Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikallani minua on alettu syyllistämään koska en osaa jutella ihmisten kanssa/olen introvertti

Vierailija
06.08.2022 |

Firman työntekijä saattaa tulla tauolla pöytääni istumaan tiedottaen kaikille tulevansa tähän pöytään istumaan koska tässä pöydässä ei tarvitse jutella mitään.
Toinen työntekijä huutaa kovaan ääneen kuinka kivaa oli tehdä päivä töitä kun oli hyvää juttuseuraa ja tämän jälkeen hän kertoo kaikille etten minä puhunut koko päivänä mitään.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kai introvertitkin osaa jotain puhua ja small talkia.

Kaikki pieneen jutusteluun kyhyesti kykynee.

Jos ei kykene, silloin on kyllä aspergerin kirjoilla ta aivan helvetin tyhmä, niin ettei kykene puhumaan mistään, kun ei tiedä mitään mistään.

Tavallinen lyhyt small talk kuluu jo jokaiseen perus työelämän etikettiin.

Osaan kyllä jutella lyhyesti ja vaihtaa kuulumiset työ tai kotiasioista sekä jutella lähiaikojen ajankohtaisista tapahtumista mutta kyseessä on rutiininomainen työ ja minun tulisi osata ylläpitää keskustelua taukoamatta koko työpäivän.

Ap

Tuskin silloin olet introvertti eikä ongelma ole sinussa. Ennemminkin ne taukoamatta puhuvat kollegasi ovat hemmetin kyllästyneitä työhönsä. Ajattele nyt, jos kyseessä on yksinkertainen rutiinityö ja ne ovat olleet siellä vuosikausia, niin työ tuskin niitä on kiinnostanut enää ikuisuuksiin. Vaan ainoa mikä tekee työn siedettäväksi on se jatkuva kälättäminen.

Joten kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
22/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos te "introvertit" opettelisitte käyttäytymään ja puhumaan kuin tavalliset ihmiset, niin ei tarvitsisi täällä palstalla marista "syrjinnästä"!!

Siinäpä se tenppu seisoo ja häntäänsä heiluttaa!

Ei mua kiinnosta ripsivärit, kampaamot, häät, ristiäiset, auton korjaamiset, avantouinti, höpöhnlöpön juttuja kaikki.

Ne asiat, jotka mua kiinnostaa, ei taas kiinnosta yhtään ketään! Siksi en puhu mitään!

Mitkä asiat ovat sellaisia, jotka kiinnostavat sinua mutta eivät ketään muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa ymmärrä näitä omaan muottiin pakottajia, antaa tosi yksinkertaisen kuvan itsestään. Itse ainakin sata kertaa mieluummin otan työparikseni hiljaisen tyypin jolla työt sujuu kuin tällaisen ekstrovertti tyhjäpään, jonka suusta tulee tuubaa taukoamatta ja työnjälki on kuraa.

Vierailija
24/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kykene, silloin on kyllä aspergerin kirjoilla ta aivan helvetin tyhmä, niin ettei kykene puhumaan mistään, kun ei tiedä mitään mistään.

Osaan kyllä jutella lyhyesti ja vaihtaa kuulumiset työ tai kotiasioista sekä jutella lähiaikojen ajankohtaisista tapahtumista mutta kyseessä on rutiininomainen työ ja minun tulisi osata ylläpitää keskustelua taukoamatta koko työpäivän.

Ap

Tuskin silloin olet introvertti eikä ongelma ole sinussa. Ennemminkin ne taukoamatta puhuvat kollegasi ovat hemmetin kyllästyneitä työhönsä. Ajattele nyt, jos kyseessä on yksinkertainen rutiinityö ja ne ovat olleet siellä vuosikausia, niin työ tuskin niitä on kiinnostanut enää ikuisuuksiin. Vaan ainoa mikä tekee työn siedettäväksi on se jatkuva kälättäminen.

Mitenkä tuo kommentti muka kertoo, ettei ap olisi introvertti? Millaiseksi sinä oikein miellät introvertin? Mykäksi vai?

Vierailija
25/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos te "introvertit" opettelisitte käyttäytymään ja puhumaan kuin tavalliset ihmiset, niin ei tarvitsisi täällä palstalla marista "syrjinnästä"!!

Juuri näin. Voi opetella muutaman sana vaihtamaan muiden kanssa, eipä ole ylivoimaista.

Vierailija
26/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään voi kehittää, opetella keskustelemaan. Ei ole pyörälläajoa kummempaa.

Vierailija
27/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan kiinnosta työpaikan kuppikunnat. Ei kenenkään lapsen lapset tai koiranpennut. Menen töihin, teen työni ja lähden kotiin. Porttien ulkopuolella on elämä jonka pidän visusti poissa niiden juoruilevien ja kälättävien elämäänsä kyllästyneiden pikku muurahaisten tietoisuudesta. Onpahan vähemmän juoruttavaa ja paska puhumiseen aihetta kun eivät tiedä minusta mitään. Piste.

Vierailija
28/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseään voi kehittää, opetella keskustelemaan. Ei ole pyörälläajoa kummempaa.

Se, että ihminen ei keskustele kanssasi, voi kertoa itseasiassa enemmän sinusta, kuin toisesta tai hänen keskustelutaidoista. Itse keskustelen ja paljonkin, mutta valikoin kyllä kenen kanssa.

Vierailija
29/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia uusi työpaikka jos mahdollista. Työskentelen itse 500 hengen organisaatiossa, ja meillä on tasan yksi juntti joka käyttäytyy noin kuin nuo sinun lapselliset kollegasi. Kaveri on yleisesti tunnettu huonosta käytöksestä ja kuittailee aina, jos ei joku puhu hänen mielestään tarpeeksi tai on liian hiljaa. No, hänet siirrettiinkin sitten toimihenkilötöistä varastolle.

Milloin tuo tapahtui, siis varastoon siirto? Mietin vaan että oletko kenties joku työkavereistani kun niin tutulta kuullostaa... 😁 Ai että mikä ilon päivä se olikaan kun sai tietää ettei tarvitse enää katsella tuota urpoa

Mistäs sitä tietää! Tämä siirto tapahtui vuonna 2015 loppuvuodesta, aika heti sen jälkeen kun tulin taloon.

Vierailija
30/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnosta ripsivärit, kampaamot, häät, ristiäiset, auton korjaamiset, avantouinti, höpöhnlöpön juttuja kaikki.

Ne asiat, jotka mua kiinnostaa, ei taas kiinnosta yhtään ketään! Siksi en puhu mitään!

Ihan ohiksena kommentoin, mutta itse olen kyllä ekstrovertti. Silti yhdessä työpaikassa kun olin nuorempi niin yksi vanhempi nainen ryhtyi kanssa syyttelemään minua, että olen introvertti ja sen takia huono työkaveri. Johtui ihan vain siitä, että se olisi halunnut puhua tuntikaudet joka päivä avioliitostaan, sen ongelmista, sen menneistä ongelmista, lapsestaan, asuntolainastaan. Käytännössä vain ja ainoastaan itsestään. Varmasti sille kiinnostava aihe mutta mulle ei todellakaan. Oli vain vaivaannuttavaa joutua tietämään siitä, miten sen mies oli joskus pettänyt ja harrastanut sivusuhdetta, yms. 

Eli yleensä näiden muita "introverteiksi" haukkuminen kiinnostuksenaihe puhumiseen on oma itse ja muiden pitäisi olla niistä loputtoman kiinnostuneita. Ja kuka nyt oikeasti muka on niin kiinnostunut täysin vieraasta ihmisestä että viitsii kuunnella sen henkilökohtaisia juttuja joka päivä tuntikausia? 

Vierailija
31/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitenkä tuo kommentti muka kertoo, ettei ap olisi introvertti? Millaiseksi sinä oikein miellät introvertin? Mykäksi vai?

Voi olla introvertti tai olla olematta, mutta tuppisuisuus ei johdu introverttiydestä eikä tuppisuisuus tee introverttiä. Olisiko ujous syynä?

Vierailija
32/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä paikassa, jossa suurin osa on näitä "introvertteja". Todellakaan he eivät tee töitä enempää kuin muut, päinvastoin. Suurin osa heistä on sellaisia ujoja, perässä vedettäviä tylsimyksiä, jotka eivät innostu mistään. Mikä tahansa uusi projekti on, niin se kaatuu minun niskaan, kun muut eivät "uskalla" ottaa kontaktia asiakkaisiin tai saa yhden yhtä ideaa keksittyä. Olen niin kyllästynyt tähän introvertti-valitukseen, kyllä aikuinen ihminen voisi opetella keskustelutaitoja ja aktiivisuutta!

Vierailija
33/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo ap:n kommentti kyllä kuvaa ihan tasan normaalia ihmistä. Ei ekstrovertti tarkoita sitä, että kälättää 8 tuntia joka päivä 5 päivää viikossa taukoamatta.

Vierailija
34/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niiin voimakas intuiitio että kykenin eräässä työpaikassa näkemään ihmisen jo ennekuin olin ehtinyt edes tavata häntä.

Vierailija
35/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi raakas, tollasta se on matalapalkkaaloilla. Uskon, että sulla on aivoja lukea johonkin parempaankin työhön missä on vähn fiksumpia ihmisiä. Ei muuta kuin kouluttautumaan.

Vierailija
36/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä paikassa, jossa suurin osa on näitä "introvertteja". Todellakaan he eivät tee töitä enempää kuin muut, päinvastoin. Suurin osa heistä on sellaisia ujoja, perässä vedettäviä tylsimyksiä, jotka eivät innostu mistään. Mikä tahansa uusi projekti on, niin se kaatuu minun niskaan, kun muut eivät "uskalla" ottaa kontaktia asiakkaisiin tai saa yhden yhtä ideaa keksittyä. Olen niin kyllästynyt tähän introvertti-valitukseen, kyllä aikuinen ihminen voisi opetella keskustelutaitoja ja aktiivisuutta!

Noilla kuvailemillasi jutuilla ei kyllä ole mitään tekemistä ekstroverttiyden tai introverttiyden kanssa.

Myöskään sosiaalisilla taidoilla ei ole mitään tekemistä ekstroverttiyden tai introverttiyden kanssa.

Vierailija
37/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena kommentoin, mutta itse olen kyllä ekstrovertti. Silti yhdessä työpaikassa kun olin nuorempi niin yksi vanhempi nainen ryhtyi kanssa syyttelemään minua, että olen introvertti ja sen takia huono työkaveri. Johtui ihan vain siitä, että se olisi halunnut puhua tuntikaudet joka päivä avioliitostaan, sen ongelmista, sen menneistä ongelmista, lapsestaan, asuntolainastaan. Käytännössä vain ja ainoastaan itsestään. Varmasti sille kiinnostava aihe mutta mulle ei todellakaan. Oli vain vaivaannuttavaa joutua tietämään siitä, miten sen mies oli joskus pettänyt ja harrastanut sivusuhdetta, yms. 

Eli yleensä näiden muita "introverteiksi" haukkuminen kiinnostuksenaihe puhumiseen on oma itse ja muiden pitäisi olla niistä loputtoman kiinnostuneita. Ja kuka nyt oikeasti muka on niin kiinnostunut täysin vieraasta ihmisestä että viitsii kuunnella sen henkilökohtaisia juttuja joka päivä tuntikausia? 

Tuollaisille ihmisille voi sanoa, että terapeutti kuuntelee niitä avio-ongelmia kun maksat sille. Ei kuulu muille.

Vierailija
38/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut introvertit kyllä saattavat olla varsin puheliaita kun ovat sellaisen henkilön seurassa kehen luottavat. Isommassa porukassa ei. Tämän olen itse havainnut.

Vierailija
39/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla kuvailemillasi jutuilla ei kyllä ole mitään tekemistä ekstroverttiyden tai introverttiyden kanssa.

Myöskään sosiaalisilla taidoilla ei ole mitään tekemistä ekstroverttiyden tai introverttiyden kanssa.

Ikävä kyllä aika moni käyttää nimenomaan tätä introverttiutta tekosyynä kontaktin ottamiseen, asiakaspalveluun, normaaliin käytökseen ja small talkiin.

Vierailija
40/112 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v i t t u nämä nykyään koko ajan hoettavat into-mortit -ja vertit. Olet vain epäsosiaalinen ja piste.