Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikallani minua on alettu syyllistämään koska en osaa jutella ihmisten kanssa/olen introvertti

Vierailija
06.08.2022 |

Firman työntekijä saattaa tulla tauolla pöytääni istumaan tiedottaen kaikille tulevansa tähän pöytään istumaan koska tässä pöydässä ei tarvitse jutella mitään.
Toinen työntekijä huutaa kovaan ääneen kuinka kivaa oli tehdä päivä töitä kun oli hyvää juttuseuraa ja tämän jälkeen hän kertoo kaikille etten minä puhunut koko päivänä mitään.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ole lounaalla kuullut naapuripöydän puhuvan kirjoista saati vaihtavan mielipiteitä, analysoivan niitä- politiikasta puhumattakaan. Haukkuvat ja mollaavat niitä kollegoita jotka ei ole paikalla. Kamalaa kuunneltavaa. Miten sellaiseen älämölöön voi sivistynyt ihminen samaistua. Joka toinen sana kirotaan ja nauretaan tyhjälle. Sääli että joudutaan jakamaan ruokala noiden kouluttamattomien kanssa. Kyllä minä hiljaisista puurtajista pidän enemmän kun sosiaalisista ekstrovertti papattajista. Mitä enemmän puhuu, sitä enemmän sisältö on mitäänsanomatonta jonninjoutavaa lätinää.

Vierailija
82/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia käsitelty kirjoitti:

Ei v i t t u nämä nykyään koko ajan hoettavat into-mortit -ja vertit. Olet vain epäsosiaalinen ja piste.

Nonni, ensi kerralla ehkä osaat sanoa ihan itseksesi asia käsitelty, piste, ja siirryt seuraavaan aiheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos te "introvertit" opettelisitte käyttäytymään ja puhumaan kuin tavalliset ihmiset, niin ei tarvitsisi täällä palstalla marista "syrjinnästä"!!

Tämä.

Introverit naiset katsovat olevan kuin joitakin kuningattaria, että juuri heillä on oikeus käyttäytyä miten vaan ja millon vaan.

He kun ovat niitä introverttejä.

Ei introverttius ole mikään sairaus, elle siitä itse tee itselleen sairautta.

Ja sairaus asteelle se tosiaan menee, ellei kykene edes tavalliseen jutusteluun työpaikalla tai muuallakaan. Tuollainen jatkuva tuppisuuna oleminen on jo röyhkeää välinpitämätyämyyttä muita ihmisiä kohtaan

Tympeää käytöstä.

Ei se nyt niin voi mennä, että introvertti saa sanaa suustaan työpäivän aikana, eikä missään tilaisuuksissa.

Siis mitvit?? Sinä se vasta tympeä olet.

Olen introvertti, puhun, jos haluan. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, en puhu. Kyllä se nyt vaan voi mennä niinkin.

Onneksi omalla työpaikallani on järkevää porukkaa, ja jokainen saa tauoilla tehdä, mitä huvittaa. Lukea lehteä, olla netissä, täytellä ristikkoa, tai vaikka vain olla siinä samalla, kun syö jotain. Aika vähän siinä keskustellaan mitään diipadaapaa, koska useimmat haluavat myös latautua. Se vasta kuormittavaa olisi, jos pitäisi kuunnella jotain turhanpäiväisyyksiä kälättävää akkaa vain siksi, että ei pidetä epäkohteliaana.

Vierailija
84/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos te "introvertit" opettelisitte käyttäytymään ja puhumaan kuin tavalliset ihmiset, niin ei tarvitsisi täällä palstalla marista "syrjinnästä"!!

Siinäpä se tenppu seisoo ja häntäänsä heiluttaa!

Ei mua kiinnosta ripsivärit, kampaamot, häät, ristiäiset, auton korjaamiset, avantouinti, höpöhnlöpön juttuja kaikki.

Ne asiat, jotka mua kiinnostaa, ei taas kiinnosta yhtään ketään! Siksi en puhu mitään!

Mitkä asiat ovat sellaisia, jotka kiinnostavat sinua mutta eivät ketään muuta?

Ihan ohiksena kommentoin, mutta itse olen kyllä ekstrovertti. Silti yhdessä työpaikassa kun olin nuorempi niin yksi vanhempi nainen ryhtyi kanssa syyttelemään minua, että olen introvertti ja sen takia huono työkaveri. Johtui ihan vain siitä, että se olisi halunnut puhua tuntikaudet joka päivä avioliitostaan, sen ongelmista, sen menneistä ongelmista, lapsestaan, asuntolainastaan. Käytännössä vain ja ainoastaan itsestään. Varmasti sille kiinnostava aihe mutta mulle ei todellakaan. Oli vain vaivaannuttavaa joutua tietämään siitä, miten sen mies oli joskus pettänyt ja harrastanut sivusuhdetta, yms. 

Eli yleensä näiden muita "introverteiksi" haukkuminen kiinnostuksenaihe puhumiseen on oma itse ja muiden pitäisi olla niistä loputtoman kiinnostuneita. Ja kuka nyt oikeasti muka on niin kiinnostunut täysin vieraasta ihmisestä että viitsii kuunnella sen henkilökohtaisia juttuja joka päivä tuntikausia? 

Asia selvä. Mutta miksi laitoit vuodatuksesi tuon minun kysymykseni perään, kun se ei millään tavalla siihen liittynyt?

Se on se tyypillinen versio ekstrovertista, joka öyhöttää ja paahtaa vaan niitä omia juttujaan eikä ollenkaan kuuntele mitä muut sanoo.

Menipä sulla ihon alle :-)

Ilmeisesti taisi osua henkilökohtaisesti arkaan paikkaan, eli itsekin sössötät siellä työpaikalla avio-ongelmistasi.

Vierailija
85/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Introverit naiset katsovat olevan kuin joitakin kuningattaria, että juuri heillä on oikeus käyttäytyä miten vaan ja millon vaan.

Ja sairaus asteelle se tosiaan menee, ellei kykene edes tavalliseen jutusteluun työpaikalla tai muuallakaan. Tuollainen jatkuva tuppisuuna oleminen on jo röyhkeää välinpitämätyämyyttä muita ihmisiä kohtaan

Tympeää käytöstä.

Ei se nyt niin voi mennä, että introvertti saa sanaa suustaan työpäivän aikana, eikä missään tilaisuuksissa.

Ootko sä vähän yksinkertainen? Jos on introvertti, niin semmonen ihminen ei vaan yksinkertaisesti halua tai kykene jatkuvaan pälätykseen.

Yritä nyt hyvä ihminen tajuta se. Se ei ole röyhkeyttä. Ite voisit olla vaikka välillä hiljaa ja keskittyä töihis ja kuunnella sisäistä puhettas ja tutustua ittees. Etkä höpötellä jonnenjoutavia.

Töissä tehdään töitä. Ei se mikää surustelupaikka ole. Se hoidetaan vapaalla.

Ja en oo introvertti. Olen ambivertrtti. Googlaa jos et tiedä, mikä se on

Vierailija
86/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä tarvittavista asioista pitää pystyä puhua, uuteen kollegaan on kohteliasta yrittää tutustua, kahvi- ja lounastauoilla voi jutella jotakin. Kyllä.

MUTTA.

Nämä ihmiset, jotka käyttäytyy AP:ta kohtaan noin, vaatii paljon, paljon enemmän. He haluaa tehdä töitä suu auki. He haluaa puhua isomummon kynsihoidosta, viime viikonlopun unista, siitä millaista oli olla serkun kaaso kymmenen vuotta sitten... Siis täysin yhdentekevää pulppua ja vieläpä työn aikana. Voin ihan rehellisesti sanoa, että minä en tarvitse lämpimikseen juttelua ja minun olisi siinä vaikea keskittyä samalla työhön. Se ei ole mikään mielipide, vaan fakta.

Se, että tauoilla puhutaan säästä, uusista meikeistä ja Antti Tuiskun biiseistä, on itseasiassa kohtuullisen SIVISTYNYTTÄ tasoa.

Vierailija
87/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa noiden intropenojen puolustajat, että heillä on oikeus kohdella muita kuin ilmaa, mutta heitä kohtaan kyllä pitäisi olla sosiaalinen silloin kun arvon penalla on asiaa. V i t u t. Minä lupaan kaksi asiaa. En puhu oma-aloitteisesti intropenalle ikinä mitään, joten en vastaa hänellekään jo hän puhuu. Tasapeli.

Vierailija
88/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä paikassa, jossa suurin osa on näitä "introvertteja". Todellakaan he eivät tee töitä enempää kuin muut, päinvastoin. Suurin osa heistä on sellaisia ujoja, perässä vedettäviä tylsimyksiä, jotka eivät innostu mistään. Mikä tahansa uusi projekti on, niin se kaatuu minun niskaan, kun muut eivät "uskalla" ottaa kontaktia asiakkaisiin tai saa yhden yhtä ideaa keksittyä. Olen niin kyllästynyt tähän introvertti-valitukseen, kyllä aikuinen ihminen voisi opetella keskustelutaitoja ja aktiivisuutta!

Kuulostat aivan yhdeltä tietämältäni kiusaajaämmältä.

Siellä se työpaikalla vaivaannuttaa nuoria harjoittelijoitakin puhumaan vaikka koiranpaskasta, kun "aina pitää olla sOs1aal1Nen1!!"[/quot

Kylläpäs kolahti kovaa, kun joku uskalsi sanoa totuuden! En ole ikinä ollut kiusaaja, mutta laiskuuden ja saamattomuuden selittelyt tympäisee työpaikalla, etenkin kun täällä on niin hehkutettu "työteliäitä" introvertteja.

Vierailija
89/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä paikassa, jossa suurin osa on näitä "introvertteja". Todellakaan he eivät tee töitä enempää kuin muut, päinvastoin. Suurin osa heistä on sellaisia ujoja, perässä vedettäviä tylsimyksiä, jotka eivät innostu mistään. Mikä tahansa uusi projekti on, niin se kaatuu minun niskaan, kun muut eivät "uskalla" ottaa kontaktia asiakkaisiin tai saa yhden yhtä ideaa keksittyä. Olen niin kyllästynyt tähän introvertti-valitukseen, kyllä aikuinen ihminen voisi opetella keskustelutaitoja ja aktiivisuutta!

Kuulostat aivan yhdeltä tietämältäni kiusaajaämmältä.

Siellä se työpaikalla vaivaannuttaa nuoria harjoittelijoitakin puhumaan vaikka koiranpaskasta, kun "aina pitää olla sOs1aal1Nen1!!"[/quot

Kylläpäs kolahti kovaa, kun joku uskalsi sanoa totuuden! En ole ikinä ollut kiusaaja, mutta laiskuuden ja saamattomuuden selittelyt tympäisee työpaikalla, etenkin kun täällä on niin hehkutettu "työteliäitä" introvertteja.

Työteliäisyys ei liity mitenkään siihen, onko introvertti vai ekstrovertti. Josko yritettäisiin pitää ne puurot ja vellit niissä omissa kupeissaan.

Vierailija
90/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oijestas, osaan kuvitella millainen "työkaveri" voisit olla missä vaan. Ainoo joka osaa ja pystyy ja tekee ja on paras.

"Kontaktia ottavat" suulaat asiakaspalvelijat ei ole asiakkaasta aina niin ok.

Mä olen se työntekijä, joka saa asioita aikaiseksi 😁 Asiakkaat todellakin arvostavat sitä, että heitä sekä kuunnellaan että osataan ja viitsitään auttaa. Eikä juosta piiloon, kun ei huvita puhua.

Ekstrovertti osaa kuunnella sekä toimia.

Vierailija
91/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa noiden intropenojen puolustajat, että heillä on oikeus kohdella muita kuin ilmaa, mutta heitä kohtaan kyllä pitäisi olla sosiaalinen silloin kun arvon penalla on asiaa. V i t u t. Minä lupaan kaksi asiaa. En puhu oma-aloitteisesti intropenalle ikinä mitään, joten en vastaa hänellekään jo hän puhuu. Tasapeli.

1) opettele tilannetaju

2) töissä tehdään töitä paitsi tauoilla

3) työbestiksille, joiden persoona kiinnostaa muutenkin ja näette ehkä vapaallakin, voi puhua niitä näitä. Kaikki töissä eivät kuitenkaan ole työbestiksiäsi eikä tarvitsekaan olla. Normaali kohteliaisuus ja tauko-smalltalk riittää.

4) se tilannetaju.

Vierailija
92/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oijestas, osaan kuvitella millainen "työkaveri" voisit olla missä vaan. Ainoo joka osaa ja pystyy ja tekee ja on paras.

Mä olen se työntekijä, joka saa asioita aikaiseksi 😁 Asiakkaat todellakin arvostavat sitä, että heitä sekä kuunnellaan että osataan ja viitsitään auttaa. Eikä juosta piiloon, kun ei huvita puhua.

Sait alapeukkuni, koska et ole ymmärtänyt, mitä ekstrovertti tarkoittaa. Kaikki hyvät ominaisuutesi eivät ole ekstroverttiyttä. Ekstrovertti voi olla myös täysin puusilmä sosiaalisesti, vaikka latautuukin mielellään ihmisten parissa.

Vierailija
93/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sait alapeukkuni, koska et ole ymmärtänyt, mitä ekstrovertti tarkoittaa. Kaikki hyvät ominaisuutesi eivät ole ekstroverttiyttä. Ekstrovertti voi olla myös täysin puusilmä sosiaalisesti, vaikka latautuukin mielellään ihmisten parissa.

Saat alapeukkuni, koska et tajunnut, että kommentoin koko keskustelun useampaan selittelyyn ja hyökkäykseen ekstrovertteja kohtaan. Ulospäinsuuntautunut ihminen voi olla puhelias, kiinnostunut ihmisistä, empaattinen, kuunteleva ja tehokas.

Täällä syytetään työpaikkakiusaajaksi, koska hoitaa työnsä, eikä pakene asiakkaita tai välttele puhumasta työkavereiden kanssa.

Vierailija
94/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) opettele tilannetaju

3) työbestiksille, joiden persoona kiinnostaa muutenkin ja näette ehkä vapaallakin, voi puhua niitä näitä. Kaikki töissä eivät kuitenkaan ole työbestiksiäsi eikä tarvitsekaan olla. Normaali kohteliaisuus ja tauko-smalltalk riittää.

4) se tilannetaju.

En puhunut tuollaisesta ihmisestä. Puhuin sellaisesta joka ei välttämättä edes tervehdi, vaan ohi mennessään on vaan hiljaa katse eteenpäin naulittuna.

Vierailija
95/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan introvertit omistaa valtavan egon ja luulee olevansa muita parempia. Tässä keskustelussa sekin on nähty. Miksi introvertit ei voi mennä johonkin etätöihin, se olisi kaikille parempi. Etätöissä saatte olla niin epäsosiaalisia kuin haluatte ja sosiaaliset ihmiset saavat työkavereiksi sellaisia jotka tykkää sosiaalisoida.

Vierailija
96/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) opettele tilannetaju

4) se tilannetaju.

En puhunut tuollaisesta ihmisestä. Puhuin sellaisesta joka ei välttämättä edes tervehdi, vaan ohi mennessään on vaan hiljaa katse eteenpäin naulittuna.

No hyvä. Me ollaan sitten täysin samoilla linjoilla.

Ehkä täällä osa puhuu aidasta ja toiset seipäästä. Muuten näitä alapeukkuja ja vastauksia on aika vaikea ymmärtää, toki tilannetajuttomia ihmisiä on olemassa oikeastikin.

Vierailija
97/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyttele kotona jos juttelu tekee noin pahaa. Taidanpas alkaa juttelemaan työpaikan introvertille paljon enemmän, ansaitsette kärsiä kun olette noin töykeitä.

Vierailija
98/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan introvertit omistaa valtavan egon ja luulee olevansa muita parempia. Tässä keskustelussa sekin on nähty. Miksi introvertit ei voi mennä johonkin etätöihin, se olisi kaikille parempi. Etätöissä saatte olla niin epäsosiaalisia kuin haluatte ja sosiaaliset ihmiset saavat työkavereiksi sellaisia jotka tykkää sosiaalisoida.

Wäää wäää työ päivä pilalla kun Minnasta ei oo sorville hölöttään mun kaa wää Minna on tyhmä haluun Pirjon.

Pienet on työmurheet siinä.

Vierailija
99/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Tympeää käytöstä.

Voin sanoa, että tunnistan itseni introvertiksi. Olen myös nainen. Kyse ei ole siitä, ettenkö pystyisi normaaliin jutusteluun. Yleensä on vain kyse siitä, että kaltaisesi henkilön kanssa ei saa mitään järkevää keskustelua aikaiseksi. Ei edes pinnallisella tasolla. Miksi siis vaivautua, kun ei vaan kiinnosta. Kyllä me introvertit ne työt kuitenkin hoidetaan, ihan yhtä hyvin kuin sinä, tai tekstisi älyllisen köyhyyden perustella todennäköisesti vielä paremmin.

Keskustelukumppani ei siis ole tarpeeksi viisas tai järkevä, jotta vaivautuisi suunsa avaamaan. Ylimielisyys siis taustalla.

Vierailija
100/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseään voi kehittää, opetella keskustelemaan. Ei ole pyörälläajoa kummempaa.

Se, että ihminen ei keskustele kanssasi, voi kertoa itseasiassa enemmän sinusta, kuin toisesta tai hänen keskustelutaidoista. Itse keskustelen ja paljonkin, mutta valikoin kyllä kenen kanssa.

Et alennu keskustelemaan kaikkien kanssa. Selvä.