Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta joulusiivousta teillä tehdään? Kinaa miesystävän kanssa, ensimmäinen joulumme samassa kodissa

Vierailija
17.12.2022 |

Kerran jo moppasin ja imuroin koko talon ihan lattiasta kattoon. Suunnitelmissa oli että siivotaan suursiivous ensi perjantaina aatonaattona, mutta miesystävä ei siihen suostu. Jouluaaton aamuna vielä nopea imurointi 😊

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri. Niitä saa halvalla.

Vierailija
2/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä joulukuussa. 🤪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö juttele? Meillä siivouksen hoiti siivousfirma. Lasku meni puoliksi.

Vierailija
4/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä vihaan kaikkea tällaista. 

Mä siivoan ihan normaalisti enkä nimitä sitä joulusiivoukseksi. Muutenkin tällainen hysterisointi joulun alla saa niin karvat nousemaan ylös.

Meillä on aina todella siistiä ja tykkään siivouksesta, mutta että se tehdään tälleen nimenomaan  joulun alla "pakotettuna" ja nimellä "joulusiivous", on tosi vastenmielistä.

Vierailija
5/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 5 (viisi) suursiivousta ja niiden välissä perussiivoukset. Nämä siis jouluviikolla tehtävä. Sitä ennen maalataan keittiö ja muiden huoneiden katot. Ovienkaapit vaihdetaan uusiin sekä kiilloitetaan ja vahataan sekä lakataan lattiat. Mahdollinen hormi puhdistetaan harjalla sekä piippu puhdistetaan ulkopuolelta.

Vierailija
6/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi joulusiivous, muuten ihan normaalit viikkosiivoukset. Jouluksi pestään jotain sellaisia paikkoja mitä ei normaalisti aina, kuten uuni ja kaappien päällisiä sekä sauna.

Vierailija
7/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti moppaa yhden kerran.

Vierailija
8/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Kerran viikossa on siivouspäivä jossa pyyhitään pölyt, imuroidaan, pestään lattiat, tuuletetaan matot ulkona, pestään vessa, vaihdetaan lakanat yms. 

Keittiö ja eteinen siivotaan joka päivä ja imuroidaan ainakin kerran päivässä. 

Ikkunat ja sauna pestään muutaman kerran vuodessa. 

Lastenhuoneen lelut siivotaan joka päivä paikoilleen ja muutenkin  päivittäin pidetään kodin järjestystä yllä. 

Lapsuuden kodissani äitini raivosiivosi 2 kertaa vuodessa, jouluksi ja juhannukseksi ja muuten oli suht sotkuista. 

Vierailija
9/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä inhoan suorittaa joulusiivousta enkä sitä oo tehny sen koommin kun kotoa lähdin maailmalle. Samalla jätin muunkin pakkosuorittamisen. Onneksi mies on samoilla linjoilla ja joulut on vietetty rennosti. Teidän ap pitäs löytää sellainen keskitie asiaan ja ymmärtää että toista ei voi pakottaa suorittamaan mitä itse haluaa.

Vierailija
10/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä vihaan kaikkea tällaista. 

Mä siivoan ihan normaalisti enkä nimitä sitä joulusiivoukseksi. Muutenkin tällainen hysterisointi joulun alla saa niin karvat nousemaan ylös.

Meillä on aina todella siistiä ja tykkään siivouksesta, mutta että se tehdään tälleen nimenomaan  joulun alla "pakotettuna" ja nimellä "joulusiivous", on tosi vastenmielistä.

miksi? Miksi toisten tavat niin ahdistaa?

Vierailija
11/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Siivotaan kerran viikossa ja robotti-imuri huristelee päivittäin, ei tarvitse erikseen joulusiivouksia.

Vierailija
12/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään,imuroin ja pyyhin pölyt viikolla ja se saa riittää.

Vierailija
13/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Joulu tulee siivoamattakin. Tai siis ihan normaali imurointi yms. mitä normaalistikin.

Vierailija
14/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse panostan enemmän juhannussiivoukseen.

Vierailija
15/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä ketju on, kun ei tähän voi vastata kuin hyväksynnän jälkeen?

Vierailija
16/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kertaakaan, vaan ihan perus viikkosiivous. Joulu tulee muutenkin kuin jynssäämällä paikkoja turhan takia.

Vierailija
17/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen joulusiivouksen kerran ja kevätsiivouksen. Nämä siis poikkeavat tavallisesta viikkosiivouksesta siten, että myös kaikki kaapit ja laatikot tyhjennetään, imuroidaan, pestään ja käydään läpi. Samoin pyyhin mopilla seinät, katot ja kattolistat jota en muulloin tee.

Vierailija
18/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kun meillä harrastetaan päivittäis siisteyttä ihan joka päivä niin ei tarvitse suur siivouksia. 

Vierailija
19/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi joulusiivous, muuten ihan normaalit viikkosiivoukset. Jouluksi pestään jotain sellaisia paikkoja mitä ei normaalisti aina, kuten uuni ja kaappien päällisiä sekä sauna.

Mitä sinulle merkitsee käsite "suursiivous", jos nyt olet jo mopannut koko huushollin katosta lattiaan, tässä järjestyksessä, ja aiot tehdä suursiivouksen vasta tämän jälkeen?

Joulu on vain kerran vuodessa, miksi kukaan tekisi useamman joulusiivouksen saman vuoden aikana?

Vierailija
20/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, meillä on ihan yhtä sotkuista jouluna kuin muinakin päivinä.