
Vierailija kirjoitti:
Sivistysvaltio ei jätä ketään kuolemaan nälkään. Suuri enemmistö kansasta kannattaa tällaista politiikkaa, että myös heikoimmista huolehditaan. Jos tämä ei käy sinulle, muuta muualle.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on ymmärrettävää jos se on väliaikaista ja uutta työtä yritetään etsiä. Elämäntapatyöttömyys ei ole OK.
Niin pitkään kun kaikille niille jotka haluaa töihin ei riitä työpaikkoja, se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysturva on tarkoitettu lyhyt aikaiseksi turvaksi, että voi hakea töitä, ei miksikään elämän valinnaksi.No sanopa se lääkäreille jotka eivät halua tai osaa hoitaa työkyvyttömiä työkykyisiksi.
Näinpä. Olen työkyvytön lähes kaikkeen työhön. Hain nyt polkuopintoihin alalle joka työllistäisi ja se työ olisi myös sellaista mitä pystyisin fyysisesti tekemään. Jos työkkäristä ei tule vihreää valoa niin sitten ei edes haluta että ikinä työllistyisin.
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin ok niin kauan kuin työkyvyttömiä roikotetaan työmarkkinatuella vain siksi, että eläke tulee kalliimmaksi, ja niin kauan kuin me elätämme suuria määriä muualta tulleita kielitaidottomuuden vuoksi pysyvästi työllistymiskyvyttömiä.
Moniko polttaa itsensä loppuun työelämän juoksuhaudoissa koska töitä pitää olla ja uraputki katkeaa jos CV (ooh!) ei näytä hyvältä?