Jaa, kukaan mies ei sitten tullutkaan juttelemaan
Joskus täällä palstalla väitettiin, että kumppanin löytää kun vain menee venelaiturille istuskelemaan. No, testasin tätäkin kesän aikana. Menin venelaiturille istuskelemaan, mutta kukaan ei tullut juttelemaan. Saati, että olisin löytänyt suhteen. Olen myös istunut yksin kahvilan ja baarin terassilla, mutta ihan rauhassa sain olla.
En tarkoita, että miesten pitäisi tulla juttelemaan juuri minulle, tai että juuri miesten edes kuuluisi tehdä aloite. Kommentoinpa vain palstalla väitettyä. Että kuulemma naiselle tullaan aina juttelemaan ja siksi naisen on helppo saada suhde (kunhan hyväksyy vain sen juttelijan kumppaniksi). Testasin tätä, ja hiljaista on ollut. Ja ihan heterolta varmaankin näytän, olen normaalipainoinen ja pitkätukkainen, en näytä myrtsiltä enkä tätimäiseltä - mutta toisaalta tälläkään ei kai palstan mukaan pitäisi olla väliä, koska ei väitettykään, että vain hyvännäköiset naiset saavat seuraa. Väitettiin, että nainen kuin nainen löytää suhteen kun vain menee jonnekin istuskelemaan. Erikseen mainittiin venelaiturilla, siellä kuulemma tullaan aina juttelemaan. No, minulle ei ainakaan tultu.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan "miehet" on paska vässyköitä
Ja joku oikeasti heräsi sunnuntaina kirjoittamaan tämän kommentin kello 0711
Igorin pitää ansaita kaalinsa.
Sääli että palstamammat noudattaa sen ohjailua ja tykkäilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiturilla en ole istuskellut, mutta paikoissa, joissa on tuoleja, ihmisillä on tapana ryhtyä kanssani juttusille. Juttelu on suppea-alaista ja koskee sitä, saako tämän tuolin ottaa.
Otin kerran hoitoon erittäin ihmisystävällisen kultaisennoutajan ja ajattelin, että nyt niitä kontakteja alkaa syntyä. Minä ja koira jolkottelimme ulkosalla tuntikausia joka päivä, ja ainoat ihmiset, jotka pysähtyivät juttelemaan, olivat pikkutytöt.
Jotkut ihmiset vetävät puoleensa muita, jotkut taas hylkivät muita kuin nurinperiset magneetit. Välillä harmittaa kuulua jälkimmäiseen ryhmään.
Itseäni on purru koira lapsena, nainen joka ulkoilutti sitä (piti vapaana) poistui paikalta eikä jäänyt selvittelemään asiaa.
Ei kukaan voi luottaa siihen että sinä ja koira olisitte kilttejä.
Miksi sitten niin usein sanotaan, että koiran kanssa ei kerta kaikkiaan voi kävellä ihmisten ilmoilla niin, ettei joku pyrkisi juttusille? Tämän vanhan väittämän vuoksi minäkin ajattelin, että nyt sitä seuraa alkaa löytyä.
Koiraihmisiä on tosi paljon, ja useimmat muutkin tietävät, että häntää heiluttava ja katsekontaktia ottava kultainennoutaja ei todennäköisesti haudo päällekäymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä te luuserit ette löydä ketään? Olen pulska ruma mies ja jopa minulla on nainen kainalossa. Ootte säälittäviä.
Tarkoitatko ap:ta? Hänhän tässä ruikuttaa, kun ei kukaan taaskaan lähestynyt eikä itse uskalla ketään lähestyä. Oletko kenties miehenä esiintyvä, lihava palstamamma, joka öyhöttää suu viinistä vaahdoten lauantai-iltana vauvapalstalla?
Ei ap mitään ruikuttanut. Hän vaan todisti sun paskaväitteesi paskaksi. Sulla meni sitten heti tunteisiin..
Voimmeko luottaa siihen että ap todella kävi laiturilla?
Ettei kyse olisi nyt vain keksitystä tarinasta johon miehiä vihaavat palstanar... neidit tarttuivat kuin cittarin viimeiseen sidukkapulloon.
Missä kohtaa näet miesvihaa aloituksessa? Ihan riipumatta siitä, oliko hän oikeasti laiturilla. Millä lailla on miesvihaa todeta, että palstalla on liioiteltu?
Oliko aloitus aidosti tarpeellinen?
Jos ei, niin sen tarkoituksena oli vain pilkata miehiä.
Se on miesvihaa.
Ei se noin mene. Ap kertoi vain oman kokemuksensa, ei puhunut kaikista miehistä eikä alentavaa sävyyn. Jos tunsit piston sydämessäsi, tunnistit varmaan itsesi.
Menee toki, ei hän puhunut itsestään, vaan siitä etteivät MIEHET tule juttelemaan vaikka "palstalla luvattiin"
Senkin perään kyselin, puhuuko hän omasta kokemuksestaan vai keksikö tarinan?
Tiedämme kaikki mikä on vastaus.
Tuon "tunsit piston sydämessäsi, tunnistit itsesi" on vanha vähättely ja hiljenyskeino sekin. Sekin on yksi osoitus miesvihastasi.
Edelleenkin, jos kukaan mies ei tullut juttelemaan, niin voi sanoa, että miehet ei tulleet juttelemaan. Turha sun suuttua totuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan "miehet" on paska vässyköitä
Ei tosiaan ole hääppöinen kommentti.
Minä herään joka aamu 5-6 maissa ilman herätyskelloa. Ei ole ollenkaan omituista, että aamuseitsemältä olen lukenut uutisia pari tuntia ja katselen sitten, mitä muuta lukisin joutessani. Myös sunnuntaiaamuisin.
En tiedä alkuperäistä keskustelua, jota on käyty siitä, että naisen ei tarvitse kuin olla, ja joku lähestyy. Onko tuollaisessa keskustelussa siis otettu vähän niinkuin ääriesimerkiksi että "vaikka laiturin nokassa nököttäisi..."?
No, olen minäkin (olen mies) sitä mieltä että naisille se ensikontaktin järjestyminen vaatii todella paljon vähemmän omaa aktiivisuutta kuin miehille. Keskimäärin. Toki varmasti on naisia joita ei usein lähestytä ja miehiä joita usein lähestytään. Syyt voivat olla sekä viehättävyydessä että vaikutelman sosiaalisuudessa. Esimerkiksi: minä sain nuorena kuulla paljon positiivista kommenttia ulkonäöstäni (siis myös likimain ylistävää kommenttia), mutta silti minua lähestyttiin yöelämässä (tai muuallakaan) aika vähän. Oletan että syynä oli se, että saatoin antaa itsestäni epäsosiaalisen vaikutelman, ja sama varmaan koskee monia naisiakin, hyvän näköisiäkin.
Mutta laiturin nokka. Jos olisin liikkeellä vähän sillä mielellä, että lähestynpä viehättävää naista sellaisen bongatessani, niin aika lailla vihonviimeisenä valitsisin naisen joka on yksin laiturilla. Jotenkin tuollainen paikan valinta tuntuisi minulta niin selkeältä viestiltä halusta olla yksin. En tekisi asiasta varmaksi olettamaani päätelmää mutta näkisin sen kuitenkin selkeänä mahdollisuutena ja tuntuisi varmaan että saattaisi tulla vähän tyhmä olo jos nainen reagoisikin lähestymiseeni niin, että ""näytinkö muka siltä että odotan jotain miestä siihen pyörimään?""
Mutta jos nainen osoittaa paikan valinnallaan olevansa ikään kuin mukana jossain sosiaalisessa tilanteessa (kuten baari-illassa, paremman puutteessa), eikä olemuksellaan näytä haluavan ennaltaehkäistä jutteluyrityksiä, niin ei varmaan kovin monen tarvitse ainakaan vuodesta toiseen yksin istuskella...?
Jos on menty laiturille vähän sillä mielellä, että noniin katsotaanpa vaan niin varmaan ei kukaan tule, niin olisiko mahdollista että ei-hyvän paikanvalinnan lisäksi tietty ynseys olisi saattanut olla naamallakin? Pelkkä ympärilleen katselukaan kun ei vielä sitä tarkoita, etteikö olemuksesta huokuisi tiettyä varautuneisuutta tai omissa murheissa kiristelyä. Mutta en tiedä niin en niin väitä, kunhan arvailen mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiturilla en ole istuskellut, mutta paikoissa, joissa on tuoleja, ihmisillä on tapana ryhtyä kanssani juttusille. Juttelu on suppea-alaista ja koskee sitä, saako tämän tuolin ottaa.
Otin kerran hoitoon erittäin ihmisystävällisen kultaisennoutajan ja ajattelin, että nyt niitä kontakteja alkaa syntyä. Minä ja koira jolkottelimme ulkosalla tuntikausia joka päivä, ja ainoat ihmiset, jotka pysähtyivät juttelemaan, olivat pikkutytöt.
Jotkut ihmiset vetävät puoleensa muita, jotkut taas hylkivät muita kuin nurinperiset magneetit. Välillä harmittaa kuulua jälkimmäiseen ryhmään.
Itseäni on purru koira lapsena, nainen joka ulkoilutti sitä (piti vapaana) poistui paikalta eikä jäänyt selvittelemään asiaa.
Miksi sitten niin usein sanotaan, että koiran kanssa ei kerta kaikkiaan voi kävellä ihmisten ilmoilla niin, ettei joku pyrkisi juttusille? Tämän vanhan väittämän vuoksi minäkin ajattelin, että nyt sitä seuraa alkaa löytyä.
Koiraihmisiä on tosi paljon, ja useimmat muutkin tietävät, että häntää heiluttava ja katsekontaktia ottava kultainennoutaja ei todennäköisesti haudo päällekäymistä.
Haha :-D Olin eilen illalla koiran ja kissan kanssa lenkillä, siis metsäautotiellä, asumme harvaan asutulla alueella, täällä on kuitenkin peltoja ja taloja noin melkein näköetäisyydellä. Olin siis puoli kilometriä kaikista muista taloista, metsäautotietä pitkin mentiin ensin vähän matkaa ja lähdettiin sitten polkua pitkin oikaisemaan meidän pihaamme, kun sitä tietä pitkin tuli auto. Olimme jo metsässä, niin se autoilija pysähtyi ja nousi autosta ulos huutelemaan moita "Kun katsoin, että miten tuossa menee kissa!". Eli "naapuri", kilometrin päästä, oli käynyt sieniä katselemassa ja sattui menemään juuri siitä juuri sillä hetkellä. (ja siis minä olen nainen ja se autoilijanaapuri mies, joten tämä kyllä liittyy tähän ketjun aiheeseen)
Mutta: jos koiran kanssa kulkiessasi kukaan tule puhumaan, ota mukaan koira JA kissa!
Miksi ihmeessä et mene itse juttelemaan miehille? Meitä yksin tai äijäporukoissa kahviloissa ja baareissa istuskelijoita ja naisen puutteessa olevia riittää joka paikkakunnalle! Rohkeasti vaan! (me olemme yleensä ujoja)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene itse juttelemaan miehille? Meitä yksin tai äijäporukoissa kahviloissa ja baareissa istuskelijoita ja naisen puutteessa olevia riittää joka paikkakunnalle! Rohkeasti vaan! (me olemme yleensä ujoja)
Ei käy.
Palstan vuosia voimassa olleen fakta-teorian mukaan nainen kuin nainen missä tahansa yksin ollessa saa miehen itselleen. Mies tulee jutuille siis jos olet yksin ja nainen. Ei toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mankka kirjoitti:
Sori, mutta moni meistä ei uskalla lähestyä naista enää siinä mielessä kuten ennen. Metoo on saanut yllättävän monet miehet varpailleen koska pelkäävät leimautuvan ahdistelijaksi jos lähestyminen ei mene juuri 100%:sti nappiin ja jonkun koodin mukaan. Riskit ovat nykymaailmantilanteessa monelle liian suuret. Kymmenen vuoden päästä tilanne voi olla aivan toinen. Pelimerkit ovat tällä hetkellä kaikki naisilla.
No ei mennyt kuin kymmenen minsaa kun tuli tämä vastaus. Jokainen normaali mies ymmärtää että naista saa edelleen lähestyä kohteliaasti mutta ei edellenkään ahdistella. Metoo kertoo seks ahdistelusta eikä sillä ole mitään tekemistä normaalin ihmisten kohteliaan vuorovaikutuksen kanssa.
Äläpä viitsi. Tul "kyllä kaikki erottaa mikä on mitäkin.." on todella kulunut läppä jo.
Kas kun ahdistelun kohdehan määrittelee täysin mikä on ahdistelua naisten mielestä. Tällainen johtaa täydelliseen mielivaltaiseen kirjoittamattomien sääntöjen viidakkoon, jossa mies ei voi voittaa omalla käytöksellään, vaan ainoastaan sattumalla.
Me naiset tiedämme itsekin tasan tarkalleen, että se mikä on jollekin naiselle mukavaa, ystävällistä normaalia läpän heittoa, on joillekin jo flirttiä ja niille ääritapauksille jopa sitä ahdistelua. Kyllä tämän jo omasta ystävä-/tuttavapiiristä on selvästi havaittavissa.
Toki jokainen erottaa räikeän ahdistelun, se on selvää. Mutta toisinpäin homma ei yksinkertaisesti toimi: varovaisen kohtelias lähestyminen voi mennä pieleen, jos vaan kohde ei ole alun perin halunnut mitään kontaktia. Ja sitähän ei voi millään tietää, ennen kuin kokeilee. Turha syyttää tästä pelkästään miehiä. Aina ei todellakaan voi ennakoida mitä se toinen haluaa.
N37
Täälläkin voi jokainen halutessaan tehdä empiirisen testin: kysyä, olisiko tällainen ok. Vastauksia tulee yleensä laidasta laitaan. Osa on ehdottoman kielteinen, ettei häntä saa lähestyä millään tavalla missään tilanteessa, osa tykkää kovin ronskista lähestymistavasta, jne. Mies ei yksinkertaisesti voi osata lukea ajatuksia tai ennustaa tulevaa. Tietysti hyvä käytöstavat yleisesti ottaen on syytä olla kaikessa vuorovaikutuksessa, mutta SILTI voi mennä pieleen, jos joku vaan sattuu ärsyyntymään siitä, että Hänen Korkeudelleen puhutaan.
Toisinpäin: Anni Vuohijoki olikin "syytön", koska kukaan uhri ei noussut esiin. Silti dic pic -kerjäämiset ovat todellakin rajanylittävää käytöstä. Ehkä joskus joku toinen ei siedäkään hänen vastaavaa roisia läppäänsä ja lopputulos olisi täysin toinen. Sitten häntä pidettäisiin (ainakin ne oikeudenmukaiset, jotka eivät puolustele kaksoisstandardien mukaan) pervona ahdistelija.
Pointti: Samalla käytöksellä voi olla mikä tahansa itsestä riippumaton lopputulos. Kaikki on kohteesta ja hänen reagoinnistaan kiinni, jota ei voi ennakolta tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta tottahan se oli sinunkin kohdallasi! Pikkutytöt pysähtyivät juttelemaan. Ne ei vaan nyt sattunut olemaan sun toivomia kontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi et mene juttelemaan toisen koiraihmisen kanssa?
Olisiko silleen että vanhat väittämät eivät pidä paikkaansa enää? Miehet ovat oppimassa että jo katse on ahdistelua, koska näin toitotetaan kaikkialla.
Pohjusmarja kirjoitti:
En tiedä alkuperäistä keskustelua, jota on käyty siitä, että naisen ei tarvitse kuin olla, ja joku lähestyy. Onko tuollaisessa keskustelussa siis otettu vähän niinkuin ääriesimerkiksi että "vaikka laiturin nokassa nököttäisi..."?
No, olen minäkin (olen mies) sitä mieltä että naisille se ensikontaktin järjestyminen vaatii todella paljon vähemmän omaa aktiivisuutta kuin miehille. Keskimäärin. Toki varmasti on naisia joita ei usein lähestytä ja miehiä joita usein lähestytään. Syyt voivat olla sekä viehättävyydessä että vaikutelman sosiaalisuudessa. Esimerkiksi: minä sain nuorena kuulla paljon positiivista kommenttia ulkonäöstäni (siis myös likimain ylistävää kommenttia), mutta silti minua lähestyttiin yöelämässä (tai muuallakaan) aika vähän. Oletan että syynä oli se, että saatoin antaa itsestäni epäsosiaalisen vaikutelman, ja sama varmaan koskee monia naisiakin, hyvän näköisiäkin.
Mutta laiturin nokka. Jos olisin liikkeellä vähän sillä mielellä, että lähestynpä viehättävää naista sellaisen bongatessani, niin aika lailla vihonviimeisenä valitsisin naisen joka on yksin laiturilla. Jotenkin tuollainen paikan valinta tuntuisi minulta niin selkeältä viestiltä halusta olla yksin. En tekisi asiasta varmaksi olettamaani päätelmää mutta näkisin sen kuitenkin selkeänä mahdollisuutena ja tuntuisi varmaan että saattaisi tulla vähän tyhmä olo jos nainen reagoisikin lähestymiseeni niin, että ""näytinkö muka siltä että odotan jotain miestä siihen pyörimään?""
Mutta jos nainen osoittaa paikan valinnallaan olevansa ikään kuin mukana jossain sosiaalisessa tilanteessa (kuten baari-illassa, paremman puutteessa), eikä olemuksellaan näytä haluavan ennaltaehkäistä jutteluyrityksiä, niin ei varmaan kovin monen tarvitse ainakaan vuodesta toiseen yksin istuskella...?
Jos on menty laiturille vähän sillä mielellä, että noniin katsotaanpa vaan niin varmaan ei kukaan tule, niin olisiko mahdollista että ei-hyvän paikanvalinnan lisäksi tietty ynseys olisi saattanut olla naamallakin? Pelkkä ympärilleen katselukaan kun ei vielä sitä tarkoita, etteikö olemuksesta huokuisi tiettyä varautuneisuutta tai omissa murheissa kiristelyä. Mutta en tiedä niin en niin väitä, kunhan arvailen mahdollisuuksia.
Hyvää pohdintaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy.
Palstan vuosia voimassa olleen fakta-teorian mukaan nainen kuin nainen missä tahansa yksin ollessa saa miehen itselleen. Mies tulee jutuille siis jos olet yksin ja nainen. Ei toisin päin.
Todistamme siis kaikki kuinka miehet vihdoin ovat oppimassa ettei naisia lähestytä.
Iloitkaamme, sillä tätähän on toivottu!!
Vierailija kirjoitti:
ihan jokainen nainen saa halutessaan miehen huomattavasti helpommin kuin kukaan keskivertoa parempi mies (keskivertoa alemmilla miehillä ei ole mitään mahdollisuuksia). jotain pitää silti itse tehdä. ei parisuhdetta saa laiturilla istumalla vaikka se naisille onkin helpompaa kuin miehille
Miten ajattelit että on matemaattisesti mahdollista että ihan jokainen nainen ja vain keskimääräistä ylempitasoiset miehet saavat toisensa? Naisia kun on kaksi kertaa niin monta kuin keskimääräistä tasokkaampia miehiä, joita on puolet miehistä.
Eihän nykyaikana miehet uskalla lähestyä naista, koska se voidaan tulkita haluta väkisinmaata nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta varmasti lähestyjäkin oli pitkä, tumma ja hyvännäköinen kaveri? Et tiedäkään tai et tunnusta miten pienestä naiset ahdistuvat jo pelkästään miehen läsnäolosta. Todettu mm. koulutustilaisuudessa vaikka en edes sanonut mitään kuin ehkä korkeintaan vilkaisin hymyillen kerran tai pari. Kohta piti ottaa puhelua poikkikselle suureen ääneen jotta minäkin kuulen sen. Aivan selvästi oletti, että yritän jotain vaikka ei edes ollut kaukaisissa ajatuksissakaan. Minut on myös vedetty mukaan puoliväkisin keskusteluun ollessa ja vastapuolen eka kommentti oli tyyliin niin me poikkiksen kanssa jada jada eli älä vaan siinä yritäkkään yhtään mitään varattuja ollaan. Normaalisti vielä en käytännössä puhu enkä pukahda jos ei erikseen kysellä eikä varmasti mitkään iskuyritykset ole olleet mielessä.
Tämän kortin pelaaminen on kyllä niin kummallinen, ja tyypillinen tapa. Vielä ärsyttävämpää on nykyään se, että ei edes mainita poikaystävää/miesoletettua vaan suoraan vaan joku miehen nimi. Vaikka ei siis edes olla tavattu koskaan. Älä sinä vaan kuvittele mitään, mun kotona pyörii jo yks. Joo kuule, varattu olen itsekin ja olisin vaan halunnut olla sinulle ystävällinen, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Esim terassilla istuessa katselin merelle ajatuksiini vajonneena. Pikiä aikoja istuessa sitä toki tekee jotain: lueskelee jotain tai selaa puhelinta..
Sorry, mutta kuulostaa siltä, että näytit siltä, että haluat olla rauhassa yksin siinä valitsemassasi paikassa. Sun täytyy jotenkin viestiä, että haluat, että sua lähestytään. Ja jos joku sitten rohkenee, pyri sitten näyttämään siltä että se on OK - hymyilet heti alkuun vaikka. Vaikka ei ko. lähestyminen kiinnostaisikaan. Tätähän lähestyjän on vaikea arvata 😉
Ihmettelen kyllä myös näitä ketjun omasta mielestään ns. kauniita naisia, jotka muka ovat saaneet olla koko elämänsä rauhassa joka paikassa ilman että kukaan (kukaan!) on tullut edes juttelemaan. Mielenkiintoinen ongelma. Jolleivat ole sitten ns. liian kauniita, sekin on ongelma 😅
En nyt saa ihan kiinni mikä tuo myyttinen ns. laiturinnokka on, mutta paikan täytyy kyllä olla sellainen missä voi ottaa katsekontaktia muihin. Esim. Hgissä Cafe Caruselin ranta voisi olla - siinähän on veneitäkin 😁
Minä ehdotan ihan vilpittömästi, että kaikki palstan sinkut menevät tänään tuonne auringonpaisteeseen, katselevat ihmisiä silmiin, heittäytyvät juttusille tilaisuuden tullen ja käyttävät päivänsä paljon mukavammin kuin aiheesta teoretisoimiseen tällä palstalla. Ei, ei kannata jankuttaa "muttakunmetoo", lupaan ettei kukaan huuda metoota jos tervehdit ystävällisesti jotain ihmistä ja mikäli hän vastaa, heität tilanteeseen sopivan replan. Ellet sitten halua mennä tervehtimään varta vasten sitä nenä pystyssä louboutineissa ja chanelin kassin kanssa kulkevaa bikinibimboa, jonka koko sanaton viestintä huutaa, että hän ei halua edes katsoa sinuun päin. Tai 17-kesäistä pissistä.
Ja vinkki: ei kannata lähestyä vain niitä oman ikäisiä naisia vaan yhtä lailla jututtaa mummoja, pappoja ja muita kohdalle osuvia ihmisiä. Siitäkin saa paljon enemmän iloa kuin tällä palstalla vänkäämisestä.